Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Memory, identity and cognition: explorations in culture and communication
    Beteiligt: Mianowski, Jacek (Hrsg.); Borodo, Michał (Hrsg.); Schreiber, Paweł (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Springer

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Mianowski, Jacek (Hrsg.); Borodo, Michał (Hrsg.); Schreiber, Paweł (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030125905
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 300
    Schriftenreihe: Issues in Literature and Culture
    Schlagworte: Literary Theory; Popular Culture; Cognitive Linguistics; Performing Arts; Film Theory; Language Education; Literature-Philosophy; Popular Culture; Cognitive grammar; Performing arts; Motion pictures; Language and languages; Filmtheorie; Kognitive Linguistik; Kognitive Poetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (XI, 235 Seiten), Illustrationen
  2. Memory, identity and cognition
    explorations in culture and communication
    Beteiligt: Mianowski, Jacek (Hrsg.); Borodo, Michał (Hrsg.); Schreiber, Paweł (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Springer, Cham

    The book analyses a variety of topics and current issues in linguistics and literary studies, focusing especially on such aspects as memory, identity and cognition. Firstly, it discusses the notion of memory and the idea of reimagining, as well as... mehr

     

    The book analyses a variety of topics and current issues in linguistics and literary studies, focusing especially on such aspects as memory, identity and cognition. Firstly, it discusses the notion of memory and the idea of reimagining, as well as coming to terms with the past. Secondly, it studies the relationship between perception, cognition and language use. It then investigates a variety of practices of language users, language learners and translators, such as the use of borrowings from hip-hop and slang. The book is intended for researchers in the fields of linguistics and literary studies, lecturers teaching undergraduate and master’s students on courses in language and literature

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Mianowski, Jacek (Hrsg.); Borodo, Michał (Hrsg.); Schreiber, Paweł (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030125905
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 300
    Schriftenreihe: Issues in literature and culture
    Schlagworte: Literature—Philosophy; Popular Culture; Cognitive grammar; Performing arts; Motion pictures; Language and education; Literary Theory; Popular Culture; Cognitive Linguistics; Performing Arts; Film Theory; Language Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 235 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

    “Ey, Homeboy, Ich Bin Kein Hustler”: English Borrowings in German Hip-Hop Songs -- Spanish Borrowings in American Slang and Their Semantic Fields -- “Listen ‘ere, lads” and “Better watch it, mate”: Constructing Identity in a Quintessentially British Translation -- Constructing One’s Self-Identity in Oscar Wilde, James Joyce and Flann O’Brien -- The Image of Eastern European Dissidents in British Political Drama -- “The Best Town by a Dam-Site:” Celebrating Memory in a Midwestern Small Town -- Performativity Revisited: J. L. Austin and his Legacy -- Memoirs of the Beat Generation Women as an Antidote to Nostalgia for the Fifties -- Wartburg 312/1 in Ida as a Symbolic Part of Coming to Terms with the Past in Cinematic Discourse -- Reimagining the Sixties. Psychedelic Experience in Stoner Rock

  3. Memory, identity and cognition: explorations in culture and communication
    Beteiligt: Mianowski, Jacek (Hrsg.); Borodo, Michał (Hrsg.); Schreiber, Paweł (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Springer

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Mianowski, Jacek (Hrsg.); Borodo, Michał (Hrsg.); Schreiber, Paweł (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030125905
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 300
    Schriftenreihe: Issues in Literature and Culture
    Schlagworte: Literary Theory; Popular Culture; Cognitive Linguistics; Performing Arts; Film Theory; Language Education; Literature-Philosophy; Popular Culture; Cognitive grammar; Performing arts; Motion pictures; Language and languages; Filmtheorie; Kognitive Linguistik; Kognitive Poetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (XI, 235 Seiten), Illustrationen