Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 50.

  1. Rubrik: CfP/CfA Veranstaltungen
    Deadline Abstract: 15.03.2023
    International Conference "Afterlives of Empire in the Public Imagination" (Sapienza University of Rome)
    Beitrag von: Tiziano De Marino

    CALL FOR PAPERS The resurgence of nationalist ideologies in Europe and the US has reignited interest in the histories and legacies of modern Empires. As of late, this has been strongly visible in the UK. The role of imperial nostalgia...

    Forschungsgebiete Literaturgeschichtsschreibung (Geschichte; Theorie),  Literaturtheorie,  Postkoloniale Literaturtheorie , und 20 weitere
    Erstellt am: 21.12.2022
  2. Rubrik: CfP/CfA Publikationen
    Deadline Abstract: 10.01.2021
    Impasse
    Beitrag von: Soapbox Journal

    For the next volume of Soapbox, a graduate peer-reviewed journal for cultural analysis, we invite young researchers and established scholars alike to submit work that critically engages with the theme of the impasse. [Border] In its first...

    Forschungsgebiete Textgeschichte, Editionstechnik, Handschriftenkunde,  Digital Humanities,  Literaturtheorie , und 49 weitere
    Erstellt am: 28.12.2020
  3. Rubrik: CfP/CfA Veranstaltungen
    Deadline Abstract: 31.01.2023
    Games & Literature. On the literaricity, research, collection, and archiving of computer games
    Beitrag von: Rica Burow

    International interdisciplinary conference at the German Literature Archive Marbach (DLA) 28–30 June 2023 In cooperation with: European Federation of Game Archives, Museums and Preservation Projects (EFGAMP e.V.), DIGAREC – Digital...

    Forschungsgebiete Game Studies
    Erstellt am: 05.09.2022
  4. Rubrik: Workshops, Seminare
    Beginn: 09.11.2018
    Die Erzählungen der Spiele
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Einleitung: „The narrative analysis of computer games is still at its beginning. Few game scholars have sound knowledge of narratology and probably an even smaller number of narratologists are knowledgeable about computer games“, konstatierte...

    Forschungsgebiete Erzähltheorie,  Game Studies,  Erzählung
    Erstellt am: 12.12.2018
  5. Rubrik: Workshops, Seminare
    Beginn: 26.11.2018
    Computerspiele wissenschaftlich
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Zu Beginn des kommenden Wintersemesters finden an der Universität Koblenz-Landau, Campus Koblenz ein Vortrag und zwei Workshops zum wissenschaftlichen Umgang mit Computerspielen statt. Fr., 26.10.2018: 18:00-20:00 Uhr, Universität...

    Forschungsgebiete Game Studies
    Erstellt am: 12.12.2018
  6. Rubrik: Einzelprojekte
    Institutionen: Université Sorbonne Nouvelle, Paris 3
    Immersions : habiter la fiction. Littérature et jeu vidéo au XXIe siècle
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Que devient la littérature à l’ère du jeu vidéo ? Le projet « Habitations littéraires, immersions vidéoludiques » travaille cette question à partir d’une hypothèse de départ : parce que le récit vidéoludique repose sur la création et l’exploration...

    Forschungsgebiete Game Studies
    Erstellt am: 27.05.2019
  7. Rubrik: CfP/CfA Veranstaltungen
    Deadline Abstract: 20.05.2020
    Temporalités et imaginaires du jeu
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Colloque « Temporalités et imaginaires du jeu » Ce colloque international est à l’initiative de l’ANR Aiôn (ANR-19-CE27-0008) : Socio-anthropologie de l’imaginaire du temps. Le cas des loisirs alternatifs , en...

    Forschungsgebiete Literatur und Anthropologie/Ethnologie,  Game Studies
    Erstellt am: 06.04.2020
  8. Rubrik: CfP/CfA Veranstaltungen
    Deadline Abstract: 15.06.2020
    The Arthurian legend in film, TV series, comics, music and games
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    With the kind support of the Research Unit DeScripto. The legend of King Arthur has widely benefited from the emergence of new media, mass production and what Henry Jenkins theorised as participatory culture. Highly popular in the 16th...

    Forschungsgebiete Literatur und andere Künste,  Literatur und Visual Studies/Bildwissenschaften,  Game Studies , und 1 weitere
    Erstellt am: 20.04.2020
  9. Rubrik: CfP/CfA Publikationen
    Deadline Abstract: 31.07.2020
    “The Ludic Outlaw: Medievalism, Games, Sport, and Play,” a special issue of The Bulletin of the International Association for Robin Hood Studies
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    From the early Atari single-player arcade game Outlaw to more recent videogames such as Activision Blizzard’s multiplayer Overwatch, modern digital outlaws have long been popular characters in gaming culture. These characters often work to resist...

    Forschungsgebiete Gender Studies/Queer Studies,  Literatur und Kulturwissenschaften/Cultural Studies,  Game Studies , und 1 weitere
    Erstellt am: 27.04.2020
  10. Rubrik: Professuren
    Bewerbungsfrist: 15.09.2019
    Associate Professor in Digital Culture (Games Studies / Interactive Digital Narrative), University of Bergen
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    University of Bergen, Norway Deadline for applications: 15 September 2019 The Faculty of Humanities at the University of Bergen invites applications for a permanent position as Associate Professor of Digital Culture at the Department of...

    Forschungsgebiete Erzähltheorie,  Game Studies,  Digitale Literatur
    Erstellt am: 02.09.2019
  11. Rubrik: Graduiertenschulen
    Institutionen: Justus-Liebig-Universität Gießen (JLU)
    Gießener Graduiertenzentrum Kulturwissenschaften (GGK), Universität Gießen
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    The Giessen Graduate School for Humanities is a pivotal part of Justus Liebig University Giessen (JLU) founded with the goal of improving the education of doctoral students in the area of cultural studies. The GGK assists PhD students enrolled in...

    Forschungsgebiete Osteuropäische Literatur (Baltikum, Russland, Ukraine),  Interdisziplinarität,  Game Studies , und 1 weitere
    Erstellt am: 12.12.2018
  12. Rubrik: Workshops, Seminare
    Beginn: 29.11.2019
    Kontrollmaschinen. Dispositive des Computerspiels
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    WWU Münster, Germanistisches Seminar, Schlossplatz 34, 48143 Münster Öffentlicher Workshop Am Freitag, den 29.11., und Samstag, den 30.11.2019, findet am Germanistischen Seminar der WWU Münster ein Workshop zur Dispositivtheorie des...

    Forschungsgebiete Literatur und Kulturwissenschaften/Cultural Studies,  Game Studies
    Erstellt am: 08.11.2019
  13. Rubrik: Workshops, Seminare
    Beginn: 22.11.2019
    Auftakt-Workshop des Netzwerks Drehbuchforschung
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Datum: 22.11.2019, 10:00–19:00 Uhr Ort: Freie Universität Berlin, JK 26/140 Konzept: Alexandra Ksenofontova , Jan Henschen, Florian Krauß, Claus Tieber Unter dem Schlagwort „Drehbuch“ lassen sich alle Medien und...

    Forschungsgebiete Literatur und andere Künste,  Game Studies
    Erstellt am: 18.11.2019
  14. Rubrik: CfP/CfA Veranstaltungen
    Deadline Abstract: 07.01.2020
    Camp/camp: the collision of style and biopolitics (22nd Annual Graduate Student Conference)
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Camp/camp: the collision of style and biopolitics “The more we study art, the less we care for nature.” Oscar Wilde The Department of Comparative Literature, Hispanic Studies, and The Centre for the Study of Theory and Criticism at Western...

    Forschungsgebiete Feministische Literaturtheorie,  Gender Studies/Queer Studies,  Postkoloniale Literaturtheorie , und 7 weitere
    Erstellt am: 11.11.2019
  15. Rubrik: CfP/CfA Publikationen
    Deadline Abstract: 15.04.2020
    “The revolution will (not) be gamified" - Marx und das Computerspiel
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Seit geraumer Zeit schwirrt der von politisch rechter Seite verwendete inhaltsleere Schein- und Kampfbegriff des “Kulturmarxismus” durch die Gaming-Szene und wird dabei zur Denunzierung ideologischer Gegner*innen und zum Boykott von Spielen...

    Forschungsgebiete Literatur und Kulturwissenschaften/Cultural Studies,  Game Studies
    Erstellt am: 28.02.2020
  16. Rubrik: CfP/CfA Veranstaltungen
    Deadline Abstract: 30.09.2020
    IA Fictions / AI Fictions (Fictions et Intelligence artificielle / Artificial Intelligence and Fictions) IA Fictions / AI Fictions (Fictions et Intelligence artificielle / Artificial Intelligence and Fictions)
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    IA fictions / AI fictions Colloque international, appel à contribution C’est le premier colloque jamais organisé sur le thème de l’intelligence artificielle dans la fiction (littérature, séries, films, bande dessinée, jeux vidéo, arts...

    Forschungsgebiete Literatur und andere Künste,  Game Studies,  Comic , und 1 weitere
    Erstellt am: 23.03.2020
  17. Rubrik: CfP/CfA Veranstaltungen
    Deadline Abstract: 17.04.2020
    Digital Heroisms
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Digital Heroisms (5th June, 2020) In partnership with the University of Glasgow’s Games and Gaming Lab (GGlab) “The power of the fantasy increases if it offers us something genuinely new and compelling. The limitations of our own...

    Forschungsgebiete Feministische Literaturtheorie,  Gender Studies/Queer Studies,  Postkoloniale Literaturtheorie , und 3 weitere
    Erstellt am: 16.03.2020
  18. Rubrik: CfP/CfA Veranstaltungen
    Deadline Abstract: 29.03.2020
    Re-writing / Re-imagining the Past: AICED-22
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    The English Department of the University of Bucharest invites proposals for the Literature and Cultural Studies section of its 22 nd Annual International Conference: Venue: The Faculty of Foreign Languages and Literatures, Str. Pitar Moş...

    Forschungsgebiete Gender Studies/Queer Studies,  Literatur und Kulturwissenschaften/Cultural Studies,  Game Studies , und 2 weitere
    Erstellt am: 13.12.2019
  19. Rubrik: CfP/CfA Veranstaltungen
    Deadline Abstract: 31.07.2020
    Spielzeichen IV – Genres: Strukturen, Entwicklungen, Agencies
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Interdisziplinäre Tagung Passau, 25. bis 27. Februar 2021 Spielzeichen IV – Genres: Strukturen, Entwicklungen, Agencies Die Geschichte des digitalen Spiels hat eine beträchtliche Genrevielfalt hervorgebracht. Je nach...

    Forschungsgebiete Game Studies
    Erstellt am: 18.05.2020
  20. Rubrik: CfP/CfA Publikationen
    Deadline Abstract: 15.03.2021
    PAIDIA-Sonderausgabe „Phantastik im / und Computerspiel“
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Der Begriff „Phantastik“, der in dieser Sonderausgabe in Bezug auf das Computerspiel untersucht werden soll, kann minimalistisch wie maximalistisch definiert werden (vgl. Brittnacher; May 2013: 189-198). In der minimalistischen Definition, die...

    Forschungsgebiete Game Studies,  Stoffe, Motive, Thematologie
    Erstellt am: 01.02.2021
  21. Rubrik: Konferenzen, Tagungen
    Beginn: 18.03.2021
    Online-Tagung: Spielzeichen IV - Genres
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Donnerstag, 18. März 2021 ab 14.45 Uhr Öffnung des virtuellen Tagungsraumes 15.00 – 15.30 Uhr ...

    Forschungsgebiete Game Studies,  Gattungspoetik
    Erstellt am: 05.03.2021
  22. Rubrik: Konferenzen, Tagungen
    Beginn: 12.05.2022
    From Âventiure Novels to Adventure Games: Adventure Narratives in Popular Images and Texts (München / online)
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    How popular was adventure? Medieval âventiure built a model of heroes traversing limits and journeying to wonderful and dangerous encounters. In many European languages, the term adventure has since referred to complex motifs and structural ...

    Forschungsgebiete Literatur und Kulturwissenschaften/Cultural Studies,  Literatur und Medienwissenschaften,  Game Studies , und 1 weitere
    Erstellt am: 22.04.2022
  23. Rubrik: CfP/CfA Publikationen
    Deadline Abstract: 31.05.2022
    Myths, Archetypes and the Literary Arts (Special Issue of Essence & Critique: Journal of Literature and Drama Studies)
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Call for Papers for Special Issue of Essence & Critique: Journal of Literature and Drama Studies on Myths, Archetypes and the Literary Arts Essence & Critique: Journal of Literature and Drama Studies (ISSN 2791-6553) invites...

    Forschungsgebiete World Literature/Weltliteratur,  Literatur und andere Künste,  Literatur und Psychoanalyse/Psychologie , und 4 weitere
    Erstellt am: 25.04.2022
  24. Rubrik: CfP/CfA Publikationen
    Deadline Abstract: 07.10.2022
    Representing a (Post)Pandemic World (1722-2022); Special Issue of University of Toronto Quarterly (Fall 2024)
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Special Issue of University of Toronto Quarterly (Fall 2024) Representing a (Post)Pandemic World (1722-2022) This special issue of the University of Toronto Quarterly asks: What is the role of art in a (post)pandemic world? How do...

    Forschungsgebiete Literatur und andere Künste,  Literatur und Psychoanalyse/Psychologie,  Literatur und Kulturwissenschaften/Cultural Studies , und 6 weitere
    Erstellt am: 05.09.2022
  25. Rubrik: Konferenzen, Tagungen
    Beginn: 15.06.2023
    "Experiential Literary Mapping in Minecraft: Bringing the text to life" mit Sally Bushell | Bielefeld
    Beitrag von: Redaktion avldigital.de

    Die Teilprojekte E06 und INF des SFB1288 "Praktiken des Vergleichens" an der Universität Bielefeld laden herzlich zum Workshop »Experiential Literary Mapping in Minecraft: Bringing the text to life« mit Sally Bushell (Lancaster...

    Forschungsgebiete Literaturdidaktik,  Literatur und Geographie/Kartographie,  Literatur und Informatik/Kybernetik , und 2 weitere
    Erstellt am: 19.05.2023