Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Narrative organizations
    making companies future proof by working with stories
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Springer, Berlin, Germany

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783662614204; 9783662614235
    RVK Klassifikation: AP 14450 ; QP 345 ; QP 637
    Schriftenreihe: Management for professionals
    Schlagworte: Management science; Public relations; Leadership; Intercultural communication; Organization; Planning; Business; Unternehmen; Organisatorisches Lernen; Kommunikation; Erzählen; Narrativität
    Umfang: x, 223 Seiten, Illustrationen, Diagramme
  2. Narrative Organizations
    Making Companies Future Proof by Working With Stories
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Springer, Berlin

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Recht, Hochschulbibliothek, Campus Schöneberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783662614211
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14450 ; QP 345 ; QP 637
    Schriftenreihe: Management for Professionals
    Schlagworte: Corporate Communication/Public Relations; Business Strategy/Leadership; Intercultural Communication; Organization; Public relations; Leadership; Intercultural communication; Organization; Planning; Narrativität; Erzählen; Organisatorisches Lernen; Kommunikation; Unternehmen
    Umfang: 1 Online-Ressource (X, 223 Seiten), 36 Illustrationen, 8 Illustrationen (farbig)
  3. Narrative Organizations
    Making Companies Future Proof by Working with Stories
    Erschienen: 2020; ©2020
    Verlag:  Springer Berlin / Heidelberg, Berlin, Heidelberg

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Recht, Hochschulbibliothek, Campus Schöneberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783662614211
    RVK Klassifikation: AP 14450 ; QP 345 ; QP 637
    Schriftenreihe: Management for Professionals Ser
    Schlagworte: Organizational behavior; Narrativität; Erzählen; Kommunikation; Unternehmen; Organisatorisches Lernen
    Umfang: 1 Online-Ressource (219 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

    Intro -- Preface -- Contents -- About the Authors -- Introduction: Storytelling, Storylistening, and the Stories About Your Boss -- Example -- Literature -- Part I: The Narrative Side of Organizations -- Stories: What Organizations Are Made Of -- A Storytelling Animal -- Our Brain Thinks in Stories -- Humans Are ''Storytelling Animals'' -- A Story Is a Form of Change -- Organizations Are the Sum of Their Stories -- Narrative Organizations -- Characteristics of Organizations -- Example -- Types of Organizations -- Example -- Example -- How the View of Organizations Has Evolved -- The Narratives of an Organization -- Organizations as Narrative Systems -- Literature -- The Cartography of Narrative Organizations -- We Are the Sum of Our Stories: Identity in Organizations -- The Narrative Construction of Identity -- Working on the Identity of an Organization -- Stories Reveal What Matters to Us: The Purpose and Meaning of Organizations -- How to Cultivate and Develop a Meaningful Narrative -- Narratives of Meaninglessness -- The Role of Managers -- Meaning Makes Efficient -- What Actions Speak Of: The Values of Organizations -- Values as Stories -- Changing Values -- Example -- The Perks of Values -- Example -- When We Share Our Experiences: The Knowledge of Organizations -- Why Is Working with Stories So Successful? -- Example -- Example -- Explicit and Implicit Knowledge -- Subject Knowledge and Organizational Knowledge -- Example -- Losing Knowledge -- Stories Are Always Everywhere: Communication in Organizations -- Directed and Undirected Communication -- Dissonant Communication -- Example -- Storylistening -- Communication as ''Carrier Medium'' of Organizational Culture -- Example -- Literature -- Why the Future Belongs to Narratively Competent Organizations -- Narration Creates Resonance -- Example

    The Paradigm Shift: Resonance Through Narrative Work -- Narrative Work Is the Prerequisite to Agility, Transformation, Innovation, and Fast Reactions -- Literature -- Intermezzo: Clearings in the Jungle of Narrative Terms -- Literature -- Part II: Change, Transformation, and Renewal -- Rabbit Holes to Narrative Organizations -- The Stone That Makes a Ripple in the Water: or Something Else Entirely? -- How to Bring the Narrative Perspective to Organizations -- Entryways into the Narrative Warren -- Literature -- Narrative Interviews: The Big Stories -- The Stories of Others: How to Learn More About Employees, Customers, Partners, and the Ecosystem of an Organization Through St... -- Example -- What Are Narrative Interviews? -- Applications for Narrative Interviews -- Example -- Literature -- The Storylistening Workshop: Sharing Experiences -- What Is a Storylistening Workshop? -- Case Study with the SWM Munich -- Various Applications and Variants of Storylistening Workshops -- Example -- Hands On: How to Hold a Storylistening Workshop -- Event Curve: Identifying Central Experiences -- What Is an Event Curve? -- Hands On: How to Use Event Curves -- The Various Applications of Event Curves -- Literature -- Learning Histories: Learning from Multiple Perspectives -- What Are Learning Histories? -- How Do Companies Benefit from Learning Histories? -- The Six Phases of Working with Learning Histories -- The Three Imperatives of Learning Histories -- Case Study at the Aircraft Engine Manufacturer MTU Aero Engines -- Areas of Application of Learning Histories -- Literature -- Core Story: Finding a Common Denominator -- Variants of Core Stories -- Example -- Developing a Core Narrative -- Case Study: Storytelling in the Press and Public Relations at Porsche AG -- Narrative System Map: Analyzing the Culture of Organizations -- Example

