Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. Originality, Imitation, and Plagiarism: Teaching Writing in the Digital Age
    Beteiligt: Vicinus, Martha (Herausgeber); Eisner, Caroline (Herausgeber)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor ; OAPEN FOUNDATION, The Hague

    This collection is a timely intervention in national debates about what constitutes original or plagiarized writing in the digital age. Somewhat ironically, the Internet makes it both easier to copy and easier to detect copying. The essays in this... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This collection is a timely intervention in national debates about what constitutes original or plagiarized writing in the digital age. Somewhat ironically, the Internet makes it both easier to copy and easier to detect copying. The essays in this volume explore the complex issues of originality, imitation, and plagiarism, particularly as they concern students, scholars, professional writers, and readers, while also addressing a range of related issues, including copyright conventions and the ownership of original work, the appropriate dissemination of innovative ideas, and the authority and role of the writer/author. Throughout these essays, the contributors grapple with their desire to encourage and maintain free access to copyrighted material for noncommercial purposes while also respecting the reasonable desires of authors to maintain control over their own work.Both novice and experienced teachers of writing will learn from the contributors' practical suggestions about how to fashion unique assignments, teach about proper attribution, and increase students' involvement in their own writing. This is an anthology for anyone interested in how scholars and students can navigate the sea of intellectual information that characterizes the digital/information age.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Vicinus, Martha (Herausgeber); Eisner, Caroline (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780472070343
    RVK Klassifikation: ET 860
    Schlagworte: Plagiat; Wissenschaftlicher Text; Textproduktion; Internet; Language: reference & general; Creative writing & creative writing guides; Literature: history & criticism
    Weitere Schlagworte: Writing
    Umfang: 1 Online-Ressource (281 p.)