Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Essays in hermeneutics and critical theory
    Erschienen: 1988
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Universität Heidelberg, Philosophisches Seminar, Bibliothek
    162 Bub 3
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0231057040; 9780231057042
    Schlagworte: Hermeneutics; Ethics; Critical theory; Aufsatzsammlung; Hermeneutik; Kritische Theorie
    Umfang: VIII, 262 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes index. - Bibliography: p. [233]-257

  2. Essays in hermeneutics and critical theory
    Erschienen: 1988
    Verlag:  Columbia Univ. Press, New York

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0231057040
    Schlagworte: Critical theory; Ethics; Hermeneutics; Kritische Theorie; Hermeneutik
    Umfang: VIII, 262 S.
  3. Literatur als Politische Bildung. Wie ein Kontrollgang durchs Feuilleton zur Zwangsernährung des Romans „Kontrolliert“ von Rainald Goetz führte
    Autor*in: Kühn, Rainer
    Erschienen: 1988
    Verlag:  Büchse der Pandora, Wetzlar

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Pädagogische Korrespondenz (1988) 4, S. 89-98

  4. Tragedy and Theory
    The Problem of Conflict Since Aristotle
    Erschienen: 1988; ©1988
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    Main description: Michelle Gellrich engages current debates about the relationship between literature and theory by analyzing responses of theorists in the Western tradition to tragic conflict. Isolating the centrality of conflict in... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Main description: Michelle Gellrich engages current debates about the relationship between literature and theory by analyzing responses of theorists in the Western tradition to tragic conflict. Isolating the centrality of conflict in twentieth-century definitions of tragedy, Professor Gellrich discusses the efforts of modern critics to locate in Aristotle's Poetics the origins of this focus on agon. Through a study of ethical and political ideas formative of the Poetics, she demonstrates why Aristotle and his Renaissance and Neoclassical beneficiaries exclude conflict from their accounts of tragedy. The agonistic element, the book argues, first emerges in dramatic criticism in nineteenth-century Romantic theories of the sublime and, more influentially, in Hegel's lectures on drama and history.This turning point in the history of speculation about tragedy is examined with attention to a dynamic between the systematic aims of theory and the subversive conflicts of tragic plays. In readings of various Classical and Renaissance dramatists, Professor Gellrich reveals that strife in tragedy undermines expectations of coherence, closure, and moral stability, on which theory bases its principles of dramatic order. From Aristotle to Hegel, the philosophical interest in securing these principles determines attitudes toward conflict.Originally published in 1988.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These paperback editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400859382
    Weitere Identifier:
    9781400859382
    Schriftenreihe: Princeton Legacy Library
    Schlagworte: Tragedy; Conflict (Psychology) in literature; LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory
    Weitere Schlagworte: Aeschylus; Aesthetic Theory; Anguish; Antinomy; Antithesis; Appeal to emotion; Aristotle; Ars Poetica (Horace); Averroes; Bussy D'Ambois; Catharsis; Characters of Shakespear's Plays; Classical unities; Classicism; Closed circle; Coluccio Salutati; Consciousness; Contemptus mundi; Critical theory; Criticism; Critique; Decorum; Deontological ethics; Dialectic; Disputation; Dissoi logoi; Divine law; Dramatic theory; Ethical dilemma; Euripides
    Umfang: Online-Ressource (312 S.)
    Bemerkung(en):

    FrontmatterContentsPrefaceAcknowledgmentsNote on TranslationsIntroductionChapter One. Hegel: Conflict And OrderChapter Two. Aristotle: Conflict and DisorderChapter Three. Renaissance And Neoclassical Dramatic Theory: Conflict and DidacticismChapter Four. Kant and Schiller: Conflict and the SublimeBibliographyIndex.