Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 31.

  1. Delusions of gender
    the real science behind sex differences
    Autor*in: Fine, Cordelia
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Icon Books, London

    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 17 B 1004
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781848311633; 9781848312012
    RVK Klassifikation: CR 6000 ; CV 5000 ; EC 1876 ; MR 6400 ; MS 2850 ; MS 3000 ; MS 3040
    Schlagworte: Frau; Mann; Denken; Hirnfunktion; Geschlechtsunterschied; Neurowissenschaften; Geschlechterforschung;
    Umfang: XXIX, 338 Seiten, 22 cm
  2. Wie das Zeichnen in die Schule kam
    Zeichenunterrichtskonzeptionen des frühen 19. Jahrhunderts und ihre Aktualität
    Autor*in: Skladny, Helene
    Erschienen: 2010

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Kinderzeichnung und jugendkultureller Ausdruck; München : kopaed, 2010; (2010), Seite 303-312; 554 S.
    Schlagworte: Zeichenunterricht; Konzeption; Lernziel; Denken; Ästhetik; Gestaltungslehre; Kunsterziehung
    Weitere Schlagworte: Pestalozzi, Johann Heinrich (1746-1827); Schmid, Joseph (1785-1851); Ramsauer, Johannes (1790-1848)
    Umfang: Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 312

  3. Thinking about other people in nineteenth-century British writing
    Autor*in: Pinch, Adela
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Nineteenth-century life and literature are full of strange accounts that describe the act of one person thinking about another as an ethically problematic, sometimes even a dangerously powerful thing to do. In this book, Adela Pinch explains why,... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Nineteenth-century life and literature are full of strange accounts that describe the act of one person thinking about another as an ethically problematic, sometimes even a dangerously powerful thing to do. In this book, Adela Pinch explains why, when, and under what conditions it is possible, or desirable, to believe that thinking about another person could affect them. She explains why nineteenth-century British writers - poets, novelists, philosophers, psychologists, devotees of the occult - were both attracted to and repulsed by radical or substantial notions of purely mental relations between persons, and why they moralized about the practice of thinking about other people in interesting ways. Working at the intersection of literary studies and philosophy, this book both sheds new light on a neglected aspect of Victorian literature and thought, and explores the consequences of, and the value placed on, this strand of thinking about thinking

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511779275
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HL 1101
    Schriftenreihe: Cambridge studies in nineteenth-century literature and culture ; 73
    Schlagworte: Geschichte; English literature / 19th century / History and criticism; Thought and thinking in literature; Other (Philosophy) in literature; Causation in literature; Idealism, English / History / 19th century; Literatur; Denken <Motiv>; Englisch
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 247 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Thinking as action: James Frederick Ferrier's Philosophy of Consciousness -- Foam, aura, or melody: theorizing mental force in Victorian Britain -- Thinking in the second person in nineteenth-century poetry -- Thinking and knowing in Patmore and Meredith -- Daniel Deronda and the omnipotence of thought

  4. Gehirn, Verhalten und Zeit
    philosophische Anthropologie als Forschungsrahmen
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Akademie-Verl., Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    http://d-nb.info/988992728/04 (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 978-3-05-004480-4
    Schriftenreihe: Philosophische Anthropologie ; 7
    Schlagworte: Philosophische Anthropologie; Denken
    Umfang: 181 S. : graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 167 - 171

  5. Delusions of gender
    the real science behind sex differences
    Autor*in: Fine, Cordelia
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Icon, London

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  6. Flow
    das Geheimnis des Glücks
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Klett-Cotta, Stuttgart

