Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Motion in Games
    Third International Conference, MIG 2010, Utrecht, The Netherlands, November 14-16, 2010, Proceedings
    Beteiligt: Boulic, Ronan (Herausgeber); Chrysanthou, Yiorgos (Herausgeber); Komura, Taku (Herausgeber)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg ; Springer International Publishing AG, Cham

    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Motion in Games
    Third International Conference, MIG 2010, Utrecht, The Netherlands, November 14-16, 2010. Proceedings
    Beteiligt: Boulic, Ronan (Hrsg.); Chrysanthou, Yiorgos (Hrsg.); Komura, Taku (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boulic, Ronan (Hrsg.); Chrysanthou, Yiorgos (Hrsg.); Komura, Taku (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642169588
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Computer Science ; 6459
    Schlagworte: Computer science; Computer software; Information systems; Artificial intelligence; Computer simulation; Computer vision
  3. Motion in games
    third international workshop, MIG 2010, Utrecht, The Netherlands, November 14 - 16, 2010 ; proceedings
    Beteiligt: Boulic, Ronan (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Springer, Berlin [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boulic, Ronan (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3642169570; 9783642169571
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture notes in computer science ; 6459 : SL 6 - Image processing, computer vision, pattern recognition and graphics
    Schlagworte: Computerspiel; Computeranimation; Bahnplanung; Motion Capturing; Dreidimensionale Computergrafik; Avatar <Informatik>; Erweiterte Realität <Informatik>; Mehragentensystem; Kongress 2010; ; Computerspiel; Infotainment; Edutainment; Kongress; Utrecht <2010>;
    Umfang: XII, 436 S., Ill., graph. Darst., 235 mm x 155 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. Motion in Games
    Third International Conference, MIG 2010, Utrecht, The Netherlands, November 14-16, 2010. Proceedings
    Autor*in: Boulic, Ronan
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg

    Body Simulation -- Simulating Humans and Lower Animals -- Evaluating the Physical Realism of Character Animations Using Musculoskeletal Models -- Learning Movements -- Physically-Based Character Control in Low Dimensional Space -- Learning Crowd... mehr

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    Springer E-Book
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Body Simulation -- Simulating Humans and Lower Animals -- Evaluating the Physical Realism of Character Animations Using Musculoskeletal Models -- Learning Movements -- Physically-Based Character Control in Low Dimensional Space -- Learning Crowd Steering Behaviors from Examples -- Body Control -- Full-Body Hybrid Motor Control for Reaching -- Pose Control in Dynamic Conditions -- Spatial Awareness in Full-Body Immersive Interactions: Where Do We Stand? -- Motion Planning -- Scalable Precomputed Search Trees -- Toward Simulating Realistic Pursuit-Evasion Using a Roadmap-Based Approach -- Path Planning for Groups Using Column Generation -- Physically-Based Character Control -- Skills-in-a-Box: Towards Abstract Models of Motor Skills -- Angular Momentum Control in Coordinated Behaviors -- Crowds and Formation -- Simulating Formations of Non-holonomic Systems with Control Limits along Curvilinear Coordinates -- Following a Large Unpredictable Group of Targets among Obstacles -- Geometry -- Real-Time Space-Time Blending with Improved User Control -- Motion Capture for a Natural Tree in the Wind -- Active Geometry for Game Characters -- Autonomous Characters -- CAROSA: A Tool for Authoring NPCs -- BehaveRT: A GPU-Based Library for Autonomous Characters -- Level of Detail AI for Virtual Characters in Games and Simulation -- Navigation -- Scalable and Robust Shepherding via Deformable Shapes -- Navigation Queries from Triangular Meshes -- Motion Synthesis -- Motion Parameterization with Inverse Blending -- Planning and Synthesizing Superhero Motions -- Perception -- Perception Based Real-Time Dynamic Adaptation of Human Motions -- Realistic Emotional Gaze and Head Behavior Generation Based on Arousal and Dominance Factors -- Why Is the Creation of a Virtual Signer Challenging Computer Animation? -- Real-Time Graphics -- Realtime Rendering of Realistic Fabric with Alternation of Deformed Anisotropy -- Responsive Action Generation by Physically-Based Motion Retrieval and Adaptation -- Visibility Transition Planning for Dynamic Camera Control -- Posters -- The Application of MPEG-4 Compliant Animation to a Modern Games Engine and Animation Framework -- Knowledge-Based Probability Maps for Covert Pathfinding -- Modification of Crowd Behaviour Modelling under Microscopic Level in Panic Situation -- Expressive Gait Synthesis Using PCA and Gaussian Modeling -- Autonomous Multi-agents in Flexible Flock Formation -- Real-Time Hair Simulation with Segment-Based Head Collision -- Subgraphs Generating Algorithm for Obtaining Set of Node-Disjoint Paths in Terrain-Based Mesh Graphs -- Path-Planning for RTS Games Based on Potential Fields -- Learning Human Action Sequence Style from Video for Transfer to 3D Game Characters. This book constitutes the proceedings of the Second International Workshop on Motion in Games, held in Utrecht, The Netherlands, in November 2010. The 30 revised full papers presented together with 9 revised poster papers in this volume were carefully reviewed and selected. The papers are organized in topical sections on body simulation, learning movements, body control, motion planning, physically-based character control, crowds and formation, geometry, autonomous characters, navigation, motion synthesis, perception, real-time graphics, and posters.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642169588
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Computer Science ; 6459
    Array
    Schlagworte: Computer science; Computer software; Information systems; Computer simulation; Computer Science; Artificial intelligence; Computer vision; Computer engineering.; Computer networks .; Image processing; Computer programming.; Application software.; Computer graphics.
    Umfang: Online-Ressource (XII, 436p. 210 illus, digital)
  5. Motion in games
    third international conference, MIG 2010, Utrecht, The Netherlands, November 14-16, 2010 ; proceedings
    Beteiligt: Boulic, Ronan (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Springer, Berlin

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2905-6938
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    $BCh 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Technischen Fakultät
    Frei 91: CA/0.0/1-6459
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    K MOT 46940
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RN 2835(6459)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Badische Landesbibliothek
    110 A 12091
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Informatik, Campusbibliothek für Informatik und Mathematik
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boulic, Ronan (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3642169570; 9783642169571
    Weitere Identifier:
    9783642169571
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Computer Science / Image Processing, Computer Vision, Pattern Recognition, and Graphics ; 6459
    Schlagworte: Computer games; Computer games; Motion; Image processing; Computer vision
    Umfang: XII, 436 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben