Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 35.

  1. Motivation and self-regulated learning
    theory, research, and applications
    Beteiligt: Schunk, Dale H. (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York, NY [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schunk, Dale H. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780805858983; 0805858989
    RVK Klassifikation: CX 3000
    Auflage/Ausgabe: Reprint.
    Schlagworte: Motivation in education; Learning; Academic achievement
    Umfang: XI, 416 S., graph. Darst., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. Motivation, Language Identity and the L2 Self
    Beteiligt: Dörnyei, Zoltán (Hrsg.); Ushioda, Ema (Hrsg.)
    Erschienen: [2009]; © 2009
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    Due to its theoretical and educational significance within the language learning process, the study of L2 motivation has been an important area of second language acquisition research for several decades. Over the last few years L2 motivation... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Due to its theoretical and educational significance within the language learning process, the study of L2 motivation has been an important area of second language acquisition research for several decades. Over the last few years L2 motivation research has taken an exciting new turn by focusing increasingly on the language learner’s situated identity and various self-perceptions. As a result, the concept of L2 motivation is currently in the process of being radically reconceptualised and re-theorised in the context of contemporary notions of self and identity. With contributions by leading European, North American and Asian scholars, this volume brings together the first comprehensive anthology of key conceptual and empirical papers that mark this important paradigmatic shift

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dörnyei, Zoltán (Hrsg.); Ushioda, Ema (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847691293
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Second Language Acquisition
    Schlagworte: foreign language learning; L2 identity; L2 motivation; language learning; motivation; Second Language Acquisition; SLA.; Identity (Psychology); Motivation (Psychology); Motivation in education; Second language acquisition; Selbstbild; Identität; Fremdsprachenstudent; Fremdsprachenlernen; Motivation
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  3. Handbook of motivation at school
    Beteiligt: Wentzel, Kathryn R. (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wentzel, Kathryn R. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780805862843
    RVK Klassifikation: CX 3500
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Educational psychology handbook series
    Schlagworte: Motivation in education
    Umfang: XIII, 686 S., graph. Darst.
  4. Coaching for learning
    a practical guide for encouraging learning
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2009-7901
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781847061065; 1847061060
    Weitere Identifier:
    9781847061065
    Schlagworte: Lernen; Motivation;
    Weitere Schlagworte: Learning; Motivation in education; Reflective teaching
    Umfang: XIII, 209 S., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Formerly CIP Uk. - Includes bibliographical references (p. [195]-202) and index. - Why coaching for learning? -- How do we understand learning? -- How do we define coaching? -- The stages of the CARE model for realizing potential -- Stage 1 : creating comfort -- Stage 2 : raising awareness -- Stage 3 : re-awakening the flow of learning -- Stage 4 : empowerment -- Overview

  5. Motivation, language identity and the L2 self
    Beteiligt: Dörnyei, Zoltán (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    NA191.80 M9L2I
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Seminar für Sprachlehrforschung, Bibliothek
    M 1665
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BFY4724
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 16539
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    BFS11758
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    11BFS9473
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dörnyei, Zoltán (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781847691286; 9781847691279; 1847691285; 1847691277
    Schriftenreihe: Second language acquisition
    Schlagworte: Second language acquisition; Motivation in education; Identity (Psychology); Self; Fremdsprachenlernen; Selbstbild; Identität; Fremdsprachenstudent; Motivation
    Umfang: XI, 364 S., graph. Darst.
  6. Becoming a legendary teacher
    to instruct and inspire
    Erschienen: c2009
    Verlag:  Corwin, Thousand Oaks, Calif.

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1441652345; 9781441652348
    Schlagworte: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; Motivation; Unterrichtsführung; Effective teaching; Motivation in education; Motivation in education; Effective teaching; Motivation; Unterrichtsführung
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 274 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes index

    Piecing together the personality puzzle -- Nothing succeeds like success -- Establishing high expectations -- Practicing skillful communication -- Defining instructional protocol -- Winning the crowd -- Understanding practices and assessments -- Motivation -- Motivating high student achievement -- Recognizing and promoting excellence -- Developing powerful classroom management skills -- Epilogue: becoming a legend -- Appendix I: practical instructional advice -- Appendix II: homework points to remember -- Appendix III: create your own personal icon -- Appendix IV: one final story

    Includes bibliographical references and index

    Examining key characteristics that make teachers extraordinary, this resource demonstrates how educators can motivate students and create positive classroom environments

  7. Effective learning
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781847065322
    RVK Klassifikation: CP 5200
    Schriftenreihe: Ideas in action
    Schlagworte: Effective teaching; Learning; Motivation in education; Lernpsychologie; Motivation; Lernerfolg
    Umfang: VIII, 97 S., Ill.
  8. Understanding and engaging adolescents
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Corwin Press, Thousand Oaks

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781412970006; 9781412970013
    RVK Klassifikation: DV 2850
    Schlagworte: Middle school teaching; High school teaching; Teacher-student relationships; Motivation in education; Classroom management; High school; Middle school; Unterricht; Motivation
    Umfang: XI, 154 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. The inspired teacher
    how to know one, grow one, or be one
    Erschienen: c2009
    Verlag:  Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, Va.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781416607427; 1416607420
    Schlagworte: Lehrer; Teaching; Teachers; Motivation in education; Unterrichtsführung; Motivation; Lehrer
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiv, 255 p.), 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Knowing the subject -- Using knowledge of teaching and learning -- Solving instructional problems -- Improvising -- Managing a classroom -- Interpreting events in progress -- Being sensitive to context -- Monitoring learning -- Testing hypotheses -- Demonstrating respect -- Showing passion for teaching and learning -- Helping students reach higher levels of achievement -- Helping students understand complexity

  10. Rethinking homework
    best practices that support diverse needs
    Erschienen: c2009
    Verlag:  Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, VA

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781416608257
    Schlagworte: Homework; Motivation in education; Hausaufgabe; Motivation
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 180 p)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Motivation, Language Identity and the L2 Self
    Beteiligt: Dörnyei, Zoltán (Hrsg.); Ushioda, Ema (Hrsg.)
    Erschienen: [2009]; © 2009
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    Due to its theoretical and educational significance within the language learning process, the study of L2 motivation has been an important area of second language acquisition research for several decades. Over the last few years L2 motivation... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Due to its theoretical and educational significance within the language learning process, the study of L2 motivation has been an important area of second language acquisition research for several decades. Over the last few years L2 motivation research has taken an exciting new turn by focusing increasingly on the language learner’s situated identity and various self-perceptions. As a result, the concept of L2 motivation is currently in the process of being radically reconceptualised and re-theorised in the context of contemporary notions of self and identity. With contributions by leading European, North American and Asian scholars, this volume brings together the first comprehensive anthology of key conceptual and empirical papers that mark this important paradigmatic shift

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dörnyei, Zoltán (Hrsg.); Ushioda, Ema (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847691293
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Second Language Acquisition
    Schlagworte: foreign language learning; L2 identity; L2 motivation; language learning; motivation; Second Language Acquisition; SLA.; Identity (Psychology); Motivation (Psychology); Motivation in education; Second language acquisition; Selbstbild; Identität; Fremdsprachenstudent; Fremdsprachenlernen; Motivation
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  12. The inspired teacher
    how to know one, grow one, or be one
    Erschienen: c2009
    Verlag:  Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, Va.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781416607427; 1416607420
    RVK Klassifikation: CP 3000 ; DP 1740
    Schlagworte: Lehrer; Teaching; Teachers; Motivation in education; Lehrer; Unterrichtsführung; Motivation
    Umfang: xiv, 255 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Knowing the subject -- Using knowledge of teaching and learning -- Solving instructional problems -- Improvising -- Managing a classroom -- Interpreting events in progress -- Being sensitive to context -- Monitoring learning -- Testing hypotheses -- Demonstrating respect -- Showing passion for teaching and learning -- Helping students reach higher levels of achievement -- Helping students understand complexity

  13. Rethinking homework
    best practices that support diverse needs
    Erschienen: c2009
    Verlag:  Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, VA

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781416608257
    Schlagworte: Homework; Motivation in education; Motivation; Hausaufgabe
    Umfang: xi, 180 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  14. Motivation, language identity and the L2 self
    Erschienen: ©2009
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol, UK

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1847691293; 9781847691293
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; ER 925
    Schriftenreihe: Second language acquisition (Clevedon, England)
    Schlagworte: FOREIGN LANGUAGE STUDY / General; Identity (Psychology); Motivation in education; Second language acquisition; Self; Studiemotivatie; Tweedetaalverwerving; Lernmotivation; Identität; Selbstbild; Fremdsprachenlernen; Second language acquisition; Motivation in education; Identity (Psychology); Self; Selbstbild; Identität; Fremdsprachenstudent; Fremdsprachenlernen; Motivation
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 364 pages)
    Bemerkung(en):

    Master and use copy. Digital master created according to Benchmark for Faithful Digital Reproductions of Monographs and Serials, Version 1. Digital Library Federation, December 2002

    Includes bibliographical references and indexes

    Motivation, language identities and the L2 self: a theoretical overview / Ema Ushioda and Zoltán Dörnyei -- The L2 motivational self system / Zoltán Dörnyei -- The baby, the bathwater, and the future of language learning motivation research / Peter D. MacIntyre, Sean P. Mackinnon and Richard Clément -- The L2 motivational self system among Japanese, Chinese and Iranian learners of English: a comparative study / Tatsuya Taguchi, Michael Magid and Mostafa Papi -- Learning experiences, selves and motivated learning behaviour: a comparative analysis of structural models for Hungarian secondary and university learners of English / Kata Csizér and Judit Kormos -- Self and identity in L2 motivation in Japan: the ideal L2 self and Japanese learners of English / Stephen Ryan -- International posture and the ideal L2 self in the Japanese EFL context / Tomoko Yashima -- Motivation and vision: the relation between the ideal L2 self, imagination and visual style / Abdullah S. Al-Shehri --

    - Links between ethnolinguistic affiliation, self-related motivation and second language fluency: are they mediated by psycholinguistic variables? / Norman Segalowitz, Elizabeth Gatbonton and Pavel Trofimovich -- Toward the development of a scale to assess possible selves as a source of language learning motivation / Peter D. MacIntyre, Sean P. Mackinnon and Richard Clément -- A person-in-context relational view of emergent motivation, self and identity / Ema Ushioda -- Situating the L2 self: two Indonesian school learners of English / Martin Lamb -- Imagined identity and the L2 self in the French Foreign Legion / Zachary Lyons -- The sociocultural interface between ideal self and ought-to self: a case study of two Korean students' ESL motivation / Tae-Young Kim -- The internalisation of language learning into the self and social identity / Kimberly A. Noels -- Possible selves in language teacher development / Magdalena Kubanyiova --

    - Identity and self in e-language teaching / Cynthia White and Alex Ding -- Motivation, language identities and the L2 self: future research directions / Zoltán Dörnyei and Ema Ushioda

    "Due to its theoretical and educational significance within the language learning process, the study of L2 motivation has been an important area of second language acquisition research for several decades. Over the last few years L2 motivation research has taken an exciting new turn by focusing increasingly on the language learner's situated identity and various self-perceptions. As a result, the concept of L2 motivation is currently in the process of being radically reconceptualised and re-theorised in the context of contemporary notions of self and identity. With contributions by leading European, North American and Asian scholars, this volume brings together the first comprehensive anthology of key conceptual and empirical papers that mark this important paradigmatic shift."--Jacket

  15. The inspired teacher
    how to know one, grow one, or be one
    Erschienen: ©2009
    Verlag:  Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, Va.

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1283248484; 1416608702; 1416608729; 9781283248488; 9781416608707; 9781416608721
    RVK Klassifikation: CP 3000 ; DP 1740
    Schlagworte: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; Motivation in education; Teachers; Teaching; Lehrer; Motivation; Unterrichtsführung; Lehrer; Teaching; Teachers; Motivation in education; Lehrer; Unterrichtsführung; Motivation
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiv, 255 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Knowing the subject -- Using knowledge of teaching and learning -- Solving instructional problems -- Improvising -- Managing a classroom -- Interpreting events in progress -- Being sensitive to context -- Monitoring learning -- Testing hypotheses -- Demonstrating respect -- Showing passion for teaching and learning -- Helping students reach higher levels of achievement -- Helping students understand complexity

    Provides research-based pathways that teachers can take, regardless of their experience, to grow professionally and aim for truly inspired teaching

  16. Rethinking homework
    best practices that support diverse needs
    Erschienen: ©2009
    Verlag:  Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, Va.

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1283248565; 1416608257; 1416609377; 1416609393; 9781283248563; 9781416608257; 9781416609377; 9781416609391
    Schriftenreihe: ASCD member book
    Schlagworte: EDUCATION / Study Skills; Homework; Motivation in education; Hausaufgabe; Motivation; Homework; Motivation in education; Motivation; Hausaufgabe
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 180 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 167-172) and index

    The cult(ure) of homework -- Homework in the context of the new family -- Homework research and common sense -- Effective homework practices -- Homework completion strategies and support programs

    Covers the debate over whether homework is an essential component of rigorous schooling or a harmful practice. Topics include how to avoid the "homework trap" and seven steps to building better relationships with parents about homework

  17. Motivation, language identity and the L2 self
    Erschienen: c2009
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol, UK

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1847691293; 9781847691293
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; ER 925
    Schriftenreihe: Second language acquisition (Clevedon, England)
    Schlagworte: Identity (Psychology); Motivation in education; Second language acquisition; Self; Selbstbild; Identität; Fremdsprachenstudent; Fremdsprachenlernen; Motivation
    Umfang: xi, 364 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

  18. Handbook of motivation at school
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 020387949X; 0805862846; 0805862900; 9780805862843; 9780805862904
    RVK Klassifikation: CX 3500 ; DK 1000 ; DP 1740 ; DP 1742
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Educational psychology handbook series
    Schlagworte: Studiemotivatie; Motivation in education; Motivation; Unterrichtsführung
    Umfang: XIII, 686 S., graph. Darst.
  19. Motivation, language identity and the L2 self
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Multilingual matters, Bristol [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781847691279; 9781847691286
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; ER 925
    Schriftenreihe: Second Language Acquisition
    Schlagworte: Studiemotivatie; Tweedetaalverwerving; Second language acquisition; Motivation in education; Identity (Psychology); Self; Identität; Motivation; Fremdsprachenlernen; Fremdsprachenstudent; Selbstbild
    Umfang: XI, 364 S.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  20. Handbook of motivation at school
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Erziehungswissenschaftliche Zweigbibliothek Nürnberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 020387949X; 0805862846; 0805862900; 9780805862843; 9780805862904
    RVK Klassifikation: CX 3500 ; DK 1000 ; DP 1740 ; DP 1742
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Educational psychology handbook series
    Schlagworte: Studiemotivatie; Motivation in education; Motivation; Unterrichtsführung
    Umfang: XIII, 686 S., graph. Darst.
  21. Becoming a legendary teacher
    to instruct and inspire
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Corwin, Thousand Oaks, Calif.

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781412954808; 9781412954815
    RVK Klassifikation: DP 1740
    Schlagworte: Motivation in education; Effective teaching; Unterrichtsführung; Motivation
    Umfang: XIX, 274 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  22. The inspired teacher
    how to know one, grow one, or be one
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, Va.

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781416607427
    RVK Klassifikation: CP 3000 ; DP 1740
    Schlagworte: Lehrer; Teaching; Teachers; Motivation in education; Motivation; Unterrichtsführung; Lehrer
    Umfang: XIV, 255 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  23. Rethinking homework
    best practices that support diverse needs
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, Va.

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781416608257
    RVK Klassifikation: CP 3000
    Schlagworte: Homework; Motivation in education; Hausaufgabe; Motivation
    Umfang: XI, 180 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. What successful teachers do
    101 research-based classroom strategies for new and veteran teachers
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Corwin Press, Thousand Oaks, Calif.

    From the Publisher: Providing classroom applications, precautions, and references, this updated edition translates the latest research into 101 strategies for successful instruction for new and veteran teachers. mehr

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    From the Publisher: Providing classroom applications, precautions, and references, this updated edition translates the latest research into 101 strategies for successful instruction for new and veteran teachers.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781412966184; 1412966183; 9781412966191; 1412966191
    RVK Klassifikation: CP 3000 ; DP 1740
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: Effective teaching; Motivation in education; Lernerfolg; Unterrichtsführung; Motivation
    Umfang: xviii, 253 p., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  25. Spotlight on student engagement, motivation, and achievement
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Harvard Education Press, Cambridge, Mass.

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt