Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 226 bis 250 von 539.

  1. Interdisciplining digital humanities
    boundary work in an emerging field
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor

    Introduction: Emerging -- Interdisciplining -- Defining -- Institutionalizing -- Professionalizing -- Educating -- Collaborating and rewarding -- Resourcing (by Andy Engel) mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 994046
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.n.6131
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Forschungsbibliothek Gotha
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2015/7794
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2015/4846
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    16-12752
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    AK 39950 K64
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: Emerging -- Interdisciplining -- Defining -- Institutionalizing -- Professionalizing -- Educating -- Collaborating and rewarding -- Resourcing (by Andy Engel)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780472072545; 9780472052547
    Weitere Identifier:
    9780472052547
    RVK Klassifikation: AK 18000 ; AK 54350 ; ST 205
    Schriftenreihe: Digital humanities
    Schlagworte: Digital humanities; Humanities; Humanities; Humanities; Interdisciplinary approach to knowledge; Interdisciplinary research; Interdisciplinary approach in education; Digital media; Digital communications; Information storage and retrieval systems
    Umfang: xiii, 201 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 173-188) and index

    Introduction: EmergingInterdisciplining -- Defining -- Institutionalizing -- Professionalizing -- Educating -- Collaborating and rewarding -- Resourcing (by Andy Engel).

  2. Converging perspectives on conceptual change
    mapping an emerging paradigm in the learning sciences
    Beteiligt: Amin, Tamer (Herausgeber); Levrini, Olivia (Herausgeber)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Routledge, Abingdon, Oxon

    Knowledge in pieces : an evolving framework for understanding knowing and learning / Andrea A. diSessa -- Initial and scientific understandings and the problem of conceptual change / Stella Vosniadou -- Addressing robust misconceptions through the... mehr

     

    Knowledge in pieces : an evolving framework for understanding knowing and learning / Andrea A. diSessa -- Initial and scientific understandings and the problem of conceptual change / Stella Vosniadou -- Addressing robust misconceptions through the ontological distinction between sequential and emergent processes / J. Bryan Henderson, Elon Langbeheim and Michelene T.H. Chi -- Conceptual change and the complexity of learning / Cecilia Lundholm -- Conceptual change, relationships, and cultural epistemologies / Ananda Marin, Douglas Medin, and Bethany Ojalehto -- Conceptual change : a cultural-historical and cognitive-developmental framework / Geoffrey B. Saxe -- Conceptual change and symbol use in physics / Bruce Sherin -- The language paradox : words invite and impede conceptual change / Susan A. Gelman and Jasmine M. DeJesus -- Gesture's role in reflecting and fostering conceptual change / Miriam A. Novack, Eliza L. Congdon, Elizabeth M. Wakefield and Susan Goldin-Meadow --^ Implicit conceptual dynamics and students' explanatory model development in science / David E. Brown -- Conceptual change, materiality and hybrid minds / Roger Säljö -- Multiple representations and students' conceptual change in science / David F. Treagust, Mihye Won and Felicity McLure -- Consolidation of conceptual change, argumentation, models and explanations : why it matters for science education / Sibel Erduran, Ebru Kaya and Pinar Seda Cetin -- The dynamic material and representational practices of modeling / Richard Lehrer and Leona Schauble -- Shifts in epistemic status in argumentation and in conceptual change / María Pilar Jiménez-Aleixandre and Pablo Brocos -- Conceptual change through argumentation : a process of dynamic refinement / Leema Berland and Rosemary Russ -- Concept and critique : two intertwined routes for intellectual development in science / Laurence Viennot and Nicolas Décamp --^ Evaluating self-generated explanations in the process of understanding / Shulamit Kapon -- Identifying the role of epistemic cognition and metacognition in conceptual change / Barbara K. Hofer -- Don't believe everything you think : reappraising judgments about conceptions / Doug Lombardi and Gale M. Sinatra -- The interacting dynamics of epistemology and conceptual understanding / David Hammer -- Situating practices of epistemic cognition / William A. Sandoval -- Developing an understanding of the limits of knowing / Frank C. Keil -- A discursive approach to identity and critical transitions in mathematics learning / Einat Heyd-Metzuyanim -- Identity and knowledge / Andrea A. diSessa -- Personal, deeply affective, and aesthetic engagement with science content : when disciplinary learning becomes a vehicle for identity construction / Olivia Levrini, Mariana Levin and Paola Fantini --^

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Amin, Tamer (Herausgeber); Levrini, Olivia (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781138205390; 9781138205406; 9781315467139
    RVK Klassifikation: DF 2000
    Schlagworte: Concept learning; Interdisciplinary approach in education
    Weitere Schlagworte: Concept learning; Interdisciplinary approach in education
    Umfang: xv, 374 pages, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  3. Wege moderner Rhetorikforschung
    Klassische Fundamente und interdisziplinäre Entwicklung
    Erschienen: [2013]; ©2014
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    Die Beiträge dieses Sammelbandes widmen sich in interdisziplinärer und internationaler Perspektive dem umfassenden Wissenschaftsbegriff und der Bildungstradition der Rhetorik, so wie sie theoretisch erarbeitet und tradiert wurde und die gegenwärtige... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    Die Beiträge dieses Sammelbandes widmen sich in interdisziplinärer und internationaler Perspektive dem umfassenden Wissenschaftsbegriff und der Bildungstradition der Rhetorik, so wie sie theoretisch erarbeitet und tradiert wurde und die gegenwärtige Diskussion auch in anderen geistes- und kulturwissenschaftlichen Fächern in Forschung und Lehre mitbestimmt.Perspektiviert werden der aktuelle Forschungsstand und die künftigen fachlichen Tendenzen, ob es sich um die klassische Rhetorik oder um ihren Zusammenhang mit Ethik und Jurisprudenz, Bildung und Anthropologie, Linguistik und Poetik, mit politischer, religiöser oder massenmedialer Kommunikation handelt - Fächer und Theorien, deren Affinität zur Rhetorik oft erst in der Moderne erkannt oder wieder neu entdeckt wurden. Rhetorik wird so in ihrer gegenwärtigen und zukünftigen Bedeutung für Lehre und Forschung, Wissenschaft und Unterricht sowie Theorie und Praxis in den Fokus fachübergreifender Aufmerksamkeit gerückt

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110309577
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 4100
    Schriftenreihe: Rhetorik-Forschungen ; 21
    Schlagworte: German language / Rhetoric; Interdisciplinary approach in education; Rhetoric / History; Rhetoric; Rhetorik; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General
    Umfang: 1 online resource (872 p.)
  4. Assessing and improving student writing in college
    a guide for institutions, general education, departments, and classrooms
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Jossey-Bass, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781118557365
    Schlagworte: English language; Academic writing; Interdisciplinary approach in education; English teachers
    Umfang: xiii, 119 pages, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Formerly CIP

    Includes bibliographical references and index

  5. Interdisciplinarity.
    Autor*in: Moran, Joe
    Erschienen: 2010; ©2010
    Verlag:  Routledge, Florence

    Interdisciplinarity covers one of the most important changes in attitude and methodology in the history of the university. Taking the study of English as its main example, this fully updated second edition examines the ways in which we have organized... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Interdisciplinarity covers one of the most important changes in attitude and methodology in the history of the university. Taking the study of English as its main example, this fully updated second edition examines the ways in which we have organized knowledge into disciplines, and are now reorganizing it into new configurations as existing structures come to seem restrictive. Joe Moran traces the history and use of the term 'interdisciplinarity', tackling such vital topics as: the rise of the disciplines interdisciplinary English Literary and Cultural Studies 'theory' and the disciplines texts and histories literature and science, space and nature. Including an updated further reading section and new concluding chapter, Interdisciplinarity is the ideal entry point into one of today's most heated critical debates. BOOK COVER -- TITLE -- COPYRIGHT -- CONTENTS -- SERIES EDITOR'S PREFACE -- PREFACE TO THE SECOND EDITION -- ACKNOWLEDGEMENTS -- INTRODUCTION -- 1 INTERDISCIPLINARY ENGLISH -- 2 LITERATURE INTO CULTURE -- 3 THEORY AND THE DISCIPLINES -- 4 TEXTS IN HISTORY -- 5 SCIENCE, SPACE AND NATURE -- CONCLUSION: INTERDISCIPLINARITY TODAY -- FURTHER READING -- BIBLIOGRAPHY -- INDEX.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203866184
    Auflage/Ausgabe: 2nd ed.
    Schriftenreihe: The New Critical Idiom Ser.
    Schlagworte: Interdisciplinary approach in education; English literature; English literature; English literature - Study and teaching; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (216 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

    BOOK COVER; TITLE; COPYRIGHT; CONTENTS; SERIES EDITOR'S PREFACE; PREFACE TO THE SECOND EDITION; ACKNOWLEDGEMENTS; INTRODUCTION; 1 INTERDISCIPLINARY ENGLISH; 2 LITERATURE INTO CULTURE; 3 THEORY AND THE DISCIPLINES; 4 TEXTS IN HISTORY; 5 SCIENCE, SPACE AND NATURE; CONCLUSION: INTERDISCIPLINARITY TODAY; FURTHER READING; BIBLIOGRAPHY; INDEX

  6. Everyday Writing Center
    A Community of Practice
    Erschienen: 2006; ©2007.
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Cover -- CONTENTS -- PREFACE -- 1 INTRODUCTION -- 2 TRICKSTER AT YOUR TA B L E -- 3 BEAT (NOT ) THE (POOR) CLOCK -- 4 ORIGAMI, ANYONE? -- 5 STRAIGHTEN UP AND FLY RIGHT: -- 6 EVERYDAY RACISM -- Appendix -- 7 EVERYDAY ADMINISTRAT I O N , O R , ARE WE... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Cover -- CONTENTS -- PREFACE -- 1 INTRODUCTION -- 2 TRICKSTER AT YOUR TA B L E -- 3 BEAT (NOT ) THE (POOR) CLOCK -- 4 ORIGAMI, ANYONE? -- 5 STRAIGHTEN UP AND FLY RIGHT: -- 6 EVERYDAY RACISM -- Appendix -- 7 EVERYDAY ADMINISTRAT I O N , O R , ARE WE HAVING FUN Y E T ? -- NOTES -- REFERENCES -- INDEX.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eodice, Michele (MitwirkendeR); Condon, Frankie (MitwirkendeR); Carroll, Meg (MitwirkendeR); Boquet, Elizabeth (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874216622; 0874216621
    Schlagworte: English language; Writing centers; Interdisciplinary approach in education; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Interdisciplinary approach in education; Writing centers; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (152 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

    IntroductionTrickster at your table -- Beat (not) the (poor) clock -- Origami anyone? Tutors as learners -- Straighten up and fly right: writers as tutors, tutors as writers -- Everyday racism: anti-racism work and writing center practice -- Everyday administration, or are we having fun yet?

  7. Academic skills for interdisciplinary studies
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Amsterdam University Press, Amsterdam

    Fachhochschule für Interkulturelle Theologie Hermannsburg, Bibliothek
    Ad 41
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789463720922; 9463720928
    Auflage/Ausgabe: Second, revised edition
    Schriftenreihe: Perspectives on interdisciplinarity ; volume 1
    Schlagworte: Interdisciplinary approach in education; Study skills; Forschungsplanung; Interdisziplinarität; Wissenschaftlicher Text; Wissenschaftliches Arbeiten
    Umfang: 175 pages, Diagramme, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Interdisciplining digital humanities
    boundary work in an emerging field
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor

    Interdisciplining Digital Humanities sorts through definitions and patterns of practice over roughly sixty-five years of work, providing an overview for specialists and a general audience alike. It is the only book that tests the widespread claim... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    Interdisciplining Digital Humanities sorts through definitions and patterns of practice over roughly sixty-five years of work, providing an overview for specialists and a general audience alike. It is the only book that tests the widespread claim that Digital Humanities is interdisciplinary. By examining the boundary work of constructing, expanding, and sustaining a new field, it depicts both the ways this new field is being situated within individual domains and dynamic cross-fertilizations that are fostering new relationships across academic boundaries. It also accounts for digital reinvigorations of public humanities in cultural heritage institutions of museums, archives, libraries, and community forums.-- Introduction: Emerging -- Interdisciplining -- Defining -- Institutionalizing -- Professionalizing -- Educating -- Collaborating and rewarding -- Resourcing (by Andy Engel).

