Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 7 von 7.

  1. Why our kids don't study
    an economist's perspective
    Autor*in: Owen, John D.
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Johns Hopkins Univ. Press, Baltimore [u.a.]

    Why do American students put less effort into school than those in almost any other industrialized country? The answer, suggests labor economist John Owen, is a startlingly simple matter of economic incentives. For most students, he contends,... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Why do American students put less effort into school than those in almost any other industrialized country? The answer, suggests labor economist John Owen, is a startlingly simple matter of economic incentives. For most students, he contends, studying hard is literally not worth the trouble. Owen explains that for high school graduates without a college diploma or specialized skills, getting a good job depends largely on how well they do in the employment interview - not on how well they did in school. Even for the college-bound, incentives are limited, as many colleges accept students based on their ability to pay rather than their academic standings Owen's proposed remedies for this situation include: encouraging employers to use high school grades, disciplinary records, and other credentials to rank applicants for good jobs; independent examinations at the national or regional level - also made available to employers - that measure academic and other achievements; an Americanized version of the European apprenticeship system to ease the transition from school to work; and allowing greater freedom of choice for students among schools and for schools among students. Why Our Kids Don't Study offers new solutions to an old problem. As the role of an educated work force in fostering American productivity and international competitiveness continues to occupy the nation's attention, the findings and proposals in John Owen's book are sure to spark discussion and debate

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Motivationsstörungen im Schulalter
    Formen, Ursachen, Förderung
    Autor*in: Keller, Gustav
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Auer, Donauwörth

    Staats- und Stadtbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3403025411
    RVK Klassifikation: CX 3500
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Schlagworte: Motivation (Psychology) in children; Motivation in education; Lernmotivation; Förderung; Pädagogische Psychologie; Störung; Schulkind; Motivation; Schüler
    Umfang: 72 S., Ill., graph. Darst.
  3. Motivationsstörungen im Schulalter
    Formen, Ursachen, Förderung
    Autor*in: Keller, Gustav
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Auer, Donauwörth

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3403025411
    RVK Klassifikation: CX 3500
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Schlagworte: Motivation (Psychology) in children; Motivation in education; Lernmotivation; Förderung; Pädagogische Psychologie; Störung; Schulkind; Motivation; Schüler
    Umfang: 72 S., Ill., graph. Darst.
  4. Why our kids don't study
    an economist's perspective
    Autor*in: Owen, John D.
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Johns Hopkins Univ. Press, Baltimore u.a.

    Why do American students put less effort into school than those in almost any other industrialized country? The answer, suggests labor economist John Owen, is a startlingly simple matter of economic incentives. For most students, he contends,... mehr

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Why do American students put less effort into school than those in almost any other industrialized country? The answer, suggests labor economist John Owen, is a startlingly simple matter of economic incentives. For most students, he contends, studying hard is literally not worth the trouble. Owen explains that for high school graduates without a college diploma or specialized skills, getting a good job depends largely on how well they do in the employment interview - not on how well they did in school. Even for the college-bound, incentives are limited, as many colleges accept students based on their ability to pay rather than their academic standings Owen's proposed remedies for this situation include: encouraging employers to use high school grades, disciplinary records, and other credentials to rank applicants for good jobs; independent examinations at the national or regional level - also made available to employers - that measure academic and other achievements; an Americanized version of the European apprenticeship system to ease the transition from school to work; and allowing greater freedom of choice for students among schools and for schools among students. Why Our Kids Don't Study offers new solutions to an old problem. As the role of an educated work force in fostering American productivity and international competitiveness continues to occupy the nation's attention, the findings and proposals in John Owen's book are sure to spark discussion and debate

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  5. Motivation in education
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Education Sect. of the Brit. Psycholog. Soc., [London]

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1854331825
    RVK Klassifikation: CX 3500
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Vernon-Wall lecture ; 14
    Schlagworte: Motivation in education; Lernmotivation; Erziehung; Motivation
    Umfang: 24 S., graph. Darst.
  6. Culture, motivation and achievement
    Beteiligt: Maehr, Martin L. (Hrsg.); Pintrich, Paul R. (Hrsg.)
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Jai Press [u.a.], Greenwich, Conn. [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  7. Motivationsstörungen im Schulalter :
    Formen, Ursachen, Förderung /
    Autor*in: Keller, Gustav,
    Erschienen: 1995.
    Verlag:  Auer,, Donauwörth :

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3-403-02541-1
    RVK Klassifikation: CX 3500
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Schlagworte: Motivation (Psychology) in children; Motivation in education; Schulkind.; Lernmotivation.; Förderung.; Motivation.; Störung.; Schüler.; Pädagogische Psychologie.
    Umfang: 72 S. : Ill., graph. Darst.