Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 23 von 23.

  1. Reading Authentic English Picture Books in the Primary School EFL Classroom
    A Study of Reading Comprehension, Reading Strategies and FL Development
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Peter Lang Verlag, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631761151
    Weitere Identifier:
    9783631761151
    Auflage/Ausgabe: digitale Originalausgabe
    Schriftenreihe: Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert / Foreign Language Pedagogy – content- and learner-oriented ; 37
    Schlagworte: Lesen; Kinderbuch; Englischunterricht; Grundschule
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)FOR000000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / General; (BISAC Subject Heading)LIT004170: LITERARY CRITICISM / European / German; young learners;mixed methods;authenticity;foreign language learning;text difficulty;children’s literature;supporting reading;skills development; (VLB-WN)9564: Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BISAC Subject Heading)EDU000000: EDUCATION / General; (BISAC Subject Heading)EDU029000: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; (BISAC Subject Heading)EDU029010: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Mathematics; (BISAC Subject Heading)EDU029050: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities; (BISAC Subject Heading)EDU032000: EDUCATION / Leadership; (BISAC Subject Heading)EDU040000: EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects; (BISAC Subject Heading)FOR007000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / English as a Second Language; (BISAC Subject Heading)FOR009000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / German; (BISAC Subject Heading)FOR016000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / Latin; (BISAC Subject Heading)FOR017000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / Miscellaneous; (BISAC Subject Heading)LIT006000: LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory; (BIC subject category)2AB: English; (BIC subject category)2AC: Germanic & Scandinavian languages; (BIC subject category)CJA: Language teaching theory & methods; (BIC subject category)JNT: Teaching skills & techniques; (BIC subject category)YQ: Educational material; Authentic; authenticity; Becker; Books; Carmen; children’s literature; Classroom; Comprehension; Development; English; foreign language learning; Julia; Michael; mixed methods; Picture; Primary; Reading; Reckermann; Rücker; School; skills development; Strategies; Study; supporting reading; text difficulty; young learners
    Umfang: Online-Ressource, 504 Seiten
  2. Reading authentic English picture books in the primary school EFL classroom
    a study of reading comprehension, reading strategies and FL development
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    This book deals with reading authentic English picture books in the primary school EFL classroom in Germany. Questioning whether teachers and researchers underestimate young learners’ competences in English as a foreign language, the author conducted... mehr

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    ND191.20 R298
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    AC803.18 R298
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    SED 850/75
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    D - 16.76
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    EMS1951+2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    EMS1951
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    EMS1951+1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    11ENO1175
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    BS/np50607
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    EMS2500+1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    EMS2500
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    EMS2397
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book deals with reading authentic English picture books in the primary school EFL classroom in Germany. Questioning whether teachers and researchers underestimate young learners’ competences in English as a foreign language, the author conducted a mixed methods study that investigated Year 4 EFL learners’ reading of six different picture books. While focusing on the learners’ reading comprehension and reading strategies, the study also explored the possible effects of regular reading on foreign language development. The results of the study suggest a greater focus on meaningful reading tasks in the primary school EFL classroom to create a challenging, authentic and individualised learning environment for young learners of English.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9783631756461
    Weitere Identifier:
    9783631756461
    Schriftenreihe: Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert ; Band 37
    Schlagworte: Grundschule; Lesen; Englischunterricht; Kinderbuch
    Weitere Schlagworte: Fremdsprachenerwerb und -didaktik; Englisch; Methoden des Lehrens und Lernens; Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik; Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft; Germanic & Scandinavian languages; Language teaching theory & methods; Teaching skills & techniques; Educational material; Array; Array; Array; Array; Array; Array; Array; Array; Array; Array; Array; Array; Array; Authentic; authenticity; Becker; Books; Carmen; children’s literature; Classroom; Comprehension; Development; English; foreign language learning; Julia; Michael; mixed methods; Picture; Primary; Reading; Reckermann; Rücker; School; skills development; Strategies; Study; supporting reading; text difficulty; young learners
    Umfang: 499 Seiten, Illustrationen, 210 mm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Bielefeld, 2017

    Reading in the primary school EFL classroom – Reading competence, processes and strategies – Levels of reading comprehension – Text difficulty – Authentic picture books as reading materials – Supporting foreign language reading – A mixed methods study on young learners’ reading competence – Implications for teaching reading skills;_

  3. (Re)imagining the world
    children's literature's response to changing times
    Beteiligt: Wu, Yan (Herausgeber); Mallan, Kerry (Herausgeber); McGillis, Roderick (Herausgeber)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Springer, Heidelberg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wu, Yan (Herausgeber); Mallan, Kerry (Herausgeber); McGillis, Roderick (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783642367595; 3642367593
    Weitere Identifier:
    9783642367595
    Schriftenreihe: New frontiers of educational research
    Schlagworte: Fortschritt; Rezeption; Kinderliteratur; Welt <Motiv>
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (Zielgruppe)Research; children’s literature; creative education; creativity; learning; (VLB-WN)1570: Hardcover, Softcover / Pädagogik
    Umfang: XVII, 157 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. Exploring the narrative art of David Wiesner: Using a grammar of visual design and learning experiences on the world wide web

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: L1-Educational studies in language and literature; Odense M, Denmark : International Association for Research in L1 Education (ARLE e.V.), 2001-; 8.2008, 3, Open issue, S. 1-21; Online-Ressource
    Schlagworte: Bilderbuch; Bildersprache; Erzählforschung
    Weitere Schlagworte: Visual literacy; children’s literature; literacy pedagogy; world wide web; visual grammar
    Umfang: Online-Ressource
  5. The Pedagogy of Images
    Depicting Communism for Children
    Beteiligt: Balina, Marina (Herausgeber); Ušakin, Sergej Aleksandrovič (Herausgeber)
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    In the 1920s, with the end of the Revolution, the new Soviet government began investing resources and energy in creating a new type of the book for the first Soviet generation of young readers. In a sense, these early Soviet books for children were... mehr

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    In the 1920s, with the end of the Revolution, the new Soviet government began investing resources and energy in creating a new type of the book for the first Soviet generation of young readers. In a sense, these early Soviet books for children were the ABCs of Soviet modernity. Creatively illustrated and intricately designed, they were manuals and primers that helped the young reader enter the field of politics through literature. Children’s books provided the basic vocabulary and grammar for understanding new, post-revolutionary realities, but they also taught young readers how to perceive modern events and communist practices. Relying on a process of dual-media rendering, illustrated books presented propaganda as a simple, repeatable narrative or verse, while also casting it in easily recognizable graphic images. A vehicle of ideology, an object of affection, and a product of labour, the illustrated book for the young Soviet reader emerged as an important cultural phenomenon. Communist in its content, it was often avant-gardist in its form. Spotlighting three thematic threads – communist goals, pedagogy, and propaganda – Pedagogy of Images traces the formation of a mass modern readership through the creation of the communist-inflected visual and narrative conventions that these early readers were supposed to appropriate.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Balina, Marina (Herausgeber); Ušakin, Sergej Aleksandrovič (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781487534653
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Studies in Book and Print Culture
    Schlagworte: Avant-garde (Aesthetics); Children's literature, Soviet; Communism in literature; Education; Illustrated children's books; Literacy; Propaganda, Soviet; LITERARY CRITICISM / Books & Reading
    Weitere Schlagworte: Communism; Lenin; Russian Revolution; Socialist realism; Soviet Union; Soviet literature for children; Soviet; children’s literature; mass culture; modernity; pedagogy; propaganda; visual language
    Umfang: 1 Online-Ressource (568 p.)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 24. Aug 2021)

  6. Reading authentic English picture books in the primary school EFL classroom
    a study of reading comprehension, reading strategies and FL development
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    This book deals with reading authentic English picture books in the primary school EFL classroom in Germany. Questioning whether teachers and researchers underestimate young learners’ competences in English as a foreign language, the author conducted... mehr

