Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 22 von 22.

  1. The Sublime of the Political
    Narrative and Autoethnography as Theory
    Erschienen: 2021
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

  2. Chinese Narrative
    Critical and Theoretical Essays
    Erschienen: 1987; ©1987
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    Although Chinese narrative, and especially the genres of colloquial fiction, have been subjected to intensive scholarly scrutiny, no comprehensive volume has provided a framework that would permit an overall view of the tradition. The distinguished... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Although Chinese narrative, and especially the genres of colloquial fiction, have been subjected to intensive scholarly scrutiny, no comprehensive volume has provided a framework that would permit an overall view of the tradition. The distinguished contributors to this volume have taken an important first step in making possible the consideration of Chinese narrative at the level of comparative and general literary scholarship.Originally published in 1987.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These paperback editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  3. Dramatic disgust
    aesthetic theory and practice from Sophocles to Sarah Kane
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Aesthetic disgust is a key component of most classic works of drama because it has much more potential than to simply shock the audience. This first extensive study on dramatic disgust places this sensation among pity and fear as one of the core... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Aesthetic disgust is a key component of most classic works of drama because it has much more potential than to simply shock the audience. This first extensive study on dramatic disgust places this sensation among pity and fear as one of the core emotions that can achieve katharsis in drama. The book sets out in antiquity and traces the history of dramatic disgust through Kant, Freud, and Kristeva to Sarah Kane's in-yer-face theatre. It establishes a framework to analyze forms and functions of disgust in drama by investigating its different cognates (miasma, abjection, etc.). Providing a concise argument against critics who have discredited aesthetic disgust as juvenile attention-grabbing, Sarah J. Ablett explains how this repulsive emotion allows theatre to dig deeper into what it means to be human

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839452103
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5410 ; HG 431 ; HG 620
    Schriftenreihe: Lettre
    Schlagworte: Abjection; Aesthetic Theory; Aesthetics; Disgust; History of Theatre; Literary Studies; Literature; Sarah Kane; Theatre Studies; Theatre; LITERARY CRITICISM / General; Aversion in literature; Drama; Ekel; Drama; Theater; Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (199 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Technische Universität Braunschweig, 2017

  4. The Making of Barbarians
    Chinese Literature and Multilingual Asia
    Autor*in: Saussy, Haun
    Erschienen: [2022]; ©2022
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, NJ

    A groundbreaking account of translation and identity in the Chinese literary tradition before 1850—with important ramifications for todayDebates on the canon, multiculturalism, and world literature often take Eurocentrism as the target of their... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A groundbreaking account of translation and identity in the Chinese literary tradition before 1850—with important ramifications for todayDebates on the canon, multiculturalism, and world literature often take Eurocentrism as the target of their critique. But literature is a universe with many centers, and one of them is China. The Making of Barbarians offers an account of world literature in which China, as center, produces its own margins. Here Sinologist and comparatist Haun Saussy investigates the meanings of literary translation, adaptation, and appropriation on the boundaries of China long before it came into sustained contact with the West.When scholars talk about comparative literature in Asia, they tend to focus on translation between European languages and Chinese, Korean, and Japanese, as practiced since about 1900. In contrast, Saussy focuses on the period before 1850, when the translation of foreign works into Chinese was rare because Chinese literary tradition overshadowed those around it.The Making of Barbarians looks closely at literary works that were translated into Chinese from foreign languages or resulted from contact with alien peoples. The book explores why translation was such an undervalued practice in premodern China, and how this vast and prestigious culture dealt with those outside it before a new group of foreigners—Europeans—appeared on the horizon "This book investigates the meanings of literary translation, adaptation, appropriation, and comparison on the boundaries of China long before sustained contact with the West. When scholars today talk about translation and comparative literature in Asia they tend to focus on translation between European languages and Chinese, Korean, and Japanese, as practiced since about 1900: works translated from European languages into Asian languages and works translated from Asian languages into European ones. Before about 1850, however, the translation of foreign works into Chinese was rare: Chinese literary tradition dwarfed those around it, and those traditions in many cases derived from Chinese. Translation often involved multiple "relays," a term for a translation in which the translator works not from the original but from another translation. Through an account of selected literary works that were translated from foreign originals into Chinese-among them Sanskrit Buddhist texts, poetry in the Yue and Bailang languages, and Mongol nomad epics-and the alterations that resulted, Saussy explores why translation was such a rare and underestimated practice premodern China, and how this vast and prestigious culture dealt with those outside it before the Chinese began to adopt Western standards of thinking, behavior, and expression"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  5. The aesthetic cold war
    decolonization and global literature
    Erschienen: [2022]; 2022
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton$4Oxford

