Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Creating critical classrooms
    K-8 reading and writing with an edge
    Erschienen: 2008
    Verlag:  L. Erlbaum Associates, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    307225
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780805862317
    RVK Klassifikation: DP 3100
    Schlagworte: Language arts (Elementary); English language; Critical pedagogy
    Umfang: XXX, 360 S, Ill., graph. Darst
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Creating critical classrooms
    K-8 reading and writing with an edge
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Erlbaum, New York [u.a.]

    This book for elementary and middle school teachers and literacy methods courses articulates a powerful theory of critical literacy instruction. Critical literacy practices encourage students to use language to question the everyday world,... mehr

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book for elementary and middle school teachers and literacy methods courses articulates a powerful theory of critical literacy instruction. Critical literacy practices encourage students to use language to question the everyday world, interrogate the relationship between language and power, analyze popular culture and media, understand how power relationships are socially constructed, and consider actions that can be taken to promote social justice. By providing both a model for critical literacy instruction and many examples of how critical practices can be enacted in daily school life in elementary and middle school classrooms, "Creating Critical Classrooms" meets a huge need for a practical, theoretically based text on this topic.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780805862317
    RVK Klassifikation: DP 3100
    Schlagworte: Englisch; Language arts (Elementary); English language; Critical pedagogy; Grundschulunterricht; Kritisches Denken; Lernziel
    Umfang: XXX, 360 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index