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book deals with reading authentic English picture books in the primary school EFL classroom in Germany. Questioning whether teachers and researchers underestimate young learners’ competences in English as a foreign language, the author conducted a mixed methods study that investigated Year 4 EFL learners’ reading of six different picture books. While focusing on the learners’ reading comprehension and reading strategies, the study also explored the possible effects of regular reading on foreign language development. The results of the study suggest a greater focus on meaningful reading tasks in the primary school EFL classroom to create a challenging, authentic and individualised learning environment for young learners of English

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783631756461
    Weitere Identifier:
    9783631756461
    Schriftenreihe: Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert ; Band 37
    Schlagworte: Germanic & Scandinavian languages; Language teaching theory & methods; Teaching skills & techniques; Educational material; EDUCATION / General; EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Mathematics; EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities; EDUCATION / Leadership; EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects; FOREIGN LANGUAGE STUDY / General; FOREIGN LANGUAGE STUDY / English as a Second Language; FOREIGN LANGUAGE STUDY / German; FOREIGN LANGUAGE STUDY / Latin; FOREIGN LANGUAGE STUDY / Miscellaneous; LITERARY CRITICISM / European / German; LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory; Authentic; authenticity; Becker; Books; Carmen; children’s literature; Classroom; Comprehension; Development; English; foreign language learning; Julia; Michael; mixed methods; Picture; Primary; Reading; Reckermann; Rücker; School; skills development; Strategies; Study; supporting reading; text difficulty; young learners
    Weitere Schlagworte: Fremdsprachenerwerb und -didaktik; Englisch; Methoden des Lehrens und Lernens; Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik; Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: 499 Seiten, Illustrationen, 210 mm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Bielefeld, 2017

    Reading in the primary school EFL classroom – Reading competence, processes and strategies – Levels of reading comprehension – Text difficulty – Authentic picture books as reading materials – Supporting foreign language reading – A mixed methods study on young learners’ reading competence – Implications for teaching reading skills;_

  7. Coloring into Existence
    Queer of Color Worldmaking in Children’s Literature
    Autor*in: Millán, Isabel
    Erschienen: [2023]; ©2023
    Verlag:  New York University Press, New York, NY

    Argues that queer picture books with main characters of color can disrupt structures of power in both literature and real lifeColoring into Existence investigates the role of authors, illustrators, and independent publishers in producing alternative... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe

     

    Argues that queer picture books with main characters of color can disrupt structures of power in both literature and real lifeColoring into Existence investigates the role of authors, illustrators, and independent publishers in producing alternative narratives that disrupt colonial, heteropatriarchal notions of childhood. These texts or characters unsettle the category of the child, and thus pave the way for broader understandings of childhood. Often unapologetically politically motivated, queer and trans of color picture books can serve as the basis for fantasizing about disruptions to structures of power, both within and outside literary worlds. Fusing literary criticism and close readings with historical analysis and interviews, Isabel Millán documents the emergence of a North American queer of color children’s literary archive. In doing so, she considers the sociopolitical circumstances out of which queer of color children’s literature emerged; how a queer and trans of color aesthetic translates to picture books; and how the acts of imagination and worldmaking inspired by picture books produce a realm of freedom, healing, and transformation for queer and trans of color children and adults. Coloring into Existence explores the curious ways that queer and trans of color publications “color outside the lines”—refusing to conform to industry standards, intermixing fiction with nonfiction, and mobilizing alternative modes of production and distribution to create new worlds

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  8. 28. Höing, Anja. 2017. Reading Divine Nature: Religion and Nature in English Animal Stories

