Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Russian émigré culture
    conservatism or evolution?
    Beteiligt: Flamm, Christoph (HerausgeberIn); Keazor, Henry (HerausgeberIn); Marti, Roland (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne

    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 C 1947
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    HeiBIB - Die Heidelberger Universitätsbibliographie
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut in Rom, Bibliothek
    F RUS 52
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Flamm, Christoph (HerausgeberIn); Keazor, Henry (HerausgeberIn); Marti, Roland (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1443851523; 9781443851527
    RVK Klassifikation: KK 1750
    Auflage/Ausgabe: First published 2013
    Schlagworte: Russland; Literatur; Kunst; Musik; Auswanderer; Verbreitung; Europa;
    Umfang: x, 343 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Zusammenfassungen in deutscher, englischer und russischer Sprache (in kyrillischer Schrift)

  2. Russian "émigré" culture
    conservatism or evolution?
    Beteiligt: Flamm, Christoph (Hrsg.); Keazor, Henry (Hrsg.); Marti, Roland (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne

    A quarter of a century ago, glasnost opened the door for a new look at Russian émigré culture unimpeded by the sterile concepts of Cold War cultural politics. Easier access to archives and a comprehensive approach to culture as a multi-faceted... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    HeiBIB - Die Heidelberger Universitätsbibliographie
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    A quarter of a century ago, glasnost opened the door for a new look at Russian émigré culture unimpeded by the sterile concepts of Cold War cultural politics. Easier access to archives and a comprehensive approach to culture as a multi-faceted phenomenon, not restricted to single phenomena or individuals, have since contributed to a better understanding of the processes within the émigré community, of its links with the lost home country, and of the interaction with the cultural life of the c... Intro -- TABLE OF CONTENTS -- PREFACE -- "MY LOVE, FORGIVE ME THIS APOSTASY" -- SECTION 1 -- THE PARTICIPATION OF RUSSIANPRE-REVOLUTIONARY DIPLOMATSIN THE CULTURAL LIFE OF THE RUSSIANEMIGRATION -- [WHAT IS IT THAT THE EMIGRATIONENGENDERED?] -ANDREY BELY, VIKTOR SHKLOVSKYAND ALEKSEY TOLSTOY IN 'RUSSIAN BERLIN'1921-1923 -- UN ENFANT PRODIGE -- SECTION 2 -- WHAT IS ARTISTIC FORM?MUNICH - MOSCOW 1900-1925 -- EL LISSITZKY, HIS BEAT THE WHITESWITH THE RED WEDGEAND THEIR JEWISH INSPIRATIONS -- RUSSIAN ÉMIGRÉ ARTISTS IN SERBIA(1920-1950) -- IDENTITY-SHOCK -- SECTION 3 -- RUSSIAN COLLECTIVE IDENTITY IN EXILEAND MUSIC IN BERLIN 1917-1933 -- RUSSIAN MUSIC INSTITUTIONS IN BERLININ THE 1920S -- "SLAVIC CHARM AND THE SOULOF TOLSTOY" -- STRAVINSKY'S SVADEBKA (1917-1923)AS THE QUINTESSENCE OF THE TECHNIQUEOF "BUILDING BLOCKS" -- EURASIANISM IN PERSPECTIVE -- MUSICAL MODERNISM IN THE MIRROROF THE MYASKOVSKY-PROKOF'EVCORRESPONDENCE -- VANKA THE HOUSEKEEPERBY NIKOLAY TCHEREPNINAND LADY MACBETHBY DMITRY SHOSTAKOVICH -- "I HAVE NO COUNTRY, I HAVE NO PLACE" -- CONTEMPORARY ÉMIGRÉ COMPOSERS -- ABSTRACTS -- CONTRIBUTORS -- INDEX.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Flamm, Christoph (Hrsg.); Keazor, Henry (Hrsg.); Marti, Roland (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781443863667
    RVK Klassifikation: KK 1750
    Schlagworte: Music; Russians; Music -- Soviet Union -- History and criticism; Music ; Soviet Union ; History and criticism; Russians ; Foreign countries; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (X, 343 S.), Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes index. - Description based on online resource; title from PDF title page (ebrary, viewed July 24, 2014)

    TABLE OF CONTENTS; PREFACE; "MY LOVE, FORGIVE ME THIS APOSTASY"; SECTION 1; THE PARTICIPATION OF RUSSIANPRE-REVOLUTIONARY DIPLOMATSIN THE CULTURAL LIFE OF THE RUSSIANEMIGRATION; [WHAT IS IT THAT THE EMIGRATIONENGENDERED?] -ANDREY BELY, VIKTOR SHKLOVSKYAND ALEKSEY TOLSTOY IN 'RUSSIAN BERLIN'1921-1923; UN ENFANT PRODIGE; SECTION 2; WHAT IS ARTISTIC FORM?MUNICH - MOSCOW 1900-1925; EL LISSITZKY, HIS BEAT THE WHITESWITH THE RED WEDGEAND THEIR JEWISH INSPIRATIONS; RUSSIAN ÉMIGRÉ ARTISTS IN SERBIA(1920-1950); IDENTITY-SHOCK; SECTION 3

    RUSSIAN COLLECTIVE IDENTITY IN EXILEAND MUSIC IN BERLIN 1917-1933RUSSIAN MUSIC INSTITUTIONS IN BERLININ THE 1920S; "SLAVIC CHARM AND THE SOULOF TOLSTOY"; STRAVINSKY'S SVADEBKA (1917-1923)AS THE QUINTESSENCE OF THE TECHNIQUEOF "BUILDING BLOCKS"; EURASIANISM IN PERSPECTIVE; MUSICAL MODERNISM IN THE MIRROROF THE MYASKOVSKY-PROKOF'EVCORRESPONDENCE; VANKA THE HOUSEKEEPERBY NIKOLAY TCHEREPNINAND LADY MACBETHBY DMITRY SHOSTAKOVICH; "I HAVE NO COUNTRY, I HAVE NO PLACE"; CONTEMPORARY ÉMIGRÉ COMPOSERS; ABSTRACTS; CONTRIBUTORS; INDEX