Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. Can Patience Account for Subnational Differences in Student Achievement? Regional Analysis with Facebook Interests
    Erschienen: September 2023
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    Decisions to invest in human capital depend on people's time preferences. We show that differences in patience are closely related to substantial subnational differences in educational achievement, leading to new perspectives on longstanding... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    Decisions to invest in human capital depend on people's time preferences. We show that differences in patience are closely related to substantial subnational differences in educational achievement, leading to new perspectives on longstanding within-country disparities. We use social-media data - Facebook interests - to construct novel regional measures of patience within Italy and the United States. Patience is strongly positively associated with student achievement in both countries, accounting for two-thirds of the achievement variation across Italian regions and one-third across U.S. states. Results also hold for six other countries with more limited regional achievement data

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w31690
    Schlagworte: Persönlichkeitsmerkmal; Studierende; Humankapital; Intertemporale Entscheidung; Bildungsniveau; Räumliche Verteilung; Vergleich; Italien; USA; Analysis of Education; Human Capital; Skills; Occupational Choice; Labor Productivity; General
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers