Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 114.

  1. Introduction : teaching and learning writing
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Emerald

    In the multilingual context of European higher education, both the need to study new linguistic situations in diverse educational contexts and the pressure to meet the demands of contemporary teaching are challenging tasks for writing research. Over... mehr

     

    In the multilingual context of European higher education, both the need to study new linguistic situations in diverse educational contexts and the pressure to meet the demands of contemporary teaching are challenging tasks for writing research. Over the past 30 years, the study of teaching and learning of writing constitutes a major field of interdisciplinary research which has compiled a substantial body of knowledge but still expands with respect to new research questions, new research fields and new methodologies. This expansion is particularly evident in this section on the teaching and learning of writing, which contains a large number of contributions on writing and reading processes, teaching methods, learner characteristics and text genres. The perspectives of the studies vary, as do the subjects studied, the contexts, the purposes of writing and the educational situations. The section is organized into five major sections which have been defined on the basis of the main research lines or research perspectives followed: – Focus on writing instruction – Focus on writing process – Focus on text assessment – Focus on learner and teacher variables – Focus on genre This classification is somewhat arbitrary, as most studies touch on more than one field. Still, we feel that each of the following papers has a main focus that allows classification into one of the proposed subsections. Other variables and study characteristics were excluded from the classification, as, for example the participants’ characteristics (e.g. with or without learning disabilities (LD)), the educational level (primary, secondary or higher education), the methodological approach (descriptive, correlational or experimental) and the theoretical approach. Some of the papers may share several or even all of these characteristics but are placed in different sections on the basis of their main research focus.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Schlagworte: Writing research; Intervention; Academic writing; Teaching; Learning; Development
    Lizenz:

    Licence according to publishing contract

  2. The place of writing in translation : from linguistic craftmanship to multilingual text production
    Autor*in: Kruse, Otto
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Parlor

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Schlagworte: Translation; University; Academic writing; Text production; Skill; Fluency
    Lizenz:

    Licence according to publishing contract

  3. Effizient schreiben
    Leitfaden zum Verfassen von Qualifizierungsarbeiten und wissenschaftlichen Texten
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Oldenbourg Verlag, München

    Zentraler Inhalt des Bandes ist die parallel zum Leseprozess umzusetzende Anleitung zum Verfassen eines logisch aufgebauten, stringent argumentierenden und gut lesbaren wissenschaftlichen Textes. Hinzu kommen nützliche Tipps zur effizienten Arbeit... mehr

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Zentraler Inhalt des Bandes ist die parallel zum Leseprozess umzusetzende Anleitung zum Verfassen eines logisch aufgebauten, stringent argumentierenden und gut lesbaren wissenschaftlichen Textes. Hinzu kommen nützliche Tipps zur effizienten Arbeit und zum pragmatischen Umgang mit verschiedenen Situationen des wissenschaftlichen Schreibens und Publizierens. Der Band tritt durch seine direkten Ansprachen durchgehend in einen lebendigen Dialog mit der/m LeserIn und ist sehr gut verständlich geschrieben. (Fachbuchjournal 3/2012)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783486713657; 3486713655
    Weitere Identifier:
    9783486713657
    RVK Klassifikation: AK 39580
    Auflage/Ausgabe: 3., vollständig überarbeitete Auflage
    Schlagworte: Technical writing; Academic writing; Scientific writing
    Weitere Schlagworte: Forschungsdesign; Nachschlagewerke, Studium & Karriere; Paperback / softback; Publizieren; Publizieren in begutachteten Zeitschriften; Ratgeber zu Studium & Beruf; Schreibprozess; Theorieentwicklung; Wirtschaftswissenschaften; Wissenschaftliches Arbeiten
    Umfang: VI, 182 Seiten, Diagramme, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 181-182

  4. Wissenschaftliches Arbeiten
    Internet nutzen, Text erstellen, Überblick behalten
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Oldenbourg, München

