Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 24 von 24.

  1. Touching Feeling
    Affect, Pedagogy, Performativity
    Erschienen: [2003]
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Frontmatter -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- Interlude, Pedagogic -- 1. Shame, Theatricality, and Queer Performativity: Henry James’s The Art of the Novel -- 2. Around the Performative: Periperformative Vicinities in... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook Duke University Press
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- Interlude, Pedagogic -- 1. Shame, Theatricality, and Queer Performativity: Henry James’s The Art of the Novel -- 2. Around the Performative: Periperformative Vicinities in Nineteenth-Century Narrative -- 3. Shame in the Cybernetic Fold: Reading Silvan Tomkins (Written with Adam Frank) -- 4. Paranoid Reading and Reparative Reading, or, You’re So Paranoid, You Probably Think This Essay Is About You -- 5. Pedagogy of Buddhism -- Works Cited -- Index A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory has developed into a deep interest in affect, Sedgwick offers what she calls "tools and techniques for nondualistic thought," in the process touching and transforming such theoretical discourses as psychoanalysis, speech-act theory, Western Buddhism, and the Foucauldian "hermeneutics of suspicion."In prose sometimes somber, often high-spirited, and always accessible and moving, Touching Feeling interrogates—through virtuoso readings of works by Henry James, J. L. Austin, Judith Butler, the psychologist Silvan Tomkins and others—emotion in many forms. What links the work of teaching to the experience of illness? How can shame become an engine for queer politics, performance, and pleasure? Is sexuality more like an affect or a drive? Is paranoia the only realistic epistemology for modern intellectuals? Ultimately, Sedgwick's unfashionable commitment to the truth of happiness propels a book as open-hearted as it is intellectually daring

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Cover (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822384786
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: LITERARY COLLECTIONS / Essays
    Umfang: 1 Online-Ressource (208 Seiten), Illustrationen
  2. Making Girls into Women
    American Women's Writing and the Rise of Lesbian Identity
    Erschienen: [2003]; © 2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Making Girls into Women offers an account of the historical emergence of "the lesbian" by looking at late-nineteenth- and early-twentieth-century women's writing. Kathryn R. Kent proposes that modern lesbian identity in the United States has its... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Making Girls into Women offers an account of the historical emergence of "the lesbian" by looking at late-nineteenth- and early-twentieth-century women's writing. Kathryn R. Kent proposes that modern lesbian identity in the United States has its roots not just, or even primarily, in sexology and medical literature, but in white, middle-class women's culture. Kent demonstrates how, as white women's culture shifted more and more from the home to the school, workplace, and boarding house, the boundaries between the public and private spheres began to dissolve. She shows how, within such spaces, women's culture, in attempting to mold girls into proper female citizens, ended up inciting in them other, less normative, desires and identifications, including ones Kent calls "protolesbian" or queer.Kent not only analyzes how texts represent queer erotics, but also theorizes how texts might produce them in readers. She describes the ways postbellum sentimental literature such as that written by Harriet Beecher Stowe, Louisa May Alcott, and Emma D. Kelley eroticizes, reacts against, and even, in its own efforts to shape girls' selves, contributes to the production of queer female identifications and identities. Tracing how these identifications are engaged and critiqued in the early twentieth century, she considers works by Djuna Barnes, Gertrude Stein, Marianne Moore, and Elizabeth Bishop, as well as in the queer subject-forming effects of another modern invention, the Girl Scouts. Making Girls into Women ultimately reveals that modern lesbian identity marks an extension of, rather than a break from, nineteenth-century women's culture

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina (Hrsg.); Goldberg, Jonathan (Hrsg.); Moon, Michael (Hrsg.); Sedgwick, Eve Kosofsky (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822384571
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: SOCIAL SCIENCE / General; American literature; American literature; Girls in literature; Lesbians in literature; Lesbians' writings, American; Women in literature
    Umfang: 1 online resource (368 pages), 3 illus
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 12. Dez 2020)

  3. Touching Feeling
    Affect, Pedagogy, Performativity
    Erschienen: [2003]; © 2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory has... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory has developed into a deep interest in affect, Sedgwick offers what she calls "tools and techniques for nondualistic thought," in the process touching and transforming such theoretical discourses as psychoanalysis, speech-act theory, Western Buddhism, and the Foucauldian "hermeneutics of suspicion."In prose sometimes somber, often high-spirited, and always accessible and moving, Touching Feeling interrogates-through virtuoso readings of works by Henry James, J. L. Austin, Judith Butler, the psychologist Silvan Tomkins and others-emotion in many forms. What links the work of teaching to the experience of illness? How can shame become an engine for queer politics, performance, and pleasure? Is sexuality more like an affect or a drive? Is paranoia the only realistic epistemology for modern intellectuals? Ultimately, Sedgwick's unfashionable commitment to the truth of happiness propels a book as open-hearted as it is intellectually daring

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina (Hrsg.); Goldberg, Jonathan (Hrsg.); Moon, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822384786
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: LITERARY COLLECTIONS / Essays
    Umfang: 1 online resource (208 pages), 1 figure, 1 photo
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 12. Dez 2020)

  4. The Misfit of the Family
    Balzac and the Social Forms of Sexuality
    Autor*in: Lucey, Michael
    Erschienen: [2003]; © 2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    In more than ninety novels and novellas, Honoré de Balzac (1799-1850) created a universe teeming with over two thousand characters. The Misfit of the Family reveals how Balzac, in imagining the dense, vividly rendered social world of his novels, used... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In more than ninety novels and novellas, Honoré de Balzac (1799-1850) created a universe teeming with over two thousand characters. The Misfit of the Family reveals how Balzac, in imagining the dense, vividly rendered social world of his novels, used his writing as a powerful means to understand and analyze-as well as represent-a range of forms of sexuality. Moving away from the many psychoanalytic approaches to the novelist's work, Michael Lucey contends that in order to grasp the full complexity with which sexuality was understood by Balzac, it is necessary to appreciate how he conceived of its relation to family, history, economics, law, and all the many structures within which sexualities take form.The Misfit of the Family is a compelling argument that Balzac must be taken seriously as a major inventor and purveyor of new tools for analyzing connections between the sexual and the social. Lucey's account of the novelist's deployment of "sexual misfits" to impel a wide range of his most canonical works-Cousin Pons, Cousin Bette, Eugenie Grandet, Lost Illusions, The Girl with the Golden Eyes-demonstrates how even the flexible umbrella term "queer" barely covers the enormous diversity of erotic and social behaviors of his characters. Lucey draws on the thinking of Michel Foucault and Pierre Bourdieu and engages the work of critics of nineteenth-century French fiction, including Naomi Schor, D. A. Miller, Franco Moretti, and others. His reflections on Proust as Balzac's most cannily attentive reader suggest how the lines of social and erotic force he locates in Balzac's work continued to manifest themselves in twentieth-century writing and society

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina (Hrsg.); Goldberg, Jonathan (Hrsg.); Moon, Michael (Hrsg.); Sedgwick, Eve Kosofsky (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822385165
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / European / French; Literature and society; Sex in literature
    Umfang: 1 online resource (340 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 12. Dez 2020)