    Drawing a Narrative System Map -- Example -- Example -- Applications of Narrative System Maps -- Literature -- Transfer Stories: Retrieving Hidden Knowledge -- Transfer Stories: A Narrative and Structured Approach to Knowledge Transfer -- Literature -- Case Study: Narrative Knowledge Transfer with Leaving Experts -- Interview with Jörg Lipphardt, HVBG -- Hero's Journey: Imbuing Projects and Processes with Life -- What Is the Hero's Journey? -- Case Study on the Application of the Hero's Journey: Conflicts in a Team -- Hands On: How to Use a Hero's Journey in a Workshop -- The Many Applications of the Hero's Journey -- How to Make Your PowerPoint Presentations More Exciting with the Hero's Journey -- Literature -- Actants: Establishing the Field of Relational Forces -- Possible Applications of the Actantial Model -- Hands On: How to Use the Actantial Model -- Literature -- Springboard Story: Using Stories to Win Over People -- What Is a Springboard Story? -- Example of a Springboard Story -- Case Study About the Use of a Springboard Story at a Health Insurance Company -- Hands On: How to Use Springboard Stories in Seminars and Workshops -- Applications of Springboard Stories -- Springboard Stories Are Used in the Following Contexts -- Literature -- 90-Second Backstory: Saying a Lot in a Short Time -- What Is the 90-Second Backstory? -- Example -- The Backstory of Organizations -- The 90-Second Backstory in a Workshop on Content Development for Employer Branding Measures -- Possible Applications of the 90-Second Backstory -- Applications of the 90-Second Backstory -- Literature -- Working with Metaphors: Building Parallel Worlds -- What Are Metaphors and What Do They Do? -- How Organizations Can Work with Metaphors -- Case Study: An Organization Sets Sail -- Potential Applications of Metaphors in Organizations

    Some Pitfalls You Should Avoid When Working with Metaphors -- Case Study on the Use of Metaphors for a Cultural Change Project at an International Beverage Company -- Conclusion -- Literature -- Case Study: Storytelling for Urban Development in Bad Bergzabern -- Narrative Change Architecture: Making Change Accessible -- The Change Story -- Example -- Steps Toward a Narrative Change Architecture -- Creating Interventions and Experiences with Narrative Approaches -- Example -- Normalizing Change -- Literature -- Narrative Strategy Development: Narrating the Path Toward the Future -- Strategy Development: Shaping the Future with Narratives -- Open and Closed Story Worlds -- Example -- How to Develop an Open Story About the Future -- Which Story Form Is Right for My Organization? -- Literature -- Case Study on Future Stories: A Narrative Change Process at the Vorarlberger Kinderdorf -- Epilogue: Five First Steps to Become a Narrative Organization -- Step 1: Create Spaces Where Storytelling Becomes Possible -- Step 2: Hone Your Listening Skills -- Step 3: Learn More About the Present of Your Organization by Taking the Stories of Its Past Seriously -- Step 4: Develop Visions, Missions, and Strategies in a Narrative Way -- Step 5: Be Curious about the Stories of Others -- The Elixir: Seven Classics on the Narrative Perspective -- David M. Boje (2008): Storytelling Organizations. Sage, Los Angeles, London, New Delhi, Singapore -- Jerome Bruner (1986): Actual Minds, Possible Worlds. Harvard University Press, Cambridge, London -- Joseph Campbell (2008): The Hero with a Thousand Faces. New World Library, Novato -- Jonathan Gottschall (2012): The Storytelling Animal. How Stories Make Us Human. Mariner Books, Boston, New York -- A. Kleiner and G. Roth (1996). Field Manual for a Learning Historian. MIT-COL and Reflection Learning Associates

    Yuri M. Lotman (1977). The Structure of the Artistic Text. University of Michigan, Ann Arbor -- Michael White (2007). Maps of Narrative Practice. WW Norton, New York

  4. Narrative Organizations
    Making Companies Future Proof by Working With Stories
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Springer, Berlin

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ansbach
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hof - Hochschule Hof, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783662614211
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14450 ; QP 345 ; QP 637
    Schriftenreihe: Management for Professionals
    Schlagworte: Corporate Communication/Public Relations; Business Strategy/Leadership; Intercultural Communication; Organization; Public relations; Leadership; Intercultural communication; Organization; Planning; Erzählen; Unternehmen; Narrativität; Organisatorisches Lernen; Kommunikation
    Umfang: 1 Online-Ressource (X, 223 Seiten), 36 Illustrationen, 8 Illustrationen (farbig)