Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 22 von 22.

  1. Language learning in intercultural perspective
    approaches through drama and ethnography
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521623766; 0521625599
    RVK Klassifikation: EC 1448 ; ER 300 ; ER 925 ; ES 110 ; ES 750 ; ES 885
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge language teaching library
    Schlagworte: Kulturkontakt; Drama; Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachenlernen; Interkulturelle Erziehung
    Umfang: VIII, 310 S., Ill.
  2. Developing Intercultural Competence in Practice
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Nichols, Adam (Hrsg.); Stevens, David (Hrsg.)
    Erschienen: [2001]; © 2001
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    It is now widely recognised that learning a language should not just involve linguistic competence but also intercultural competence. It is also clear that intercultural competence can be developed through related subjects such as geography, history,... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    It is now widely recognised that learning a language should not just involve linguistic competence but also intercultural competence. It is also clear that intercultural competence can be developed through related subjects such as geography, history, mother tongue teaching. This book takes this as a given and provides practical help for teachers who wish to help their learners acquire intercultural competence in the ordinary classroom. It contains descriptions of lessons and materials from a wide range of classrooms in several countries and for beginners to advanced learners

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Nichols, Adam (Hrsg.); Stevens, David (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781853595356
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Languages for Intercultural Communication and Education
    Schlagworte: intercultural competence; intercultural education; teaching; Interkulturelles Verstehen; Neue Medien; Kulturkontakt; Kommunikative Kompetenz; Fremdsprachenunterricht; Interkulturelle Erziehung
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  3. From Foreign Language Education to Education for Intercultural Citizenship
    Essays and Reflections
    Autor*in: Byram, Michael
    Erschienen: [2008]; © 2008
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    This collection of essays and reflections starts from an analysis of the purposes of foreign language teaching and argues that this should include educational objectives which are ultimately similar to those of education for citizenship. It does so... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This collection of essays and reflections starts from an analysis of the purposes of foreign language teaching and argues that this should include educational objectives which are ultimately similar to those of education for citizenship. It does so by a journey through reflections on what is possible and desirable in the classroom and how language teaching has a specific role in education systems which have long had, and often still have, the purpose of encouraging young people to identify with the nation-state. Foreign language education can break through this framework to introduce a critical internationalism. In a ‘globalised’ and ‘internationalised’ world, the importance of identification with people beyond the national borders is crucial. Combined with education for citizenship, foreign language education can offer an education for ‘intercultural citizenship’

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847690807
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Languages for Intercultural Communication and Education
    Schlagworte: citizenship education; Foreign Language Teaching; intercultural learning; Intercultural communication; Languages, Modern; Multicultural education; Kulturkontakt; Interkulturelles Verstehen; Interkulturelle Erziehung; Fremdsprachenunterricht
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  4. Teaching Intercultural Competence Across the Age Range
    From Theory to Practice
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Conlon Perugini, Dorie (Hrsg.); Wagner, Manuela (Hrsg.)
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    This ground-breaking book is the first to describe in detail how teachers, supported by university educators and education advisers, might plan and implement innovative ideas based on sound theoretical foundations. Focusing on the teaching and... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This ground-breaking book is the first to describe in detail how teachers, supported by university educators and education advisers, might plan and implement innovative ideas based on sound theoretical foundations. Focusing on the teaching and learning of intercultural communicative competence in foreign language classrooms in the USA, the authors describe a collaborative project in which graduate students and teachers planned, implemented and reported on units which integrated intercultural competence in a systematic way in classrooms ranging from elementary to university level. The authors are clear and honest about what worked and what didn’t, both in their classrooms and during the process of collaboration. This book will be required reading for both scholars and teachers interested in applying academic theory in the classroom, and in the teaching of intercultural competence

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Conlon Perugini, Dorie (Hrsg.); Wagner, Manuela (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783098910
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Languages for Intercultural Communication and Education
    Schlagworte: citizenship education; citizenship; community of practice; foreign language classroom; foreign language education; intercultural competence; intercultural education; K-12; World languages; Intercultural communication; Language and culture; Language and languages; Interkulturelles Verstehen; Fremdsprachenunterricht
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 23. Nov 2018)

  5. Developing intercultural competence in practice
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Nichols, Adam (Hrsg.); Stevens, David (Hrsg.)
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Multilingual Matters, Clevedon [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Englisches Seminar, Bibliothek
    S AG Z01005
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    MWA15614
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BFS40472
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BFS40472
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Koblenz
    SL/N 2010 1157
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englische Seminar II, Bibliothek
    313/Fdc/BYR01
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    iku 533-27
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    D - 4.77
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek für Erziehungswissenschaft und Kommunikationswissenschaft
    ERZ XF1 802A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3F 42378
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    BFS14633
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    11BFS6205
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    11BFS6205+1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    11BFS6205+2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    AV/mb20583
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Nichols, Adam (Hrsg.); Stevens, David (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1853595373; 1853595365
    Schriftenreihe: Languages for intercultural communication and education ; 1
    Schlagworte: Kommunikative Kompetenz; Interkulturelle Erziehung; Fremdsprachenunterricht; Neue Medien; Kulturkontakt; Interkulturelle Kompetenz
    Umfang: VIII, 283 S., Ill., graph. Darst.
  6. Teaching intercultural competence across the age range
    from theory to practice
    Beteiligt: Wagner, Manuela (Hrsg.); Perugini, Dorie Conlon (Hrsg.); Byram, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Blue Ridge Summit

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wagner, Manuela (Hrsg.); Perugini, Dorie Conlon (Hrsg.); Byram, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781783098903; 9781783098897
    RVK Klassifikation: DO 9002 ; ES 885
    Schriftenreihe: Languages for intercultural communication and education ; 32
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Interkulturelle Kompetenz
    Weitere Schlagworte: Language and languages / Study and teaching; Language and culture / Study and teaching; Intercultural communication / Study and teaching; Intercultural communication / Study and teaching; Language and culture / Study and teaching; Language and languages / Study and teaching
    Umfang: xiii, 184 Seiten, Illustrationen, 24 cm
  7. Developing intercultural competence in practice
  8. Teaching Intercultural Competence Across the Age Range
    From Theory to Practice
    Beteiligt: Wagner, Manuela (Hrsg.); Perugini, Dorie Conlon (Hrsg.); Byram, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Blue Ridge Summit, PA

    This ground-breaking book is the first to describe in detail how teachers, supported by university educators and education advisers, might plan and implement innovative ideas based on sound theoretical foundations. Focusing on the teaching and... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This ground-breaking book is the first to describe in detail how teachers, supported by university educators and education advisers, might plan and implement innovative ideas based on sound theoretical foundations. Focusing on the teaching and learning of intercultural communicative competence in foreign language classrooms in the USA, the authors describe a collaborative project in which graduate students and teachers planned, implemented and reported on units which integrated intercultural competence in a systematic way in classrooms ranging from elementary to university level. The authors are clear and honest about what worked and what didn’t, both in their classrooms and during the process of collaboration. This book will be required reading for both scholars and teachers interested in applying academic theory in the classroom, and in the teaching of intercultural competence

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wagner, Manuela (Hrsg.); Perugini, Dorie Conlon (Hrsg.); Byram, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783098910
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DO 9002 ; ES 885
    Schriftenreihe: Languages for intercultural communication and education ; 32
    Schlagworte: citizenship education; citizenship; community of practice; foreign language classroom; foreign language education; intercultural competence; intercultural education; K-12; World languages; Intercultural communication; Language and culture; Language and languages; Interkulturelle Kompetenz; Fremdsprachenunterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 184 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 23. Nov 2018)

  9. Teaching intercultural competence across the age range
    from theory to practice
    Beteiligt: Wagner, Manuela (Hrsg.); Perugini, Dorie Conlon (Hrsg.); Byram, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Blue Ridge Summit

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wagner, Manuela (Hrsg.); Perugini, Dorie Conlon (Hrsg.); Byram, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781783098903; 9781783098897
    RVK Klassifikation: DO 9002 ; ES 885
    Schriftenreihe: Languages for intercultural communication and education ; 32
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Interkulturelle Kompetenz
    Weitere Schlagworte: Language and languages / Study and teaching; Language and culture / Study and teaching; Intercultural communication / Study and teaching; Intercultural communication / Study and teaching; Language and culture / Study and teaching; Language and languages / Study and teaching
    Umfang: xiii, 184 Seiten, Illustrationen, 24 cm
  10. From Foreign Language Education to Education for Intercultural Citizenship
    Essays and Reflections
    Autor*in: Byram, Michael
    Erschienen: [2008]; © 2008
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    This collection of essays and reflections starts from an analysis of the purposes of foreign language teaching and argues that this should include educational objectives which are ultimately similar to those of education for citizenship. It does so... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This collection of essays and reflections starts from an analysis of the purposes of foreign language teaching and argues that this should include educational objectives which are ultimately similar to those of education for citizenship. It does so by a journey through reflections on what is possible and desirable in the classroom and how language teaching has a specific role in education systems which have long had, and often still have, the purpose of encouraging young people to identify with the nation-state. Foreign language education can break through this framework to introduce a critical internationalism. In a ‘globalised’ and ‘internationalised’ world, the importance of identification with people beyond the national borders is crucial. Combined with education for citizenship, foreign language education can offer an education for ‘intercultural citizenship’

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847690807
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Languages for Intercultural Communication and Education
    Schlagworte: citizenship education; Foreign Language Teaching; intercultural learning; Intercultural communication; Languages, Modern; Multicultural education; Kulturkontakt; Interkulturelle Kompetenz; Fremdsprachenunterricht; Interkulturelle Erziehung
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  11. Developing Intercultural Competence in Practice
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Nichols, Adam (Hrsg.); Stevens, David (Hrsg.)
    Erschienen: [2001]; © 2001
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    It is now widely recognised that learning a language should not just involve linguistic competence but also intercultural competence. It is also clear that intercultural competence can be developed through related subjects such as geography, history,... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    It is now widely recognised that learning a language should not just involve linguistic competence but also intercultural competence. It is also clear that intercultural competence can be developed through related subjects such as geography, history, mother tongue teaching. This book takes this as a given and provides practical help for teachers who wish to help their learners acquire intercultural competence in the ordinary classroom. It contains descriptions of lessons and materials from a wide range of classrooms in several countries and for beginners to advanced learners

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Nichols, Adam (Hrsg.); Stevens, David (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781853595356
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Languages for Intercultural Communication and Education
    Schlagworte: intercultural competence; intercultural education; teaching; Neue Medien; Kulturkontakt; Kommunikative Kompetenz; Interkulturelle Kompetenz; Fremdsprachenunterricht; Interkulturelle Erziehung
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  12. Developing intercultural competence in practice
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Nichols, Adam (Hrsg.); Stevens, David (Hrsg.)
    Erschienen: [2001]
    Verlag:  Multilingual Matters, Clevedon [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  13. Language learning in intercultural perspective
    approaches through drama and ethnography
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521623766; 9780521625593
    RVK Klassifikation: ER 925 ; ES 110 ; ES 750 ; ES 885
    Auflage/Ausgabe: Re-issued in this digitally print. version
    Schriftenreihe: Cambridge language teaching library
    Schlagworte: Kulturkontakt; Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachenlernen; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelle Erziehung; Drama
    Umfang: VIII, 310 S., Ill.
  14. Developing intercultural competence in practice
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Nichols, Adam (Hrsg.); Stevens, David (Hrsg.)
    Erschienen: [2001]
    Verlag:  Multilingual Matters, Clevedon [u.a.]

    Hochschule für Wirtschaft und Recht, Hochschulbibliothek, Campus Schöneberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Wildau, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  15. Language learning in intercultural perspective
    approaches through drama and ethnography
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Univ. Pr., Cambridge

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521623766; 0521625599
    RVK Klassifikation: ES 750
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge language teaching library
    Schlagworte: Kulturkontakt; Fremdsprachenunterricht; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelle Erziehung; Drama; Fremdsprachenlernen
    Umfang: VIII, 310 S., Ill.
  16. From foreign language education to education for intercultural citizenship
    essays and reflections
    Autor*in: Byram, Michael
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Multilingual Matters, Clevedon [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Recht, Hochschulbibliothek, Campus Schöneberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781847690791; 9781847690784; 9781847690807
    RVK Klassifikation: DO 9000 ; DP 4200 ; ES 750 ; ES 861 ; ES 862 ; ES 885 ; MR 6700
    Schriftenreihe: Languages for intercultural communication and education ; 17
    Schlagworte: Interkulturelle Kommunikation; Languages, Modern; Multicultural education; Intercultural communication; Kulturkontakt; Interkulturelle Kompetenz; Fremdsprachenunterricht; Interkulturelle Erziehung
    Umfang: XI, 272 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  17. Languages for Intercultural Communication and Education, 1
    Developing Intercultural Competence in Practice
    Autor*in: Byram, Michael
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Multilingual Matters Limited, Clevedon ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Nichols, Adam; Stevens, David
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781853595356
    RVK Klassifikation: ES 767 ; ES 830 ; ES 750 ; ES 860 ; ES 885 ; DP 2500 ; DO 9000 ; DP 6120 ; MR 7100 ; DW 1500
    Schlagworte: Interkulturelle Kompetenz; Kulturkontakt; Fremdsprachenunterricht; Neue Medien; Interkulturelle Erziehung; Kommunikative Kompetenz
    Umfang: 1 Online-Ressource (291 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  18. Lernerautonomie durch Interkomprehension
    Projekte und Perspektiven = Promoting learner autonomy through intercomprehension = L'autonomisation de l'apprenant par l'intercompréhension

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.354.95
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    16/HD 162 D753 L6
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    000 ES 861 D753
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Gießen, Fachbibliothek Romanistik
    D 15/43 (153)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Spr BF 0131
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Germanistik I / Kulturanthropologie und Germanistik II
    08 U - L 107
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Anglistik/ Amerikanistik
    UD 212 L 1 I
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 IZA SA 9143 DO
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  19. Developing intercultural competence in practice
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Multilingual Matters, Clevedon [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.969.08
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.019.74
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    16/HD 219 B995 D4
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Campus
    21 / DW 1500 B995
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Gießen, Bibliothek Anglistik
    E G 1340
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Spr BF 5030
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1853595365; 1853595373
    RVK Klassifikation: ES 767 ; ES 830 ; ES 750 ; ES 860 ; ES 885 ; DP 2500 ; DO 9000 ; DP 6120 ; MR 7100 ; DW 1500
    Schriftenreihe: Languages for intercultural communication and education ; 1
    Schlagworte: Interkulturelle Kompetenz; Kulturkontakt; Fremdsprachenunterricht; Neue Medien; Interkulturelle Erziehung; Kommunikative Kompetenz
    Umfang: VIII, 283 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 277 - 281

  20. From foreign language education to education for intercultural citizenship
    essays and reflections
    Autor*in: Byram, Michael
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Multilingual Matters, Clevedon [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.587.69
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Gießen, Bibliothek Anglistik
    E G 3008
    keine Fernleihe
    Universität Gießen, Fachbibliothek Romanistik
    D 44/24
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Spr BF 5036
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 ES 861 B995
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1847690793; 9781847690791; 1847690785; 9781847690784
    RVK Klassifikation: DO 9000 ; DP 4200 ; ES 750 ; ES 861 ; ES 862 ; ES 885
    Schriftenreihe: Languages for intercultural communication and education ; 17
    Schlagworte: Fremdsprachenunterricht; Interkulturelle Erziehung; Kulturkontakt; Interkulturelle Kompetenz
    Umfang: XI, 272 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 258 - 272

  21. From foreign language education to education for intercultural citizenship
    essays and reflections
    Autor*in: Byram, Michael
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Multilingual Matters, Clevedon [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781847690791; 9781847690784; 9781847690807
    RVK Klassifikation: DO 9000 ; DP 4200 ; ES 750 ; ES 861 ; ES 862 ; ES 885 ; MR 6700
    Schriftenreihe: Languages for intercultural communication and education ; 17
    Schlagworte: Interkulturelle Kommunikation; Languages, Modern; Multicultural education; Intercultural communication; Kulturkontakt; Interkulturelle Kompetenz; Fremdsprachenunterricht; Interkulturelle Erziehung
    Umfang: XI, 272 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  22. Language learning in intercultural perspective
    approaches through drama and ethnography
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521623766; 9780521625593
    RVK Klassifikation: ER 925 ; ES 110 ; ES 750 ; ES 885
    Auflage/Ausgabe: Re-issued in this digitally print. version
    Schriftenreihe: Cambridge language teaching library
    Schlagworte: Kulturkontakt; Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachenlernen; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelle Erziehung; Drama
    Umfang: VIII, 310 S., Ill.