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  1. Towards Bamboo Commercialization in Ethiopia
    Analysis of Technology Sources, Innovation and Entrepreneurship
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Saechsische Landesbibliothek- Staats- und Universitaetsbibliothek Dresden, Dresden ; Technische Universität Dresden

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Pretzsch, Jürgen (Akademischer Betreuer); Darr, Dietrich (Akademischer Betreuer); Woldie, Tefera Mengistu (Akademischer Betreuer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ZC 73576 ; ZC 73576
    Schlagworte: Bambus; Kommerzialisierung; Wirtschaftsordnung; Humankapital; Innovation; Agrarprodukt; Pflanzenproduktion
    Weitere Schlagworte: (stw)Bambus; (stw)Kommerzialisierung; (stw)Traditionelle Wirtschaft; (stw)Humankapital; (stw)Innovation; (stw)Äthiopien; Bambus; Äthopien; Innovation; Kommerzialisierung; Entrepreneurship; Bamboo; Commercialization; Ethiopia; Technology; Value Chain; Graue Literatur
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dresden, Technische Universität Dresden, Diss., 2015

  2. Towards bamboo commercialization in Ethiopia
    analysis of technology sources, innovation and entrepreneurship

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: ZC 73576 ; ZC 73576
    Schlagworte: Bambus; Kommerzialisierung; Wirtschaftsordnung; Humankapital; Innovation
    Weitere Schlagworte: (stw)Bambus; (stw)Kommerzialisierung; (stw)Traditionelle Wirtschaft; (stw)Humankapital; (stw)Innovation; (stw)Äthiopien; Bambus; Äthopien; Innovation; Kommerzialisierung; Entrepreneurship; Bamboo; Commercialization; Ethiopia; Technology; Value Chain; Graue Literatur
    Umfang: XVII, 213 S:, Ill., graph. Darst., 30 cm
    Bemerkung(en):

    Dresden, Techn. Univ., Diss., 2015

  3. Memes - Formen und Folgen eines Internetphänomens
    Erschienen: 2022
    Verlag:  transcript, Bielefeld

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783837661248; 3837661245
    Weitere Identifier:
    9783837661248
    DDC Klassifikation: Publizistische Medien, Journalismus, Verlagswesen (070); Soziologie, Anthropologie (301)
    Schriftenreihe: Digitale Gesellschaft ; Band 47
    Schlagworte: Internetphänomen
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; Meme; Internet; Digitalität; Semiotik; Kanon; Gegenwart; Kultur; Bild; Trolling; Populismus; Politik; Poetologie; Gattung; Humor; Satire; Persiflage; Witz; Kommerzialisierung; Medien; Popkultur; Digitale Medien; Medienästhetik; Medienwissenschaft; Digital Media; Semiotics; Canon; Contemporary; Culture; Image; Populism; Politics; Poetology; Genre; Humour; Commercialization; Media; Popular Culture; Media Aesthetics; Media Studies; (VLB-WN)1744: Hardcover, Softcover / Medien, Kommunikation/Medienwissenschaft; (BISAC Subject Heading)SOC052000; (BIC subject category)JFD; Meme; Internet; Digitalität; Semiotik; Kanon; Gegenwart; Kultur; Bild; Trolling; Populismus; Politik; Poetologie; Gattung; Humor; Satire; Persiflage; Witz; Kommerzialisierung; Medien; Popkultur; Digitale Medien; Medienästhetik; Medienwissenschaft; Digital Media; Semiotics; Canon; Contemporary; Culture; Image; Populism; Politics; Poetology; Genre; Humour; Commercialization; Media; Popular Culture; Media Aesthetics; Media Studies;; (thesoz)Ästhetik
    Umfang: 258 Seiten, Illustrationen, 23 cm, 408 g
  4. "Cashville"
    dilution of original country music identity through increasing commercialization
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Diplomica-Verl., Hamburg

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783842878457; 3842878451
    Weitere Identifier:
    9783842878457
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; Authentic Country Music Identity; Working Class Culture; Commercialization; National Expansion; History of Country Music; (VLB-WN)1564: Hardcover, Softcover / Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: 116 S., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  5. Kreativität als Beruf :
    soziologisch-philosophische Erkundungen in der Welt der Künste /
    Erschienen: [2019].
    Verlag:  transcript,, Bielefeld :