  5. Touching feeling
    affect, pedagogy, performativity
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke Univ. Press, Durham, NC [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    JEB19099
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universität Bonn, Institut für Anglistik, Amerikanistik und Keltologie, Bibliothek
    EC 1876 S448
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    anga850.s448
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Koblenz
    SL/T 2019 4223
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englische Seminar II, Bibliothek
    313/Dcf/SED03
    keine Fernleihe
    Englisches Seminar I, Bibliothek
    411/L763/031
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Münster, Philosophisches Seminar, Bibliothek
    MK 19 / 3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0822330288; 9780822330158
    RVK Klassifikation: EC 1876
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: Gefühlsausdruck; Literatur; Queer-Theorie
    Umfang: XII, 195 S., Ill., graph. Darst.
  6. Making Girls into Women
    American Women's Writing and the Rise of Lesbian Identity
    Erschienen: 2003; ©2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    Making Girls into Women offers an account of the historical emergence of "the lesbian" by looking at late-nineteenth- and early-twentieth-century women's writing. Kathryn R. Kent proposes that modern lesbian identity in the United States has its... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Making Girls into Women offers an account of the historical emergence of "the lesbian" by looking at late-nineteenth- and early-twentieth-century women's writing. Kathryn R. Kent proposes that modern lesbian identity in the United States has its roots not just, or even primarily, in sexology and medical literature, but in white, middle-class women's culture. Kent demonstrates how, as white women's culture shifted more and more from the home to the school, workplace, and boarding house, the boundaries between the public and private spheres began to dissolve. She shows how, within such spaces, women's culture, in attempting to mold girls into proper female citizens, ended up inciting in them other, less normative, desires and identifications, including ones Kent calls "protolesbian" or queer.Kent not only analyzes how texts represent queer erotics, but also theorizes how texts might produce them in readers. She describes the ways postbellum sentimental literature such as that written by Harriet Beecher Stowe, Louisa May Alcott, and Emma D. Kelley eroticizes, reacts against, and even, in its own efforts to shape girls' selves, contributes to the production of queer female identifications and identities. Tracing how these identifications are engaged and critiqued in the early twentieth century, she considers works by Djuna Barnes, Gertrude Stein, Marianne Moore, and Elizabeth Bishop, as well as in the queer subject-forming effects of another modern invention, the Girl Scouts. Making Girls into Women ultimately reveals that modern lesbian identity marks an extension of, rather than a break from, nineteenth-century women's culture.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina (Herausgeber); Goldberg, Jonathan (Herausgeber); Moon, Michael (Herausgeber); Sedgwick, Eve Kosofsky (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822384571
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q : 8
    Umfang: 1 Online-Ressource (368 p.), 3 illus
  7. Touching Feeling
    Affect, Pedagogy, Performativity
    Erschienen: 2003; ©2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory has... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory has developed into a deep interest in affect, Sedgwick offers what she calls "tools and techniques for nondualistic thought," in the process touching and transforming such theoretical discourses as psychoanalysis, speech-act theory, Western Buddhism, and the Foucauldian "hermeneutics of suspicion."In prose sometimes somber, often high-spirited, and always accessible and moving, Touching Feeling interrogates-through virtuoso readings of works by Henry James, J. L. Austin, Judith Butler, the psychologist Silvan Tomkins and others-emotion in many forms. What links the work of teaching to the experience of illness? How can shame become an engine for queer politics, performance, and pleasure? Is sexuality more like an affect or a drive? Is paranoia the only realistic epistemology for modern intellectuals? Ultimately, Sedgwick's unfashionable commitment to the truth of happiness propels a book as open-hearted as it is intellectually daring.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina (Herausgeber); Goldberg, Jonathan (Herausgeber); Moon, Michael (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822384786
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q : 8
    Umfang: 1 Online-Ressource (208 p.), 1 figure, 1 photo
  8. The Misfit of the Family
    Balzac and the Social Forms of Sexuality
    Autor*in: Lucey, Michael
    Erschienen: 2003; ©2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    In more than ninety novels and novellas, Honoré de Balzac (1799-1850) created a universe teeming with over two thousand characters. The Misfit of the Family reveals how Balzac, in imagining the dense, vividly rendered social world of his novels, used... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    In more than ninety novels and novellas, Honoré de Balzac (1799-1850) created a universe teeming with over two thousand characters. The Misfit of the Family reveals how Balzac, in imagining the dense, vividly rendered social world of his novels, used his writing as a powerful means to understand and analyze-as well as represent-a range of forms of sexuality. Moving away from the many psychoanalytic approaches to the novelist's work, Michael Lucey contends that in order to grasp the full complexity with which sexuality was understood by Balzac, it is necessary to appreciate how he conceived of its relation to family, history, economics, law, and all the many structures within which sexualities take form.The Misfit of the Family is a compelling argument that Balzac must be taken seriously as a major inventor and purveyor of new tools for analyzing connections between the sexual and the social. Lucey's account of the novelist's deployment of "sexual misfits" to impel a wide range of his most canonical works-Cousin Pons, Cousin Bette, Eugenie Grandet, Lost Illusions, The Girl with the Golden Eyes-demonstrates how even the flexible umbrella term "queer" barely covers the enormous diversity of erotic and social behaviors of his characters. Lucey draws on the thinking of Michel Foucault and Pierre Bourdieu and engages the work of critics of nineteenth-century French fiction, including Naomi Schor, D. A. Miller, Franco Moretti, and others. His reflections on Proust as Balzac's most cannily attentive reader suggest how the lines of social and erotic force he locates in Balzac's work continued to manifest themselves in twentieth-century writing and society.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina (Herausgeber); Goldberg, Jonathan (Herausgeber); Moon, Michael (Herausgeber); Sedgwick, Eve Kosofsky (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822385165
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q : 8
    Umfang: 1 Online-Ressource (340 p.)
  9. Making Girls into Women
    American Women's Writing and the Rise of Lesbian Identity
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke University Press, North Carolina ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Explores the links between the emergence of lesbian and proto-lesbian identities at the turn of the century and the discourses of sentimentality, mass culture, and modernism. mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Explores the links between the emergence of lesbian and proto-lesbian identities at the turn of the century and the discourses of sentimentality, mass culture, and modernism.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina; Goldberg, Jonathan; Moon, Michael; Sedgwick, Eve Kosofsky
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822384571
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Series Q Ser.
    Schlagworte: Homosexuality and literature - United States
    Umfang: 1 Online-Ressource (369 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  10. Making Girls into Women
    American Women's Writing and the Rise of Lesbian Identity
    Autor*in: Kent, Kathryn R
    Erschienen: [2003]
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Frontmatter -- CONTENTS -- ACKNOWLEDGMENTS -- INTRODUCTION -- 1. “SINGLE WHITE FEMALE”: THE SEXUAL POLITICS OF SPINSTERHOOD IN HARRIET BEECHER STOWE’S OLDTOWN FOLKS -- 2. “TRYING ALL KINDS”: LOUISA MAY ALCOTT’S PEDAGOGIC EROTICS -- 3. “SCOUTING FOR... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook Duke University Press
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- CONTENTS -- ACKNOWLEDGMENTS -- INTRODUCTION -- 1. “SINGLE WHITE FEMALE”: THE SEXUAL POLITICS OF SPINSTERHOOD IN HARRIET BEECHER STOWE’S OLDTOWN FOLKS -- 2. “TRYING ALL KINDS”: LOUISA MAY ALCOTT’S PEDAGOGIC EROTICS -- 3. “SCOUTING FOR GIRLS”: READING AND RECRUITMENT -- 4. “EXCREATE A NO SENSE”: THE EROTIC CURRENCY OF GERTRUDE STEIN’S TENDER BUTTONS -- 5. THE M MULTIPLYING: MARIANNE MOORE, ELIZABETH BISHOP, AND THE PLEASURES OF INFLUENCE, PART 1 -- 6. INFLUENCE AND INVITATION: MARIANNE MOORE, ELIZABETH BISHOP, AND THE PLEASURES OF INFLUENCE, PART 2 -- CONCLUSION -- NOTES -- BIBLIOGRAPHY -- INDEX Making Girls into Women offers an account of the historical emergence of "the lesbian" by looking at late-nineteenth- and early-twentieth-century women's writing. Kathryn R. Kent proposes that modern lesbian identity in the United States has its roots not just, or even primarily, in sexology and medical literature, but in white, middle-class women’s culture. Kent demonstrates how, as white women's culture shifted more and more from the home to the school, workplace, and boarding house, the boundaries between the public and private spheres began to dissolve. She shows how, within such spaces, women's culture, in attempting to mold girls into proper female citizens, ended up inciting in them other, less normative, desires and identifications, including ones Kent calls "protolesbian" or queer.Kent not only analyzes how texts represent queer erotics, but also theorizes how texts might produce them in readers. She describes the ways postbellum sentimental literature such as that written by Harriet Beecher Stowe, Louisa May Alcott, and Emma D. Kelley eroticizes, reacts against, and even, in its own efforts to shape girls’ selves, contributes to the production of queer female identifications and identities. Tracing how these identifications are engaged and critiqued in the early twentieth century, she considers works by Djuna Barnes, Gertrude Stein, Marianne Moore, and Elizabeth Bishop, as well as in the queer subject-forming effects of another modern invention, the Girl Scouts. Making Girls into Women ultimately reveals that modern lesbian identity marks an extension of, rather than a break from, nineteenth-century women’s culture

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina (HerausgeberIn); Goldberg, Jonathan (HerausgeberIn); Moon, Michael (HerausgeberIn); Sedgwick, Eve Kosofsky (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822384571
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: American literature; American literature; Girls in literature; Lesbians in literature; Lesbians' writings, American; Women in literature; SOCIAL SCIENCE / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (368 p), 3 illus
  11. The Misfit of the Family
    Balzac and the Social Forms of Sexuality
    Autor*in: Lucey, Michael
    Erschienen: [2003]
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Frontmatter -- Contents -- Acknowledgments -- Preface -- Introduction Balzac and Alternative Families -- Chapter one Legal Melancholy: Balzac’s Eugénie Grandet and the Napoleonic Code -- Chapter two On Not Getting Married in a Balzac Novel --... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook Duke University Press
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Acknowledgments -- Preface -- Introduction Balzac and Alternative Families -- Chapter one Legal Melancholy: Balzac’s Eugénie Grandet and the Napoleonic Code -- Chapter two On Not Getting Married in a Balzac Novel -- Interlude Balzac and Same-Sex Relations in the 1830s -- Chapter three Balzac’s Queer Cousins and Their Friends -- Chapter four The Shadow Economy of Queer Social Capital: Lucien de Rubempré and Vautrin -- Epilogue Vautrin’s Progeny -- Notes -- Works Cited -- Index In more than ninety novels and novellas, Honoré de Balzac (1799–1850) created a universe teeming with over two thousand characters. The Misfit of the Family reveals how Balzac, in imagining the dense, vividly rendered social world of his novels, used his writing as a powerful means to understand and analyze—as well as represent—a range of forms of sexuality. Moving away from the many psychoanalytic approaches to the novelist's work, Michael Lucey contends that in order to grasp the full complexity with which sexuality was understood by Balzac, it is necessary to appreciate how he conceived of its relation to family, history, economics, law, and all the many structures within which sexualities take form.The Misfit of the Family is a compelling argument that Balzac must be taken seriously as a major inventor and purveyor of new tools for analyzing connections between the sexual and the social. Lucey’s account of the novelist’s deployment of "sexual misfits" to impel a wide range of his most canonical works—Cousin Pons, Cousin Bette, Eugenie Grandet, Lost Illusions, The Girl with the Golden Eyes—demonstrates how even the flexible umbrella term "queer" barely covers the enormous diversity of erotic and social behaviors of his characters. Lucey draws on the thinking of Michel Foucault and Pierre Bourdieu and engages the work of critics of nineteenth-century French fiction, including Naomi Schor, D. A. Miller, Franco Moretti, and others. His reflections on Proust as Balzac’s most cannily attentive reader suggest how the lines of social and erotic force he locates in Balzac’s work continued to manifest themselves in twentieth-century writing and society

