Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 71.

  1. Zwischen Amazonas und East River : Indigene Bewegungen und ihre Repräsentation in Peru und bei der UNO
    Autor*in: Rößler, Maren
    Erschienen: 2008
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Wie gestaltet sich die indigene Selbstorganisation unter den Bedingungen der Globalisierung? Für wen sprechen die Repräsentanten indigener Bewegungen und was wollen sie für die von ihnen Vertretenen erreichen? Diese Studie beleuchtet aus... mehr

     

    Wie gestaltet sich die indigene Selbstorganisation unter den Bedingungen der Globalisierung? Für wen sprechen die Repräsentanten indigener Bewegungen und was wollen sie für die von ihnen Vertretenen erreichen? Diese Studie beleuchtet aus ethnologischer Perspektive die Prozesse, die den Diskurs und die Praxis indigener Repräsentanten im lokalen, nationalen und internationalen Kontext prägen. Das Spannungsverhältnis zwischen den verschiedenen politischen Bezugsfeldern wird anhand empirischer Daten einer multi-lokalen Forschung veranschaulicht, die von der UNO in New York über Lima bis ins peruanische Tiefland führt.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839408575; 9783899428575
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Cultural studies
    Weitere Schlagworte: Indigene; Peru; Globalisierung; UNO; Politik der Repräsentation; Politik; Ethnologie; Zivilgesellschaft; Globalization; Politics; Ethnology; Civil Society
    Umfang: 1 electronic resource (386 p.)
  2. Why Are Artists Poor? : The Exceptional Economy of the Arts
    Autor*in: Abbing, Hans
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Amsterdam University Press

    Most artists earn very little. Nevertheless, there is no shortage of aspiring young artists. Do they give to the arts willingly or unknowingly? Governments and other institutions also give to the arts, to raise the low incomes. But their support is... mehr

     

    Most artists earn very little. Nevertheless, there is no shortage of aspiring young artists. Do they give to the arts willingly or unknowingly? Governments and other institutions also give to the arts, to raise the low incomes. But their support is ineffective: subsidies only increase the artists' poverty. The economy of the arts is exceptional. Although the arts operate successfully in the marketplace, their natural affinity is with gift-giving, rather than with commercial exchange. People believe that artists are selflessly dedicated to art, that price does not reflect quality, and that the arts are free. But is it true? This unconventional multidisciplinary analysis explains the exceptional economy of the arts. Insightful illustrations from the practice of a visual artist support the analysis. Kunstenaars verdienen vaak weinig. Toch is er aan jonge kunstenaars geen gebrek! Nemen zij het beperkte financiële gewin voor lief of weten zij niet beter? De overheid levert een bijdrage om de lage inkomens te compenseren, maar door subsidies lijkt de armoede onder kunstenaars slechts toe te nemen. In deze onconventionele en multidisciplinaire studie analyseert fotograaf, schilder en econoom Hans Abbing de uitzonderlijke economie van de kunsten: wijden kunstenaars zich geheel belangenloos aan hun werk, of laten zij zich wel degelijk leiden door economische motieven.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  3. Visualisierungen des Ereignisses : Medienästhetische Betrachtungen zu Bewegung und Stillstand
    Autor*in: Schmidt, Gunnar
    Erschienen: 2008
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Springen, Fallen, Spritzen und Explodieren sind Flüchtigkeitsphänomene, die in jüngerer Geschichte durch mediale Inszenierungen Sensationswert erhalten haben und unser kulturelles Bildbewusstsein prägen. Auf der Grundlage einer kulturwissenschaftlich... mehr

     

    Springen, Fallen, Spritzen und Explodieren sind Flüchtigkeitsphänomene, die in jüngerer Geschichte durch mediale Inszenierungen Sensationswert erhalten haben und unser kulturelles Bildbewusstsein prägen. Auf der Grundlage einer kulturwissenschaftlich orientierten Bildwissenschaft rekonstruiert der Autor Ursprung und Wandel von Plötzlichkeitsmotiven, um die daraus entstehenden Semantiken und Faszinationseffekte zu ermitteln. Ausgehend von Beispielen aus der wissenschaftlichen, populärkulturellen, journalistischen und Mode-Ikonografie werden Produktionen des visuell Außergewöhnlichen verfolgt sowie überraschende Verbindungen zwischen unterschiedlichen Visualitätskulturen aufgezeigt. Ein reiches Bildmaterial belegt eindrucksvoll, wie Aufzeichnungsmedien an der Herstellung von modernen Ereigniserfahrungen teilhaben.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839410769; 9783837610765
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Media studies
    Weitere Schlagworte: Fotografie; Intermedialität; Kultur; Mode; Populärkultur; Ikonografie; Bild; Medien; Medienästhetik; Bildwissenschaft; Kunsttheorie; Medienwissenschaft; Photography; Culture; Fashion Studies; Image; Media; Media Aesthetics; Visual Studies; Theory of Art; Media Studies
    Umfang: 1 electronic resource (146 p.)
  4. Verder: Beckett en de 21e eeuw
    Beteiligt: Kosters, Onno (Hrsg.); Engelberts, Matthijs (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Amsterdam University Press

    Literature (Belles lettres) and rhetoric; Culture and institutions; Dutch literature; Dutch and Flemish literature; Stage presentations Samuel Beckett (1906-1989), dichter, toneelschrijver en romancier, behaalde wereldfaam met het toneelstuk Wachten... mehr

     

