Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Reading for learning
    cognitive approaches to children's literature
    Erschienen: 2014
    Verlag:  John Benjamins, Amsterdam

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.454.61
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9027201579; 9789027201577
    Schriftenreihe: Children's literature, culture, and cognition ; 3
    Schlagworte: Bilderbuch; Kinderliteratur; Jugendliteratur; Lesen; Rezeption; Kognitive Poetik; Kognitive Psychologie
    Umfang: VIII, 247 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite [229]-244

  2. Reading for Learning
    Cognitive approaches to children's literature
    Erschienen: 2014
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam/Philadelphia

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe

     

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and brain research, this ground-breaking book is the first study of young readers' cognitive and emotional engagement with fiction. It explores how fiction stimulates perception, attention, imagination and other cognitive activity, and opens radically new ways of thinking about literature for young readers. Examining a wide range of texts for a young aud...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027201577; 9789027269959 (Sekundärausgabe)
    Schriftenreihe: Children's Literature, Culture, and Cognition ; v.3
    Schlagworte: Bilderbuch; Kinderliteratur; Jugendliteratur; Lesen; Rezeption; Kognitive Poetik; Kognitive Psychologie
    Umfang: 255 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg.:

  3. Aspects and issues in the history of children's literature
    Beteiligt: Nikolajeva, Maria (Hrsg.)
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Greenwood Press, Westport, Conn. [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    12.769.76
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, BzG, Bibliothek für Jugendbuchforschung
    G III/95/15
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    /
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Nikolajeva, Maria (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0313296146
    RVK Klassifikation: EC 8301
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: ... Congress of the International Research Society for Children's Literature ; 9
    Contributions to the study of world literature ; 60
    Schlagworte: Kinderliteratur
    Umfang: XI, 207 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben