Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Pen in the Park: A Resistance Fairytale - Pen Parkta: Bir Direniş Masalı
    Autor*in: Meseri, Raşel
    Erschienen: 2014
    Verlag:  punctum books, Brooklyn, NY

    Pen in the Park is a unique revolutionary children's book written by Raşel Meseri and illustrated by Sanne Karssenberg. Meseri narrates the Gezi Park protests in Istanbul through the figure of a penguin named Pen, whogoes on a trip from Antarctica to... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    ebook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    ebook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    Pen in the Park is a unique revolutionary children's book written by Raşel Meseri and illustrated by Sanne Karssenberg. Meseri narrates the Gezi Park protests in Istanbul through the figure of a penguin named Pen, whogoes on a trip from Antarctica to Gezi Park to save his fellow penguins, and gets involved in various adventures with his friends Chapulletta, the cat Trafo, and the dog Loukanikos. The Gezi movement of 2013-14 started with the threat of the destruction of the Gezi Park, a public space, which became quickly occupied by protestors from all generations and political backgrounds to build a movement that addressed not only the destruction of green areas and gentrification of public space, but also the democratic deficit of the country as such. At the height of the protests, dozens of protesters were killed and thousands injured. As the result of the protests, the park remained a public space and the struggle continues in different forms up to this day. During the protests, penguins were reclaimed as one of the symbols, as the main television channels preferred to show documentaries about the lives of penguins, instead of the uprising in Turkey. In Meseri's story, Pen the brave penguin, Pen, is both a symbol and an active agent in the course of events, guiding us through the process of political emancipation, democratic experiment, friendship, and solidarity that characterizes the Gezi movement

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch; Türkisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789491914034; 9491914030; 9789491914027; 9491914022
    Schlagworte: Children's stories; Histoires pour enfants; Animal stories (Children's / Teenage); Juvenile Fiction / Animals; Children's stories; Politics and government
    Weitere Schlagworte: Turkey, Gezi park, revolution, fairytale
    Umfang: 1 Online-Ressource (104 pages)
  2. Plurilingualism and Multiliteracies
    international research on identity construction in language education$HDagmar Abendroth-Timmer / Eva-Maria Hennig (eds.)
    Beteiligt: Abendroth-Timmer, Dagmar (HerausgeberIn); Hennig, Eva-Maria (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Peter Lang Edition, Frankfurt am Main

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Abendroth-Timmer, Dagmar (HerausgeberIn); Hennig, Eva-Maria (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch; Französisch; Deutsch; Türkisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653032291
    RVK Klassifikation: MS 8050 ; HD 192 ; GB 3014 ; ES 862 ; ES 861 ; ER 930
    Schriftenreihe: Kolloquium Fremdsprachenunterricht ; Band 50
    Array
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Identität; ; Sprachunterricht; Identitätsentwicklung;
    Umfang: 1 Online-Ressource (314 Seiten), Illustrationen ; Diagramme
  3. <i>Wh</i>-Konstruktionen im Türkischen
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Harrassowitz, O, Wiesbaden

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch; Türkisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783447192309; 3447192305
    Weitere Identifier:
    9783447192309
    Auflage/Ausgabe: 1., Auflage
    Schriftenreihe: Turcologica ; 87
    Schlagworte: Türkisch; W-Knoten
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; Linguistik; Sprachwissenschaft; Turkologie; Typologie /Sprache; Türkei /Sprache; Türkisch; (VLB-WN)9569: Nonbooks, PBS / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Sonstige Sprachen, Sonstige Literaturen; (DNB-Sachgruppen)490
    Umfang: Online-Ressource, XXI, 498 Seiten
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  4. Plurilingualism and Multiliteracies
    international research on identity construction in language education$HDagmar Abendroth-Timmer / Eva-Maria Hennig (eds.)
    Beteiligt: Abendroth-Timmer, Dagmar (HerausgeberIn); Hennig, Eva-Maria (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Peter Lang Edition, Frankfurt am Main

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Abendroth-Timmer, Dagmar (HerausgeberIn); Hennig, Eva-Maria (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch; Französisch; Deutsch; Türkisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653032291
    RVK Klassifikation: MS 8050 ; HD 192 ; GB 3014 ; ES 862 ; ES 861 ; ER 930
    Schriftenreihe: Kolloquium Fremdsprachenunterricht ; Band 50
    Array
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Identität; ; Sprachunterricht; Identitätsentwicklung;
    Umfang: 1 Online-Ressource (314 Seiten), Illustrationen ; Diagramme