Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 9 von 9.

  1. The Hesse/Mann letters
    the correspondence of Hermann Hesse and Thomas Mann 1910-1955
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  Jorge Pinto Books, Inc., New York, New York

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 72033
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Carlsson, Anni (Herausgeber); Michels, Volker (Herausgeber); Manheim, Ralph (Übersetzer); Sauerländer, Wolfgang (Annotierende Person); Hamill, Pete (Verfasser einer Einleitung); Ziolkowski, Theodore (Verfasser eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781934978863; 1934978868
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: Hesse, Hermann; Mann, Thomas;
    Weitere Schlagworte: Mann, Thomas (1875-1955); Hesse, Hermann (1877-1962)
    Umfang: xxii, 196 Seiten, Illustrationen, 23 cm
  2. Strukturen des modernen Romans
    deutsche Beispiele und europäische Zusammenhänge
    Erschienen: 1972
    Verlag:  List, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung
    Beteiligt: Steiner, Beatrice; Höck, Wilhelm
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3-471-61441-9
    Auflage/Ausgabe: Dt. Erstausg.
    Schriftenreihe: List-Taschenbücher der Wissenschaft ; 1441
    Schlagworte: Romantheorie; Roman; Struktur
    Weitere Schlagworte: Broch, Hermann: Die Schlafwandler; Döblin, Alfred: Berlin Alexanderplatz; Kafka, Franz: Der Prozess; Mann, Thomas: Der Zauberberg; Rilke, Rainer Maria: Die Aufzeichnungen des Malte Laurids Brigge
    Umfang: 358 S.
  3. Dimensions of the modern novel
    German texts and European contexts
    Erschienen: 1969
    Verlag:  Princeton Univ. Press, Princeton, NJ

  4. Music into fiction
    composers writing, compositions imitated
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Camden House, Rochester, New York

    This book deals with three aspects that have been neglected in the burgeoning field of music and literature. The "First Movement" of the book considers writers from German Romanticism to the present who, like Robert Schumann, first saw themselves as... mehr

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book deals with three aspects that have been neglected in the burgeoning field of music and literature. The "First Movement" of the book considers writers from German Romanticism to the present who, like Robert Schumann, first saw themselves as writers before they turned to composition, or, like E. T. A. Hoffmann and Anthony Burgess, sought careers in music before becoming writers. It also considers the few operatic composers, such as Richard Wagner and Arnold Schoenberg, who wrote their own libretti. The "Second Movement" turns to literary works based specifically on musical compositions. This group includes, first and more generally, prose works whose author chose a specific musical form such as sonata or fugue as an organizational model. And second, it includes novels based structurally or thematically on specific compositions, such as Bach's Goldberg Variations. The "Finale" concludes with a unique case: efforts by modern composers to render musically the compositions described in detail by Thomas Mann in his novel Doktor Faustus. This book, which addresses itself to readers interested generally in music and literature and is written in a reader-friendly style, draws attention to unexplored dimensions of the music-literature relationship and to the sometimes unrecognized talents of certain writers and composers. - Theodore Ziolkowski is Professor Emeritus of German and Comparative Literature, Princeton University. (Klappentext)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781571139733
    RVK Klassifikation: LR 57710
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Music and literature; Musicians as authors; Musik; Musikalische Form; Rezeption; Romantik; Komponist; Literatur
    Weitere Schlagworte: Wagner, Richard (1813-1883); Hoffmann, E. T. A. (1776-1822); Mann, Thomas (1875-1955)
    Umfang: xi, 248 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Rezensiert in: German studies review 41 (2018), Heft 2, Seite 394-396 (Emily Gauld, University of Michigan)

  5. Music into fiction
    composers writing, compositions imitated
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    This book deals with three aspects that have been neglected in the burgeoning field of music and literature. The "First Movement" of the book considers writers from German Romanticism to the present who, like Robert Schumann, first saw themselves as... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book deals with three aspects that have been neglected in the burgeoning field of music and literature. The "First Movement" of the book considers writers from German Romanticism to the present who, like Robert Schumann, first saw themselves as writers before they turned to composition, or, like E. T. A. Hoffmann and Anthony Burgess, sought careers in music before becoming writers. It also considers the few operatic composers, such as Richard Wagner and Arnold Schoenberg, who wrote their own libretti. The "Second Movement" turns to literary works based specifically on musical compositions. This group includes, first and more generally, prose works whose author chose a specific musical form such as sonata or fugue as an organizational model. And second, it includes novels based structurally or thematically on specific compositions, such as Bach's Goldberg Variations. The "Finale" concludes with a unique case: efforts by modern composers to render musically the compositions described in detail by Thomas Mann in his novel Doktor Faustus. This book, which addresses itself to readers interested generally in music and literature and is written in a reader-friendly style, draws attention to unexplored dimensions of the music-literature relationship and to the sometimes unrecognized talents of certain writers and composers.

    Theodore Ziolkowski is ProfessorEmeritus of German and Comparative Literature, Princeton University.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781782049173
    RVK Klassifikation: LR 57710
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Music and literature; Musicians as authors; Rezeption; Komponist; Literatur; Musik; Romantik; Musikalische Form
    Weitere Schlagworte: Wagner, Richard (1813-1883); Hoffmann, E. T. A. (1776-1822); Mann, Thomas (1875-1955)
    Umfang: 1 online resource (xi, 248 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Jun 2017)

    Preface -- Prelude: Introduction. First movement: Composers writing. Weber and Hoffmann -- Berlioz and Schumann -- Wagner -- Transition: Nietzsche and the post-Wagnerians. Burgess -- Second movement: compositions imitated. Compositional forms -- Specific compositions -- Finale: composers setting fictional compositions. Leverkuhn's compositions -- Coda: Conclusion

  6. Thomas Mann
    1875-1955
    Erschienen: 1975
    Verlag:  Univ. Libr., Princeton, N.J.

    Jacobs University Bremen gGmbH, IRC-Library
    PT2625.A6 Z532 1975
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ger 788.4 AP 3133
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0878110216
    Weitere Schlagworte: Mann, Thomas (1875-1955)
    Umfang: VII, 53 S, 1 Portr, 23 cm
  7. "Mors in musica"
    mittelalterliche Quellen eines romantischen Motivs
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In:: Weimarer Beiträge; Wien : Passagen-Verl., 1955-; Band 61, Heft 2 (2015), Seite 250-264

    Schlagworte: Deutsch; Literatur; Tod <Motiv>; Musik <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Hoffmann, E. T. A. (1776-1822); Wagner, Richard (1813-1883); Mann, Thomas (1875-1955); Stravinsky, Igor (1882-1971): Le sacre du printemps
  8. Leverkühn's compositions and their musical realizations
    Erschienen: 2012

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: The modern language review; London : MHRA, 1905-; Band 107, Heft 3 (2012), Seite 837-856

    Schlagworte: Komposition <Musik>
    Weitere Schlagworte: Mann, Thomas (1875-1955): Doktor Faustus; Leverkühn, Adrian Literarische Gestalt
  9. 'Mors in musica' : mittelalterliche Quellen eines romantischen Motivs

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: Weimarer Beiträge; Wien : Passagen-Verl., 2004-; 61.2015, Nr.2, S. 250-264
    Schlagworte: Wagner, Richard; Mann, Thomas; Hoffmann, E. T. A.; Stravinsky, Igor; Le sacre du printemps; Musik <Motiv>; Tod <Motiv>; Literatur; Geschichte; Deutsch
    Umfang: Online-Ressource