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: English and American studies in German; Berlin : de Gruyter, [1970?]-Aug 2019; 2017, Heft 1 (2018), 37-38 (gesamt 2); Online-Ressource
    Weitere Schlagworte: children’s literature; talking animal stories; nature mysticism; ecocriticism; environmentalism in literature
    Umfang: Online-Ressource
  9. Reading authentic English picture books in the primary school EFL classroom
    a study of reading comprehension, reading strategies and FL development
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783631756461; 3631756461
    Weitere Identifier:
    9783631756461
    Schriftenreihe: Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert ; Band 37
    Schlagworte: Lesen; Kinderbuch; Englischunterricht; Grundschule
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BISAC Subject Heading)EDU000000: EDUCATION / General; (BISAC Subject Heading)EDU029000: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; (BISAC Subject Heading)EDU029010: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Mathematics; (BISAC Subject Heading)EDU029050: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities; (BISAC Subject Heading)EDU032000: EDUCATION / Leadership; (BISAC Subject Heading)EDU040000: EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects; (BISAC Subject Heading)FOR000000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / General; (BISAC Subject Heading)FOR007000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / English as a Second Language; (BISAC Subject Heading)FOR009000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / German; (BISAC Subject Heading)FOR016000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / Latin; (BISAC Subject Heading)FOR017000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / Miscellaneous; (BISAC Subject Heading)LIT004170: LITERARY CRITICISM / European / German; (BISAC Subject Heading)LIT006000: LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory; (BIC subject category)2AB: English; (BIC subject category)2AC: Germanic & Scandinavian languages; (BIC subject category)CJA: Language teaching theory & methods; (BIC subject category)JNT: Teaching skills & techniques; (BIC subject category)YQ: Educational material; Authentic; authenticity; Becker; Books; Carmen; children’s literature; Classroom; Comprehension; Development; English; foreign language learning; Julia; Michael; mixed methods; Picture; Primary; Reading; Reckermann; Rücker; School; skills development; Strategies; Study; supporting reading; text difficulty; young learners; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (VLB-WN)1564: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: 499 Seiten, Illustrationen, 21 cm, 715 g
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Bielefeld, 2017

  10. What Old Johanne Told
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2021
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726788617
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; H.C. Andersen; story; children’s literature; tales; folklore; Rasmus; tailor; spell; enchantment; journey; death; life; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource
  11. The Goblin and the Woman
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2021
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726769692
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; HC Andersen; Andersen; story; children’s literature; goblin; gardener; woman; cat; poems; poetess; stories; fairy tales; Denmark; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource
  12. Tales About Hope
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2021
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726354164
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; Hope; tales; stories; Denmark; fairy tales; childhood; HC Andersen; Hans Christian Andersen; children’s literature; magic; cozy; children's classics; favourite characters; favourite childhood stories; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource
  13. Tales About Courage
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2021
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer); Andersen, H.C. (Künstler)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726354171
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; courage; tales; brave; Denmark; fairy tales; childhood; HC Andersen; Hans Christian Andersen; children’s literature; magic; cozy; children's classics; favourite characters; favourite childhood stories; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource
  14. Tales About Truth
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2021
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer); Andersen, H.C. (Künstler)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726354188
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; truth; stories; Denmark; fairy tales; childhood; HC Andersen; Hans Christian Andersen; children’s literature; magic; cozy; children's classics; favourite characters; favourite childhood stories; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource
  15. The Gardener and the Noble Family 
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2020
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726759167
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; HC Andersen; Andersen; story; children’s literature; gardener; garden; vegetable garden; noble family; noble family; fruit; vegetables; Denmark; stories; fairy tales; castle; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource
  16. The Great Sea Serpent
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2020
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726759174
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; HC Andersen; Andersen; story; children’s literature; snake; sea; monster; Ocean; fish; eel; Europe; America; stories; fairy tales; Denmark; childhood; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource
  17. The Most Incredible Thing
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2020
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726759181
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; HC Andersen; Andersen; story; children’s literature; princess; kingdom; unbelievable; invention; stories; fairy tales; childhood; Denmark; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource
  18. The Cripple
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2020
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726759150
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; HC Andersen; Andersen; story; children’s literature; cripple; infirm; poor; story book; gift; castle; lord; Christmas; stories; fairy tales; child; Denmark; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource
  19. Luck May Lie in a Pin
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2020
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726759143
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; HC Andersen; Andersen; story; children’s literature; God; gift; happiness; stick; Denmark; stories; fairy tales; childhood; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource
  20. A Study of Attitudes toward Translation of Children's Literature
    Autor*in: Chaji, Zeinab
    Erschienen: 2013
    Verlag:  LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783659486821; 3659486825
    Weitere Identifier:
    9783659486821
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Adaptation; children’s literature; cultural gap; Van Coillie's model of translating proper names; Klingberg’s model of children’s literature; (VLB-WN)1560: Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  21. Leḳeṭ
    Yidishe Yidishe sṭudyes haynṭ : Jiddistik heute : Yiddish studies today
    Beteiligt: Aptroot, Marion (Herausgeber); Gal-ʿEd, Efrat (Herausgeber); Gruschka, Roland (Herausgeber); Noiberg, Shimʿon (Herausgeber)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Dup, Düsseldorf