    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hof - Hochschule Hof, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Stiftungshochschule München, Bibliothek München
    keine Fernleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek, Teilbibliotheken Garching
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783608945553
    RVK Klassifikation: CP 3000 ; CP 3200
    Auflage/Ausgabe: 15. Aufl.
    Schlagworte: Einsamkeit; Motivation; Lebensführung; Bewusstseinsveränderung; Glück; Psychologie; Intrinsische Motivation; Lebensqualität; Denken; Flow-Erlebnis; Lebensfreude; Lebenssinn
    Weitere Schlagworte: Glück,...
    Umfang: 425 S., graph. Darst.
  7. Thinking about other people in nineteenth-century British writing
    Autor*in: Pinch, Adela
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Nineteenth-century life and literature are full of strange accounts that describe the act of one person thinking about another as an ethically problematic, sometimes even a dangerously powerful thing to do. In this book, Adela Pinch explains why,... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Nineteenth-century life and literature are full of strange accounts that describe the act of one person thinking about another as an ethically problematic, sometimes even a dangerously powerful thing to do. In this book, Adela Pinch explains why, when, and under what conditions it is possible, or desirable, to believe that thinking about another person could affect them. She explains why nineteenth-century British writers - poets, novelists, philosophers, psychologists, devotees of the occult - were both attracted to and repulsed by radical or substantial notions of purely mental relations between persons, and why they moralized about the practice of thinking about other people in interesting ways. Working at the intersection of literary studies and philosophy, this book both sheds new light on a neglected aspect of Victorian literature and thought, and explores the consequences of, and the value placed on, this strand of thinking about thinking

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511779275
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Cambridge studies in nineteenth-century literature and culture ; 73
    Schlagworte: Geschichte; English literature / 19th century / History and criticism; Thought and thinking in literature; Other (Philosophy) in literature; Causation in literature; Idealism, English / History / 19th century; Literatur; Denken <Motiv>; Englisch
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 247 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Thinking as action: James Frederick Ferrier's Philosophy of Consciousness -- Foam, aura, or melody: theorizing mental force in Victorian Britain -- Thinking in the second person in nineteenth-century poetry -- Thinking and knowing in Patmore and Meredith -- Daniel Deronda and the omnipotence of thought

  8. Das Wilde im Zentrum der Wissenschaft
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: Gegenworte ; 12, S. 36-38
    Schlagworte: Wissenschaft; Wildheit <Motiv>; Denken; Mythos
    Weitere Schlagworte: Epistemologie; Wissenschaft; Levi-Strauss; Wissenschaftstheorie; Bachelard
    Umfang: Online-Ressource
  9. Von der menschlichen Dummheit oder: über die Gefahr erwachsen zu werden
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Ed. Roesner, Mödling

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783902300560
    Weitere Identifier:
    9783902300560
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Schriftenreihe: ArtesLiteratur
    Schlagworte: Mensch; Verhalten; Denken; Evolution; Technischer Fortschritt; Kulturverfall
    Weitere Schlagworte: (VLB-PF)BA: Buch; (VLB-WN)1110: Hardcover, Softcover / Belletristik/Erzählende Literatur
    Umfang: 239 S., 22 cm, 480 gr.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  10. Handbook of academic learning
    construction of knowledge
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Academic Press, San Diego

    The Handbook of Academic Learning provides a comprehensive resource for educational and cognitive psychologists, as well as educators themselves, on the mechanisms and processes of academic learning. Beginning with general themes that cross subject... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book Elsevier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Medizinische Hochschule Hannover, Bibliothek
    EK 0062
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe

     

