Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Do information technologies improve teenagers' sexual education?
    evidence from a randomized evaluation in Colombia
    Erschienen: April 2019
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics Vice Presidency, Strategy and Operations Team, Washington, DC, USA

    This study reports results from a randomized evaluation of a mandatory six-month Internet-based sexual education course implemented across public junior high schools in 21 Colombian cities. Six months after finishing the course, the study finds a 0.4... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This study reports results from a randomized evaluation of a mandatory six-month Internet-based sexual education course implemented across public junior high schools in 21 Colombian cities. Six months after finishing the course, the study finds a 0.4 standard deviation improvement in knowledge, a 0.2 standard deviation improvement in attitudes, and a 55 percent increase in the likelihood of redeeming vouchers for condoms as a result of taking the course. The data provide no evidence of spillovers to control classrooms within treatment schools, and it finds that treatment effects are enhanced when a larger share of a student's friends also takes the course. The low cost of the online course along with the effectiveness the study documents suggests this technology is a viable alternative for improving sexual education in middle-income countries

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8821
    World Bank E-Library Archive
    Schlagworte: information technologies; Internet; sex education; teenagers; field experiment
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 29 Seiten), Illustrationen
  2. Do information technologies improve teenagers' sexual education?
    evidence from a randomized evaluation in Colombia
    Erschienen: April 2019
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics Vice Presidency, Strategy and Operations Team, Washington, DC, USA

    This study reports results from a randomized evaluation of a mandatory six-month Internet-based sexual education course implemented across public junior high schools in 21 Colombian cities. Six months after finishing the course, the study finds a 0.4... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    This study reports results from a randomized evaluation of a mandatory six-month Internet-based sexual education course implemented across public junior high schools in 21 Colombian cities. Six months after finishing the course, the study finds a 0.4 standard deviation improvement in knowledge, a 0.2 standard deviation improvement in attitudes, and a 55 percent increase in the likelihood of redeeming vouchers for condoms as a result of taking the course. The data provide no evidence of spillovers to control classrooms within treatment schools, and it finds that treatment effects are enhanced when a larger share of a student's friends also takes the course. The low cost of the online course along with the effectiveness the study documents suggests this technology is a viable alternative for improving sexual education in middle-income countries

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8821
    World Bank E-Library Archive
    Schlagworte: information technologies; Internet; sex education; teenagers; field experiment
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 29 Seiten), Illustrationen
  3. Empowering youth
    the impact of comprehensive sex education on teenage pregnancy in Ecuador
    Erschienen: August 2023
    Verlag:  United Nations University World Institute for Development Economics Research, Helsinki, Finland

    This paper analyses the impact of comprehensive sex education on teenage pregnancy rates in Ecuador, specifically examining its implementation in schools. The inclusion of sex education as a mandatory cross-cutting theme in the updated and... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 248
    keine Fernleihe

     

    This paper analyses the impact of comprehensive sex education on teenage pregnancy rates in Ecuador, specifically examining its implementation in schools. The inclusion of sex education as a mandatory cross-cutting theme in the updated and strengthened educational curriculum of 2010 provides a potential source of exogenous variation in access to comprehensive sex education. Using a difference-in-differences model, the study finds that the provision of comprehensive sex education in schools contributed to a reduction in teenage pregnancy rates in Ecuador. This research addresses a notable gap in the literature, as there is a scarcity of causal research studies conducted in Latin American countries focusing on this topic. The findings underscore the importance of the ongoing debate regarding the reintroduction of comprehensive sex education into the educational curriculum, and emphasize the need for coordinated efforts with parents to maximize the benefits of its implementation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789292674151
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/283803
    Schriftenreihe: WIDER working paper ; 2023, 107
    Schlagworte: teenage pregnancy; sex education; difference-in-differences; educational curriculum; Ecuador
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 19 Seiten), Illustrationen
  4. Life-cycle effects of comprehensive sex education
    Erschienen: November 2023
    Verlag:  IZA - Institute of Labor Economics, Bonn, Germany

    Sex education can impact pupils' sexual activity and convey the social norms regarding family formation and responsibility, which can have significant consequences to their future. To investigate the life-cycle effects of social norm transmission,... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4
    keine Fernleihe

     

    Sex education can impact pupils' sexual activity and convey the social norms regarding family formation and responsibility, which can have significant consequences to their future. To investigate the life-cycle effects of social norm transmission, this study draws on the introduction of comprehensive sex education in the curriculum of Swedish primary schools during the 1940s to the 1950s. Inspired by social-democratic values, sex education during this period taught students about abstinence, rational family planning choices, and the importance of taking social responsibility for their personal decisions. The study applies a state-of-the-art estimator of the difference-in-differences method to various outcomes of men and women throughout the life cycle. The results show that the reform affected most intended outcomes for men and women, ultimately decreasing gender inequality in earnings. The effects of the reform also extended to the succeeding generation of girls, encouraging them to choose a profession with prosocial responsibilities and engage in entrepreneurship. The findings suggest that social norms, internalized through school-based sex education, shape lifetime outcomes of individuals and their children in significant ways.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/282749
    Schriftenreihe: Discussion paper series / IZA ; no. 16622
    Schlagworte: social norms; sex education; natural experiment; gender inequality; economic wellbeing; prosociality
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 71 Seiten), Illustrationen
  5. WANT
    Sexuelle Fantasien der Frauen im 21. Jahrhundert | Die deutsche Ausgabe – Gillian Anderson gibt der weiblichen Sexualität viele Stimmen
    Beteiligt: Anderson, Gillian (Herausgeber); Köstlin, Kim (Übersetzer)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  dtv, München