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  1. Video conferencing
    infrastructures, practices, aesthetics
    Beteiligt: Volmar, Axel (HerausgeberIn); Moskatova, Olga (HerausgeberIn); Distelmeyer, Jan (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2023
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Klappentext: The COVID-19 pandemic has reorganized existing methods of exchange, turning comparatively marginal technologies into the new normal. Multipoint videoconferencing in particular has become a favored means for web-based forms of remote... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Katholische Hochschule für Sozialwesen Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Klappentext: The COVID-19 pandemic has reorganized existing methods of exchange, turning comparatively marginal technologies into the new normal. Multipoint videoconferencing in particular has become a favored means for web-based forms of remote communication and collaboration without physical copresence. Taking the recent mainstreaming of videoconferencing as its point of departure, this anthology examines the complex mediality of this new form of social interaction. Connecting theoretical reflection with material case studies, the contributors question practices, politics and aesthetics of videoconferencing and the specific meanings it acquires in different historical, cultural and social contexts.

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Volmar, Axel (HerausgeberIn); Moskatova, Olga (HerausgeberIn); Distelmeyer, Jan (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839462287; 9783732862283
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: MS 7965 ; AP 13550
    Schriftenreihe: Digital Society ; Volume 53
    Schlagworte: Gesellschaft und Kultur, allgemein; HISTORY / Social History; Society & culture: general; SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Weitere Schlagworte: Digital Culture; Digital Media; Media Aesthetics; Media History; Media Studies; Media Theory; Media; Platforms; Society; Technology; Videoconferencing
    Umfang: 1 Online-Ressource (372 Seiten)
  2. Video conferencing
    infrastructures, practices, aesthetics
    Beteiligt: Distelmeyer, Jan, (Hrsg.); Moskatova, Olga (Hrsg.); Volmar, Axel (Hrsg.)
    Erschienen: 2023
    Verlag:  transcript, Bielefeld ; De Gruyter, [Berlin]

    The COVID-19 pandemic has reorganized existing methods of exchange, turning comparatively marginal technologies into the new normal. Multipoint videoconferencing in particular has become a favored means for web-based forms of remote communication and... mehr

     

    The COVID-19 pandemic has reorganized existing methods of exchange, turning comparatively marginal technologies into the new normal. Multipoint videoconferencing in particular has become a favored means for web-based forms of remote communication and collaboration without physical copresence. Taking the recent mainstreaming of videoconferencing as its point of departure, this anthology examines the complex mediality of this new form of social interaction. Connecting theoretical reflection with material case studies, the contributors question practices, politics and aesthetics of videoconferencing and the specific meanings it acquires in different historical, cultural and social contexts

     

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    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Distelmeyer, Jan, (Hrsg.); Moskatova, Olga (Hrsg.); Volmar, Axel (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839462287
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Digital society ; volume 53
    Schlagworte: Digital Culture; Digital Media; Media Aesthetics; Media History; Media Studies; Media Theory; Media; Platforms; Society; Technology; Videoconferencing
    Weitere Schlagworte: Digital Culture; Digital Media; Media Aesthetics; Media History; Media Studies; Media Theory; Media; Platforms; Society; Technology; Videoconferencing
    Umfang: 1 Online-Ressource (372 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  3. Business Model Innovation for Ambulance Systems in Developing Countries
    'Coordination and Competition'
    Erschienen: 2022
    Verlag:  SSRN, [S.l.]

    Several developing countries' emergency transportation systems (ETS) do not have a centralized emergency number. Instead, they have many independent ambulance providers, each with a small number of ambulances. As a result, ETS in these contexts lack... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Several developing countries' emergency transportation systems (ETS) do not have a centralized emergency number. Instead, they have many independent ambulance providers, each with a small number of ambulances. As a result, ETS in these contexts lack coordination and ambulances. We examine three business models that address this lack of coordination and ambulances: (i) a provider-only business model where a new entrant to the ETS market acquires ambulances to compete with existing providers; (ii) a platform business model, where a new entrant sets up a platform to coordinate existing providers; and (iii) an innovative platform-plus business model, where a new entrant combines (i) and (ii), setting up a platform and acquiring platform-owned ambulances. Using a game-theoretic approach, we characterize the benefits and trade-offs of each business model and find conditions where each business model is most profitable. We find that, in equilibrium, a provider-only might make patients worse-off. Furthermore, a platform business model always improves patients' service probability but might be unprofitable depending on platform set-up costs. Finally, a platform-plus business model can improve both patient service probability and the firm's profit. We also find that a platform-plus business model is more profitable than the other business models in settings where there is significant market fragmentation and a lack of ambulances, which is the case in several developing countries. These findings help to explain why a platform-plus business model emerged as a successful business model innovation to improve ETS in countries like India