    The Handbook of Academic Learning provides a comprehensive resource for educational and cognitive psychologists, as well as educators themselves, on the mechanisms and processes of academic learning. Beginning with general themes that cross subject and age level, the book discusses what motivates students to learn and how knowledge can be made personal for better learning and remembering. Individual chapters identify proven effective teaching methods for the specific domains of math, reading, writing, science, and critical problem solving, how students learn within those domains, and how learning can be accurately assessed for given domains and age levels. The Handbook takes a constructivist perspective to academic learning, emphasizing the construction of personal knowledge of an academic nature. Constructivism within the context of learning theory is viewed as involving an active learner that constructs an academic knowledge base through the development of cognitive strategies and metacognition. The book discusses the development of basic literacy skills that provide the foundation for higher order thinking and problem solving. Constructivism recognizes the social dimension of classroom learning and emphasizes the motivational elements of self-regulation and volition as essential learner characteristics. Written by authors who have first-hand experience with both theory development and the development of authentic classroom instructional techniques, the Handbook empowers educators to develop, implement, and field-test authentic instructional practices at their school site. The book provides a review of the literature, theory, research, and skill techniques for effective teaching and learning. Key Features * Identifies effective teaching with specific techniques * Covers elementary school through high school * Discusses teaching methods for all main subject areas: reading, writing, math, science, and critical thinking * Identifies how students learn to learn * Reviews theory, research, techniques, and assessment * Contains field tested examples for the educational professional at the school site * Provides a resource for staff development

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780125542555; 0125542550; 9780080532936; 0080532934
    Schriftenreihe: The educational psychology series
    Schlagworte: Thought and thinking; Thought and thinking; Learning, Psychology of; Constructivism (Education); Learning, Psychology of; Constructivism (Education); Thought and thinking; Learning; Thinking; EDUCATION ; Educational Psychology; Constructivism (Education); Learning, Psychology of; Thought and thinking ; Study and teaching; Leerprocessen; Leerpsychologie; Constructivisme; Denken
    Umfang: Online Ressource (xxiv, 607 pages), illustrations.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Print version record

    Academic Learning: Perspectives, Theory, and Models:E. Bredo, The Social Construction of Learning. -- G.D. Phye, Learning and Remembering: The Basis for Personal Knowledge Construction. -- M.H. Dembo and M.J. Eaton, School Learning and Motivation. -- B.J. Zimmerman and R. Risemberg, Self-Regulatory Dimensions of Academic Learning and Motivation. -- P.D. Nichols and D.J. Mittelholtz, Constructing the Concept of Aptitude: Implications for the Assessment of Analogical Reasoning. -- Teaching "How to Learn" within Domains: -- M. Pressley, R. Wharton-McDonald, J. Rankin, P.B. El-Dinary, R. Brown, P. Afflerbach, J. Mistretta, and L. Yokoi, Elementary Reading Instruction. -- J.M. Royer, A Cognitive Perspective on the Assessment, Diagnosis, and Remediation of Reading Skills. -- S.L. Benton, Psychological Foundations of Elementary Writing Instruction. -- R.E. Burnett and L.M. Kastman, Teaching Composition: Current Theories and Practices. -- M.L. Franke and D.A. Grouws, Developing Student Understanding in Elementary School Mathematics: A Cognitive Perspective. -- S.R. Williams, Mathematics (Grades 7-12). -- K. Tobin, The Teaching and Learning of Elementary Science. -- J.J. Mintzes, J.H. Wandersee, and J.D. Novak, Meaningful Learning in Science: The Human Constructivist Perspective. -- Learning to Learn: -- G.D. Phye, Inductive Reasoning and Problem Solving: The Early Grades. -- R.E. Mayer, Incorporating Problem Solving into Secondary School Curricula. -- D.R. Olson, Critical Thinking: Learning to Talk About Talk and Text. -- Assessment of Classroom Learning: -- W.D. Schafer, Classroom Assessment. -- J.H.M. Hamers and A.J.J.M. Ruijssenaars, Assessing Classroom Learning Potential. -- V. Spandel, Reflections on Portfolios. Epilogue: Classroom Learning, Looking Ahead. -- Index.

    Eric Bredo: Part I. Academic learning : perspectives, theory, and modelsThe social construction of learning

    Gary D. Phye: Learning and remembering : the basis for personal knowledge construction

    Myron H. Dembo and Martin J. Eaton: School learning and motivation

    Barry J. Zimmerman and Rafael Risemberg: Self-regulatory dimensions of academic learning and motivation

    Paul D. Nichols and David J. Mittelholtz: Constructing the concept of aptitude : implications for the assessment of analogical reasoning

    Michael Pressley ... [et al.]: Part II. Teaching "how to learn" within domainsElementary reading instruction

    James M. Royer: A cognitive perspective on the assessment, diagnosis, and remediation of reading skills

    Stephen L. Benton: Psychological foundations of elementary writing instruction

    Rebecca E. Burnett and Lee-Ann Marie Kastman: Teaching composition : current theories and practices

    Megan Loef Franke and Douglas A. Grouws: Developing student understanding in elementary school mathematics : a cognitive perspective

    Steven R. Williams: Mathematics (Grades 7-12)

    Kenneth Tobin: The teaching and learning of elementary science

    Joel J. Mintzes, James H. Wandersee, Joseph D. Novak: Meaningful learning in science : the human constructivist perspective

    Gary D. Phye: Part III. Learning to learnInductive reasoning and problem solving : the early grades

    Richard E. Mayer: Incorporating problem solving into secondary school curricula

    David R. Olson: Critical thinking : learning to talk about talk and text

    William D. Schafer: Part IV. Assessment of classroom learningClassroom assessment

    J.H.M. Hamers and A.J.J.M. Ruijssenaars: Assessing classroom learning potential

    Vicki Spandel: Reflections on portfolios

  11. Smart thinking
    skills for critical understanding and writing
    Autor*in: Allen, Matthew
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Melbourne [u.a.]

    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780195517330
    RVK Klassifikation: CP 4100 ; CB 4900
    Auflage/Ausgabe: 2. ed., repr. 2010
    Schlagworte: Denken; Rhetorik; Darstellung;
  12. Literarität - eine zentrale Frage der Wissensvermittlung
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur, Abt. Erwachsenenbildung II/5, Wien

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online; Druck
    ISBN: 9783850311502
    Schriftenreihe: Materialien zur Erwachsenenbildung ; 2010,1
    Schlagworte: Lesen; Schreiben; Wissensvermittlung; ; Lesekompetenz; Schrift; Wissensvermittlung; ; Funktionaler Analphabetismus; Sprache; Denken; Musik; ; Burgenland; Roma <Volk>; Projekt; ; Wien; Öffentliche Bibliothek; Mehrsprachigkeit; Interkulturalität;
    Umfang: 131 S., 30 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 129 - 130

  13. Wie das Zeichnen in die Schule kam
    Zeichenunterrichtskonzeptionen des frühen 19. Jahrhunderts und ihre Aktualität
    Autor*in: Skladny, Helene
    Erschienen: 2010

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Kinderzeichnung und jugendkultureller Ausdruck; München : kopaed, 2010; (2010), Seite 303-312; 554 Seiten

    Schlagworte: Zeichenunterricht; Konzeption; Lernziel; Denken; Ästhetik; Gestaltungslehre; Kunsterziehung
    Weitere Schlagworte: Pestalozzi, Johann Heinrich (1746-1827); Schmid, Joseph (1785-1851); Ramsauer, Johannes (1790-1848)
    Umfang: Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 312

  14. The savage mind
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Univ. of Chicago Press, Chicago

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780226474847; 0226474844
    RVK Klassifikation: CI 5844
    Auflage/Ausgabe: [Nachdr.]
    Schriftenreihe: The nature of human society series
    Schlagworte: Naturvolk; Totemismus; Kulturanthropologie; Denken; Strukturalismus
    Umfang: XII, 290 S., Ill., graph. Darst., Kt.
  15. Montaigne and the art of free-thinking
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Lang, Oxford

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781906165215
    RVK Klassifikation: CE 7417 ; IF 3580
    Schriftenreihe: The past in the present
    Schlagworte: Denken
    Weitere Schlagworte: Montaigne, Michel Eyquem de (1533-1592); Montaigne, Michel Eyquem de (1533-1592): Essais
    Umfang: X, 229 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [207] - 215