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina (HerausgeberIn); Goldberg, Jonathan (HerausgeberIn); Moon, Michael (HerausgeberIn); Sedgwick, Eve Kosofsky (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822385165
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: Literature and society; Sex in literature; LITERARY CRITICISM / European / French
    Umfang: 1 Online-Ressource (340 p)
  12. Making Girls into Women
    American Women's Writing and the Rise of Lesbian Identity
    Erschienen: [2003]; © 2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Making Girls into Women offers an account of the historical emergence of "the lesbian" by looking at late-nineteenth- and early-twentieth-century women's writing. Kathryn R. Kent proposes that modern lesbian identity in the United States has its... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Making Girls into Women offers an account of the historical emergence of "the lesbian" by looking at late-nineteenth- and early-twentieth-century women's writing. Kathryn R. Kent proposes that modern lesbian identity in the United States has its roots not just, or even primarily, in sexology and medical literature, but in white, middle-class women's culture. Kent demonstrates how, as white women's culture shifted more and more from the home to the school, workplace, and boarding house, the boundaries between the public and private spheres began to dissolve. She shows how, within such spaces, women's culture, in attempting to mold girls into proper female citizens, ended up inciting in them other, less normative, desires and identifications, including ones Kent calls "protolesbian" or queer.Kent not only analyzes how texts represent queer erotics, but also theorizes how texts might produce them in readers. She describes the ways postbellum sentimental literature such as that written by Harriet Beecher Stowe, Louisa May Alcott, and Emma D. Kelley eroticizes, reacts against, and even, in its own efforts to shape girls' selves, contributes to the production of queer female identifications and identities. Tracing how these identifications are engaged and critiqued in the early twentieth century, she considers works by Djuna Barnes, Gertrude Stein, Marianne Moore, and Elizabeth Bishop, as well as in the queer subject-forming effects of another modern invention, the Girl Scouts. Making Girls into Women ultimately reveals that modern lesbian identity marks an extension of, rather than a break from, nineteenth-century women's culture