    Literature (Belles lettres) and rhetoric; Culture and institutions; Dutch literature; Dutch and Flemish literature; Stage presentations Samuel Beckett (1906-1989), dichter, toneelschrijver en romancier, behaalde wereldfaam met het toneelstuk Wachten op Godot', dat in 1953 in première ging. In 1969 ontving hij de Nobelprijs voor de literatuur. Meer dan honderd jaar na zijn geboorte en bijna dertig jaar na die Nobelprijs wordt zijn werk echter naar verhouding weinig meer gelezen of uitgevoerd. Dat lijkt in tegenspraak met de vele schrijvers, kunstenaars en filmers die zeggen geïnspireerd te zijn door Becketts werk. Zijn radicale modernisering van de literatuur en het toneel leek lang 'tijdloos' te zijn; is zijn werk nu toch gedateerd, of laat het nog altijd zijn sporen na? In Verder: Beckett en de 21e eeuw buigen dichters, schrijvers, filmcritici, theatermakers, filosofen en wetenschappers zich over deze kwestie. Verder: Beckett en de 21e eeuw is een speciale uitgave van Het Beckett Blad in samenwerking met Amsterdam University Press. Meer over Beckett vindt u op de site van de Samuel Beckett Stichting "http://www.samuelbeckett.nl/">Saumuelbeckett.nl.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  5. Unheimliche Inskriptionen : Eine Studie zu Körperbildern im postklassischen Horrorfilm
    Erschienen: 2008
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Der Horrorfilm lässt Erscheinungsformen des Körpers sichtbar werden, die in übrigen Diskursen meist ausgeschlossen oder verworfen werden. Diese genrespezifischen Strategien der Visualisierung zeigen ein »Unzeigbares«, das nicht nur zum abweichenden... mehr

     

    Der Horrorfilm lässt Erscheinungsformen des Körpers sichtbar werden, die in übrigen Diskursen meist ausgeschlossen oder verworfen werden. Diese genrespezifischen Strategien der Visualisierung zeigen ein »Unzeigbares«, das nicht nur zum abweichenden Gegenbild des Körpers, sondern auch zum Faszinosum und Spektakel erhoben wird. Die Studie deutet diese Körperbilder vor dem Hintergrund kultureller Konzeptionen des Körperlichen und erschließt die heterogenen und historischen Dimensionen, die sich in ihnen einzeichnen. Im Zentrum stehen dabei die Themenfelder Monstrosität, phantastische Krankheit und Tod.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839408339; 9783899428339
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Films, cinema
    Weitere Schlagworte: Horrorfilm; Körper; Tod; Krankheit; Monstrum; Film; Medienwissenschaft; Body; Media Studies
    Umfang: 1 electronic resource (384 p.)
  6. Transfigurations : Violence, Death and Masculinity in American Cinema
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Amsterdam University Press

    In many senses, viewers have cut their teeth on the violence in American cinema: from Anthony Perkins slashing Janet Leigh in the most infamous of shower scenes; to the 1970s masterpieces of Martin Scorsese, Sam Peckinpah and Francis Ford Coppola; to... mehr

     

    In many senses, viewers have cut their teeth on the violence in American cinema: from Anthony Perkins slashing Janet Leigh in the most infamous of shower scenes; to the 1970s masterpieces of Martin Scorsese, Sam Peckinpah and Francis Ford Coppola; to our present-day undertakings in imagining global annihilations through terrorism, war, and alien grudges. Transfigurations brings our cultural obsession with film violence into a renewed dialogue with contemporary theory. Grønstad argues that the use of violence in Hollywood films should be understood semiotically rather than viewed realistically; Tranfigurations thus alters both our methodology of reading violence in films and the meanings we assign to them, depicting violence not as a self-contained incident, but as a convoluted network of our own cultural ideologies and beliefs. Bij veel mensen en vooral filmliefhebbers is het geweld in Amerikaanse cinema er met de paplepel ingegoten: van Anthony Perkins die Janet Leigh aan stukken rijt in een van de meest beruchte douchescenes, via de meesterwerken uit de jaren zeventig van Martin Scorsese, Sam Peckinpah en Francis Ford Coppola, tot de hedendaagse verbeeldingen van de algehele vernietiging van de wereld door terrorisme, oorlog of wraakzuchtige aliens. Transfigurations geeft een geheel nieuwe kijk op de manier waarop wij omgaan met fictieve vormen van geweld. Asbjørn Grønstad stelt in zijn studie orthodoxe opvattingen en hedendaagse paradigma's over onderzoek naar filmgeweld op de proef. Het verandert onze kijk op de methodiek waarmee we geweld in films analyseren en de betekenis ervan; niet als een opzichzelfstaand iets, maar als een gevolg van onze eigen ideeën over culturele ideologieën en overtuigingen.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789089640109
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Film, TV & radio; Film theory & criticism; Society & culture: general
    Weitere Schlagworte: women: historical, geographic, persons treatment; culture and instituten; culture and institutions; motion pictures; vrouwenstudies; film
    Umfang: 1 electronic resource (288 p.)
  7. Tradition und Moderne in der Literatur der Schweiz im 20. Jahrhundert
    Erschienen: 2008
    Verlag:  University of Tartu Press, Tartu

    The papers in this volume show the presence of Gottfried Keller, the literary father figure of Swiss literature, in the texts of the Swiss authors from 1960ies, such as Otto F. Walter, Hugo Loetscher, Adolf Muschg, and Urs Widmer. Although these... mehr

     

    The papers in this volume show the presence of Gottfried Keller, the literary father figure of Swiss literature, in the texts of the Swiss authors from 1960ies, such as Otto F. Walter, Hugo Loetscher, Adolf Muschg, and Urs Widmer. Although these authors work in the democratic tradition of Switzerland and have an almost identificatory relationship to Keller, their role in the changed political life of the 20th century is completely different from that of their great literary model. The volume also contains studies on other Swiss literary classics, such as Robert Walser and Meinrad Inglin, as well as later authors, such as Max Frisch and Friedrich Dürrenmatt, Erica Pedretti, Thomas Hürlimann, Silvio Blatter, Peter Stamm, and Gertrud Leutenegger. In den in diesem Band zusammengetragenen Beiträgen wird die Präsenz des literarischen Übervaters der Schweizer Literatur, Gottfried Kellers, bei Autoren der 1960er Jahre wie Otto F. Walter, Hugo Loetscher, Adolf Muschg und Urs Widmer gezeigt. Diese engagierten Autoren, die sich zwar in die demokratische Tradition der Schweiz stellen und zu Keller in ein fast identifikatorisches Verhältnis treten, spielen anlässlich der veränderten politischen Öffentlichkeit im 20. Jahrhundert jedoch eine entschieden andere Rolle als ihr großes literarisches Vorbild. Aus der Sicht der Tradition und der Moderne werden im Hinblick auf die Schriftform und das Autobiographische sowie auf die Dorfwirklichkeit und die Karnevalisierung der Literatur die poetischen Auffassungen von zwei anderen Klassikern der Schweizer Literatur, von Robert Walser und Meinrad Inglin, in den Mittelpunkt der Betrachtungen und Diskussionen gerückt. Mit ihren Versuchen, die prekäre Nachkriegssituation in tragikomischen Dramen zu verarbeiten, kommen die beiden großen Beobachter der Auswirkungen des Faschismus, Frisch und Dürrenmatt zur Sprache. Vorgestellt wird Dürrenmatts politisches Engagement an seiner Auseinandersetzung mit dem „Vater der Wasserstoffbombe“, Edward Teller, die bei einer Fernsehdiskussion stattgefunden hatte. Der Einbruch der Moderne in die Familie wird an Autoren wie Erica Pedretti, Thomas Hürlimann und Silvio Blatter vorgeführt. Besonderes Augenmerk gilt jüngeren Autoren und Autorinnen wie Peter Stamm oder der zu Unrecht weniger bekannten Gertrud Leutenegger.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literature: history & criticism
    Weitere Schlagworte: Friedrich Dürrenmatt; Edward Teller; Autobiographisches; Swiss literature; carnivalesque; Gottfried Keller; Robert Walser; Meinrad Inglin; autobiography; Literatur der Schweiz; Karnevalisierung der Literatur; Roman
    Umfang: 1 electronic resource (234 p.)
  8. Tonality as Drama : Closure and Interruption in Four Twentieth-Century American Operas
    Autor*in: Latham, Edward
    Erschienen: 2008
    Verlag:  University of North Texas Press, Denton, Texas, USA

    This is an analytical monograph by a Schenkerian music theorist, but it is also written by one performer and enthusiast for another. Tonality as Drama draws on the fields of dramaturgy, music theory, and historical musicology to answer a fundamental... mehr

     

    This is an analytical monograph by a Schenkerian music theorist, but it is also written by one performer and enthusiast for another. Tonality as Drama draws on the fields of dramaturgy, music theory, and historical musicology to answer a fundamental question regarding twentieth-century music: why does the use of tonality persist in opera, even after it has been abandoned in other genres? Combining the analytical approaches of the leading music and dramatic theorists of the twentieth century--Austrian music theorist Heinrich Schenker (1868-1935) and Russian director Constantin Stanislavsky (1863-1938)--Edward D. Latham reveals insights into works by Scott Joplin, George Gershwin, Kurt Weill, and Aaron Copland that are relevant to analysts, opera directors, and performers alike. Latham reveals a strategic use of tonality in that repertoire as a means of amplifying or undercutting the success or failure of dramatic characters.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781574413717
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Music
    Weitere Schlagworte: Music; Cadence; George Gershwin; Konstantin Stanislavski; Kurt Weill; Primary tone; Tonic (music); Treemonisha; Voice leading
  9. Theater und Medien / Theatre and the Media : Grundlagen - Analysen - Perspektiven. Eine Bestandsaufnahme
    Beteiligt: Schoenmakers, Henri (Hrsg.); Bläske, Stefan (Hrsg.); Kirchmann, Kay (Hrsg.); Ruchatz, Jens (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Mit mehr als 50 Beiträgen internationaler Wissenschaftler_innen bietet dieser Band einen profunden Überblick über die Beziehungen zwischen Theater und (anderen) Medien. Theoretische Reflexionen zu Konzepten wie Theatralität, Inter-, Trans- und... mehr

     

    Mit mehr als 50 Beiträgen internationaler Wissenschaftler_innen bietet dieser Band einen profunden Überblick über die Beziehungen zwischen Theater und (anderen) Medien. Theoretische Reflexionen zu Konzepten wie Theatralität, Inter-, Trans- und Multi-Medialität stehen neben konkreten Fallbeispielen künstlerischer Praxis, wobei Relationen von Theater, Tanz und Musiktheater zu (anderen) Medien wie Film, Fernsehen, Hörfunk oder Internet analysiert werden.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Beteiligt: Schoenmakers, Henri (Hrsg.); Bläske, Stefan (Hrsg.); Kirchmann, Kay (Hrsg.); Ruchatz, Jens (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839410646; 9783837610642
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Media studies
    Weitere Schlagworte: Theater; Musiktheater; Medien; Intermedialität; Performance; Tanz; Theaterwissenschaft; Medienästhetik; Analoge Medien; Theatre; Media; Dance; Theatre Studies; Media Aesthetics; Analogue Media
    Umfang: 1 electronic resource (584 p.)
  10. The Visible World : Samuel van Hoogstraten's Art Theory and the Legitimation of Painting in the Dutch Golden Age
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Amsterdam University Press

    How did painters and their public speak about art in Rembrandt's age? This book about the writings of the painter-poet Samuel van Hoogstraten, one of Rembrandt's pupils, examines a wide variety of themes from painting practice and theory from the... mehr

     

    How did painters and their public speak about art in Rembrandt's age? This book about the writings of the painter-poet Samuel van Hoogstraten, one of Rembrandt's pupils, examines a wide variety of themes from painting practice and theory from the Dutch Golden Age. It addresses the contested issue of 'Dutch realism' and its hidden symbolism, as well as Rembrandt's concern with representing emotions in order to involve the spectator. Diverse aspects of imitation and illusion come to the fore, such as the theory behind sketchy or 'rough' brushwork and the active role played by the viewer's imagination. Taking as its starting point discussions in Rembrandt's studio, this unique study provides an ambitious overview of Dutch artists' ideas on painting. Waar ging het de Hollandse meesters om bij hun verbeelding van de werkelijkheid? Bevatten hun schilderijen verborgen betekenissen? Hoe verklaar je hun aandacht voor lichtval, spiegeling en materialen? Dit boek over het werk van de schilder en dichter Samuel van Hoogstraten, een leerling van Rembrandt, werpt nieuw licht op talrijke thema's uit de schilderpraktijk en -theorie van de Gouden Eeuw. Het behandelt het 'Hollandse realisme' met zijn vergankelijkheidsymboliek, evenals Rembrandts streven om emoties te verbeelden waarmee hij de beschouwer bij de voorstelling betrok. Opvattingen over imitatie en illusionisme blijken te zijn gebaseerd op filosofische motieven. Uitgaande van discussies in Rembrandts atelier, biedt The Visible World een ambitieus overzicht van de Nederlandse kunstopvattingen uit de zeventiende eeuw. The Visible World verschijnt in de "http://www.aup.nl/do.php?a=show_visitor_booklist&b=series&series=53">Amsterdamse Gouden Eeuw Reeks uitgegeven door Amsterdam University Press in samenwerking met het "http://cf.uba.uva.nl/goudeneeuw/">Centrum voor de Studie van de Gouden Eeuw.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789089640277
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: History of art / art & design styles; History
    Weitere Schlagworte: geschiedenis; history, geography, and auxiliary disciplines; kunst en kunstgeschiedenis; historical treatment of fine and decorative arts
    Umfang: 1 electronic resource (512 p.)
  11. The Unity of Plutarch's Work : 'Moralia' Themes in the 'Lives', Features of the 'Lives' in the 'Moralia'
    Beteiligt: Nikolaidis, Anastasios (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  De Gruyter, Berlin/Boston

    The contributions to this volume inquire into many important issues of Plutarchean scholarship: the conditions under which Plutarch`s writings were split into two distinct corpora, his methods of work and the various authorial techniques employed,... mehr

     

    The contributions to this volume inquire into many important issues of Plutarchean scholarship: the conditions under which Plutarch`s writings were split into two distinct corpora, his methods of work and the various authorial techniques employed, the interplay between Lives and Moralia, Plutarch and politics, Plutarch and philosophy, literary aspects of Plutarch`s œuvre, Plutarch on women, Plutarch in his epistemological and socio-historical context. The contributors offer in-sights that throw new light on Plutarch`s personality and illustrate the unity of his varied literary production.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Beteiligt: Nikolaidis, Anastasios (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110211665; 9783110202496
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literary studies: classical, early & medieval; Ancient history: to c 500 CE; Western philosophy: Ancient, to c 500
    Weitere Schlagworte: Plutarch
    Umfang: 1 electronic resource (851 p.)
  12. The Sacred Heart of Jesus : The Visual Evolution of a Devotion
    Autor*in: Morgan, David
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Amsterdam University Press

    Devotion to the Sacred Heart of Jesus has been controversial from its beginning in the life of the French Visitationist nun Margaret Mary Alacoque (1647-1690), who established the devotion after a series of mystical visions of Christ. Under the... mehr

     

    Devotion to the Sacred Heart of Jesus has been controversial from its beginning in the life of the French Visitationist nun Margaret Mary Alacoque (1647-1690), who established the devotion after a series of mystical visions of Christ. Under the leadership of Sister Sophie Barat, founder of the Society of the Sacred Heart in 1800, the devotion was taken around the world in the course of the nineteenth century. Wherever it went, the devotion took the shape of an evolving visual culture. Even during Alacoque's lifetime, imagery was a fundamental part of practicing the devotion. The Sacred Heart of Jesus traces the unfolding visual biography of the Sacred Heart, showing how imagery and visual practice document the history of the devotion and the remarkable range of its evolution. Devotie aan het Heilige Hart van Jezus is al vanaf het eerste ontstaan controversieel. De Franse non Marguerite-Marie Alacoque (1647-1690) begon met deze Heilige-Hart-verering na een opeenvolging van openbaringen van Christus te hebben gehad. Jezuïeten, spirituele goeroes en priesters tot op de dag van vandaag maken deze verering tot het centrum van hun theologische studie en beleving. The Sacred Heart of Jesus is een uitgebreide visuele biografie van het Heilige Hart. Het laat de opmerkelijke evolutie van dit fenomeen zien, maar ook hoe beeldende kunst en rituelen deze geschiedenis documenteren.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789089640192
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: History of art / art & design styles; History
    Weitere Schlagworte: cultuur and geschiedenis; geschiedenis; history, geography, and auxiliary disciplines; culture and history; kunst en kunstgeschiedenis; historical treatment of fine and decorative arts
    Umfang: 1 electronic resource (50 p.)
  13. The Deliverance of Others : Reading Literature in a Global Age
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Duke University Press

    The Deliverance of Others is a compelling reappraisal of the idea that narrative literature can expand readers' empathy. What happens if, amid the voluminous influx of otherness facilitated by globalization, we continue the tradition of valorizing... mehr

     

    The Deliverance of Others is a compelling reappraisal of the idea that narrative literature can expand readers' empathy. What happens if, amid the voluminous influx of otherness facilitated by globalization, we continue the tradition of valorizing literature for bringing the lives of others to us, admitting them into our world and valuing the difference that they introduce into our lives? In this new historical situation, are we not forced to determine how much otherness is acceptable, as opposed to how much is excessive, disruptive, and disturbing? The influential literary critic David Palumbo-Liu suggests that we can arrive at a sense of responsibility toward others by reconsidering the discourses of sameness that deliver those unlike ourselves to us. Through virtuoso readings of novels by J. M. Coetzee, Nadine Gordimer, Kazuo Ishiguro, and Ruth Ozeki, he shows how notions that would seem to offer some basis for commensurability between ourselves and others.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822395485
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literary theory
    Weitere Schlagworte: Literary Criticism; Semiotics & Theory
  14. The Beatles on Film : Analysis of Movies, Documentaries, Spoofs and Cartoons
    Autor*in: Reiter, Roland
    Erschienen: 2008
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    This book provides the production history and a contextual interpretation of The Beatles' movies (A Hard Day's Night, Help!, Yellow Submarine, Let It Be) and describes their ability to project the group's image at different stages in their career. It... mehr

     

    This book provides the production history and a contextual interpretation of The Beatles' movies (A Hard Day's Night, Help!, Yellow Submarine, Let It Be) and describes their ability to project the group's image at different stages in their career. It also includes a discussion of all of The Beatles' promotional films and videos, as well as their television cartoon series and the self-produced television special Magical Mystery Tour. Along with The Beatles' feature movies and promos, this analysis also contains documentaries, such as The Compleat Beatles and Anthology, as well as dramatizations of the band's history, such as Backbeat, The Hours and Times, and Two of Us.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839408858; 9783899428858
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Films, cinema
    Weitere Schlagworte: Beatles; Film; Movies; Popular Culture; Pop Music; Cultural Studies
    Umfang: 1 electronic resource (214 p.)
  15. Revolution or Renaissance : Making the Transition from an Economic Age to a Cultural Age
    Erschienen: 2008
    Verlag:  University of Ottawa Press / Les Presses de l’Université d’Ottawa

    In <i>Revolution or Renaissance</i>, D. Paul Schafer subjects two of the most powerful forces in the world – economics and culture – to a detailed and historically sensitive analysis. He argues that the economic age has produced a great deal of... mehr

     

    In Revolution or Renaissance, D. Paul Schafer subjects two of the most powerful forces in the world – economics and culture – to a detailed and historically sensitive analysis. He argues that the economic age has produced a great deal of wealth and unleashed tremendous productive power; however, it is not capable of coming to grips with the problems threatening human and non-human life on this planet. After tracing the evolution of the economic age from the publication of Adam Smith's The Wealth of Nations in 1776 to the present, he turns his attention to culture, examining it both as a concept and as a reality. What emerges is a portrait of the world system of the future where culture is the central focus of development. According to Schafer, making the transition from an economic age to a cultural age is imperative if global harmony, environmental sustainability, economic viability, and human well-being are to be achieved.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780776617732
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Cultural studies; Economic theory & philosophy
    Weitere Schlagworte: economics; culture
    Umfang: 1 electronic resource (320 p.)
  16. Remembering Hedley
    Erschienen: 2008
    Verlag:  ANU Press, Canberra

    Remembering Hedley commemorates the life of Hedley Bull (1932–85), a pivotal figure in the fields of international relations and strategic studies. Its publication coincides with the official opening on 6 August 2008 of the Hedley Bull Centre at The... mehr

     

    Remembering Hedley commemorates the life of Hedley Bull (1932–85), a pivotal figure in the fields of international relations and strategic studies. Its publication coincides with the official opening on 6 August 2008 of the Hedley Bull Centre at The Australian National University in Canberra.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literary essays; International relations
    Weitere Schlagworte: essays; national security; international relations; English school of international relations theory; Friedrich Wilhelm Joseph Schelling; Hedley Bull; Western world
    Umfang: 1 electronic resource (138 p.)
  17. Poems at the edge of differences : mothering in new English poetry by women
    Autor*in: Papke, Renate
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Universitätsverlag Göttingen