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  9. WAC Partnerships Between Secondary and Postsecondary Institutions
    Autor*in: Blumner, Jacob
    Erschienen: 2016; ©2016
    Verlag:  Parlor Press, LLC, West Lafayette

    Working with educators at all academic levels involved in WAC partnerships, the authors and editors of this collection demonstrate successful models of collaboration between schools and institutions so others can emulate and promote this type of... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Fernleihe

     

    Working with educators at all academic levels involved in WAC partnerships, the authors and editors of this collection demonstrate successful models of collaboration between schools and institutions so others can emulate and promote this type of collaboration. Front cover -- Series page -- Title page -- Copyright page -- Contents -- Foreword -- Art Young -- Acknowledgments -- Serenade in a Kansas Wind -- Malcolm Childers -- Chapter 1 Introduction to WAC and Partnerships That Cross Academic Levels and Disciplines -- Jacob S. Blumner and Pamela B. Childers -- Chapter 2 Talking about Writing Across the Secondary and College Community -- Michelle Cox and Phyllis Gimbel -- Chapter 3 Newton's Third Law Revisited: Action Reaction Pairs in Collaboration -- Michael J. Lowry -- Chapter 4 Shaping Disciplinary Discourses in High School: A Two-Way Collaborative Writing Program -- Federico Navarro and Andrea Revel Chion -- Chapter 5 Collaborating on Writing-to-Learn in Ninth-Grade Science: What Is Collaboration-and How Can We Sustain It? -- Danielle Myelle-Watson, Deb Spears, David Wellen, Michael McClellan, and Brad Peters -- Chapter 6 In Our Own Backyard: What Makes a Community College-Secondary School Connection Work? -- Mary McMullen-Light -- Chapter 7 Negotiating Expectations: Overcoming Obstacles Introducing WAC through Collaboration between a German University Writing Center and German High Schools -- Luise Beaumont, Mandy Pydde, and Simone Tschirpke -- Chapter 8 "So Much More Than Just an 'A'": A Transformative High School and University Writing Center Partnership -- Marie Hansen, Debra Hartley, Kirsten Jamsen, Katie Levin, and Kristen Nichols-Besel -- Chapter 9 "Oh, I Get By with a Little Help from My Friends": Short-Term Writing Center/Community Collaborations -- Trixie G. Smith -- Chapter 10 What We Have Learned about WAC Partnerships and Their Futures -- Jacob S. Blumner and Pamela B. Childers -- Contributors -- Back cover.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Childers, Pamela B. (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781602358096
    Schriftenreihe: Perspectives on Writing
    Schlagworte: English language-Composition and exercises-Study and teaching (Secondary); Interdisciplinary approach in education; College-school cooperation
    Umfang: 1 online resource (192 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  10. Thinking globally
    writing and reading across the curriculum
    Erschienen: 1997
    Verlag:  McGraw-Hill, New York [u.a.]

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    98 A 1636
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0070533989
    Schlagworte: College readers; Interdisciplinary approach in education; Civilization; English language; Readers; Academic writing
    Umfang: XXIV, 574 S, Ill., graph. Darst., Kt
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Sing the sun up
    creative writing ideas from African American literature
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Teachers & Writers Collaborative, New York

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    99 A 2888
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0915924544
    Schlagworte: American literature; African Americans in literature; American literature; Interdisciplinary approach in education; Creative writing; African Americans; African Americans; African Americans
    Umfang: xiv, 184 p, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 174-179)

  12. Electronic communication across the curriculum
    Erschienen: c1998
    Verlag:  National Council of Teachers of English, Urbana, Ill.

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a pae 897 m/345
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2002 A 14743
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    MG 3a/1041
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    ERZ 632 : E43
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0814113087
    Schlagworte: Electronic mail systems in education; Electronic discussion groups; Interdisciplinary approach in education; Academic writing; English language; Written communication
    Weitere Schlagworte: Array; Array; Array; Array
    Umfang: XXXII, 326 S, Ill, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  13. The employment of English
    theory, jobs, and the future of literary studies
    Erschienen: 1998
    Verlag:  New York Univ. Press, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2000/4310
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    98 A 7982
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2000/6017
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2000/10133
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2000 A 6718
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    eng 305:w/b27
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2000 A 1705
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    40 A 3721
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0814713009; 0814713017
    RVK Klassifikation: HG 130
    Schriftenreihe: Cultural front
    Schlagworte: English philology; English literature; English language; English teachers; Interdisciplinary approach in education; English philology; Language and culture
    Umfang: X, 259 S, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [243] - 251

  14. Whose goals? Whose aspirations?
    learning to teach underprepared writers across the curriculum
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    A Kaleidoscope of Conflict -- An ESL Writer and Her Discipline-based Professor: Making Progress Even When Goals Don't Match -- A Discipline-based Professor's Overall Classroom Goal: Exploring Cultural Knowledge / Steve Fishman -- Student-Teacher... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A Kaleidoscope of Conflict -- An ESL Writer and Her Discipline-based Professor: Making Progress Even When Goals Don't Match -- A Discipline-based Professor's Overall Classroom Goal: Exploring Cultural Knowledge / Steve Fishman -- Student-Teacher Relations: A Mismatch of Goals and Expectations / Lucille McCarthy -- Conclusion / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Coda: The Researchers Continue to Converse / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Conflicting Discourses: Teacher and Student Making Progress in a Racialized Space -- An Early-Semester Homework Paper: White Teacher, Black Student, and Their Conflicting Discourses / Steve Fishman -- Instructional Supports that Helped: Class Discussions, Ungraded Writing, and Audiotaped Teacher Responses to Essay Drafts / Lucille McCarthy -- Conclusion / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Common Goals, Deweyan Community, and the Resolution of Freire's Teacher-Student Contradiction -- Linking Dewey's Community and Freire's Liberatory Classroom / Steve Fishman -- Dewey's Communal Ideals as Applied to Teacher-Student Relations / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Residue / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Coda: The Researchers Continue to Converse / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Conclusion: Sorting Conflict, Weaving Hope

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
  15. The center will hold
    critical perspectives on writing center scholarship
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Introduction / Michael A. Pemberton and Joyce Kinkead -- The writing lab newsletter as history : tracing the growth of a scholarly community / Michael A. Pemberton -- In the spirit of service : making writing center research a "featured character" /... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction / Michael A. Pemberton and Joyce Kinkead -- The writing lab newsletter as history : tracing the growth of a scholarly community / Michael A. Pemberton -- In the spirit of service : making writing center research a "featured character" / Nancy M. Grimm -- Writing center assessment : searching for the "proof" of our effectiveness / Neal Lerner -- Separation, initiation and return : tutor training manuals and writing center lore / Harvey Kail -- Power and authority in peer tutoring / Peter Carino -- Breathing lessons, or Collaboration is / Michele Eodice -- (Re) shaping the profession : graduate courses in writing center theory, practice, and administration / Rebecca Jackson, Carrie Leverenz, Joe Law -- Administration across the curriculum : or Practicing what we preach / Josephine A. Koster -- An ideal writing center : re-imagining space and design / Leslie Hadfield [and others] -- Mentoring in electronic spaces : using resources to sustain relationships / James A. Inman and Donna M. Sewell

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
  16. Genre across the curriculum
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Genre across the Curriculum will function as a ''good'' textbook, one not for the student, but for the teacher, and one with an eye on the context of writing. Here you will find models of practice, descriptions written by teachers who have integrated... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Genre across the Curriculum will function as a ''good'' textbook, one not for the student, but for the teacher, and one with an eye on the context of writing. Here you will find models of practice, descriptions written by teachers who have integrated the teaching of genre into their pedagogy in ways that both support and empower the student writer

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874216004; 0874215048; 9781283267205; 1283267209; 9780874215045; 0874216001
    Schlagworte: English language; Interdisciplinary approach in education; Academic writing; English language; Interdisciplinary approach in education; Academic writing; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; Academic writing ; Study and teaching; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Interdisciplinary approach in education
    Umfang: 1 Online-Ressource (274 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 254-267) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

    Anne Herrington,: The idea of genre in theory and practice: an overview of the work in genre in the fields of composition and rhetoric and new genre studies

    Elizabeth A. Petroff: PART ONE: GENRE ACROSS THE CURRICULUM: GENERAL EDUCATION AND COURSES FOR MAJORS ; Reading and writing, teaching and learning spiritual autobiography

    Anne Beaufort,: Writing history: informed or not by genre theory?