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Aptroot, Marion (Herausgeber); Gal-ʿEd, Efrat (Herausgeber); Gruschka, Roland (Herausgeber); Noiberg, Shimʿon (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783943460094; 3943460096
    Weitere Identifier:
    9783943460094
    Schriftenreihe: Yidish ; Bd. 1
    Schlagworte: Jiddisch; Literatur; Jiddisch
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; Yiddish; Abraham ibn Ezra; Ahad Ha-am; Anna Margolin; Arum vokzal; Avrom Goldfaden; Avrom Sutzkever; Berta Kling; Bibelgedicht; case system; Chassidismus; Chayele Grober; children’s literature; Conan Doyle; criminal literature; detective stories; Detektiv; Di algemeyne entsiklopedye; Di Yunge; dialectology; Dialektologie; Displaced Persons; Doktor Almasada; Dora Wasserman; Dovid Bergelson; Dovid Hofshteyn; Eastern Europe; Eda Glazer; Forverts; Gender; grammar; Grammatik; H. Leyvik; Hamburg; Hasidism; Hebräisch; Hebrew; Heinrich Heine; Heldenepik; Henri Bergson; inflection; Isaac Bashevis Singer; Israel; Itzik Manger; Jiddisch; Kadya Molodowsky; Kasus; khumesh-lid; Kiev; Kiew; Kinder Shpiel; Kinderliteratur; Kriminalliteratur; Leah Goldberg; Lied; linguistics; Literarishe bleter; Literatur; literature; Ludwik Zamenhof; Lyrik; Maisebuch; Maria; Max Shpitskop; Maysebukh; Mendele Moykher-Sforim; Meylits yoysher; Montreal; Moscow; Moskau; Motl Peyse dem khazns; Motl Peysi dem khazns; Moyshe Leyb Halpern; New York; Opgang; Orthographie; orthography; Ortsnamen; Osteuropa; Ostjuden; Ovid; poetry; press; Presse; Rahel Szalit-Marcus; relative pronoun; Relativpronomen; Rinaldo Rinaldini; romanisation; Romanisierung; Roshelle Weprinsky; Satmar; Shmuel-bukh; Shoah; Sholem Aleichem; Sholem-Yankev Abramovitsh; song; Sprachwissenschaft; Sulamith; theater; toponyms; translation; Troyer; Tsenerene; Übersetzung; Vilna; vos; western Yiddish; Westjiddisch; Wilna; Yehoash; Yehoyesh; Yiddish Forward; YIVO-bleter; Zalman Wendroff; Zishe Landau; (VLB-WN)1569: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Sonstige Sprachen, Sonstige Literaturen
    Umfang: 664 S., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben. - Beitr. teilw. dt., teilw. engl. - PT in hebr. Schr.

  22. Aunty Toothache
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2020
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726758917
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; HC Andersen; Andersen; story; children’s literature; our aunt; toothache; sweets; teeth; poet; student; stories; Denmark; fairy tales; children; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource
  23. The Candles 
    Autor*in: Andersen, H.C.
    Erschienen: 2020
    Verlag:  SAGA Egmont, Copenhagen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lehman, Alex (Erzähler); Hersholt, Jean (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie); Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9788726630961
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: ungekürzte Ausgabe
    Schriftenreihe: Hans Christian Andersen's Stories
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Downloadable audio file; (Zielgruppe)ab 8 Jahre; (BISAC Subject Heading)JUV007000; (Produktform (spezifisch))MP3 format; (BISAC Subject Heading)FIC004000; (VLB-WN)9111; HC Andersen; Andersen; story; children’s literature; candle; taper; light; poor; lighting; happiness; ball; stories; fairy tales; childhood; Denmark; (VLB-WN)9211
    Umfang: Online-Ressource