    This study consists of two parts. The first part offers an overview of feminism’s theory of differences. The second part deals with the textual analysis of poems about ‘mothering’ by women from India, the Caribbean and Africa. Literary criticism has... mehr

     

    This study consists of two parts. The first part offers an overview of feminism’s theory of differences. The second part deals with the textual analysis of poems about ‘mothering’ by women from India, the Caribbean and Africa. Literary criticism has dealt with the representation of ‘mothering’ in prose texts. The exploration of lyrical texts has not yet come. Since the late 1970s, the acknowledgement of and the commitment to difference has been foundational for feminist theory and activism. This investigation promotes a differentiated, ‘locational’ feminism (Friedman). The comprehensive theoretical discussion of feminism’s different concepts of ‘gender’, ‘race’, ‘ethnicity’ and ‘mothering’ builds the foundation for the main part: the presentation and analysis of the poems. The issue of ‘mothering’ foregrounds the communicative aspect of women’s experience and wants to bridge the gap between theory and practice. This study, however, does not intend to specify ‘mothering’ as a universal and unique feminine characteristic. It underlines a metaphorical use and discusses the concepts of ‘nurturing’, ‘maternal practice’ and ‘social parenthood’. Regarding the extensive material, this study understands itself as an explorative not concluding investigation placed at the intersections of gender studies, postcolonial and classical literary studies. Most of all, it aims at initiating a dialogue and interchange between scholars and students in the Western and the ‘Third World’.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Language; Gender studies: women; Literature & literary studies
    Weitere Schlagworte: poems; mothering; new English poetry
  18. Poems at the edge of differences - mothering in new English poetry by women
    Autor*in: Papke, Renate,
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Universitätsverlag Göttingen

    This study consists of two parts. The first part offers an overview of feminism’s theory of differences. The second part deals with the textual analysis of poems about ‘mothering’ by women from India, the Caribbean and Africa. Literary criticism has... mehr

     

    This study consists of two parts. The first part offers an overview of feminism’s theory of differences. The second part deals with the textual analysis of poems about ‘mothering’ by women from India, the Caribbean and Africa. Literary criticism has dealt with the representation of ‘mothering’ in prose texts. The exploration of lyrical texts has not yet come. Since the late 1970s, the acknowledgement of and the commitment to difference has been foundational for feminist theory and activism. This investigation promotes a differentiated, ‘locational’ feminism (Friedman). The comprehensive theoretical discussion of feminism’s different concepts of ‘gender’, ‘race’, ‘ethnicity’ and ‘mothering’ builds the foundation for the main part: the presentation and analysis of the poems. The issue of ‘mothering’ foregrounds the communicative aspect of women’s experience and wants to bridge the gap between theory and practice. This study, however, does not intend to specify ‘mothering’ as a universal and unique feminine characteristic. It underlines a metaphorical use and discusses the concepts of ‘nurturing’, ‘maternal practice’ and ‘social parenthood’. Regarding the extensive material, this study understands itself as an explorative not concluding investigation placed at the intersections of gender studies, postcolonial and classical literary studies. Most of all, it aims at initiating a dialogue and interchange between scholars and students in the Western and the ‘Third World’.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Language; Literature & literary studies; Gender studies: women
    Weitere Schlagworte: poems; mothering; new English poetry; Caribbean; Feminism
  19. Pedigree and Panache : A History of the Art Auction in Australia
    Autor*in: Huda, Shireen
    Erschienen: 2008
    Verlag:  ANU Press, Canberra

    Art auctions have long captured the public imagination. They regularly make news headlines and have become synonymous with glamour, money and social distinction. The marketing of auction houses and the works they sell has resulted in firms attaining... mehr

     

    Art auctions have long captured the public imagination. They regularly make news headlines and have become synonymous with glamour, money and social distinction. The marketing of auction houses and the works they sell has resulted in firms attaining authoritative positions and the ability both to influence and reflect collecting tastes. Pedigree and Panache is the first comprehensive history of the art auction in Australia. In this fascinating work, Shireen Huda investigates the construction of the glamorous reputation of art auctions and art auction houses. Featuring absorbing case studies of key art auctions and major art auction houses in Australia (including Christie’s, Sotheby’s and Deutscher-Menzies) the work provides an overview of the origin and international development of art auctions. The development of the Australian marketplace is then explored, detailing colonial inception and continuing until Christie’s withdrawal of its saleroom presence in 2006. This book is an engaging read for those involved in the art industry, as well as historians, artists, collectors and anyone interested in the art market, art investment, social history and art history.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Art: financial aspects; History of art / art & design styles; Art & design styles: from c 1960
    Weitere Schlagworte: australia; art auctions; history; prices; London; Melbourne; Menzies Art Brands; Sotheby's; Sydney
    Umfang: 1 electronic resource (240 p.)
  20. Parasiten und Sirenen : Zwischenräume als Orte der materiellen Wissensproduktion
    Beteiligt: Dotzler, Bernhard J. (Hrsg.); Schmidgen, Henning (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Zwischenräume sind jene Schnittstellen, Intervalle und Abstände, in denen sich elementare Prozesse der Wissensproduktion ansiedeln. Zwischenräume sind eine epistemologische Kategorie für sich. Das gewohnte Bild geordneter Wissenschaftlichkeit... mehr

     

    Zwischenräume sind jene Schnittstellen, Intervalle und Abstände, in denen sich elementare Prozesse der Wissensproduktion ansiedeln. Zwischenräume sind eine epistemologische Kategorie für sich. Das gewohnte Bild geordneter Wissenschaftlichkeit schwindet, wenn die Produktion von Wissen auf spezifische materielle Kulturen zurückgeführt wird: auf die Begegnung von Instrumenten, Schreibgeräten und experimentellen Verfahren, aber auch auf das Zusammenspiel von Diskursen, Medien und Mythen. Verknüpfungen und Trennungen werden so zu epistemischen Ereignissen, die dem Zufall stärker verpflichtet sind als dem Geplanten und Erwarteten. Dieses Buch verdeutlicht, dass es die Lücken und Leerstellen in der medialen Wissenschaftspraxis sind, die wesentlich zur Entstehung des Neuen beitragen.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Beteiligt: Dotzler, Bernhard J. (Hrsg.); Schmidgen, Henning (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839408704; 9783899428704
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literature & literary studies
    Weitere Schlagworte: Medien; Wissenschaftsgeschichte; Kulturwissenschaft; Wissenschaft; Kulturtheorie; Wissenschaftssoziologie; Allgemeine Literaturwissenschaft; Media; History of Science; Cultural Studies; Science; Cultural Theory; Sociology of Science; General Literature Studies
    Umfang: 1 electronic resource (248 p.)
  21. Paradoxes of Interactivity : Perspectives for Media Theory, Human-Computer Interaction, and Artistic Investigations
    Beteiligt: Seifert, Uwe (Hrsg.); Kim, Jin Hyun (Hrsg.); Moore, Anthony (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Current findings from anthropology, genetics, prehistory, cognitive and neuroscience indicate that human nature is grounded in a co-evolution of tool use, symbolic communication, social interaction and cultural transmission. Digital information... mehr

     

    Current findings from anthropology, genetics, prehistory, cognitive and neuroscience indicate that human nature is grounded in a co-evolution of tool use, symbolic communication, social interaction and cultural transmission. Digital information technology has recently entered as a new tool in this co-evolution, and will probably have the strongest impact on shaping the human mind in the near future. A common effort from the humanities, the sciences, art and technology is necessary to understand this ongoing co- evolutionary process. Interactivity is a key for understanding the new relationships formed by humans with social robots as well as interactive environments and wearables underlying this process. Of special importance for understanding interactivity are human-computer and human-robot interaction, as well as media theory and New Media Art. »Paradoxes of Interactivity« brings together reflections on »interactivity« from different theoretical perspectives, the interplay of science and art, and recent technological developments for artistic applications, especially in the realm of sound.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Beteiligt: Seifert, Uwe (Hrsg.); Kim, Jin Hyun (Hrsg.); Moore, Anthony (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839408421; 9783899428421
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Media studies
    Weitere Schlagworte: New Media Art; Interactivity; Human-Computer Interaction; Media Theory; Music; Media; Technology; Human; Digital Media; Media Art; Media Philosophy; Media Studies
    Umfang: 1 electronic resource (344 p.)
  22. Operation Video : Eine Technik des Nahsehens und ihr spezifisches Subjekt: die Videokünstlerin der 1970er Jahre
    Autor*in: Adorf, Sigrid
    Erschienen: 2008
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Der Band befragt die Videokunst der frühen 1970er Jahre hinsichtlich ihrer Interventionen in Körper- und Mediendiskurse bzw. Subjektdiskurse der Zeit. Im Anschluss an Walter Benjamin entwickelt die Studie hierfür ein operatives Bildverständnis und... mehr

     

    Der Band befragt die Videokunst der frühen 1970er Jahre hinsichtlich ihrer Interventionen in Körper- und Mediendiskurse bzw. Subjektdiskurse der Zeit. Im Anschluss an Walter Benjamin entwickelt die Studie hierfür ein operatives Bildverständnis und arbeitet »den wachen Sinn für die Signatur der Zeit« aus den Praktiken und Diskursen der Videokunst heraus. Analysen zu Videowerken von Eleanor Antin, Lynda Benglis, Lili Dujourie, Sanja Ivecoviç, Martha Rosler, Lisa Steele, Hannah Wilke und anderen Künstlern und Künstlerinnen belegen einen repräsentationskritischen Einsatz des Mediums, der die Arbeit an, mit und in Bildern als eine ebenso ästhetische wie politische Argumentation lesbar macht.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839407974; 9783899427974
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Art forms
    Weitere Schlagworte: Repräsentationskritik; Videokunst; Body Art; Feminist Art; Kunst der 1970er Jahre; Kunst; Medienkunst; Kunstgeschichte des 20. Jahrhunderts; Video; Kunstwissenschaft; Arts; Media Art; Art History of the 20th Century; Fine Arts
    Umfang: 1 electronic resource (374 p.)
  23. Nessuna isola è un'isola
    Autor*in: Giorgio, Costa
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Firenze University Press

    This book, the result of research carried out for the PhD in landscape design at the Florence University Faculty of Architecture, elaborates a methodological process for landscape planning in the smaller islands, comparing a number of case studies... mehr

     

    This book, the result of research carried out for the PhD in landscape design at the Florence University Faculty of Architecture, elaborates a methodological process for landscape planning in the smaller islands, comparing a number of case studies identified in the western Mediterranean, and illustrating many individual cases that broaden the overview of the specific demands of the islands. The research evolves at both scientific and humanistic levels, setting up a virtual parallel between the methods of construction of the cinema narration (which has frequently focused on the island in its various meanings) and the construction process of tools for territorial and landscape planning. The objective is to define a method that can monitor the sustainable development of the smaller islands, guiding it towards an enhanced awareness of their resources and potential, mindful of the threat of definitive loss in the case of mistaken decisions. Il testo – frutto di una ricerca svolta all'interno del Dottorato di ricerca in progettazione paesistica della Facoltà di Architettura di Firenze – elabora un'ipotesi di processo metodologico per la pianificazione del paesaggio nelle isole minori, mettendo a confronto alcuni casi studio individuati nel Mediterraneo occidentale, e riportando frequenti casi singoli che ampliano il panorama sulle specificità delle isole. La ricerca si muove su un piano sia scientifico che umanistico, creando un parallelo virtuale fra i metodi di costruzione del racconto cinematografico (che spesso ha avuto come protagonista l'isola nelle sue più diverse accezioni) e il processo di costruzione di un atto di pianificazione paesaggistico-territoriale, allo scopo di definire un metodo che possa controllare e indirizzare lo sviluppo sostenibile delle isole minori verso una maggiore presa di coscienza delle risorse, e della loro potenziale e definitiva perdita per scelte sbagliate.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Landscape art & architecture
    Weitere Schlagworte: urbanistica; town planning
  24. Mythos Enigma : Die Chiffriermaschine als Sammler- und Medienobjekt
    Erschienen: 2008
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Die Entschlüsselung der deutschen Chiffriermaschine »Enigma« durch die Briten gehört zu den bestgehüteten Geheimnissen des Zweiten Weltkrieges - erst 1974 wurde die Öffentlichkeit über die erfolgreichen Bemühungen informiert. Seither ist das... mehr

     

    Die Entschlüsselung der deutschen Chiffriermaschine »Enigma« durch die Briten gehört zu den bestgehüteten Geheimnissen des Zweiten Weltkrieges - erst 1974 wurde die Öffentlichkeit über die erfolgreichen Bemühungen informiert. Seither ist das Interesse an der »Enigma« bei Laien und Fachwelt ungebrochen. »Mythos Enigma« geht dieser Faszination in einer Feldstudie nach und nimmt die Spuren der Maschine nicht nur in Deutschland, England und in den USA, sondern auch in der Schweiz auf: Dass die geheimnisvolle Maschine aus Deutschland auch in diesem neutralen Land benutzt wurde, war bisher kaum bekannt. Die Motive von Wissenschaftlern, Sammlern und Zeitzeugen mögen unterschiedlich sein, ihre Bemühungen kommen aber auf eine geheimnisvolle Art am Schluss wieder zusammen. Ähnliches lässt sich von fiktionaler Literatur und Filmen sagen, die das Thema aufgreifen. Die Faszination von »Enigma« (lat. »Geheimnis«) ist eine Chiffre für unseren Umgang mit dem Geheimen.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839408933; 9783899428933
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Media studies
    Weitere Schlagworte: Kryptographie; Informatik; Computergeschichte; Museum; Sammler; Medien; Erinnerungskultur; Mediengeschichte; Deutsche Geschichte; Medienwissenschaft; Computer Sciences; Media; Memory Culture; Media History; German History; Media Studies
    Umfang: 1 electronic resource (258 p.)
  25. Mind the Screen : Media Concepts According to Thomas Elsaesser
    Beteiligt: Pisters, Patricia (Hrsg.); Strauven, Wanda (Hrsg.); Kooijman, Jaap (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Amsterdam University Press

    Mind the Screen pays tribute to Thomas Elsaesser, a pioneering and leading scholar in the field of film and media studies. The contributions present a close-up of media concepts developed by Elsaesser, providing a mirror for all types of audiovisual... mehr

     

    Mind the Screen pays tribute to Thomas Elsaesser, a pioneering and leading scholar in the field of film and media studies. The contributions present a close-up of media concepts developed by Elsaesser, providing a mirror for all types of audiovisual screens, from archaeological pre-cinematic screens to the silver screen, from the TV set to the video installation and the digital e-screen, and from the city screen to the mobile phone display. The book is divided into three 'Acts': Melodrama, Memory, Mind Game; Europe-Hollywood-Europe; and Archaeology, Avant-Garde, Archive. Mind the Screen is een hommage aan Thomas Elsaesser, pionier en toonaangevend wetenschapper in film- en mediastudies. De bijdragen bestrijken een groot media gebied, variërend van melodrama, gemediatiseerde herinneringen, de "mind-game film"en Europese cinema tot avant garde kunst, media archeologie en het audiovisuele archief. Via de concepten ontwikkeld door Elsaesser presenteert dit boek reflecties op alle soorten beeldschermen, van het pre-cinematische scherm tot het zilveren doek, van de televisiebuis tot de video installatie en digitale schermen, en van het billboard scherm tot het telefoon display. Het boek bevat kritische reflecties op de grote en kleine, oude en nieuwe beeldschermen die de hedendaagse beeldcultuur bepalen via het toonaangevende werk van film- en mediawetenschapper Thomas Elsaesser.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Beteiligt: Pisters, Patricia (Hrsg.); Strauven, Wanda (Hrsg.); Kooijman, Jaap (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789089640253
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Film, TV & radio; History
    Weitere Schlagworte: history of amsterdam; motion pictures; film; geschiedenis van amsterdam
    Umfang: 1 electronic resource (376 p.)