Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Summoning knowledge in Plato's Republic
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Nicholas D. Smith considers an original interpretation of the Republic, presenting it as a work about knowledge and education. Smith pays particular attention to Plato's use of images as representations of higher realities in education, as well as... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Nicholas D. Smith considers an original interpretation of the Republic, presenting it as a work about knowledge and education. Smith pays particular attention to Plato's use of images as representations of higher realities in education, as well as the power of knowledge in the Republic

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780192580603
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: CD 3065
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Wissen <Motiv>; Bildung <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Plato (v427-v347): Res publica; Plato / Republic / Criticism and interpretation; Republic (Plato); Electronic books; Electronic books; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 1 online resource (224 Seiten)
  2. Summoning knowledge in Plato's Republic
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Nicholas D. Smith considers an original interpretation of the Republic, presenting it as a work about knowledge and education. Smith pays particular attention to Plato's use of images as representations of higher realities in education, as well as... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Nicholas D. Smith considers an original interpretation of the Republic, presenting it as a work about knowledge and education. Smith pays particular attention to Plato's use of images as representations of higher realities in education, as well as the power of knowledge in the Republic.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780191878756
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schriftenreihe: Oxford scholarship online
    Schlagworte: Knowledge, Theory of; Education; Plato ; Republic; Knowledge, Theory of; Education; Republic (Plato); Political science; Utopias; Early works
    Weitere Schlagworte: Plato: Republic
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 205 Seiten)
  3. Shaw, Plato, and Euripides
    classical currents in Major Barbara
    Erschienen: 2012
    Verlag:  University Press of Florida, Gainesville

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 081304054X; 9780813037646; 9780813040547
    Schriftenreihe: Florida Bernard Shaw series
    Schlagworte: Literature; DRAMA / English, Irish, Scottish, Welsh; Bacchae (Euripides); Major Barbara (Shaw, Bernard); Republic (Plato); English drama / Greek influences; Influence (Literary, artistic, etc.); Literatur; English drama; Rezeption
    Weitere Schlagworte: Euripides; Plato; Shaw, Bernard (1856-1950): Major Barbara; Euripides: Bacchae; Plato: Republic; Euripides; Plato; Euripides (ca. 485/480 v. Chr.-406 v.Chr.); Plato (v427-v347); Shaw, Bernard (1856-1950): Major Barbara
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 304 pages)
    Bemerkung(en):

    Introduction: the way from Athens -- Shaw's Republic -- Shaw's Bacchae -- The drama of nutrition -- The drama of resistance -- The drama of heaven and hell -- The drama of transfiguration

    "Ever since its 1905 premiere on the London stage, Bernard Shaw's controversial drama Major Barbara has proved puzzling to audiences and critics alike. More than a century later there is still wide critical disagreement about the play's meaning and the ideas it engenders. Sidney Albert's groundbreaking new book provides a daring and novel reading of this work. By tracing the extensive connections between Shaw's play and two canonical ancient Greek texts--Plato's Republic and Euripides's Bacchae--Albert reveals deeper dimensions of the work. Albert demonstrates the influence these classics had on Shaw's development as an artist and philosopher. He explores the Dionysian and Platonic elements in Major Barbara to illuminate how classical themes were modernized by Shaw. While examining the interrelations of the central characters in their social settings, Shaw, Plato, and Euripides searches out the complex layers of meaning in one of Shaw's most enigmatic dramas. Albert convincingly reveals Shaw's interaction with Greek thought in a way that reconfirms ancient wisdom and yet goes beyond it, adapting it to the social, political, and humanistic perspectives of the modern world."--Project Muse

    Includes bibliographical references and index

  4. Summoning knowledge in Plato's Republic
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Nicholas D. Smith considers an original interpretation of the Republic, presenting it as a work about knowledge and education. Smith pays particular attention to Plato's use of images as representations of higher realities in education, as well as... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung von Kriminalität, Sicherheit und Recht, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook Oxford
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book Oxford EBS
    keine Fernleihe

     

    Nicholas D. Smith considers an original interpretation of the Republic, presenting it as a work about knowledge and education. Smith pays particular attention to Plato's use of images as representations of higher realities in education, as well as the power of knowledge in the Republic.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780191878756
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schriftenreihe: Oxford scholarship online
    Schlagworte: Knowledge, Theory of; Education; Plato ; Republic; Knowledge, Theory of; Education; Republic (Plato); Political science; Utopias; Early works
    Weitere Schlagworte: Plato: Republic
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 205 Seiten)
  5. Summoning knowledge in Plato's Republic /
    Erschienen: 2019.
    Verlag:  Oxford University Press,, Oxford :

    Nicholas D. Smith considers an original interpretation of the Republic, presenting it as a work about knowledge and education. Smith pays particular attention to Plato's use of images as representations of higher realities in education, as well as... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Nicholas D. Smith considers an original interpretation of the Republic, presenting it as a work about knowledge and education. Smith pays particular attention to Plato's use of images as representations of higher realities in education, as well as the power of knowledge in the Republic

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 978-0-19-258060-3
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: CD 3065
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Republic (Plato); Wissen <Motiv>; Bildung <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Plato / Republic / Criticism and interpretation; Plato (v427-v347): Res publica.
    Umfang: 1 online resource (224 Seiten).