Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. William Blake and the digital humanities
    collaboration, participation, and social media
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    William Blake’s work demonstrates two tendencies that are central to social media: collaboration and participation. Not only does Blake cite and adapt the work of earlier authors and visual artists, but contemporary authors, musicians, and filmmakers... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 883890
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2013 A 1388
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HL 1925 W623
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    63/8429
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HL 1925 W623
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.1399
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    William Blake’s work demonstrates two tendencies that are central to social media: collaboration and participation. Not only does Blake cite and adapt the work of earlier authors and visual artists, but contemporary authors, musicians, and filmmakers feel compelled to use Blake in their own creative acts. This book identifies and examines Blake’s work as a social and participatory network, a phenomenon described as zoamorphosis, which encourages ― even demands ― that others take up Blake’s creative mission. The authors rexamine the history of the digital humanities in relation to the study and dissemination of Blake’s work: from alternatives to traditional forms of archiving embodied by Blake’s citation on Twitter and Blakean remixes on YouTube, smartmobs using Blake’s name as an inspiration to protest the 2004 Republican National Convention, and students crowdsourcing reading and instruction in digital classrooms to better understand and participate in Blake’s world. The book also includes a consideration of Blakean motifs that have created artistic networks in music, literature, and film in the twentieth and the twenty-first centuries, showing how Blake is an ideal exemplar for understanding creativity in the digital age.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415656184
    Weitere Identifier:
    9780415656184
    RVK Klassifikation: HL 1925
    Schriftenreihe: Routledge interdisciplinary perspectives on literature ; v. 14
    Schlagworte: Blake, William; Rezeption; Neue Medien; Digital Humanities; ; Vernetzung;
    Weitere Schlagworte: Blake, William (1757-1827); Blake, William (1757-1827); Array; Array
    Umfang: XI, 211 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Includes bibliographical references (S. [179]-204) and index