    Der Ratgeber über das Abfassen einer wissenschaftlichen (Abschluss-) Arbeit während des Studiums wurde für die vorliegende Neuauflage komplett überarbeitet, neu strukturiert und erheblich erweitert. Er beschreibt die Merkmale wissenschaftlicher... mehr

    Katholische Hochschule für Sozialwesen Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Der Ratgeber über das Abfassen einer wissenschaftlichen (Abschluss-) Arbeit während des Studiums wurde für die vorliegende Neuauflage komplett überarbeitet, neu strukturiert und erheblich erweitert. Er beschreibt die Merkmale wissenschaftlicher Arbeiten, stellt die verschiedenen Typen vor und zeigt die Vorgehensweise von der Planung über den Aufbau bis zur Textgestaltung. Kriterien für die Quellen- und Informationsauswahl sowie die Adressen zu deren Beschaffung werden dem Studierenden ebenso an die Hand gegeben. Ein besonderes Augenmerk legt der als Lehrbeauftragter für BWL an der Frankfurt School of Finance and Management tätige Autor auf den angemessenen Umgang mit den benutzten Quellen, also das richtige Zitieren von konventionellen wie von Internetquellen, um Plagiatsvorwürfe von vorneherein auszuschliessen

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3486576135; 9783486576139
    Weitere Identifier:
    9783486576139
    RVK Klassifikation: QB 300 ; AK 39540
    Auflage/Ausgabe: 3., grundlegend überarb. Aufl.
    Schlagworte: Scientific writing; Academic writing; Technical writing; Study skills; Academic writing; Scientific writing; Study skills; Technical writing
    Umfang: XVI, 193 S, Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [189] - 190

  5. Schreiben lehren, Schreiben lernen
    eine Einführung
    Erschienen: [2016]; © 2012
    Verlag:  WBG, Darmstadt ; Ciando, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783534714162; 9783534714186
    RVK Klassifikation: AK 39580 ; ES 680 ; GB 2964
    Schriftenreihe: Einführungen Germanistik
    Schlagworte: Written communication / Study and teaching; Authorship / Study and teaching; Writing / History; Academic writing
    Umfang: 1 Online-Ressource (123 Seiten)
  6. Academic writing in a second or foreign language
    issues and challenges facing ESL/EFL academic writers in higher education contexts
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Continuum International Pub. Group, London

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2012 A 7121
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Allg 720.156
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781441112163
    RVK Klassifikation: HF 124
    Schlagworte: English language; Academic writing; Second language acquisition
    Umfang: XII, 250 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    EFL contexts: An overview / Ramona Tang: The issues and challenges facing academic writers from ESL

    Margaret Cargill & Patrick O'Connor: PART 1: Learning to write for academic purposes: Identifying and addressing challenges to international publication success for EFL science researchers: Implementing an integrated training package in China

    Giuliana Diani: Text and corpus work, EAP writing, and language learners

    Guangwei Hu & Hongwei Ren: The impact of experience and beliefs on Chinese EFL student writers' feedback preferences

    Brian Paltridge & Lindy Woodrow: Thesis and dissertation writing: moving beyond the text

    EFL learner discources : The challenges of writing a successful thesis conclusion / Jo Lewkowicz: PART 2: Features of ESL

    ESL writers and the use of shell nouns / Hilary Nesi & Emma Moreton: EFL

    Maria Leedham: Writing in tables and lists: A study of Chinese students' undergraduate assignments in UK universities

    Hanako Okada & Christine Pearson Casanave: PART 3: Identity work and professional opportunities in academic writing: Writing and researching between and beyond the labels

    Suganthi John: Identity without the "I": A study of citation sequences and writer identity in literature review sections of dissertations

    EFL backgrounds / Ramona Tang.: Sides of the same coin: challenges and opportunities for scholars from ESL

  7. Effizient schreiben
    Leitfaden zum Verfassen von Qualifizierungsarbeiten und wissenschaftlichen Texten
    Erschienen: [2012]
    Verlag:  Oldenbourg, München