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 978-3-8376-4825-6; 3-8376-4825-7
    Weitere Identifier:
    9783837648256
    RVK Klassifikation: MS 8000 ; LH 60200 ; LH 61300
    Schriftenreihe: Kulturen der Gesellschaft ; Band 39
    Schlagworte: Berufsbild; Kunst; Kreativität; Lohnarbeit; Künste; Soziologie; Sozialphilosophie; Design; Berufswahl; Motivation; Arbeitsbedingungen; Ästhetik; Kommerzialisierung; Prekariat
    Weitere Schlagworte: Kunst; Prekarität; Beruf; Kapital; Ästhetik; Arbeit; Biographie; Design; Kommerzialisierung; Entfremdung; Emanzipation; Kultur; Kultursoziologie; Kunstsoziologie; Kulturphilosophie; Soziologie; Creativity; Art; Precarity; Profession; Capital; Aesthetics; Work; Biography; Commercialization; Alienation; Emancipation; Culture; Sociology of Culture; Sociology of Art; Philosophy of Culture; Sociology
    Umfang: 268 Seiten ;, 22.5 cm x 14.8 cm, 408 g.
  6. Clean energy
    bridging to commercialization ; the key potential role of large strategic industry partners
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Fondazione Eni Enrico Mattei, Milano

    This white paper explores a range of potentially attractive partnerships, including those between established US industry members, the entrepreneurial CE (clean energy) community, and the financial industry. These partnerships, include those that can... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 125 (2014,92)
    keine Fernleihe

     

    This white paper explores a range of potentially attractive partnerships, including those between established US industry members, the entrepreneurial CE (clean energy) community, and the financial industry. These partnerships, include those that can leverage a wide range of entrepreneurial and industry resources that are needed to promote the development and commercialization of innovative new technologies - partnerships that in turn can lead to accelerated, global utilization of CE, as well as US global leadership for the CE industry. The need for these partnerships is discussed within the context of the growing interest in CE, driven in large part by the anticipated strong, global growth in energy demand, as well as by the need for a spectrum of other long term (e.g. environmental) benefits from CE. The impacts of the rapidly changing investment and the market environment for innovative CE technologies, are also explored. The strong need for multifaceted enabling partnerships and resources are found to go well beyond those corresponding to financing, and includes for example, expertise on markets and market creation, and product development. In addition, deep resource levels are often especially needed in the pursuit of high potential, next generation CE innovative supply technologies that require costly technology development. Such is the case for example, where sophisticated manufacturing approaches are needed to exploit promising, and high performance, material combinations along with novel and complex technology based hardware. Further, access to adequate resources for the needed, high cost, technology development is increasingly less likely to be available from traditional partners such as VCs and their limited partners. Of the key potential partners explored, Strategic Industry Partners (SIPs) are found to be particularly intriguing - they have the most robust range of appropriate resources to potentially benefit from these partnerships while also helping to fill the void in the commercialization food chain for technology development, where VC funding is not available. SIPs also play a broad enabling role for the growth of the entrepreneurial US based, CE industry. Moreover, SIPs also have the required stature and influence to impact global markets as well as to promote global US leadership in CE, while also contributing to the dialogue around public-private partnerships. While SIPs have stringent requirements for partnering, as well as intense competition for their resource investments, successfully pursuing mutually attractive partnerships with SIPs should be well worth the required effort.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/107731
    Schriftenreihe: Array ; 92.2014
    Schlagworte: Clean Energy; Strategic Industry Partners; High Cost Technology Development; Commercialization
    Umfang: Online-Ressource ([1], V, 35 S.), graph. Darst.
  7. The role of demesnes in the trade of agricultural horses in late medieval England
    Erschienen: November 2016
    Verlag:  The London School of Economics and Political Science, Economic History Department, London, UK

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Economic history working papers / LSE, Economic History Department ; no: 251, 2016
    Schlagworte: Trade; Commercialization; Market Integration; Horses; Medieval England; Medieval Economy; Economic History; Social History
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 26 Seiten), Illustrationen