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina (Hrsg.); Goldberg, Jonathan (Hrsg.); Moon, Michael (Hrsg.); Sedgwick, Eve Kosofsky (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822384571
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: SOCIAL SCIENCE / General; American literature; American literature; Girls in literature; Lesbians in literature; Lesbians' writings, American; Women in literature
    Umfang: 1 online resource (368 pages), 3 illus
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 12. Dez 2020)

  13. Touching Feeling
    Affect, Pedagogy, Performativity
    Erschienen: [2003]; © 2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory has... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory has developed into a deep interest in affect, Sedgwick offers what she calls "tools and techniques for nondualistic thought," in the process touching and transforming such theoretical discourses as psychoanalysis, speech-act theory, Western Buddhism, and the Foucauldian "hermeneutics of suspicion."In prose sometimes somber, often high-spirited, and always accessible and moving, Touching Feeling interrogates-through virtuoso readings of works by Henry James, J. L. Austin, Judith Butler, the psychologist Silvan Tomkins and others-emotion in many forms. What links the work of teaching to the experience of illness? How can shame become an engine for queer politics, performance, and pleasure? Is sexuality more like an affect or a drive? Is paranoia the only realistic epistemology for modern intellectuals? Ultimately, Sedgwick's unfashionable commitment to the truth of happiness propels a book as open-hearted as it is intellectually daring

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina (Hrsg.); Goldberg, Jonathan (Hrsg.); Moon, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822384786
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: LITERARY COLLECTIONS / Essays
    Umfang: 1 online resource (208 pages), 1 figure, 1 photo
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 12. Dez 2020)

  14. The Misfit of the Family
    Balzac and the Social Forms of Sexuality
    Autor*in: Lucey, Michael
    Erschienen: [2003]; © 2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    In more than ninety novels and novellas, Honoré de Balzac (1799-1850) created a universe teeming with over two thousand characters. The Misfit of the Family reveals how Balzac, in imagining the dense, vividly rendered social world of his novels, used... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In more than ninety novels and novellas, Honoré de Balzac (1799-1850) created a universe teeming with over two thousand characters. The Misfit of the Family reveals how Balzac, in imagining the dense, vividly rendered social world of his novels, used his writing as a powerful means to understand and analyze-as well as represent-a range of forms of sexuality. Moving away from the many psychoanalytic approaches to the novelist's work, Michael Lucey contends that in order to grasp the full complexity with which sexuality was understood by Balzac, it is necessary to appreciate how he conceived of its relation to family, history, economics, law, and all the many structures within which sexualities take form.The Misfit of the Family is a compelling argument that Balzac must be taken seriously as a major inventor and purveyor of new tools for analyzing connections between the sexual and the social. Lucey's account of the novelist's deployment of "sexual misfits" to impel a wide range of his most canonical works-Cousin Pons, Cousin Bette, Eugenie Grandet, Lost Illusions, The Girl with the Golden Eyes-demonstrates how even the flexible umbrella term "queer" barely covers the enormous diversity of erotic and social behaviors of his characters. Lucey draws on the thinking of Michel Foucault and Pierre Bourdieu and engages the work of critics of nineteenth-century French fiction, including Naomi Schor, D. A. Miller, Franco Moretti, and others. His reflections on Proust as Balzac's most cannily attentive reader suggest how the lines of social and erotic force he locates in Balzac's work continued to manifest themselves in twentieth-century writing and society

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barale, Michèle Aina (Hrsg.); Goldberg, Jonathan (Hrsg.); Moon, Michael (Hrsg.); Sedgwick, Eve Kosofsky (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822385165
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / European / French; Literature and society; Sex in literature
    Umfang: 1 online resource (340 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 12. Dez 2020)

  15. Touching feeling
    affect, pedagogy, performativity
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke Univ. Press, Durham [u.a.]