    Das Buch zielt darauf ab, die Logik des Verfassens wissenschaftlicher Texte zu vermitteln. Darüber hinaus verrät es sinnvolle Tricks und Kniffe, die Universitäten üblicherweise nicht lehren, die aber helfen, möglichst schnell und effizient zu... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book DeGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book DeGruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBooks de Gruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    AK 39580 P733(3)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book deGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    DeGruyter eBook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    deGruyter ebook
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Das Buch zielt darauf ab, die Logik des Verfassens wissenschaftlicher Texte zu vermitteln. Darüber hinaus verrät es sinnvolle Tricks und Kniffe, die Universitäten üblicherweise nicht lehren, die aber helfen, möglichst schnell und effizient zu arbeiten und vor allem zu schreiben. Die dritte Auflage ist vollständig überarbeitet und erweitert. Sie bietet eine erweiterte Methodendiskussion und integriert Robustheitstest in das Forschungsdesign.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783486716153
    Weitere Identifier:
    9783486716153
    RVK Klassifikation: AK 39580
    Auflage/Ausgabe: 3., vollständig überarbeitete Auflage
    Schlagworte: Scientific writing; Technical writing; Academic writing; Forschungsdesign; EDUCATION / General
    Weitere Schlagworte: Nachschlagewerke, Studium & Karriere; Paperback / softback; Publizieren; Publizieren in begutachteten Zeitschriften; Ratgeber zu Studium & Beruf; Schreibprozess; Theorieentwicklung; Wirtschaftswissenschaften; Wissenschaftliches Arbeiten
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 182 Seiten)
  8. Einführung in das wissenschaftliche Arbeiten
    inklusive e-learning, Web-Recherche, digitale präsentation u.a
    Autor*in: Sesink, Werner
    Erschienen: 2012; ©2012
    Verlag:  Oldenbourg Verlag, Munich, Germany

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Engel-Haas, Christiane (HerausgeberIn); Müller, Constanze (MitwirkendeR)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783486717648
    Auflage/Ausgabe: 9., aktualisierte Auflage.
    Schlagworte: Academic writing; Distance education ; Computer-assisted instruction; Internet research; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (374 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (ebrary, viewed January 27, 2015). Includes index

  9. Debating thesis supervision
    perspectives from a university education department
    Beteiligt: Fataar, Aslam (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  SUN MeDIA, Stellenbosch, South Africa

    Foreword / Maureen Robinson -- Introduction / Aslam Fataar, Jan Heystek, Berte van Wyk and Azeem Badroodien -- Negotiating student identity in the doctoral proposal development process: a personal reflective account / Aslam Fataar -- Education,... mehr

    Zugang:
    Aggregator (kostenfrei registrierungspflichtig)
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook Ebsco OA
    keine Fernleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook EBSCO OA
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    eBook EbscoOA
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Fernleihe

     

    Foreword / Maureen Robinson -- Introduction / Aslam Fataar, Jan Heystek, Berte van Wyk and Azeem Badroodien -- Negotiating student identity in the doctoral proposal development process: a personal reflective account / Aslam Fataar -- Education, responsibility and democratic justice : cultivating friendship to alleviate some of the injustices on the African continent / Yusef Waghid -- Spiralling reference: a case study of apprenticeship into an academic community of practice / Wayne Hugo -- Professionalising the supervision relationship: a reply to Waghid, Fataar and Hugo / Nelleke Bak -- Replies -- Towards a ''pedagogy of supervision'' / Aslam Fataar -- On a politics of friendship, scepticism and hatred of democracy: in defense of robust postgraduate student supervision / Yusef Waghid -- Supervision response / Wayne Hugo -- Supervision, intellectual virtues and professionalism / Nelleke Bak -- Postscript -- Overestimating the role of supervisors in postgraduate student success?: a literature perspective / Eli Bitzer.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fataar, Aslam (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781920338824; 1920338829
    Schriftenreihe: Occasional paper
    Schlagworte: Dissertations, Academic; Academic writing; Research; Academic writing; Dissertations, Academic; Research; Handbooks and manuals; Handbooks and manuals
    Umfang: 1 Online-Ressource (126 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  10. Stylish academic writing
    Autor*in: Sword, Helen
    Erschienen: 2012; © 2012
    Verlag:  Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts

    Elegant data and ideas deserve elegant expression, argues Helen Sword in this lively guide to academic writing. For scholars frustrated with disciplinary conventions, and for specialists who want to write for a larger audience but are unsure where to... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hertie School, Library and Information Services
    keine Fernleihe

     

    Elegant data and ideas deserve elegant expression, argues Helen Sword in this lively guide to academic writing. For scholars frustrated with disciplinary conventions, and for specialists who want to write for a larger audience but are unsure where to begin, here are imaginative, practical, witty pointers that show how to make articles and books a pleasure to read -- and to write. Dispelling the myth that you cannot get published without writing wordy, impersonal prose, Sword shows how much journal editors and readers welcome work that avoids excessive jargon and abstraction. Sword's analysis of more than a thousand peer-reviewed articles across a wide range of fields documents a startling gap between how academics typically describe good writing and the turgid prose they regularly produce. Stylish Academic Writing showcases a range of scholars from the sciences, humanities, and social sciences who write with vividness and panache. Individual chapters take up specific elements of style, such as titles and headings, chapter openings, and structure, and close with examples of transferable techniques that any writer can master. -- Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780674065093
    RVK Klassifikation: HF 335 ; HF 124 ; ZG 9100 ; HF 331 ; AK 39580
    Schlagworte: Academic writing; English language
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 220 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 199-211) and index

  11. Academic writing in a second or foreign language
    issues and challenges facing ESL/EFL academic writers in higher education contexts
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Continuum International Pub. Group, London

    The issues and challenges facing academic writers from ESL / EFL contexts: An overview / Ramona Tang -- PART 1: Learning to write for academic purposes: Identifying and addressing challenges to international publication success for EFL science... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    The issues and challenges facing academic writers from ESL / EFL contexts: An overview / Ramona Tang -- PART 1: Learning to write for academic purposes: Identifying and addressing challenges to international publication success for EFL science researchers: Implementing an integrated training package in China / Margaret Cargill & Patrick O'Connor -- Text and corpus work, EAP writing, and language learners / Giuliana Diani -- The impact of experience and beliefs on Chinese EFL student writers' feedback preferences / Guangwei Hu & Hongwei Ren -- Thesis and dissertation writing: moving beyond the text / Brian Paltridge & Lindy Woodrow -- PART 2: Features of ESL / EFL learner discources : The challenges of writing a successful thesis conclusion / Jo Lewkowicz -- EFL / ESL writers and the use of shell nouns / Hilary Nesi & Emma Moreton -- Writing in tables and lists: A study of Chinese students' undergraduate assignments in UK universities / Maria Leedham -- PART 3: Identity work and professional opportunities in academic writing: Writing and researching between and beyond the labels / Hanako Okada & Christine Pearson Casanave -- Identity without the "I": A study of citation sequences and writer identity in literature review sections of dissertations / Suganthi John -- Sides of the same coin: challenges and opportunities for scholars from ESL / EFL backgrounds / Ramona Tang.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781472541543
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HF 124
    Schriftenreihe: Research in Second Language Learning
    Schlagworte: English language; Academic writing; Second language acquisition
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  12. University writing
    selves and texts in academic societies
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Emerald, Bingley, U.K

    Preliminary Material /Montserrat Castelló and Christiane Donahue -- Chapter 1: Academic and Scientific Texts: The Same or Different Communities? /David R. Russell and Viviana Cortes -- Chapter 2: Academic Enculturation: Developing Literate Practices... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe

     

    Preliminary Material /Montserrat Castelló and Christiane Donahue -- Chapter 1: Academic and Scientific Texts: The Same or Different Communities? /David R. Russell and Viviana Cortes -- Chapter 2: Academic Enculturation: Developing Literate Practices and Disciplinary Identities /Paul Prior and Rebecca Bilbro -- Chapter 3: Academic Writing and Authorial Voice /Nancy Nelson and Montserrat Castelló -- Chapter 4: Undergraduate Students’ Conceptions and Beliefs about Academic Writing /Mar Mateos and Isabel Solé -- Chapter 5: Students’ and Tutors’ Understanding of ‘New’ Academic Literacy Practices /Anna Robinson-Pant and Brian Street -- Chapter 6: New Genres in the Academy: Issues of Practice, Meaning Making and Identity /Mary R. Lea -- Chapter 7: Enunciative Strategies and Expertise Levels in Academic Writing: How Do Writers Manage Point of View and Sources? /Fanny Rinck and Françoise Boch -- Chapter 8: Academic Writing Activity: Student Writing in Transition /Isabelle Delcambre and Christiane Donahue -- Chapter 9: Writing Cultures and Genres in European Higher Education /Madalina Chitez and Otto Kruse -- Chapter 10: Texts as Artifacts-in-Activity: Developing Authorial Identity and Academic Voice in Writing Academic Research Papers /Montserrat Castelló and Anna Iñesta -- Chapter 11: Multivoiced Classrooms in Higher Education Academic Writing /Olga Dysthe -- Chapter 12: Helping Doctoral Students of Education to Face Writing and Emotional Challenges in Identity Transition /Paula Carlino -- Chapter 13: Facilitated Immersion at a Distance in Second Language Scientific Writing /Charles Bazerman , Nancy Keranen and Fátima Encinas Prudencio -- References /Montserrat Castelló and Christiane Donahue -- Author Index /Montserrat Castelló and Christiane Donahue -- Subject Index /Montserrat Castelló and Christiane Donahue -- List of Volumes /Montserrat Castelló and Christiane Donahue. University Writing: Selves and Texts in Academic Societies examines new trends in the different theoretical perspectives (cognitive, social and cultural) and derived practices in the activity of writing in higher education. These perspectives are analyzed on the basis of their conceptualization of the object - academic and scientific writing; of the writers - their identities, attitudes and perspectives, be it students, teachers or researchers; and of the derived instructional practices - the ways in which the teaching-learning situations may be organized. The volume samples writing research traditions and perspectives both in Europe and the United States, working on their situated nature and avoiding easy or superficial comparisons in order to enlarge our understanding of common problems and some emerging possibilities

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781780523873
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Studies in writing ; v. 24
    Schlagworte: Academic writing; Language Arts & Disciplines ; Communication Studies; Language Arts & Disciplines ; Authorship; Technical writing; Writing & editing guides; Writing skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Composition & Creative Writing; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Rhetoric; REFERENCE / Writing Skills
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxvii, 303 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

  13. Effizient schreiben
    Leitfaden zum Verfassen von Qualifizierungsarbeiten und wissenschaftlichen Texten
    Erschienen: [2012]
    Verlag:  Oldenbourg, München

    Das Buch zielt darauf ab, die Logik des Verfassens wissenschaftlicher Texte zu vermitteln. Darüber hinaus verrät es sinnvolle Tricks und Kniffe, die Universitäten üblicherweise nicht lehren, die aber helfen, möglichst schnell und effizient zu... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Das Buch zielt darauf ab, die Logik des Verfassens wissenschaftlicher Texte zu vermitteln. Darüber hinaus verrät es sinnvolle Tricks und Kniffe, die Universitäten üblicherweise nicht lehren, die aber helfen, möglichst schnell und effizient zu arbeiten und vor allem zu schreiben. Die dritte Auflage ist vollständig überarbeitet und erweitert. Sie bietet eine erweiterte Methodendiskussion und integriert Robustheitstest in das Forschungsdesign.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783486716153
    Weitere Identifier:
    9783486716153
    RVK Klassifikation: AK 39580
    Auflage/Ausgabe: 3., vollständig überarbeitete Auflage
    Schlagworte: Scientific writing; Technical writing; Academic writing; Forschungsdesign; EDUCATION / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 182 Seiten)
  14. From inquiry to academic writing
    a practical guide
    Autor*in: Greene, Stuart
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Bedford/St. Martins, Boston [u.a.]

    Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen, Bibliothek
    AK 39580 0004 (2)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780312601409; 9780312692339
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: Academic writing
    Umfang: XX, 335 S., Ill., graph. Darst., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes index

  15. How to cite, reference & avoid plagiarism at university
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Pearson, Harlow

    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    ALB2630
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780273773337; 027377333X
    Schriftenreihe: Smarter study skills
    Schlagworte: Plagiarism; Bibliographical citations; Academic writing
    Umfang: xi, 181 pages, 22 cm
  16. Writing the research paper
    a handbook
    Erschienen: [2012]
    Verlag:  Wadsworth Cengage Learning, Boston, MA

    Universitätsbibliothek Koblenz
    AL/EP 2016 4064(8)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780495799641; 0495799645
    Auflage/Ausgabe: Eighth edition
    Schlagworte: Report writing; Academic writing
    Umfang: xxi, 354 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Previous ed.: 2008.. - "International edition"-Cover

  17. Stylish academic writing
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Harvard Univ Press, Cambridge

    Elegant data and ideas deserve elegant expression, argues Helen Sword in this lively guide to academic writing. For scholars frustrated with disciplinary conventions, and for specialists who want to write for a larger audience but are unsure where to... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Elegant data and ideas deserve elegant expression, argues Helen Sword in this lively guide to academic writing. For scholars frustrated with disciplinary conventions, and for specialists who want to write for a larger audience but are unsure where to begin, here are imaginative, practical, witty pointers that show how to make articles and books a pleasure to read -- and to write. Dispelling the myth that you cannot get published without writing wordy, impersonal prose, Sword shows how much journal editors and readers welcome work that avoids excessive jargon and abstraction. Sword's analysis of more than a thousand peer-reviewed articles across a wide range of fields documents a startling gap between how academics typically describe good writing and the turgid prose they regularly produce. Stylish Academic Writing showcases a range of scholars from the sciences, humanities, and social sciences who write with vividness and panache. Individual chapters take up specific elements of style, such as titles and headings, chapter openings, and structure, and close with examples of transferable techniques that any writer can master. - Publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780674065093; 0674065093
    RVK Klassifikation: AK 39580 ; HF 331
    Schlagworte: English language; Academic writing; English language; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Style Manuals; Literature; Academic writing; English language ; Style; Englisch; Textproduktion; Wissenschaftlicher Text; Wissenschaftssprache; Wissenschaftliches Arbeiten; Englisch; Sprachstil; Academic writing ; Style manuals
    Weitere Schlagworte: Academic writing
    Umfang: Online Ressource (220 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

  18. Passion and Politics
    Academics Reflect on Writing for Publication
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Institute of Education Press, London

    This book examines interviews with educational and social research academic authors of renown to draw out insights into academic writing and publication. It aims to be a useful and inspiring work for both experienced and new academic writers mehr

    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    This book examines interviews with educational and social research academic authors of renown to draw out insights into academic writing and publication. It aims to be a useful and inspiring work for both experienced and new academic writers

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780854739639; 0854739637
    Schlagworte: Authorship; Academic writing; Scholarly publishing; College teachers; Academic writing; Authorship; College teachers; College teachers; Scholarly publishing; University of London; University of London. Institute of Education
    Umfang: Online Ressource (233 pages)
    Bemerkung(en):

    Appendix 1Appendix 2. - Print version record

  19. Stance and voice in written academic genres
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke

    List of Tables List of Figures Acknowledgements Notes on Contributors Introduction-- K.Hyland & C.Sancho-Guinda Current Conceptions of Stance-- B.Gray & D.Biber Current Conceptions of Voice-- C.Tardy Voice and Stance as APPRAISAL: Persuading and... mehr

     

    List of Tables List of Figures Acknowledgements Notes on Contributors Introduction-- K.Hyland & C.Sancho-Guinda Current Conceptions of Stance-- B.Gray & D.Biber Current Conceptions of Voice-- C.Tardy Voice and Stance as APPRAISAL: Persuading and Positioning in Research Writing Across Intellectual Fields-- S.Hood Stance in Academic Bios-- P.Tse Hedging, Stance and Voice in Medical Research Articles-- A.Gross & P.Chesley Authorial Voice in Textbooks: Between Exposition and Argument-- M.Bondi Achieving a Voice of Authority in PhD Theses-- P.Thompson Undergraduate Understandings: Stance and Voice in Undergraduate Reports-- K.Hyland Voice in Student Essays-- P.K.Matsuda & J.V.Jeffery Proximal Positioning in Students' Graph Commentaries-- C.Sancho-Guinda Stance and Voice in Academic Discourse Across Channels-- A.Hewings Voice and Stance Across Disciplines in Academic Discourse-- M.Silver Variation of Stance and Voice Across Cultures-- K.Flottum The Voice of Scholarly Dispute in Medical Book Reviews 1890-2010-- F.Salager-Meyer, M.Ariza & M.Briceno Epilogue-- D.Cameron Stance and Voice in Written Academic Genres brings together a range of perspectives on two of the most important and contested concepts in applied linguistics: stance and voice. International experts provide an accessible, yet authoritative introduction to key issues and debates surrounding these terms, Stance and voice are among the most significant concepts in writing theory and pedagogy today. Referring to the ways we express a point of view and engage with others, the terms are particularly controversial in the domain of academic writing, long considered a faceless and impersonal kind of discourse. But while corpus research shows that stance is scarcer in academic genres than in many other contexts, the complex and distinctive ways scholars and students present their attitudes to their texts, their readers and their content offer a rich area of study for discourse analysts and students of academic writing. This book reappraises the notions of stance and voice and reconsiders their relevance in applied linguistics, showing their expression and impact in a broad range of written academic genres. In its 15 chapters, leading authorities offer their thoughts and research on the following issues: * The key frameworks, methods, theories and areas of research * The expression of stance and voice in a range of genres and disciplines * The centrality of community and context in the expression of stance and voice * The main factors of variation: channel, discipline, culture and temporality * Questions of authenticity, distinctiveness, empowerment and identity Electronic book text. - Epublication based on: 9780230302839

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137030825; 1137030828
    Auflage/Ausgabe: Online-Ausg.
    Schlagworte: Academic writing; Hypothesis; Grammar, Comparative and general; linguistics; Writing skills; Languages
    Umfang: Online-Ressource (272 p.), 4 graphs, 16 5 diagrames.
  20. Publishing journal articles
    Erschienen: 2012
    Verlag:  SAGE, Los Angeles, [Calif.]

    Practical, no-nonsense, accessible guide to planning, writing and publishing a journal article mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)

     

    Practical, no-nonsense, accessible guide to planning, writing and publishing a journal article

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781446288139
    Auflage/Ausgabe: Online-Ausg.
    Schriftenreihe: Success in research
    Schlagworte: Academic writing
    Umfang: Online Ressource (viii, 141 p.), ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

    Specialized

  21. Wissenschaftliches Arbeiten
    Internet nutzen - Text erstellen - Überblick behalten
    Erschienen: 2012
    Verlag:  De Gruyter, München

    Wissenschaftliches Arbeiten: Internet nutzen - Text erstellen - Überblick behalten mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book DeGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book DeGruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    KaufEBook202103
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBooks de Gruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book deGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    DeGruyter eBook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    deGruyter ebook
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Wissenschaftliches Arbeiten: Internet nutzen - Text erstellen - Überblick behalten

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783486717983
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AK 39580 ; QB 300 ; AK 39540 ; QB 310
    Auflage/Ausgabe: 3., grundlegend überarb. Aufl.
    Schlagworte: Academic writing; Scientific writing; Study skills; Technical writing; EDUCATION / General
    Umfang: Online-Ressource (XVI, 193 S.)
  22. Reclaiming the rural
    essays on literacy, rhetoric, and pedagogy
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Southern Illinois University Press, Carbondale

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0809330652; 0809330660; 9780809330652; 9780809330669
    Schlagworte: Englisch; Erziehung; English language; Academic writing; Rural population; Country life
    Umfang: xvi, 262 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  23. Academic writing in a second or foreign language
    issues and challenges facing ESL/EFL academic writers in higher education contexts
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Continuum International Pub., London ; New York

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: English language; Academic writing; Second language acquisition
    Umfang: xii, 250 p., ill
    Bemerkung(en):

    The issues and challenges facing academic writers from ESL / EFL contexts: An overview / Ramona Tang -- PART 1: Learning to write for academic purposes: Identifying and addressing challenges to international publication success for EFL science researchers: Implementing an integrated training package in China / Margaret Cargill & Patrick O'Connor -- Text and corpus work, EAP writing, and language learners / Giuliana Diani -- The impact of experience and beliefs on Chinese EFL student writers' feedback preferences / Guangwei Hu & Hongwei Ren -- Thesis and dissertation writing: moving beyond the text / Brian Paltridge & Lindy Woodrow -- PART 2: Features of ESL / EFL learner discources : The challenges of writing a successful thesis conclusion / Jo Lewkowicz -- EFL / ESL writers and the use of shell nouns / Hilary Nesi & Emma Moreton -- Writing in tables and lists: A study of Chinese students' undergraduate assignments in UK universities / Maria Leedham -- PART 3: Identity work and professional opportunities in academic writing: Writing and researching between and beyond the labels / Hanako Okada & Christine Pearson Casanave -- Identity without the "I": A study of citation sequences and writer identity in literature review sections of dissertations / Suganthi John -- Sides of the same coin: challenges and opportunities for scholars from ESL / EFL backgrounds / Ramona Tang

  24. Writing programs worldwide
    profiles of academic writing in many places
    Beteiligt: Thaiss, Christopher J. (Hrsg.)
    Erschienen: 2012; © 2012
    Verlag:  Parlor Press, LLC, Anderson, South Carolina

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Thaiss, Christopher J. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781602353435; 9781602353459
    Schlagworte: Academic writing
    Umfang: 1 online resource (540 pages), illustrations, map
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  25. Stylish academic writing
    Autor*in: Sword, Helen
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Harvard Univ Press, Cambridge

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0674064488; 0674065093; 9780674064485; 9780674065093
    Schlagworte: LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Style Manuals; Academic writing; English language / Style; Englisch; Academic writing; English language; Stilistik; Wissenschaftlicher Text; Englisch; Textproduktion; Wissenschaftssprache; Wissenschaftliches Manuskript
    Umfang: 1 Online-Ressource (220 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Rules of engagement -- On being disciplined -- A guide to the style guides -- Voice and echo -- Smart sentencing -- Tempting titles -- Hooks and sinkers -- The story net -- Show and tell -- Jargonitis -- Structural designs -- Points of reference -- The big picture -- The creative touch

    Elegant data and ideas deserve elegant expression, argues Helen Sword in this lively guide to academic writing. For scholars frustrated with disciplinary conventions, and for specialists who want to write for a larger audience but are unsure where to begin, here are imaginative, practical, witty pointers that show how to make articles and books a pleasure to read -- and to write. Dispelling the myth that you cannot get published without writing wordy, impersonal prose, Sword shows how much journal editors and readers welcome work that avoids excessive jargon and abstraction. Sword's analysis of more than a thousand peer-reviewed articles across a wide range of fields documents a startling gap between how academics typically describe good writing and the turgid prose they regularly produce. Stylish Academic Writing showcases a range of scholars from the sciences, humanities, and social sciences who write with vividness and panache. Individual chapters take up specific elements of style, such as titles and headings, chapter openings, and structure, and close with examples of transferable techniques that any writer can master. - Publisher