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  1. The strategic effect of debt in dynamic price competition with fluctuating demand
  2. When do firms exchange information?
  3. No information sharing in oligopoly
    the case of price competition with cost uncertainty
  4. Network competition with heterogeneous calling patterns
    Autor*in: Dessein, Wouter
    Erschienen: 2000

    Abstract: "We show how differences in demand and unbalanced call flows affect considerably the pricing strategies of competing telecommunications networks and this both for competition in linear and nonlinear pricing. Differences in demand give also... mehr

     

    Abstract: "We show how differences in demand and unbalanced call flows affect considerably the pricing strategies of competing telecommunications networks and this both for competition in linear and nonlinear pricing. Differences in demand give also scope for targeted entry. If networks are close substitutes, we show that an incumbent is able to deter such targeted entry on a customer segment which tends to have a net outflow of calls, though this is harder in nonlinear than in linear pricing." (author's abstract)

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    oai:gesis.izsoz.de:document/11628
    DDC Klassifikation: Handel, Kommunikation, Verkehr (380); Grafik; Druckgrafik, Drucke (760); Wirtschaft (330)
    Schriftenreihe: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Forschungsschwerpunkt Marktprozeß und Unternehmensentwicklung, Abteilung Wettbewerbsfähigkeit und industrieller Wandel ; Bd. 00-21
    Schlagworte: Telekommunikation; Fernmeldewesen; Telekommunikationswirtschaft; Preiswettbewerb; Preispolitik; Markteintrittsstrategie; Nachfrage; Kapazitätsplanung; Netzzugang; Theorie; ISDN; Telekommunikationsnetz
    Weitere Schlagworte: (stw)Telekommunikation; (stw)Preiswettbewerb; (stw)Preismanagement; (stw)Markteintritt; (stw)Nachfrage; (stw)Kapazitätsplanung; (stw)Netzregulierung; (stw)Theorie; (stw)Telekommunikationsnetz; (thesoz)Telefon; (thesoz)Telekommunikation; (thesoz)ökonomisches Modell; (thesoz)Preispolitik; (thesoz)Preisbildung; (thesoz)Markterschließung; (thesoz)Wettbewerb; (thesoz)Nachfrage; Arbeitspapier; Graue Literatur; Buch; Online-Publikation; Als Aufsatz endgültig erschienen
    Umfang: Online-Ressource, 34 S.
    Bemerkung(en):

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  5. Demand for customized products, production flexibility, and price competition
    Erschienen: 1999

    Abstract: "The authors examine markets where, in addition to production of standard (core) products, mass customization is technologically feasible. They compare a setting where a monopolist provides both standard and custom goods to a setting where... mehr

     

    Abstract: "The authors examine markets where, in addition to production of standard (core) products, mass customization is technologically feasible. They compare a setting where a monopolist provides both standard and custom goods to a setting where an entrant joins the custom market, and find customers' tastes affect the social desirability of entry. The entrant is unconcerned about the impact of his custom production on the incumbent's core product market and in some cases may supply more custom products than is socially desirable. In contrast to previous literature, we show that increased variability of demand may lead to a reduction in investment in flexible production technologies." (author's abstract)

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    oai:gesis.izsoz.de:document/12496
    DDC Klassifikation: Wirtschaft (330); Handel, Kommunikation, Verkehr (380); Management und unterstützende Tätigkeiten (650); Industrielle Fertigung (670); Wirtschaft (330)
    Schriftenreihe: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Forschungsschwerpunkt Marktprozeß und Unternehmensentwicklung, Abteilung Wettbewerbsfähigkeit und industrieller Wandel ; Bd. 99-37
    Schlagworte: Produktdifferenzierung; Beziehungsmarketing; Dyopol; Preiswettbewerb; Theorie
    Weitere Schlagworte: (stw)Produktdifferenzierung; (stw)Beziehungsmarketing; (stw)Duopol; (stw)Preiswettbewerb; (stw)Theorie; (thesoz)Markt; (thesoz)Nachfrage; (thesoz)Kundenorientierung; (thesoz)Technologie; (thesoz)Fertigung; (thesoz)Investition; (thesoz)ökonomisches Modell; (thesoz)Spezialisierung; (thesoz)Preis; (thesoz)Markterschließung; (thesoz)Wettbewerb; (thesoz)Monopol; (thesoz)Produktpolitik; (thesoz)Flexibilität; (thesoz)Kunde; Arbeitspapier; Graue Literatur; Buch; Online-Publikation; Als Aufsatz endgültig erschienen
    Umfang: Online-Ressource, 28 S.
    Bemerkung(en):

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  6. Endogenous switching costs and the incentive for high quality entry
    Autor*in: Duso, Tomaso
    Erschienen: 1999

    Abstract: "This paper analyzes how the strategic use of switching costs by an incumbent influences entry, price competition and the entrant’s incentive to introduce a high quality product, in a market with vertically differentiated goods. We can... mehr

     

    Abstract: "This paper analyzes how the strategic use of switching costs by an incumbent influences entry, price competition and the entrant’s incentive to introduce a high quality product, in a market with vertically differentiated goods. We can prove the existence of a unique subgame perfect equilibrium whose characteristics depends on the costs of developing quality. If these costs are low, the entrant strongly differentiates its product and price competition is tougher than without switching costs. If the costs of product's quality are in the middle range, the entrant differentiates its product less and each firm specializes on a group of customers. This implies a less competitive industry since both suppliers have market power over their purchasers. If the costs of differentiation are high enough, entry is deterred through the strategic use of switching costs. Furthermore we can show that the entrant always underinvests in quality when compared to the case of no switching costs. The equi

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    oai:gesis.izsoz.de:document/12492
    DDC Klassifikation: Wirtschaft (330); Handel, Kommunikation, Verkehr (380); Management und unterstützende Tätigkeiten (650); Industrielle Fertigung (670); Wirtschaft (330)
    Schriftenreihe: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Forschungsschwerpunkt Marktprozeß und Unternehmensentwicklung, Abteilung Wettbewerbsfähigkeit und industrieller Wandel ; Bd. 99-29
    Schlagworte: Markteintrittsstrategie; Latente Konkurrenz; Qualität; Kosten; Preiswettbewerb; Spieltheorie; Theorie
    Weitere Schlagworte: (stw)Markteintritt; (stw)Potenzieller Wettbewerb; (stw)Produktqualität; (stw)Kosten; (stw)Preiswettbewerb; (stw)Spieltheorie; (stw)Theorie; (thesoz)Marktmacht; (thesoz)ökonomisches Modell; (thesoz)Wirtschaftspolitik; (thesoz)Markt; (thesoz)Preis; (thesoz)Markterschließung; (thesoz)Wettbewerb; (thesoz)Qualität; (thesoz)Kosten; (thesoz)Verbraucher; (thesoz)Strategie; (thesoz)Spieltheorie; Arbeitspapier; Graue Literatur; Buch; Online-Publikation
    Umfang: Online-Ressource, 34 S.
    Bemerkung(en):

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  7. Network effects, Compatibility and the Environment
    The Case of Hydrogen Powered Cars
  8. Price Competition and Product Differentiation when Goods have Network Effects
    Autor*in: Conrad, Klaus
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Universitätsbibliothek Mannheim, Mannheim

  9. Segmentation versus agglomeration
    competition between platforms with competitive sellers
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Universitätsbibliothek Mannheim, Mannheim

  10. Stellungnahme zu Grundsätzen und Szenarien für die Bereitstellung der Mobilfunkfrequenzen : Stellungnahme des ZEW Mannheim im Rahmen der öffentlichen Konsultation der Bundesnetzagentur
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Universitätsbibliothek Mannheim, Mannheim

  11. Wettbewerb bei unvollständiger Information
    Informationsaustausch oder stillschweigende Kollusion?
  12. Can Minimum Prices Assure the Quality of Professional Services?
  13. Quantitative studies on pricing, careers, and supervision
  14. Coexistence of small and dominant firms in Bertrand competition
    Judo economics in the lab
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Universitätsbibliothek Magdeburg, Magdeburg

  15. Mehr Transparenz bei Suchergebnissen auf Onlineplattformen nützt den Verbrauchern
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Universitätsbibliothek Mannheim, Mannheim

  16. Network competition in nonlinear pricing
    Autor*in: Dessein, Wouter
    Erschienen: 2000

    Abstract: "Previous research has argued that, in the mature phase of competition, telecommunications networks may use access charges as an instrument of collusion. We show that this result depends totally on the assumption of linear pricing. Though... mehr

     

    Abstract: "Previous research has argued that, in the mature phase of competition, telecommunications networks may use access charges as an instrument of collusion. We show that this result depends totally on the assumption of linear pricing. Though under nonlinear pricing, the access charge alters the way networks use menus of tariffs to discriminate implicitly among heterogeneous customers, profits are then independent of the access charge, or, if participation constraints are binding, are maximized by the welfare maximizing access charge. In the entry phase, networks often differ in cost structure. An access markup then affects the level playing field between networks." (author's abstract)

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    oai:gesis.izsoz.de:document/11629
    DDC Klassifikation: Wirtschaft (330)
    Schriftenreihe: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Forschungsschwerpunkt Marktprozeß und Unternehmensentwicklung, Abteilung Wettbewerbsfähigkeit und industrieller Wandel ; Bd. 00-22
    Schlagworte: Telekommunikation; Fernmeldewesen; Telekommunikationswirtschaft; Preiswettbewerb; Preispolitik; Markteintrittsstrategie; Netzzugang; Wettbewerbspolitik; Theorie
    Weitere Schlagworte: (stw)Telekommunikation; (stw)Preiswettbewerb; (stw)Preismanagement; (stw)Markteintritt; (stw)Netzregulierung; (stw)Wettbewerbspolitik; (stw)Theorie; (thesoz)Telefon; (thesoz)Telekommunikation; (thesoz)Gebühr; (thesoz)Preispolitik; (thesoz)Preisbildung; (thesoz)Markterschließung; (thesoz)Wettbewerb; (thesoz)Nachfrage; Arbeitspapier; Graue Literatur; Buch; Online-Publikation; Als Aufsatz endgültig erschienen
    Umfang: Online-Ressource, 35 S.
    Bemerkung(en):

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