    "A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory... mehr

    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory has developed into a deep interest in affect, Sedgwick offers what she calls "tools and techniques for nondualistic thought," in the process touching and transforming such theoretical discourses as psychoanalysis, speech-act theory, Western Buddhism, and the Foucauldian "hermeneutics of suspicion." In prose sometimes somber, often high-spirited, and always accessible and moving, Touching Feeling interrogates - through virtuoso readings of works by Henry James, J. L. Austin, Judith Butler, the psychologist Silvan Tomkins and others - emotion in many forms. What links the work of teaching to the experience of illness? How can shame become an engine for queer politics, performance, and pleasure? Is sexuality more like an affect or a drive? Is paranoia the only realistic epistemology for modern intellectuals? Ultimately, Sedgwick's unfashionable commitment to the truth of happiness propels a book as open-hearted as it is intellectually daring." -- Publisher's description.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822384786; 9780822330288
    RVK Klassifikation: EC 1876 ; HR 1704
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: Emoties; Homoseksualiteit; Letterkunde; Literatur; Affect (Psychology); American literature; American literature; Emotions in literature; Expression in literature; Queer-Theorie; Gefühlsausdruck; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 195 S.), Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [183]-188) and index

  16. Touching feeling
    affect, pedagogy, performativity
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke Univ. Press, Durham [u.a.]

    "A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory has developed into a deep interest in affect, Sedgwick offers what she calls "tools and techniques for nondualistic thought," in the process touching and transforming such theoretical discourses as psychoanalysis, speech-act theory, Western Buddhism, and the Foucauldian "hermeneutics of suspicion." In prose sometimes somber, often high-spirited, and always accessible and moving, Touching Feeling interrogates - through virtuoso readings of works by Henry James, J. L. Austin, Judith Butler, the psychologist Silvan Tomkins and others - emotion in many forms. What links the work of teaching to the experience of illness? How can shame become an engine for queer politics, performance, and pleasure? Is sexuality more like an affect or a drive? Is paranoia the only realistic epistemology for modern intellectuals? Ultimately, Sedgwick's unfashionable commitment to the truth of happiness propels a book as open-hearted as it is intellectually daring." -- Publisher's description.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0822330288; 0822330156
    RVK Klassifikation: EC 1876 ; HR 1704
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: Emoties; Homoseksualiteit; Letterkunde; Literatur; Affect (Psychology); American literature; American literature; Emotions in literature; Expression in literature; Literatur; Gefühlsausdruck; Queer-Theorie
    Umfang: XII, 195 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [183]-188) and index

  17. Touching feeling
    affect, pedagogy, performativity
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham, NC

    Institute for Cultural Inquiry- Kulturlabor, Bibliothek
    PS3569.E316 S43 2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2010/396
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 128124
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    342677
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    LC 59000 Sedg 2003
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2003 A 10734
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    V s 1225
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    ZHW 130/1204
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    ET/94/278
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    ANG 442 : S28
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Lit 218.002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl JP 2456
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 292.5 CY 7534,2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 292.5 CY 7534,2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 292.5 CY 7534
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    5076-141 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    202 858
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0822330288; 0822330156; 9780822330158
    RVK Klassifikation: LC 59000 ; EC 1876 ; HR 1704
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: American literature; American literature; Emotions in literature; Expression in literature; Affect (Psychology); Literatur; Amerikanisches Englisch; Queer-Theorie; Homosexualität; Gefühlsausdruck; Gefühl <Motiv>; Affekt <Motiv>; Geschichte 1800-2000
    Umfang: xii, 195 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 183-188

  18. Touching feeling
    affect, pedagogy, performativity
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke Univ. Press, Durham, NC [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0822330288; 0822330156; 9780822330158
    RVK Klassifikation: EC 1876 ; HR 1704
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: American literature; American literature; Emotions in literature; Expression in literature; Affect (Psychology)
    Umfang: XII, 195 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [183] - 188

  19. Between men
    English literature and male homosocial desire
    Erschienen: [2003]
    Verlag:  Columbia Univ. Press, New York [u.a.]

    Institute for Cultural Inquiry- Kulturlabor, Bibliothek
    PR409.M38 S448 1985
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HG 260 S488
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 443.9 CP 7447,2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    5213-612 6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0231082738; 0231058608
    Auflage/Ausgabe: [Nachdr.]
    Schriftenreihe: Gender and culture
    Umfang: XII, 244 S
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [229] - 239

  20. Touching feeling
    affect, pedagogy, performativity
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke Univ. Press, Durham [u.a.]

    "A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory... mehr

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "A pioneer in queer theory and literary studies, Eve Kosofsky Sedgwick brings together for the first time in Touching Feeling her most powerful explorations of emotion and expression. In essays that show how her groundbreaking work in queer theory has developed into a deep interest in affect, Sedgwick offers what she calls "tools and techniques for nondualistic thought," in the process touching and transforming such theoretical discourses as psychoanalysis, speech-act theory, Western Buddhism, and the Foucauldian "hermeneutics of suspicion." In prose sometimes somber, often high-spirited, and always accessible and moving, Touching Feeling interrogates - through virtuoso readings of works by Henry James, J. L. Austin, Judith Butler, the psychologist Silvan Tomkins and others - emotion in many forms. What links the work of teaching to the experience of illness? How can shame become an engine for queer politics, performance, and pleasure? Is sexuality more like an affect or a drive? Is paranoia the only realistic epistemology for modern intellectuals? Ultimately, Sedgwick's unfashionable commitment to the truth of happiness propels a book as open-hearted as it is intellectually daring." -- Publisher's description.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0822330288; 0822330156
    RVK Klassifikation: EC 1876 ; HR 1704
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: Emoties; Homoseksualiteit; Letterkunde; Literatur; Affect (Psychology); American literature; American literature; Emotions in literature; Expression in literature; Literatur; Gefühlsausdruck; Queer-Theorie
    Umfang: XII, 195 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [183]-188) and index

  21. Touching feeling
    affect, pedagogy, performativity
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke Univ. Press, Durham

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    01/EC 1876 K86 T7
    keine Fernleihe
    Universität Gießen, Zweigbibliothek der UB im Philosophikum II
    009 EC 1876 S448
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Kunsthochschulbibliothek
    75 Kun 39 SED
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Anglistik/ Amerikanistik
    L/V/1 S 15 I
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 MS 2870 S448
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0822330156; 0822330288
    RVK Klassifikation: EC 1876 ; HR 1704 ; MS 2870
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: Queer-Theorie; Literatur; Gefühlsausdruck
    Umfang: 195 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite [183]-188

  22. Touching feeling
    affect, pedagogy, performativity
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Koblenz
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0822330288; 9780822330158
    RVK Klassifikation: EC 1876
    Schriftenreihe: Series Q
    Queer theory/Cultural studies
    Schlagworte: Queer-Theorie; Literatur; Gefühlsausdruck
    Umfang: xii, 195 Seiten, Illustration
  23. Touching feeling
    affect, pedagogy, performativity
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham, NC

    Institute for Cultural Inquiry- Kulturlabor, Bibliothek
    PS3569.E316 S43 2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2010/396
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 128124
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    342677
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    Magazin 18.10.16 2003
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TM 2013/599
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Bibliothek im KG IV, Bereiche Geschichte, Osteuropäische Geschichte, Politik, Soziologie
    Frei 31b: B 7526 / 3
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    LC 59000 Sedg 2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2003 A 10734
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    V s 1225
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    ZHW 130/1204
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    ET/94/278
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    ANG 442 : S28
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlshochschule International University, Bibliothek
    SOZ 4.14 Sed - Gender Collection
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Lit 218.002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 1876 S448
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl JP 2456
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 292.5 CY 7534,2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 292.5 CY 7534,2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 292.5 CY 7534
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    5076-141 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen, Bibliothek
    L 490 8423 933
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Merz Akademie, Hochschule für Gestaltung, Kunst und Medien, Stuttgart, staatlich anerkannt, Bibliothek
    Td Kos / Semesterapparat Crossmedia Publishing
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    U4--SED37
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    UB Weimar
    202 858
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0822330288; 0822330156; 9780822330158
    RVK Klassifikation: LC 59000 ; EC 1876 ; HR 1704 ; LC 58000
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: American literature; American literature; Emotions in literature; Expression in literature; Affect (Psychology); American literature; American literature; Emotions in literature; Expression in literature; Affect (Psychology); Literatur; Amerikanisches Englisch; Queer-Theorie; Homosexualität; Gefühlsausdruck; Gefühl <Motiv>; Affekt <Motiv>; Geschichte 1800-2000
    Umfang: xii, 195 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 183-188

  24. Touching feeling
    affect, pedagogy, performativity
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke Univ. Press, Durham

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    01/EC 1876 K86 T7
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0822330156; 0822330288
    RVK Klassifikation: EC 1876 ; HR 1704 ; MS 2870
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: Queer-Theorie; Literatur; Gefühlsausdruck
    Umfang: 195 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite [183]-188