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  1. Early modernity and video games
    Beteiligt: Winnerling, Tobias (Hrsg.); Kerschbaumer, Florian (Hrsg.); Bonner, Marc (Hrsg.)
    Erschienen: 2014; © 2014
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, [England]

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Winnerling, Tobias (Hrsg.); Kerschbaumer, Florian (Hrsg.); Bonner, Marc (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781443853941; 9781443862349
    Schlagworte: Geschichte; Gesellschaft; Video games; Video games; Video games; Videospiel; Neuzeit; Wissensrepräsentation; Computerspiel
    Umfang: 1 online resource (265 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (ebrary, viewed August 6, 2014)

  2. Early modernity and video games
    Beteiligt: Winnerling, Tobias (Hrsg.); Kerschbaumer, Florian (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, UK

    We cannot think of modern society without also thinking of video games. And we cannot think of video games without thinking of history either. Games that deal with history are sold in ever-increasing numbers, striving to create increasingly lively... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
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    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
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    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
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    We cannot think of modern society without also thinking of video games. And we cannot think of video games without thinking of history either. Games that deal with history are sold in ever-increasing numbers, striving to create increasingly lively images of things past. For the science of history, this means that the presentation of historical content in such games has to be questioned, as well as the conceptions of history they embody. How do games create the feeling that they portray a past

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Winnerling, Tobias (Hrsg.); Kerschbaumer, Florian (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1306906997; 9781306906999; 9781443862349; 1443862347
    Schlagworte: Video games; Video games; Video games; Video games; Video games; Video games; Video games; Video games; GAMES ; Board; Early modern history: c 1450/1500 to c 1700; Modern history to 20th century: c 1700 to c 1900; History: theory & methods; Video games; Video games ; Social aspects; Computerspiel; Neuzeit; Videospiel; Wissensrepräsentation; History
    Umfang: Online Ressource (xxiii, 241 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 212-236). - Print version record