Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 9 von 9.

  1. Kognitiv verzerrte Entscheidungen als Ursache für Ineffizienzen in der Immobilienprojektentwicklung
    managementorientierte Zusammenfassung der Ergebnisse einer empirischen Studie
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Techn. Univ., Fachgebiet Immobilienwirtschaft und Baubetriebswirtschaftslehre, Darmstadt

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 117 (30)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/119474
    Schriftenreihe: Arbeitspapiere zur immobilienwirtschaftlichen Forschung und Praxis ; 30
    Schlagworte: Gewerbeimmobilien; Immobilienwirtschaft; Projektmanagement; Entscheidung unter Unsicherheit; Persönlichkeitspsychologie; Selbstevaluation; Deutschland
    Umfang: Online-Ressource (VIII, 26 S.), graph. Darst.
  2. Present bias and everyday self-control failures
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Univ. of Stirling, Stirling Management School, Stirling

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 306 (2015,01)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 1893/24908
    Schriftenreihe: Stirling economics discussion paper ; 2015-01
    Schlagworte: Persönlichkeitspsychologie; Selbstevaluation; Intertemporale Entscheidung; Entscheidungstheorie
    Umfang: Online-Ressource (52, [15] S.), graph. Darst.
  3. Überschätzen sich Schüler?
    Erschienen: 2015
    Verlag:  CIW, Münster

    Der vorliegende Beitrag analysiert Selbstüberschätzungseffekte im deutschen Schulwesen. Zu diesem Zweck wurde eine Umfrage unter Oberstufenschülern eines Gymnasiums in Nordrhein-Westfalen durchgeführt. Die Schüler wurden u. a. nach ihrem aktuellen... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 300 (2015,4)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    Der vorliegende Beitrag analysiert Selbstüberschätzungseffekte im deutschen Schulwesen. Zu diesem Zweck wurde eine Umfrage unter Oberstufenschülern eines Gymnasiums in Nordrhein-Westfalen durchgeführt. Die Schüler wurden u. a. nach ihrem aktuellen Notenschnitt und der angestrebten Abiturnote befragt. Es zeigt sich, dass die angestrebten Abiturnoten der Schüler signifikant besser als die erreichten Noten verschiedener Referenzgruppen sind. Schüler überschätzen demnach ihre eigene schulische Leistungsfähigkeit. Dieser Effekt kann dazu führen, dass Schüler Studiengänge anstreben, die sie mit ihrem tatsächlich erreichten Abiturschnitt nicht aufnehmen können. Um Schüler möglichst schnell an den für sie geeigneten Berufsweg heranzuführen, kommt der Berufswahlvorbereitung am Gymnasium ein hoher Stellenwert zu. This article analyzes over-confidence in the German school system. For this purpose a survey among upper secondary school students in Northrhine-Westfalia was conducted. The students were asked about their current average grades and had to assess their expected Abitur grades. As a result, the expected Abitur grades are significantly better than the reached Abitur grades of different peer groups. Students therefore overestimate their own school performance. This effect might lead to delusive study preferences. Thus study guidance and vocational preparation at grammar schools (Gymnasium) play an important role in order to help students with their career choice.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/115359
    RVK Klassifikation: QC 010
    Schriftenreihe: Discussion paper / Center for Interdisciplinary Economics ; 4/2015
    Schlagworte: Schüler; Selbstevaluation; Wahrnehmung; Berufswahl; Nordrhein-Westfalen
    Umfang: Online-Ressource (16 S.)
    Bemerkung(en):

    Zsfassung in engl. Sprache

  4. Humblebragging
    a distinct - and ineffective - self-presentation strategy
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Harvard Business School, Cambridge, Mass.

    Self-presentation is a fundamental aspect of social life, with myriad critical outcomes dependent on others’ impressions. We identify and offer the first empirical investigation of a prevalent, yet understudied self-presentation strategy:... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe

     

    Self-presentation is a fundamental aspect of social life, with myriad critical outcomes dependent on others’ impressions. We identify and offer the first empirical investigation of a prevalent, yet understudied self-presentation strategy: humblebragging. Across seven studies including a week-long diary study and a field experiment, we identify humblebragging — bragging masked by a complaint or humility — as a common, conceptually distinct, and ineffective form of self-presentation. We first document the ubiquity of humblebragging across several domains, from everyday life to social media. We then show that both forms of humblebragging — complaint-based or humility-based — are less effective than straightforward bragging, as they reduce liking, perceived competence, and compliance with requests. Despite being more common, complaintbased humble-brags are less effective than humility-based humblebrags, and are even less effective than simply complaining. We show that people choose to deploy humblebrags particularly when motivated both to elicit sympathy and impress others. Despite the belief that combining bragging with complaining or humility confers the benefits of each strategy, we find that humblebragging confers the benefits of neither, instead backfiring because it is seen as insincere

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Harvard Business School working paper ; 15-080
    Schlagworte: Selbstevaluation; Soziales Verhalten; Opportunismus; Persönlichkeitspsychologie
    Umfang: Online-Ressource (28 S.)
  5. Self-evaluation at the IMF
    an IEO assessment
    Erschienen: 2015
    Verlag:  International Monetary Fund, Washington, DC, U.S.A.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 276776
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781513538754
    Schriftenreihe: Evaluation report
    Schlagworte: Selbstevaluation; Internationale Wirtschaftsorganisation
    Umfang: x, 48 Seiten, Illustrationen
  6. Schlüsselkompetenz Reflexionsfähigkeit
    Führungskräfteentwicklung der Zukunft
    Erschienen: 2015
    Verlag:  DGFP, Düsseldorf

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    HW 41 (2015,1)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Praxispapier ; 1/2015
    Schlagworte: Führungskräfteentwicklung; Kompetenz; Selbstevaluation
    Umfang: 27 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  7. Three essays on moral self-regulation of honesty and impression management
    Autor*in: Nagel, Volker
    Erschienen: [2015]

    In study 1 an introduction to the research on moral self-regulation is provided alongside with an explanation of the two manifestations of moral self-regulation: moral licensing and moral cleansing. At the core of the first study is an experiment... mehr

    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VSM
    keine Fernleihe

     

    In study 1 an introduction to the research on moral self-regulation is provided alongside with an explanation of the two manifestations of moral self-regulation: moral licensing and moral cleansing. At the core of the first study is an experiment which was designed to identify moral licensing and cleansing in the domain of honesty. The experiment merges relevant studies from social psychology and experimental economics. It assesses the question if moral self-regulation exists within the domain of honesty or more precisely, if the truth and lies are told in such a way as to balance each other out. After manipulating participants’ moral balances (either positively or negatively), rates of truth-telling are compared to a neutral baseline scenario. Since neither moral licensing nor moral cleansing is observed, the results provide no support to the initial hypothesis that moral self-regulation exists within the domain of honesty. Study 2 builds on these results and discusses possible reasons for the absence of moral self-regulation. The research on moral hypocrisy and self-concept maintenance are presented and discussed as possible explanations. In order to shed more light on participants’ behavior, a coding procedure is presented that was used on the dataset from study 1. This approach makes it possible to quantify participants’ handwritten stories that resulted from the moral manipulation in study 1 and gain more insights on how truth-telling and lying affect the moral balance. By analyzing (dis)honesty on a more detailed level, results show that participants tend to act consistent to what they revealed about themselves in their stories. Study 3 links together aspects of moral self-regulation, moral hypocrisy and impression management. The "looting game" is presented which lets participants loot money from a charity box being subject to altruistic punishment from observers. For their punishment decision observers are provided with a history of participants’ past actions. This design allows to assess how misconduct, punishment and the creation of a favorable impression interact and ultimately impact profits. The results indicate that moral cleansing, and not the desire to trick observers, is the reason for manipulation. Participants who loot money from the charity box do not expect to receive less punishment, rather they simply want to present a more favorable picture of themselves. On the other hand, observers fully account for the possibility of manipulation and tend to disregard a manipulated history. The looting game therefore brings the hypothesis into question that impressions are managed and manipulated to increase profits.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Selbstevaluation; Ethik; Verhaltensökonomik; Theorie
    Umfang: Online-Ressource (68 S.), graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Besteht aus bisher nur eingereichten Aufsätzen

    Passau, Univ., Diss, 2015

  8. Responsible and honest behavior
    essays in experimental economics
    Autor*in: Pigors, Mark
    Erschienen: [2015]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 270993
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Schlagworte: Ethik; Verantwortung; Verhaltensökonomik; Konsumentenverhalten; Gesellschaftliches Bewusstsein; Arbeitsgruppe; Betrug; Selbstevaluation; Gerechtigkeit; Corporate Social Responsibility; Experiment
    Umfang: iv, 134 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität zu Köln, 2015

  9. Product aesthetics and the self
    Erschienen: c 2016 [publ. 2015]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: The psychology of design; New York., NY [u.a.] : Routledge, 2016; (2016), Seite 287-298; XXI, 354 S.

    Schlagworte: Produktgestaltung; Ästhetik; Entscheidung unter Unsicherheit; Signalling; Selbstevaluation; Konsumentenverhalten