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Rotman School of Management Working Paper ; No. 4049997
    Schlagworte: Platforms; Development Operations; Healthcare; Innovative Business Models; Emergency Transportation Systems; Game Theory
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: 1 Online-Ressource (30 p)
    Bemerkung(en):

    Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments March 4, 2022 erstellt

  4. Advertising Platforms and Privacy
    Erschienen: 2022
    Verlag:  SSRN, [S.l.]

    We develop a general equilibrium model of informative advertising to examine the implications of privacy regulations on consumer welfare, focusing on its utilitarian aspects. In our model, firms reach consumers by placing ads on an advertising... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    We develop a general equilibrium model of informative advertising to examine the implications of privacy regulations on consumer welfare, focusing on its utilitarian aspects. In our model, firms reach consumers by placing ads on an advertising platform. Privacy regulations affect ad targetability by either facilitating or hindering the identification of consumers’ preferences. The ad platform takes into account the level of targetability it can offer advertisers when choosing ad prices for different products. On the demand side, consumers are heterogeneous in their product preferences, and in how willing they are to consider a non-preferred product. We show that it is possible for some consumers to exhibit a preference for privacy purely for instrumental reasons. Our analysis characterizes the conditions under which the privacy preferences of different types of consumers will be aligned or opposed. The platform’s market power in the ad market and the possibility of cross-selling in the product market—products intended for choosier consumers selling to consumers with flexible preferences under privacy— are critical factors. If all consumers were picky enough to only consider offers of their preferred product, then equilibrium will feature within-product competition only and all consumers (as well as the platform) will be indifferent between privacy and no privacy. On the other hand, if ad prices are exogenous to the privacy regime—as might be the case if the ad market were competitive—then all consumers prefer no privacy. In the popular discourse the issues around privacy are commonly posed as a tussle between the intrinsic privacy rights of consumers and the greater productivity of advertising under no privacy. This paper suggests that the terms of this debate are too narrow. Consumers can find value in privacy purely for instrumental reasons simply because the presence of consumers with flexible preferences introduces the possibility of greater competition in the product market leading to lower prices and greater consumption for some or all consumers

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Rotman School of Management Working Paper ; No. 4248339
    Schlagworte: Advertising; Platforms; Privacy; Pricing
    Umfang: 1 Online-Ressource (78 p)
    Bemerkung(en):

    Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments October 14, 2022 erstellt

  5. Video conferencing
    infrastructures, practices, aesthetics
    Beteiligt: Volmar, Axel (HerausgeberIn); Moskatova, Olga (HerausgeberIn); Distelmeyer, Jan (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2023
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Klappentext: The COVID-19 pandemic has reorganized existing methods of exchange, turning comparatively marginal technologies into the new normal. Multipoint videoconferencing in particular has become a favored means for web-based forms of remote... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book De Gruyter
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    Orient-Institut Beirut
    Online
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    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
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    Katholische Hochschule für Sozialwesen Berlin, Bibliothek
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    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
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    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
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    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
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    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
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    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
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    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
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    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
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    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
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    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook DeGruyter
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    Duale Hochschule Gera-Eisenach, Bibliothek, Campus Gera
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    Universitätsbibliothek Greifswald
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
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    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Hannover
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    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
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    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    E-Book OA
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    Universitätsbibliothek Heidelberg
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book De Gruyter OA
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    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
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    Universitätsbibliothek Hildesheim
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    Universitätsbibliothek Ilmenau
    MDW 2024
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
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    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
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    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
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    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook deGruyter
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    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter open access
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    ebook deGruyter open access
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
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    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook OA
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    Universitätsbibliothek Mannheim
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    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Book deGruyter
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    Hochschulbibliothek Friedensau
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    Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Online-Ressource
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    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book DeGruyter
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
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    Universitätsbibliothek Osnabrück
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    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    De Gruyter (Open Access)
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book OA
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    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
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    Universitätsbibliothek Rostock
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    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
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    Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd, Bibliothek
    eBook OA DeGruyter
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    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
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    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    eBook DeGruyter
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    Hochschule für Technik Stuttgart, Bibliothek
    deGruyter OA
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    Universitätsbibliothek Stuttgart
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    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook DeGruyter Oldenbourg
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    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
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    Universitätsbibliothek Vechta
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    UB Weimar
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    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook DeGruyter OpenAccess
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
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    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
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    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
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    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
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    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
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    Klappentext: The COVID-19 pandemic has reorganized existing methods of exchange, turning comparatively marginal technologies into the new normal. Multipoint videoconferencing in particular has become a favored means for web-based forms of remote communication and collaboration without physical copresence. Taking the recent mainstreaming of videoconferencing as its point of departure, this anthology examines the complex mediality of this new form of social interaction. Connecting theoretical reflection with material case studies, the contributors question practices, politics and aesthetics of videoconferencing and the specific meanings it acquires in different historical, cultural and social contexts.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Volmar, Axel (HerausgeberIn); Moskatova, Olga (HerausgeberIn); Distelmeyer, Jan (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839462287; 9783732862283
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: MS 7965 ; AP 13550
    Schriftenreihe: Digital Society ; Volume 53
    Schlagworte: Gesellschaft und Kultur, allgemein; HISTORY / Social History; Society & culture: general; SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Weitere Schlagworte: Digital Culture; Digital Media; Media Aesthetics; Media History; Media Studies; Media Theory; Media; Platforms; Society; Technology; Videoconferencing
    Umfang: 1 Online-Ressource (372 Seiten)
  6. A copycat penalty
    micro evidence from an online crowdsourcing platform
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  [Stanford Graduate School of Business], [Stanford, CA]

    Open innovation platforms that enable organizations to crowdsource ideation to parties external to the firm are proliferating. In many cases, the platforms use open contests that allow the free exchange of ideas with the goal of improving the... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Open innovation platforms that enable organizations to crowdsource ideation to parties external to the firm are proliferating. In many cases, the platforms use open contests that allow the free exchange of ideas with the goal of improving the ideation process. In open contests, participants (“solvers”) observe the ideas of others as well as the feedback received from the contest sponsor (“seeker”). The open nature of such contests generate incentives for imitating successful early designs by future solvers at the cost of the original solvers. As such, this creates the possibility of the platform unraveling when original solvers strategically withdraw from the platform, expecting their ideas will be copied without recompense. To investigate agent behavior in such a setting, we analyze publicly accessible micro-data on more than 6,000 design contests, submissions and participants from crowdsourced open ideation platforms and augment this analysis with field and online experiments. These data include the original image files submitted to the contests, which enable us to compare how similar one image is to another using a customized ensemble image comparison algorithm. We find that better rated designs are likely to be imitated by later entering solvers, thereby generating significant risk to early entrants that their ideas will be appropriated by later entrants without recompense. As a countervailing force, we document that seekers tend to reward original designs, and avoid picking as winners those that seem to be imitating and free-riding. Seekers perceive original designers as more competent, informing their design choice. These patterns suggest that market behavior on such platforms may have a self-policing component that disincentivizes excessive imitation, rewards originality and prevents unraveling

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: [Stanford University Graduate School of Business research paper ; no. 18, 11]
    Schlagworte: Crowdsourcing; Image Comparison Algorithms; Computer Vision; Imitation; Innovation Con- Tests; Platforms; Learning
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 34 Seiten), Illustrationen
  7. On open innovation, platforms, and entrepreneurship
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Berkeley, University of California, Berkeley Roundtable on the International Economy, [Berkeley, CA]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: BRIE working paper ; 2018, 5
    Schlagworte: Entrepreneurship; Open innovation; Platforms; Ecosystems
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 32 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Forthcoming, "Strategic Entrepreneurship Journal"

  8. Device-funded vs ad-funded platforms
    Autor*in: Etro, Federico
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  DISEI, Università degli Studi di Firenze, Firenze (Italia)

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 650
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; 2020, n. 19
    Schlagworte: Platforms; business models; monopolistic competition; horizontal differentiation; vertical differentiation
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 38 Seiten)
  9. Platforms as Enablers for Industrial Symbiosis
    Autor*in: Kosmol, Linda
    Erschienen: 2021

    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Hannover
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    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
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    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
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    UB Weimar
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Esswein, Werner (AkademischeR BetreuerIn); Strahringer, Susanne (AkademischeR BetreuerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 515
    Schlagworte: Platforms; Industrial Symbiosis; Circular Economy; Information Sharing; Ecosystem; Design
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Technische Universität Dresden, 2021

  10. Enfranchising the crowd
    nominee account equity crowdfunding
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Center for Financial Studies, Goethe University, Frankfurt am Main, Germany

    The nominee approach to equity crowdfunding pools all crowd investors into one (nominee) account where typically the platform acts as the legal owner but the crowd retains beneficial ownership. The platform plays an active digital corporate... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 108
    keine Fernleihe

     

    The nominee approach to equity crowdfunding pools all crowd investors into one (nominee) account where typically the platform acts as the legal owner but the crowd retains beneficial ownership. The platform plays an active digital corporate governance role that simultaneously enfranchises crowd investors with voting and ownership rights but removes the administrative burden on startups of having to deal with several hundred shareholders. Through an inter-platform and intra-platform analysis of a large sample of 1,018 initial equity crowdfunding campaigns, this paper assesses both the short-term and the long-term impact of nominee versus direct ownership. It finds that nominee initial campaigns are on average more successful than direct ownership campaigns in that they are more likely to succeed, raise more funds, attract overfunding and enjoy greater long run success in terms of successful seasoned equity crowdfunded offerings, numbers of such offerings, and probability of survival. These results hold inter-platform between the two main UK equity crowdfunding platforms (Seedrs and Crowdcube) as well as intra-platform, using the post-2015 quasi-natural experiment when the nominee approach became an option for startups raising capital on Crowdcube.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/246876
    Schriftenreihe: CFS working paper series ; no. 664
    Schlagworte: Entrepreneurial finance; corporate governance; nominee account
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 49 Seiten)
  11. Trading through platforms
    evidence from AliExpress
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Graduate Institute of International and Development Studies, [Geneva]

    This paper strives to contribute three things to the literature. The first is a line-sketch theory model that puts consumers into the value chain. It emphasizes the value-creating aspect of superior matching between consumers preferences and the... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    This paper strives to contribute three things to the literature. The first is a line-sketch theory model that puts consumers into the value chain. It emphasizes the value-creating aspect of superior matching between consumers preferences and the varieties when they can purchase online (and thus have access to a broader range of varieties than is available locally). We indirectly test this by estimating the impact that AliExpress has on exports. AliExpress data is unique in that only Chinese firms can sell and only non-Chinese can buy on the platform. Third, we provide evidence that the introduction of such platforms can support export of domestic value added.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: Platforms; AliExpress; Trade; Trade and Work
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 40 Seiten)
  12. Merger policy in digital markets
    an ex-post assessment
    Erschienen: 2019
    Verlag:  DIW Berlin, German Institute for Economic Research, Berlin

    This paper presents a broad retrospective evaluation of mergers and merger decisions in the digital sector. We first discuss the most crucial features of digital markets such as network effects, multi-sidedness, big data, and rapid innovation that... mehr

    Zugang:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 14
    keine Fernleihe

     

    This paper presents a broad retrospective evaluation of mergers and merger decisions in the digital sector. We first discuss the most crucial features of digital markets such as network effects, multi-sidedness, big data, and rapid innovation that create important challenges for competition policy. We show that these features have been key determinants of the theories of harm in major merger cases in the past few years. We then analyse the characteristics of almost 300 acquisitions carried out by three major digital companies - Amazon, Facebook, and Google - between 2008 and 2018. We cluster target companies on their area of economic activity and show that they span a wide range of economic sectors. In most cases, their products and services appear to be complementary to those supplied by the acquirers. Moreover, target companies seem to be particularly young, being four-years-old or younger in nearly 60% of cases at the time of the acquisition. Finally, we examine two important merger cases, Facebook/Instagram and Google/Waze, providing a systematic assessment of the theories of harm considered by the UK competition authorities as well as evidence on the evolution of the market after the transactions were approved. We discuss whether the CAs performed complete and careful analyses to foresee the competitive consequences of the investigated mergers and whether a more effective merger control regime can be achieved within the current legal framework.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/213307
    Schriftenreihe: Discussion papers / Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung ; 1836
    Schlagworte: Electronic Commerce; Digitale Plattform; Übernahme; Fusion; Wettbewerbspolitik; Fusionskontrolle; Welt; Großbritannien; Digital Markets; Mergers; Network Effects; Big Data; Platforms; Ex-post; Antitrust
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 45 Seiten), Illustrationen
  13. Do sharing economy platforms foster trust in others?
    evidence from a survey experiment
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Center for Research in Economics and Management, University of Rennes 1, University of Caen Normandie, [Rennes]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 613
    keine Fernleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Center for Research in Economics and Management ; WP 2018, 13 (December 2018)
    Schlagworte: Trust; Sharing economy; Platforms
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 30 Seiten)
  14. On the private and social value of consumer data in vertically-integrated platform markets
    Erschienen: October 2020
    Verlag:  CSEF, Centre for Studies in Economics and Finance, Department of Economics, University of Naples, Naples, Italy

    Zugang:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 660
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / CSEF, Centre for Studies in Economics and Finance, University of Naples ; no. 583
    Schlagworte: Consumer Data; Competition; Information Accuracy; Platforms; Privacy; Value of Information; Vertical Integration
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 45 Seiten), Illustrationen
  15. You can lead a horse to water: spatial learning and path dependence in consumer search
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Cowles Foundation for Research in Economics, Yale University, New Haven, Connecticut

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 29
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Cowles Foundation discussion paper ; no. 2246 (July 2020)
    Schlagworte: Consumer search; Platforms; Online markets; Industrial organization
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 65 Seiten), Illustrationen
  16. The economics of platforms
    a theory guide for competition policy
    Erschienen: 20 July 2020
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 161
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    Universitätsbibliothek Mannheim
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; DP15071
    Schlagworte: Networks; Platforms; Markets; Competition Policy
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 44 Seiten)
  17. Negative spillover on service level across priority classes
    evidence from a radiology workflow platform
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  [University of Toronto - Rotman School of Management], [Toronto]

    Piece-rate compensation schemes, where workers are paid for each completed task regardless of the time spent on it, are common in practice. Detecting a potential negative impact on firm performance associated with their use adds to the literature on... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    Piece-rate compensation schemes, where workers are paid for each completed task regardless of the time spent on it, are common in practice. Detecting a potential negative impact on firm performance associated with their use adds to the literature on challenges of piece-rate compensation schemes. We study a radiology workflow platform that connects off-site radiologists with hospitals. These radiologists select tasks from a common pool, and the service level is characterized by meeting priority-specific turnaround time targets. However, imbalances between pay and workload of different tasks could result in higher priority tasks with low pay relative to workload receiving poorer service than low priority tasks. Using a large dataset, we investigate whether low priority tasks with a high pay-to-workload ratio have a shorter turnaround time. Then, using the same approach, we investigate whether having many low priority tasks with high pay-to-workload increases the turnaround time and probability of delay of higher priority tasks. We show that turnaround time is decreasing in pay-to-workload for lower priority tasks, whereas it is increasing in workload for high priority tasks. More importantly, we find evidence of a spillover effect: Having many economically attractive tasks with low priority can lead to longer turnaround times for higher priority tasks, increasing the likelihood that those tasks are delayed. Our results suggest that organizations where workers have task discretion from a common pool need to carefully align their piece-rate compensation scheme with the workload of each task. Imbalances may lead to a degradation in the system service level provided to time-sensitive customers

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: [Rotman School of Management working paper ; no. 3781929]
    Schlagworte: Empircal Research; Incentives and Contracting; Platforms
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  18. The significance of Herzberg and Taylor for the gig economy of China
    evaluating gigger incentives for Meituan and Ele.me
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Global Labor Organization (GLO), Essen

    This article investigates the motivation of contingent workers in the gig economy of China, particularly focusing on the two Mobile Food Delivery Aggregators (MFDA) - Meituan and Ele.me that controls over 80% of the food delivery market in China. The... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 565
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    This article investigates the motivation of contingent workers in the gig economy of China, particularly focusing on the two Mobile Food Delivery Aggregators (MFDA) - Meituan and Ele.me that controls over 80% of the food delivery market in China. The convenience of one "super-app" on phone, offered by each of these companies, allows users to order a diversified range of products and services starting from food, clothing to travel booking and ride-hailing. Online food ordering, however, tops the chart of online orders and this creates millions of food delivery rider jobs/gigs in mainland China. This paper draws key insights from the employee motivation theories by Herzberg and Taylor which underpins the findings and thematic discussion of this qualitative paper. While it is important to recognise that the usage growth of these MFDAs and consequently new gig creation is exponentially growing, the implications of this research would inform these online platform-based companies how to better design motivational factors or incentives to boost their employee satisfaction, engagement and levels of commitments in the colossal Gig economy of mainland China.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/234175
    Schriftenreihe: GLO discussion paper ; no. 849
    Schlagworte: Gig Economy; Contingent Workforce Management; Employee Engagement; Employee Motivation; Employee Retention; Scientific Management Theory; Two-Factor Theory; Collaborative Consumption; China; Mobile Food Delivery Aggregators(MFDA); Meituan-Dianping; Ele.me; Platforms
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 21 Seiten), Illustrationen
  19. Autonomous algorithmic collusion: economic research and policy implications

    Zugang:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 330
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working papers / Toulouse School of Economics ; no 1210
    Schlagworte: Algorithmic Pricing; Antitrust; Competition Policy; Artificial Intelligence; Collusion; Platforms
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 24 Seiten), Illustrationen
  20. Artificial intelligence platforms
    a new research agenda for digital platform economy
    Erschienen: 2020

    Three out of nine of S&P500 digital platform companies stand out as building own artificial intelligence (AI) platforms. There is overwhelming empirical evidence of AI technologies are being central to running a digital platform business. However,... mehr

    Zugang:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DSP 283
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    Three out of nine of S&P500 digital platform companies stand out as building own artificial intelligence (AI) platforms. There is overwhelming empirical evidence of AI technologies are being central to running a digital platform business. However, the current research agenda is not directing researchers to study AI technologies in the context of digital platforms. We have divided the proposed AI platforms research agenda as follows: The first set of questions we propose relates to an overall conceptualization of AI platforms. Thereafter, we recognize specific aspects of AI platforms, which need to be investigated in detail to gain understanding that is more complete. The second set of questions we propose relates to understanding the dynamics between AI platforms and the broader socio-economic context. This topic might be particularly relevant to economies of countries without indigenous AI platforms. Our paper builds on the proposition that AI is a general-purpose technology, which by itself carries properties of a digital platform.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/237361
    Schriftenreihe: ETLA working papers ; 76
    Schlagworte: Platforms; Digital Platform Economy; Artificial Intelligence; AI platforms; Research agenda
    Umfang: 1 Online-Ressource (16 Seiten), Illustrationen
  21. Design and evaluation of domain-specific platforms and the special case of digital healthcare
    Erschienen: 2020

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
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    UB Weimar
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Esswein, Werner (AkademischeR BetreuerIn); Strahringer, Susanne (AkademischeR BetreuerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 640 ; QX 700
    Schlagworte: Platforms; Digital Ecosystems; Design; Evaluation; Healthcare; eHealth
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 118 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Technische Universität Dresden, 2020

  22. Optimal financing with tokens
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Swiss Finance Institute, Geneva

    We develop a model in which a startup firm issues tokens to finance a digital platform, which creates agency conflicts between platform developers and outsiders. We show that token financing is generally preferred to equity financing, unless the... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 544
    keine Fernleihe

     

    We develop a model in which a startup firm issues tokens to finance a digital platform, which creates agency conflicts between platform developers and outsiders. We show that token financing is generally preferred to equity financing, unless the platform expects strong cash flows or faces severe financing needs and large agency conflicts. Tokens are characterized by their utility features, facilitating transactions, and security features, granting cash flow rights. While security features trigger endogenous network effects and spur platform adoption, they also dilute developers' equity stake and incentives so that the optimal level of security features decreases with agency conflicts and financing needs

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Research paper series / Swiss Finance Institute ; no 19, 78
    Swiss Finance Institute Research Paper ; No. 19-78
    Schlagworte: Tokens; Platforms; Moral Hazard; Financial Constraints; Dividend Rights
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 62 Seiten), Illustrationen
  23. Digitalization and platforms in agriculture
    organizations, power asymmetry, and collective action solutions
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Berkeley, University of California, Berkeley Roundtable on the International Economy, [Berkeley, CA]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: BRIE working paper ; 2020, 4
    Schlagworte: Digitization; Platform Economy; Agriculture; Agri-food systems; Cooperatives; Platforms
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 52 Seiten), Illustrationen
  24. Business model innovation for ambulance systems in developing economies
    "coordination and competition"
    Erschienen: [2023]
    Verlag:  INSEAD, [Fontainebleau]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: Revised version of 2022/43/TOM
    Schriftenreihe: Array ; 2023, 29
    Schlagworte: Platforms; Development Operations; Healthcare; Innovative Business Models; EmergencyTransportation Systems; Game Theory
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 84 Seiten), Illustrationen
  25. Effects of platforms' entry into own marketplace
    evidence from the mobile application market
    Erschienen: [2023]
    Verlag:  American Enterprise Institute, [Washington, DC]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/280664
    Schriftenreihe: AEI economics working paper ; 2023,03 (January 2023)
    Schlagworte: Platforms; competition; vertical integration; regulation; self-preferencing
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 27 Seiten), Illustrationen