    Mary Soliday: Mapping classroom genres in a science in society course

    Anne Ellen Geller: "What's cool here?" Collaboratively learning genre in biology

    Rochelle Kapp,: PART TWO: GENRES IN FIRST-YEAR WRITING COURSES ; "I was just never exposed to this argument thing": using a genre approach to teach academic writing to ESL students in the humanities

    Carmen Kynard: "Getting on the right side of it": problematizing and rethinking the research paper genre in the college composition course

    Shane Peagler,: The resumé as genre: a rhetorical foundation for first-year composition

    Chris M. Anson [and others]: PART THREE: MIXING MEDIA, EVOLVING GENRES ; Teaching and learning a multimodal genre in a psychology course

    Mike Edwards,: The teaching and learning of web genres in first-year composition

    Mike Palmquist: Writing in emerging genres: student web sites in writing and writing-intensive classes

    Anne Herrington,: What we have learned: implications for classroom practice

  17. Refiguring prose style
    possibilities for writing pedagogy
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Style and the renaissance of composition studies / Tom Pace -- Where is style going? Where has it been? / Elizabeth Weiser -- Contextual stylistics : breaking down the binaries in sentence-level pedagogy / Rebecca Moore Howard -- Style redux /... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Style and the renaissance of composition studies / Tom Pace -- Where is style going? Where has it been? / Elizabeth Weiser -- Contextual stylistics : breaking down the binaries in sentence-level pedagogy / Rebecca Moore Howard -- Style redux / Kathryn Flannery -- The uses of literature / Tina Kelleher -- Persuasion, more than argument : moving toward a literary sensitivity in the classroom / Allison Alsup -- An arts-centric composition classroom / Gabriel Gomez -- Playing with echo : strategies for teaching repetition in the writing classroom / Melissa A. Goldthwaite -- The "Weird Al" style method : playful invention as serious pedagogy / Keith Rhodes -- When their voice is their problem : using imitation to teach the classroom dialect / J. Scott Farrin -- Style : the new grammar in composition studies? / Nicole Amare -- Balancing thought and expression : a short course in style / Lisa Baird -- Rethinking stylistic analysis in the writing class / William J. Carpenter -- Re-placing the sentence : approaching style through genre / Peter Clements -- Tutoring taboo : a reconsideration of style in the writing center / Jesse Kavadlo -- Rhetor-fitting : defining ethics through style / Dion C. Cautrell -- Style as a system : toward a cybernetic model of composition style / Drew Loewe -- Teaching the tropics of inquiry in the composition classroom / M. Todd Harper -- Writing with the ear / T.R. Johnson

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
  18. Interdisziplinarität als Lernprozeß
    Erfahrungen mit einem handlungstheoretischen Forschungsprogramm
    Beteiligt: Joas, Hans (Hrsg.)
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Wallstein, Göttingen

    Wie verändert sich wissenschaftliche Arbeit, wenn sie in multidisziplinären Institutionen verrichtet wird? Um Interdisziplinarität ist es nach Jahren der Euphorie still geworden, sie ist wissenschaftlicher Alltag. Der Band stellt den Arbeitsmodus des... mehr

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Wie verändert sich wissenschaftliche Arbeit, wenn sie in multidisziplinären Institutionen verrichtet wird? Um Interdisziplinarität ist es nach Jahren der Euphorie still geworden, sie ist wissenschaftlicher Alltag. Der Band stellt den Arbeitsmodus des Max-Weber-Kollegs, einer relativ jungen Institution in der langen Geschichte der Herausbildung der Disziplinen, vor. Er greift die jüngste Debatte kritisch auf, ob funktionale Differenzierung oder die Entstehung neuer sozialer Praktiken dabei der Motor waren. Ergänzt wird diese Bilanz um eine Begründung dafür, warum es besonders die Handlungstheorie ist, die es den verschiedenen Fächern ermöglicht, sich neu aufeinander zu beziehen und ihre kulturwissenschaftliche Dimension zu erkennen. Aus dem Inhalt: Dieter Langewiesche: Einsamkeit und Gespräch. Hoffnungen eines Geisteswissenschaftlers bei der Gründung des Max-Weber-Kollegs Johan Heilbron: Das Regime der Disziplinen. Zu einer historischen Soziologie disziplinärer Wissenschaft Hans Joas: Neue Aufgaben für die Sozialwissenschaften - Eine handlungstheoretische Perspektive Silke Christiane Köser: Geschichte interdisziplinär - die Perspektiven wechseln Hans G. Kippenberg: Auf der Suche nach der entbetteten Religion

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Joas, Hans (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3892448582
    Weitere Identifier:
    9783892448587
    RVK Klassifikation: AK 28300 ; MR 6600 ; MS 6950 ; MR 5800
    Schlagworte: Interdisciplinary research; Interdisciplinary approach in education; Universities and colleges
    Umfang: 102 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 94 - 102

  19. Discipline-specific writing
    theory into practice
    Beteiligt: Costley, Tracey (MitwirkendeR); Flowerdew, John (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge,, London

    1. Introduction / Tracey Costley and John Flowerdew -- 2. Investigating local sociocultural and institutional contexts for discipline-specific writing / Richard W. Forest and Tracy S. Davis -- 3. Developing writing courses for specific academic... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    1. Introduction / Tracey Costley and John Flowerdew -- 2. Investigating local sociocultural and institutional contexts for discipline-specific writing / Richard W. Forest and Tracy S. Davis -- 3. Developing writing courses for specific academic purposes / Helen Basturkmen -- 4. The role of grammar in the discipline-specific writing curriculum / Lindsay Miller and Jack C. Richards -- 5. Approaches and perspectives on teaching vocabulary for discipline-specific academic writing / Averil Coxhead -- 6. Using genre analysis to teach writing in the disciplines / Sunny Hyon -- 7. Teaching writing for science and technology / Jean Parkinson -- 8. Using annotated bibliographies to develop student writing in social sciences / Damian Fitzpatrick and Tracey Costley -- 9. Discipline-specific writing for business students : research, practice and pedagogy / Julio Gimenez -- 10. Teaching English for research publication purposes with a focus on genre, register, textual mentors and language re-use : a case study / John Flowerdew and Simon Ho Wang -- 11. Introducing corpora and corpus tools into the technical writing classroom through Data-Driven Learning (DDL) / Laurence Anthony -- 12. Critical literacy writing in ESP : perspectives and approaches / Christian W. Chun -- 13. Towards a specific writing language assessment at Hong Kong universities / Jane Lockwood.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  20. Writing using sources for academic purposes
    theory, research and practice
    Autor*in: Wette, Rosemary
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge,, New York, NY

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  21. A writing center practitioner's inquiry into collaboration
    pedagogy, practice, & research
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge,, New York, NY

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  22. Writing across culture
    an introduction to study abroad and the writing process
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lang, New York, NY

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820419230
    RVK Klassifikation: LB 31000 ; AL 40700 ; LB 33000 ; ES 115
    Auflage/Ausgabe: [Reprint.]
    Schlagworte: Array; Array; Culture shock; Multicultural education; Interdisciplinary approach in education
    Umfang: XVI, 154 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [147] - 149, [151] - 152

  23. Interdisciplinarity, creativity, and learning
    mathematics with literature, paradoxes, history, technology, and modeling
    Beteiligt: Sriraman, Bharath (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Information Age Publ., Charlotte, NC

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Sriraman, Bharath (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1607521016; 9781607521013; 1607521024; 9781607521020
    Schriftenreihe: <<The>> Montana mathematics enthusiast: monograph series in mathematics education ; 7
    Schlagworte: Mathematics; Interdisciplinary approach in education
    Umfang: IX, 247 S., Ill., graph. Darst., Kt.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  24. Academic writing
    writing and reading in the disciplines
    Autor*in: Giltrow, Janet
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Broadview Press, Peterborough [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781551113951; 1551113953
    Auflage/Ausgabe: 3. ed.
    Schlagworte: English language / Rhetoric; Interdisciplinary approach in education; English language / Style; Academic writing
    Umfang: 421 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 411 - 418. - Literaturangaben

  25. Appraising research
    evaluation in academic writing
    Autor*in: Hood, Susan
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780230553491
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: English language; Academic writing; Report writing; Interdisciplinary approach in education
    Umfang: XI, 227 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 211 - 224