Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Pain at the pump
    the differential effect of gasoline prices on new and used automobile markets

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (15590)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 15590
    Schlagworte: Benzin; Preis; Preiselastizität; Nachfrage; Kraftfahrzeug; Gebrauchtfahrzeug; USA
    Umfang: 40, [14] S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  2. How the internet lowers prices
    evidence from matched survey and auto transaction data
    Erschienen: 2005
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (11515)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    82/766 B-11515
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 11515
    Schlagworte: Internet; E-Business; Preis; Kfz-Gewerbe; USA; Automobiles; Internet
    Umfang: 32 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 28 - 29

  3. Who is exposed to gas prices?
    how gasoline prices affect automobile manufacturers and dealerships

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (18610)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 18610
    Schlagworte: Benzinpreis; Kfz-Markt; Kraftfahrzeug; Preis; Energieeinsparung; Kfz-Gewerbe; Gebrauchtfahrzeug; Schätzung; USA
    Umfang: 45, 22 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  4. Who is exposed to gas prices?
    how gasoline prices affect automobile manufacturers and dealerships
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Center for the Study of Industrial Organization at Northwestern Univ., Evanston, Ill.

    Many consumers are keenly aware of gasoline prices, and consumer responses to gasoline prices have been well studied. In this paper, by contrast, we investigate how gasoline prices affect the automobile industry: manufacturers and dealerships. We... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 74 (115)
    keine Fernleihe

     

    Many consumers are keenly aware of gasoline prices, and consumer responses to gasoline prices have been well studied. In this paper, by contrast, we investigate how gasoline prices affect the automobile industry: manufacturers and dealerships. We estimate how changes in gasoline prices affect equilibrium prices and sales of both new and used vehicles of different fuel economies. We investigate the implications of these effects for individual auto manufacturers, taking into account differences in manufacturers' vehicle portfolios. We also investigate effects on manufacturers' affiliated dealership networks, including effects implied by the changes in used vehicle market outcomes.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/92476
    Schriftenreihe: CSIO working paper ; 0115
    Schlagworte: Benzinpreis; Kfz-Markt; Kraftfahrzeug; Preis; Energieeinsparung; Kfz-Gewerbe; Gebrauchtfahrzeug; Schätzung; USA
    Umfang: Online-Ressource (45, A-22 S.), graph. Darst.