  16. Delusions of gender
    how our minds, society, and neurosexism create difference
    Autor*in: Fine, Cordelia
    Erschienen: 2010
    Verlag:  W.W. Norton, New York

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780393068382
    RVK Klassifikation: CR 6000 ; CV 5000 ; MR 6400 ; MS 2850 ; MS 3000
    DDC Klassifikation: Psychologie (150)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schlagworte: Brain; Sex differences (Psychology); Frau; Geschlechtsunterschied; Neurowissenschaften; Geschlechterforschung; Geschlechterstereotyp; Forschungsergebnis; Hirnfunktion; Denken; Interpretation; Mann
    Umfang: XXIX, 338 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  17. Thinking about other people in nineteenth-century British writing
    Autor*in: Pinch, Adela
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "Nineteenth-century life and literature are full of strange accounts that describe the act of one person thinking about another as an ethically problematic, sometimes even a dangerously powerful thing to do. Adela Pinch explains why, when, and under... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Nineteenth-century life and literature are full of strange accounts that describe the act of one person thinking about another as an ethically problematic, sometimes even a dangerously powerful thing to do. Adela Pinch explains why, when, and under what conditions it is possible, or desirable, to believe that thinking about another person could affect them. She explains why nineteenth century British writers - poets, novelists, philosophers, psychologists, devotees of the occult - were both attracted to and repulsed by radical or substantial notions of purely mental relations between persons, and why they moralized about the practice of thinking about other people in interesting ways. Working at the intersection of literary studies and philosophy, this book both sheds new light on a neglected aspect of Victorian literature and thought, and explores the consequences of, and the value placed on, this strand of thinking about thinking"--. - Provided by publisher.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521764643
    RVK Klassifikation: HL 1101
    Schriftenreihe: Cambridge studies in nineteenth century literature and culture ; 73
    Schlagworte: Geschichte; Causation in literature; English literature; Idealism, English; Other (Philosophy) in literature; Thought and thinking in literature; Literatur; Englisch; Denken <Motiv>
    Umfang: X, 247 S.
  18. Flow
    das Geheimnis des Glücks
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Klett-Cotta, Stuttgart

    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783608945553
    RVK Klassifikation: CP 3000 ; CP 3200
    Auflage/Ausgabe: 15. Aufl.
    Schlagworte: Einsamkeit; Motivation; Lebensführung; Bewusstseinsveränderung; Glück; Psychologie; Intrinsische Motivation; Lebensqualität; Denken; Flow-Erlebnis; Lebensfreude; Lebenssinn
    Weitere Schlagworte: Glück,...
    Umfang: 425 S., graph. Darst.
  19. Delusions of gender
    how our minds, society, and neurosexism create difference
    Autor*in: Fine, Cordelia
    Erschienen: 2010
    Verlag:  W.W. Norton, New York

    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780393340242
    RVK Klassifikation: CR 6000 ; CV 5000 ; MR 6400 ; MS 2850 ; MS 3000
    DDC Klassifikation: Psychologie (150)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schlagworte: Brain; Sex differences (Psychology); Geschlechterforschung; Frau; Geschlechterstereotyp; Interpretation; Geschlechtsunterschied; Hirnfunktion; Denken; Neurowissenschaften; Forschungsergebnis; Mann
    Umfang: XXIX, 338 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  20. Das wilde Denken
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Suhrkamp, Frankfurt am Main

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783518276143
    RVK Klassifikation: CI 5844
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl., [15. Dr.]
    Schriftenreihe: Suhrkamp-Taschenbuch Wissenschaft ; 14
    Schlagworte: Totemismus; Kulturanthropologie; Denken; Naturvolk; Strukturalismus
    Umfang: 333 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 315 - 326

  21. Delusions of gender
    the real science behind sex differences
    Autor*in: Fine, Cordelia
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Icon Books, London

