Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Teaching literary theory using film adaptations
    Erschienen: 2009
    Verlag:  McFarland, Jefferson, NC [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.938.39
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780786439331
    RVK Klassifikation: HD 218 ; EC 1820
    Schlagworte: Literaturunterricht; Literaturtheorie; Verfilmung
    Umfang: V, 213 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 197 - 206

  2. Teaching literary theory using film adaptations
    Erschienen: 2009
    Verlag:  McFarland, Jefferson, N.C. [u.a.]

    "Introduces ways to use film to introduce complex literary theories to students, coupling works of literature with attendant films to encourage classroom discussion. Includes psychoanalytic criticism, cultural criticism, and thematic criticism. Then... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Introduces ways to use film to introduce complex literary theories to students, coupling works of literature with attendant films to encourage classroom discussion. Includes psychoanalytic criticism, cultural criticism, and thematic criticism. Then offers a survey of the image patterns into which film adaptation theories can be grouped and how these theories relate to literary theory"--Provided by publisher.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780786439331; 0786439335
    RVK Klassifikation: EC 1820 ; HD 218 ; HG 107
    Schlagworte: Literatur; Film adaptations; Motion pictures and literature; Literature; Literatur; Verfilmung; Literaturtheorie
    Umfang: V, 213 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    "Introduces ways to use film to introduce complex literary theories to students, coupling works of literature with attendant films to encourage classroom discussion. Includes psychoanalytic criticism, cultural criticism, and thematic criticism. Then offers a survey of the image patterns into which film adaptation theories can be grouped and how these theories relate to literary theory"--Provided by publisher.

    Includes bibliographical references (p. 197-206) and index

  3. Teaching literary theory using film adaptations
    Erschienen: 2009
    Verlag:  McFarland, Jefferson, NC [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.938.39
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780786439331
    RVK Klassifikation: HD 218 ; EC 1820
    Schlagworte: Literaturunterricht; Literaturtheorie; Verfilmung
    Umfang: V, 213 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 197 - 206

  4. Teaching literary theory using film adaptations
    Erschienen: c 2009
    Verlag:  McFarland, Jefferson, NC [u.a.]

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    $BCh
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    HD 178 B877
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2009/9449
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/AP 53000 B878
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2009 A 510
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    11-10320
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 1820 B878
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    HD 218 B878 T25
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0786439335; 9780786439331
    Weitere Identifier:
    9780786439331
    RVK Klassifikation: HD 178 ; EC 1820 ; AP 53000 ; HD 218
    Schlagworte: Film adaptations; Motion pictures and literature; Literature; Film adaptations; Motion pictures and literature; Literature
    Umfang: V, 213 S., Ill., graph. Darst., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Teaching literary theory: pairing literary criticism with film adaptations. Psychoanalytic criticism: The awakening by Kate Chopin, The end of August (1982) and Grand Isle (1992) ; Cultural criticism: A streetcar named desire by Tennessee Williams, A streetcar named desire (1951) ; Thematic criticism: "Ode: intimations of immortality from recollections of early childhood" by William Wordsworth, Splendor in the grass (1961) -- Teaching literary and adaptation theory. Classifying adaptations through image patterns -- Conclusion.

  5. Teaching literary theory using film adaptations
    Erschienen: 2009
    Verlag:  McFarland, Jefferson, N.C. [u.a.]

    "Introduces ways to use film to introduce complex literary theories to students, coupling works of literature with attendant films to encourage classroom discussion. Includes psychoanalytic criticism, cultural criticism, and thematic criticism. Then... mehr

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Introduces ways to use film to introduce complex literary theories to students, coupling works of literature with attendant films to encourage classroom discussion. Includes psychoanalytic criticism, cultural criticism, and thematic criticism. Then offers a survey of the image patterns into which film adaptation theories can be grouped and how these theories relate to literary theory"--Provided by publisher.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780786439331; 0786439335
    RVK Klassifikation: EC 1820 ; HD 218 ; HG 107
    Schlagworte: Literatur; Film adaptations; Motion pictures and literature; Literature; Literatur; Verfilmung; Literaturtheorie
    Umfang: V, 213 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    "Introduces ways to use film to introduce complex literary theories to students, coupling works of literature with attendant films to encourage classroom discussion. Includes psychoanalytic criticism, cultural criticism, and thematic criticism. Then offers a survey of the image patterns into which film adaptation theories can be grouped and how these theories relate to literary theory"--Provided by publisher.

    Includes bibliographical references (p. 197-206) and index