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  1. Motion in games
    4th international conference, MIG 2011, Edinburgh, UK, November 13 - 15, 2011 ; proceedings
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Springer, Berlin [u.a.]

    Technische Hochschule Augsburg
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    Universitätsbibliothek Augsburg
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    Hochschule München, Bibliothek
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    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
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    Universitätsbibliothek Passau
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    Universitätsbibliothek Regensburg
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    Universitätsbibliothek Würzburg
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642250897; 9783642250903
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture notes in computer science ; 7060
    Schlagworte: Computeranimation; Computerspiel; Bahnplanung; Navigation; Motion Capturing; Computersimulation
    Weitere Schlagworte: Paperback / softback; Research; 3D video; game development; real-time simulation; social roles; spatial analysis
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 460 S.), Ill., graph. Darst.
  2. Serious Games: The Challenge
    ITEC/CIP and T 2011: Joint Conference of the Interdisciplinary Research Group on Technology, Education, and Communication, and the Scientific Network on Critical and Flexible Thinking Ghent, Belgium, October 19-21, 2011, Revised Selected Papers
    Beteiligt: De Wannemacker, Stefan (Herausgeber); Vandercruysse, Sylke (Herausgeber); Clarebout, Geraldine (Herausgeber)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: De Wannemacker, Stefan (Herausgeber); Vandercruysse, Sylke (Herausgeber); Clarebout, Geraldine (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642338144
    Weitere Identifier:
    9783642338144
    Schlagworte: E-Learning; Lernspiel; Computerspiel; Lernerfolg; Bildungsforschung
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Research; game design; game development; games in education; language learning; military training simulators
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  3. Motion in games
    4th international conference, MIG 2011, Edinburgh, UK, November 13 - 15, 2011 ; proceedings
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Springer, Berlin [u.a.]

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642250903
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture notes in computer science ; 7060
    Schlagworte: Computer science; Computer software; Artificial intelligence; Computer simulation; Computer vision
    Weitere Schlagworte: 3D video; Paperback / softback; Research; game development; real-time simulation; social roles; spatial analysis
    Umfang: Online-Ressource (XII, 460 S.)
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. Motion in Games
    4th International Conference, MIG 2011, Edinburgh, UK, November 13-15, 2011. Proceedings
    Autor*in: Allbeck, Jan M.
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg

    This book constitutes the proceedings of the 4th International Workshop on Motion in Games, held in Edinburgh, UK, in November 2011. The 30 revised full papers presented together with 8 revised poster papers in this volume were carefully reviewed and... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    Springer E-Book
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook Springer
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    Universitätsbibliothek Leipzig
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    Universitätsbibliothek Mannheim
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    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Springer
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    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This book constitutes the proceedings of the 4th International Workshop on Motion in Games, held in Edinburgh, UK, in November 2011. The 30 revised full papers presented together with 8 revised poster papers in this volume were carefully reviewed and selected from numerous submissions. The papers are organized in topical sections on character animation, motion synthesis, physically-based character motion, behavior animation, animation systems, crowd simulation, as well as path planning and navigation.

     

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    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642250903
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Computer Science ; 7060
    Array
    Schlagworte: Computer science; Computer software; Computer Science; Artificial intelligence; Computer simulation; Computer vision; Image processing; User interfaces (Computer systems).; Human-computer interaction.; Application software.; Algorithms.
    Weitere Schlagworte: 3D video; Paperback / softback; Research; game development; real-time simulation; social roles; spatial analysis
    Umfang: Online-Ressource (XII, 460p, digital)
  5. Ambiguity in Utopian XR-Games: Basic Principles for the Design of Virtual Worlds
    Autor*in: Höhl, Wolfgang
    Erschienen: 2021
    Verlag:  SSOAR, GESIS – Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften e.V., Mannheim

    Abstract: Utopian images in XR-games are often ambiguous. How can ambiguity be consciously designed in virtual worlds? What are the design principles for game designers? Ambiguity arises from discontinuity and decontextualization, from the deliberate... mehr

     

    Abstract: Utopian images in XR-games are often ambiguous. How can ambiguity be consciously designed in virtual worlds? What are the design principles for game designers? Ambiguity arises from discontinuity and decontextualization, from the deliberate omission of facts, and from the skillful superimposition of contradictory codes. An ontology of interactive media explains the elusive visual poetry and image perception. The five basic elements of media are presented. The model shows the key correlations of user, content, and technology in image perception. An overview of utopian representation as a cross-media phenomenon places game design in an interdisciplinary context. Six selected computer-generated illustrations show how the above design criteria can be successfully applied to the design of virtual worlds. The ambiguous utopia of an image exists only in a brief, irretrievable moment of our own perception. But this moment is valuable for designing real visions for a better future

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Publizistische Medien, Journalismus, Verlagswesen (070)
    Schriftenreihe: XR - Society - Utopia
    Weitere Schlagworte: (thesoz)Computerspiel; (thesoz)virtuelle Realität; (thesoz)Utopie; (thesoz)Bild; utopian image; ambiguity; image perception; image design; game design; game development
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Preprint

    begutachtet (peer reviewed)

    In: XR - Society - Utopia. 2021

  6. Motion in games
    4th international conference, MIG 2011, Edinburgh, UK, November 13 - 15, 2011 ; proceedings
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Springer, Berlin [u.a.]

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642250897; 9783642250903
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture notes in computer science ; 7060
    Schlagworte: Computeranimation; Computerspiel; Bahnplanung; Navigation; Motion Capturing; Computersimulation
    Weitere Schlagworte: Paperback / softback; Research; 3D video; game development; real-time simulation; social roles; spatial analysis
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 460 S.), Ill., graph. Darst.
  7. Motion in games
    4th international conference, MIG 2011, Edinburgh, UK, November 13 - 15, 2011 ; proceedings
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Springer, Berlin [u.a.]

    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    Online-Ressource
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    KaufEBook202103
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
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    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642250903
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture notes in computer science ; 7060
    Schlagworte: Computer science; Computer software; Artificial intelligence; Computer simulation; Computer vision
    Weitere Schlagworte: 3D video; Paperback / softback; Research; game development; real-time simulation; social roles; spatial analysis
    Umfang: Online-Ressource (XII, 460 S.)
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben