Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 7 of 7.

  1. Mit Sprachenvielfalt in die Zukunft
    gelingende Sprachförderung zweisprachiger Kinder und Jugendlicher
    Contributor: Petersen, Inger (Hrsg.)
    Published: 2010
    Publisher:  BIS-Verl. der Carl-von-Ossietzky-Univ. Oldenburg, Oldenburg

    Die Beiträge des vorliegenden Bandes gehen auf eine Tagung an der Carl von Ossietzky Universität mit dem Titel "Mit Sprachenvielfalt in die Zukunft zurück. Das Thema Sprachförderung wird aus bildungsplitischer und wissenschaftlicher Perspektive... more

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    Die Beiträge des vorliegenden Bandes gehen auf eine Tagung an der Carl von Ossietzky Universität mit dem Titel "Mit Sprachenvielfalt in die Zukunft zurück. Das Thema Sprachförderung wird aus bildungsplitischer und wissenschaftlicher Perspektive erörtert, es werden aber auch unterschiedliche Sprachförderkonzepte und -programme sowie Projekte zur Elternbildung und -arbeit vorgestellt, die in Niedersachsen bereits erfolgreich durchgeführt werden. Es wird deutlich, welche günstigen Voraussetzungen und innovativen Konzepte und Programme zur Sprachförderung es schon gibt, aber auch, in welchen Bereichen nach wie vor großer Handlungsbedarf besteht, damit auch Schüler und Schülerinnen mit Deutsch als Zweitsprache in Zukunft gleiche Bildungschancen erhalten und Sprachenvielfalt Anerkennung und Förderung erfährt. <dt.>

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Contributor: Petersen, Inger (Hrsg.)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783814221915
    Other identifier:
    9783814221915
    RVK Categories: GB 3010
    Series: Schriftenreihe des Interdisziplinären Zentrums für Bildung und Kommunikation in Migrationsprozessen (IBKM) an der Carl-von-Ossietzky-Universität Oldenburg ; 51
    Subjects: Bilingualism in children; Education, bilingual; Language and education; Children of immigrants; Bilingualism in children; Children of immigrants; Education, bilingual; Language and education
    Scope: 98 S., graph. Darst., Ill., 21 cm, 150 gr.
    Notes:

    Literaturangaben

  2. Lehren und Lernen in deutschsprachigen Grenzregionen
    Contributor: Geiger-Jaillet, Anemone (Publisher)
    Published: 2010
    Publisher:  Lang, Wien

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Geiger-Jaillet, Anemone (Publisher)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783034303996
    Other identifier:
    9783034303996
    RVK Categories: DP 4200 ; DV 2125
    DDC Categories: 370
    Series: Mehrsprachigkeit in Europa ; 2
    Subjects: Education, Bilingual; Education, Bilingual; Bilingualism in children
    Scope: 227 S., graph. Darst., Kt., 23 cm
    Notes:

    Literaturangaben

  3. Raising multilingual children
    foreign language acquisition and children
    Published: 2010
    Publisher:  Bergin & Garvey, Westport, Conn

    "This book elucidates how children learn foreign languages and when they can do so with the best results. The most recent studies in linguistics, neurology, education, and psychology are evaluated and the findings are presented in a "recipe" format.... more

    Access:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    No inter-library loan
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    No inter-library loan
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    No inter-library loan

     

    "This book elucidates how children learn foreign languages and when they can do so with the best results. The most recent studies in linguistics, neurology, education, and psychology are evaluated and the findings are presented in a "recipe" format. Parents and teachers are encouraged to "bake their own" and evaluate the multilingual children in their lives with the use of helpful tools which include a family language profile and family language goals worksheet." "Beginning with the Ingredients of Timing, (or the Windows of Opportunity,) and Aptitude, the book goes on to include the Baking Instructions of Motivation, Strategy, and Consistency. This is followed by Kitchen Design, or the role of the language learning environment which includes the child's Opportunity to use the languages being learned, the Linguistic Relationship between the child's languages, and the possible influence of Siblings. Plumbing and Electricity round out the ten key factors in raising multilingual children by discussing the possible role of Gender and Hand-Use, and our understanding of the multilingual brain at present. Chief and Chef's Assistants addresses the vital roles of teachers and schools in a child's foreign language development. A Mess in the Kitchen discusses problem situations related to foreign language learning, and offers a variety of resources to address such issues. The book encourages parents and teachers to reflect on their personal situations and helps them to foster multilingual skills in the children around them."--Jacket 1. The search for the secret to successful bilingualism: somewhere between academia and the family -- 2. Ten key factors in raising multilingual children: a recipe for success -- 3. Ingredients : Taking advantage of the windows of opportunity ; Your child's aptitude for foreign languages -- 4. Baking instructions : The role of motivation in language acquisition ; Second language learning strategies ; Being consistent with the chosen strategy -- 5. Kitchen design: the role of the language environment : What is your family language environment? ; What are the opportunities in your environment? ; The relationship between the native and the foreign language ; The role of siblings in language acquisition -- 6. Plumbing and electricity: the multilingual brain : The possible role of gender in language acquisition ; The possible role of hand use in language learning ; The multilingual brain -- 7. The chefs and chefs' assistants: the role of the teachers and the schools : Opportunity and support in the schools ; Opportunity and support from teachers -- 8. Baking your own: your personal family language profile : Degrees of success ; Multiliteracy skills -- 9. A mess in the kitchen : What to do in problem situations ; Some suggested readings ; Changing language strategies -- 10. The sweet smell of success : A summary ; Diary accounts of my own children's language development -- Appendix A. Finding language sources in scarce language environments -- Appendix B. The family studies: how the information was gathered.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781429476393; 1429476397; 9780897897501; 0897897501
    Subjects: Language and languages; English language; Enfants bilingues; Éducation des enfants; Langage; Langage et langues; Anglais (Langue); Éducation comparée; Bilingualism in children; Child rearing; Language acquisition; Comparative education; English language; Language and languages; Anglais (Langue); Enfants bilingues; Langage; Langage et langues; Éducation comparée; Éducation des enfants; Bilingualism in children; Child rearing; Comparative education; English language; Language acquisition; Language and languages; EDUCATION ; Bilingual Education; Erziehung; Mehrsprachigkeit; Soziolinguistik; Spracherwerb; Zweisprachigkeit; Meertaligheid; Taalonderwijs; Taalverwerving; Opvoeding
    Scope: Online Ressource (xii, 222 pages), illustrations
    Notes:

    Includes bibliographical references (pages 199-209) and index. - Print version record

    Print version record

    Master and use copy. Digital master created according to Benchmark for Faithful Digital Reproductions of Monographs and Serials, Version 1. Digital Library Federation, December 2002

    Online-Ausg. [S.l.] : HathiTrust Digital Library

  4. Bilingual
    life and reality
    Published: 2010
    Publisher:  Harvard University Press, Cambridge, Mass

    Whether in family life, social interactions, or business negotiations, half the people in the world speak more than one language every day. Yet many myths persist about bilingualism and bilinguals. Does being bilingual mean you are equally fluent in... more

    Access:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    No inter-library loan
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    No inter-library loan
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    No inter-library loan

     

    Whether in family life, social interactions, or business negotiations, half the people in the world speak more than one language every day. Yet many myths persist about bilingualism and bilinguals. Does being bilingual mean you are equally fluent in two languages, or that you belong to two cultures, or even that you have multiple personalities? Can you become bilingual only as a child? Why do bilinguals switch from one language to another in mid-sentence? Will raising bilingual children confuse and delay their learning of any language? In this book, the author, an international authority on bilingualism, son of an English mother and a French father, explores the many facets of bilingualism. He draws on research, interviews, autobiographies, and the engaging examples of bilingual authors. He describes the various strategies, some useful, some not, used by parents raising bilingual children, explains how children easily pick up and forget languages, and considers how bilingualism affects the experience and expression of emotions, thoughts, and dreams. This book shows that speaking two or more languages is not a sign of intelligence, evasiveness, cultural alienation, or political disloyalty. For millions of people, it is simply a way of navigating the complexities of life

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780674056459; 0674056450
    RVK Categories: ER 930
    Subjects: Bilingualism; EDUCATION ; Bilingual Education; PSYCHOLOGY ; Developmental ; Lifespan Development; Linguistique; Multilinguisme; Mehrsprachigkeit; Zweisprachigkeit; Bilingualism; Bilingualism in children
    Other subjects: Bilingualism
    Scope: Online Ressource (xix, 276 p.), ill.
    Notes:

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

  5. Lehren und Lernen in deutschsprachigen Grenzregionen
    Contributor: Geiger-Jaillet, Anemone (Hrsg.)
    Published: 2010
    Publisher:  Lang, Bern

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.C.8356
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ES 801 G312
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    DP 4200 G312
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    DP 4200 G312
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Deutsches Seminar, Germanistische Linguistik/Mediävistik, Bibliothek
    Frei 30a: II 19 Gei 0.0
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Universitätsbibliothek Greifswald
    309/DP 4200 G312
    No inter-library loan
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    U 1ap/1205
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    GER:VA:3450:Gei::2010
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Badische Landesbibliothek
    111 A 6536
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Schleswig-Holsteinische Landesbibliothek
    111 A 1549
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Spra 1fc Leh
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    No inter-library loan
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 182 CW 5409
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    DP 4200 GEI
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2011-5610
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    31/365
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Württembergische Landesbibliothek
    61/8770
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Geiger-Jaillet, Anemone (Hrsg.)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783034303996
    Other identifier:
    9783034303996
    RVK Categories: DP 4200
    Series: Mehrsprachigkeit in Europa ; 2
    Subjects: Education, Bilingual; Education, Bilingual; Bilingualism in children; Nachbarstaat; Grenzgebiet; Schulbildung; Vorschule; Kindergarten; Mehrsprachigkeit; Fremdsprache; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Regionalsprache; Minderheitensprache; Internationale Kooperation; Bildung
    Scope: 227 S., Ill., 23 cm
    Notes:

    Literaturangaben

  6. Mit Sprachenvielfalt in die Zukunft
    gelingende Sprachförderung zweisprachiger Kinder und Jugendlicher
    Contributor: Petersen, Inger (Hrsg.)
    Published: 2010
    Publisher:  BIS-Verl. der Carl-von-Ossietzky-Univ. Oldenburg, Oldenburg

    Die Beiträge des vorliegenden Bandes gehen auf eine Tagung an der Carl von Ossietzky Universität mit dem Titel "Mit Sprachenvielfalt in die Zukunft zurück. Das Thema Sprachförderung wird aus bildungsplitischer und wissenschaftlicher Perspektive... more

    Landschaftsbibliothek Aurich
    Pae 850 (26) : R 290 (51)
    No inter-library loan
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 780894
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.A.8556
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.A.8760
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2010 A 27253
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    11 A 560
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2010/7907
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    4 Kap. 42319
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Spra 1fc Mit
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    pae 502.5 i CV 0687
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    pae 502.5 i CV 0687
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    N pae 502.5 i CV 0687
    No inter-library loan
    Landesbibliothek Oldenburg
    10-8468
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    DDK 5077-812 0
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2010-6665
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    17 E 459
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    P 115/2010 P
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Vechta
    413462
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    Die Beiträge des vorliegenden Bandes gehen auf eine Tagung an der Carl von Ossietzky Universität mit dem Titel "Mit Sprachenvielfalt in die Zukunft zurück. Das Thema Sprachförderung wird aus bildungsplitischer und wissenschaftlicher Perspektive erörtert, es werden aber auch unterschiedliche Sprachförderkonzepte und -programme sowie Projekte zur Elternbildung und -arbeit vorgestellt, die in Niedersachsen bereits erfolgreich durchgeführt werden. Es wird deutlich, welche günstigen Voraussetzungen und innovativen Konzepte und Programme zur Sprachförderung es schon gibt, aber auch, in welchen Bereichen nach wie vor großer Handlungsbedarf besteht, damit auch Schüler und Schülerinnen mit Deutsch als Zweitsprache in Zukunft gleiche Bildungschancen erhalten und Sprachenvielfalt Anerkennung und Förderung erfährt. <dt.>

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Contributor: Petersen, Inger (Hrsg.)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783814221915
    Other identifier:
    9783814221915
    RVK Categories: GB 3010
    Series: Schriftenreihe des Interdisziplinären Zentrums für Bildung und Kommunikation in Migrationsprozessen (IBKM) an der Carl-von-Ossietzky-Universität Oldenburg ; 51
    Subjects: Bilingualism in children; Education, bilingual; Language and education; Children of immigrants; Bilingualism in children; Children of immigrants; Education, bilingual; Language and education
    Scope: 98 S., graph. Darst., Ill., 21 cm, 150 gr.
    Notes:

    Literaturangaben

  7. Lehren und Lernen in deutschsprachigen Grenzregionen
    Contributor: Geiger-Jaillet, Anemone (Hrsg.)
    Published: 2010
    Publisher:  Lang, Bern

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Geiger-Jaillet, Anemone (Hrsg.)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783034303996
    Other identifier:
    9783034303996
    Parent title:
    RVK Categories: DP 4200
    Series: Mehrsprachigkeit in Europa ; 2
    Subjects: Education, Bilingual; Education, Bilingual; Bilingualism in children; Nachbarstaat; Grenzgebiet; Schulbildung; Vorschule; Kindergarten; Mehrsprachigkeit; Fremdsprache; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Regionalsprache; Minderheitensprache; Internationale Kooperation; Bildung
    Scope: 227 S., Ill., 23 cm
    Notes:

    Literaturangaben