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781848311633; 9781848312012; 184831163X
    RVK Klassifikation: CR 6000 ; CV 5000 ; MR 6400 ; MS 2850 ; MS 3000 ; EC 1876
    Schlagworte: Frau; Mann; Denken; Hirnfunktion; Geschlechtsunterschied; Neurowissenschaften; Geschlechterforschung; ; Geschlechtsunterschied; Psychologie; ; Geschlechtsunterschied; Geschlechterforschung;
    Weitere Schlagworte: Sex differences (Psychology); Array
    Umfang: XXIX, 338 Seiten, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 289 - 327

  22. Thinking about other people in nineteenth-century British writing
    Autor*in: Pinch, Adela
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.256.31
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780521764643
    RVK Klassifikation: HL 1101
    Schriftenreihe: Cambridge studies in nineteenth century literature and culture ; 73
    Schlagworte: Englisch; Literatur; Denken <Motiv>
    Umfang: X, 247 S.
  23. Thinking about other people in nineteenth-century British writing
    Autor*in: Pinch, Adela
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Nineteenth-century life and literature are full of strange accounts that describe the act of one person thinking about another as an ethically problematic, sometimes even a dangerously powerful thing to do. In this book, Adela Pinch explains why,... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Nineteenth-century life and literature are full of strange accounts that describe the act of one person thinking about another as an ethically problematic, sometimes even a dangerously powerful thing to do. In this book, Adela Pinch explains why, when, and under what conditions it is possible, or desirable, to believe that thinking about another person could affect them. She explains why nineteenth-century British writers - poets, novelists, philosophers, psychologists, devotees of the occult - were both attracted to and repulsed by radical or substantial notions of purely mental relations between persons, and why they moralized about the practice of thinking about other people in interesting ways. Working at the intersection of literary studies and philosophy, this book both sheds new light on a neglected aspect of Victorian literature and thought, and explores the consequences of, and the value placed on, this strand of thinking about thinking.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511779275
    RVK Klassifikation: HL 1101
    Schriftenreihe: Cambridge studies in nineteenth-century literature and culture ; 73
    Schlagworte: Englisch; Literatur; Denken <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 247 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

  24. Thinking about other people in nineteenth-century British writing
    Autor*in: Pinch, Adela
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "Nineteenth-century life and literature are full of strange accounts that describe the act of one person thinking about another as an ethically problematic, sometimes even a dangerously powerful thing to do. Adela Pinch explains why, when, and under... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Nineteenth-century life and literature are full of strange accounts that describe the act of one person thinking about another as an ethically problematic, sometimes even a dangerously powerful thing to do. Adela Pinch explains why, when, and under what conditions it is possible, or desirable, to believe that thinking about another person could affect them. She explains why nineteenth century British writers - poets, novelists, philosophers, psychologists, devotees of the occult - were both attracted to and repulsed by radical or substantial notions of purely mental relations between persons, and why they moralized about the practice of thinking about other people in interesting ways. Working at the intersection of literary studies and philosophy, this book both sheds new light on a neglected aspect of Victorian literature and thought, and explores the consequences of, and the value placed on, this strand of thinking about thinking"--. - Provided by publisher.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521764643
    RVK Klassifikation: HL 1101
    Schriftenreihe: Cambridge studies in nineteenth century literature and culture ; 73
    Schlagworte: Geschichte; Causation in literature; English literature; Idealism, English; Other (Philosophy) in literature; Thought and thinking in literature; Literatur; Englisch; Denken <Motiv>
    Umfang: X, 247 S.
  25. The savage mind
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Univ. of Chicago Press, Chicago

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780226474847; 0226474844
    RVK Klassifikation: CI 5844
    Auflage/Ausgabe: [Nachdr.]
    Schriftenreihe: The nature of human society series
    Schlagworte: Naturvolk; Totemismus; Kulturanthropologie; Denken; Strukturalismus
    Umfang: XII, 290 S., Ill., graph. Darst., Kt.