Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Tales from Shakespeare
    creative Collisions
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.585.31
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107071292; 1107071291
    RVK Klassifikation: HI 3330 ; HI 3370
    Schlagworte: Drama; Rezeption; Beeinflussung; Elfter September
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616): Coriolanus
    Umfang: xv, 245 Seiten, cm
  2. Tales from Shakespeare
    creative collisions
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107071292
    RVK Klassifikation: HI 3330 ; HI 3370
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Rezeption; Beeinflussung; Drama; Elfter September
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616): Coriolanus
    Umfang: XV, 245 S.
  3. Tales from Shakespeare
    creative collisions
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    "In this engaging new book, writer and critic Graham Holderness shows how a classic Shakespeare play can be the source for a modern story, providing a creative 'collision' between the Shakespeare text and contemporary concerns. Using an analogy from... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 934857
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2014/4573
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 12159
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 2102
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    DXA-AE 39
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    ELA S 5276 6174-701 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64/11941
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    266133 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.321
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In this engaging new book, writer and critic Graham Holderness shows how a classic Shakespeare play can be the source for a modern story, providing a creative 'collision' between the Shakespeare text and contemporary concerns. Using an analogy from particle physics, Holderness tests his methodology through specific examples, structured in four parts: a recreation of performances of Hamlet and Richard II aboard the East India Company ship the Red Dragon in 1607; an imagined encounter between Shakespeare and Ben Jonson writing the King James Bible; the creation of a contemporary folk hero based on Coriolanus and drawing on films such as Skyfall and The Hurt Locker; and an account of the terrorist bombing at a performance of Twelfth Night in Qatar in 2005. These pieces of narrative and drama are interspersed with literary criticism, each using a feature of the original Shakespeare play or its performance to illuminate the extraordinary elasticity of Shakespeare. The 'tales' provoke questions about what we understand to be Shakespeare and not-Shakespeare, making the book of vital interest to students, scholars and enthusiasts of Shakespeare, literary criticism and creative writing"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1107071291; 9781107071292
    Weitere Identifier:
    9781107071292
    RVK Klassifikation: HI 3330 ; HI 3370
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Shakespeare, William; Drama; Rezeption; Literatur; Film; Geschichte; ; Shakespeare, William; Rezeption; Elfter September; Bibel <King James version>;
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XV, 245 S.
    Bemerkung(en):

    Machine generated contents note: Introduction: from appropriation to collision; Part I: 1. The voyage of the Red Dragon; 2. 'Shooting an elephant'; Part II: 3. Shakespeare and the King James Bible; 4. 'Wholly writ': a play in two acts; Part III: 5. The Coriolanus myth; 6. 'The lonely dragon'; Part IV: 7. Shakespeare and 9/11; 8. 'Rudely interrupted'; Afterword: 'tales from Shakespeare'.