    "How decolonization and the cold war influenced literature from Africa, Asia, and the Caribbean. How did superpower competition and the cold war affect writers in the decolonizing world? In The Aesthetic Cold War, Peter Kalliney explores the various... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "How decolonization and the cold war influenced literature from Africa, Asia, and the Caribbean. How did superpower competition and the cold war affect writers in the decolonizing world? In The Aesthetic Cold War, Peter Kalliney explores the various ways that rival states used cultural diplomacy and the political police to influence writers. In response, many writers from Africa, Asia, and the Caribbean--such as Chinua Achebe, Mulk Raj Anand, Eileen Chang, C.L.R. James, Alex La Guma, Doris Lessing, Ngũgĩ wa Thiong'o, and Wole Soyinka-carved out a vibrant conceptual space of aesthetic nonalignment, imagining a different and freer future for their work. Kalliney looks at how the United States and the Soviet Union, in an effort to court writers, funded international conferences, arts centers, book and magazine publishing, literary prizes, and radio programming. International spy networks, however, subjected these same writers to surveillance and intimidation by tracking their movements, tapping their phones, reading their mail, and censoring or banning their work. Writers from the global south also suffered travel restrictions, deportations, imprisonment, and even death at the hands of government agents. Although conventional wisdom suggests that cold war pressures stunted the development of postcolonial literature, Kalliney's extensive archival research shows that evenly balanced superpower competition allowed savvy writers to accept patronage without pledging loyalty to specific political blocs. Likewise, writers exploited rivalries and the emerging discourse of human rights to contest the attentions of the political police.A revisionist account of superpower involvement in literature, The Aesthetic Cold War considers how politics shaped literary production in the twentieth century"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  6. Dramatic disgust
    aesthetic theory and practice from Sophocles to Sarah Kane
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    Aesthetic disgust is a key component of most classic works of drama because it has much more potential than to simply shock the audience. This first extensive study on dramatic disgust places this sensation among pity and fear as one of the core... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Aesthetic disgust is a key component of most classic works of drama because it has much more potential than to simply shock the audience. This first extensive study on dramatic disgust places this sensation among pity and fear as one of the core emotions that can achieve katharsis in drama. The book sets out in antiquity and traces the history of dramatic disgust through Kant, Freud, and Kristeva to Sarah Kane's in-yer-face theatre. It establishes a framework to analyze forms and functions of disgust in drama by investigating its different cognates (miasma, abjection, etc.). Providing a concise argument against critics who have discredited aesthetic disgust as juvenile attention-grabbing, Sarah J. Ablett explains how this repulsive emotion allows theatre to dig deeper into what it means to be human Frontmatter -- Contents -- Introduction -- I. Greek Tragedy & Pollution -- II. Ekel in Eighteenth- & Nineteenth-Century Aesthetic Theory -- III. The Drama of Existential Disgust & Psychoanalysis -- IV. Disgust around the Millennium -- V. Theorising Disgust for Drama Analysis -- VI. Case Study: Dramatic Disgust in the Works of Sarah Kane -- Conclusion -- Bibliography -- Acknowledgements

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839452103
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Lettre
    Schlagworte: Aversion in literature; Aesthetics in literature; Drama; Drama; Aversion dans la littérature; Esthétique dans la littérature; Théâtre (Genre littéraire) - Thèmes, motifs; Théâtre (Genre littéraire) - Histoire et critique; Drama - Themes, motives; Drama; Aversion in literature; Aesthetics in literature; Criticism, interpretation, etc; Drama; Drama; LITERARY CRITICISM / General; Théâtre
    Weitere Schlagworte: Aesthetic Theory; Aesthetics; Disgust; History of Theatre; Literary Studies; Literature; Sarah Kane; Theatre Studies; Abjection
    Umfang: 1 Online-Ressource (199 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 177-199

    Dissertation, Technische Universität Carolo-Wilhelmina zu Braunschweig, 2017

  7. Dramatic disgust
    aesthetic theory and practice from Sophocles to Sarah Kane
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Aesthetic disgust is a key component of most classic works of drama because it has much more potential than to simply shock the audience. This first extensive study on dramatic disgust places this sensation among pity and fear as one of the core... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Aesthetic disgust is a key component of most classic works of drama because it has much more potential than to simply shock the audience. This first extensive study on dramatic disgust places this sensation among pity and fear as one of the core emotions that can achieve katharsis in drama. The book sets out in antiquity and traces the history of dramatic disgust through Kant, Freud, and Kristeva to Sarah Kane's in-yer-face theatre. It establishes a framework to analyze forms and functions of disgust in drama by investigating its different cognates (miasma, abjection, etc.). Providing a concise argument against critics who have discredited aesthetic disgust as juvenile attention-grabbing, Sarah J. Ablett explains how this repulsive emotion allows theatre to dig deeper into what it means to be human

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839452103
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5410 ; HG 431 ; HG 620
    Schriftenreihe: Lettre
    Schlagworte: Abjection; Aesthetic Theory; Aesthetics; Disgust; History of Theatre; Literary Studies; Literature; Sarah Kane; Theatre Studies; Theatre; LITERARY CRITICISM / General; Aversion in literature; Drama; Ekel; Drama; Theater; Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (199 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Technische Universität Braunschweig, 2017

  8. Histories of the Devil
    from Marlowe to Mann and the Manichees
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan, London

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781137518316; 1137518316
    Weitere Identifier:
    9781137518316
    RVK Klassifikation: EC 5410
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Schlagworte: Teufel <Motiv>; Literatur
    Weitere Schlagworte: DS; Aesthetic Theory; Carnival; Christianity; Comedy; Deconstruction; Diabolical; Double; Faust; Madness; Modernity; Necromancy; Nihilism; Soliloquy; Theology; Witchcraft
    Umfang: xvii, 308 Seiten
  9. The sublime of the political
    narrative and autoethnography as theory
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    In an age of immediate and global exchange of information, the ability to theorize about political conditions remains largely an elite, technocratic, and esoteric enterprise. In this timely intervention, Dean Caivano and Sarah Naumes argue that... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In an age of immediate and global exchange of information, the ability to theorize about political conditions remains largely an elite, technocratic, and esoteric enterprise. In this timely intervention, Dean Caivano and Sarah Naumes argue that storytelling in the form of narrative and autoethnography creates an emancipatory potential through its ability to theorize from below, welcoming marginalized and excluded voices. Drawing from the disciplines of political studies, philosophy and literary studies, this volume offers a new assessment of political texts through the lens of the sublime as a fertile terrain to challenge who can write and disseminate political ideas - and how

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839447727
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 7410 ; MB 2300 ; MK 1100
    Schriftenreihe: Edition Politik ; 79
    Schlagworte: Aesthetic Theory; Autoethnography; Methodology; Narrative; Political Science; Political Theory; Politics; POLITICAL SCIENCE / History & Theory; Politische Philosophie; Autoethnografie; Das Erhabene
    Umfang: 1 Online-Ressource (160 Seiten)
  10. The Romance of the Rose
    Third Edition
    Erschienen: [2023]; ©1971
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, NJ

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  11. The sublime of the political
    narrative and autoethnography as theory
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783837647723; 3837647722
    Weitere Identifier:
    9783837647723
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Edition Politik ; volume 79
    Schlagworte: Das Erhabene; Politische Philosophie; Autoethnografie
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; Aesthetic Theory; Narrative; Autoethnography; Methodology; Politics; Political Theory; Political Science; (VLB-WN)1733: Hardcover, Softcover / Politikwissenschaft/Politische Theorien, Ideengeschichte; Radical Democracy; (BISAC Subject Heading)POL010000; (BIC subject category)JPA
    Umfang: 160 Seiten, 24 cm, 261 g
  12. Avidly Reads Guilty Pleasures
    Autor*in: Zibrak, Arielle
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  New York University Press, New York, NY ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    "My guilty pleasure wasn't just reading low-brow fiction or even female-authored fiction, it was being femme itself."What is it about ribald romance novels, luxurious interior design, and frothy wedding dresses that often make women feel their... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    "My guilty pleasure wasn't just reading low-brow fiction or even female-authored fiction, it was being femme itself."What is it about ribald romance novels, luxurious interior design, and frothy wedding dresses that often make women feel their desires come with a shadow of shame? In Avidly Reads Guilty Pleasures, Arielle Zibrak considers the specifically pleasurable forms of feminine guilt and desire stimulated by supposedly "lowbrow" aesthetic tendencies. She takes up the overwhelming preoccupation with the experience of being humiliated, dominated, or even abused that has pervaded the stories that make up women's culture-from eighteenth-century epistolary novels to popular twentieth-century teen magazine features to present-day romantic comedies.In three chapters-"Rough Sex," "Expensive Sheets," and "Saying Yes to the Dress"-that mirror the plot structures of feminine fictions themselves, this book tells the story of the desires that only the guiltiest of pleasures evoke. Zibrak reexamines documents of femme culture long dismissed as "trash" to reveal the surprisingly cathartic experiences produced by tales of domination, privilege, and the material trappings of the heteropatriarchy.Part of the Avidly Reads series, this slim book gives us a new way of looking at American culture. With the singular blend of personal memoir and cultural criticism featured in the series, Avidly Reads Guilty Pleasures reclaims women's experiences for themselves.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  13. Dramatic Disgust
    Aesthetic Theory and Practice from Sophocles to Sarah Kane
    Erschienen: [2020]; ©2020
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    Aesthetic disgust is a key component of most classic works of drama because it has much more potential than to simply shock the audience. This first extensive study on dramatic disgust places this sensation among pity and fear as one of the core... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Aesthetic disgust is a key component of most classic works of drama because it has much more potential than to simply shock the audience. This first extensive study on dramatic disgust places this sensation among pity and fear as one of the core emotions that can achieve katharsis in drama. The book sets out in antiquity and traces the history of dramatic disgust through Kant, Freud, and Kristeva to Sarah Kane's in-yer-face theatre. It establishes a framework to analyze forms and functions of disgust in drama by investigating its different cognates (miasma, abjection, etc.). Providing a concise argument against critics who have discredited aesthetic disgust as juvenile attention-grabbing, Sarah J. Ablett explains how this repulsive emotion allows theatre to dig deeper into what it means to be human.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839452103
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HG 620 ; HG 431 ; EC 5410
    DDC Klassifikation: Bühnenkunst (792); Literatur und Rhetorik (800)
    Schriftenreihe: Lettre
    Schlagworte: Ästhetik; Ekel; Drama; Theater; Aversion in literature; Drama; Abjection; Aesthetic Theory; Aesthetics; Disgust; History of Theatre; Literary Studies; Literature; Sarah Kane; Theatre Studies; Theatre; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (204 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 15. Sep 2020)

  14. The Sublime of the Political
    Narrative and Autoethnography as Theory
    Autor*in: Caivano, Dean
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    In an age of immediate and global exchange of information, the ability to theorize about political conditions remains largely an elite, technocratic, and esoteric enterprise. In this timely intervention, Dean Caivano and Sarah Naumes argue that... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    In an age of immediate and global exchange of information, the ability to theorize about political conditions remains largely an elite, technocratic, and esoteric enterprise. In this timely intervention, Dean Caivano and Sarah Naumes argue that storytelling in the form of narrative and autoethnography creates an emancipatory potential through its ability to theorize from below, welcoming marginalized and excluded voices. Drawing from the disciplines of political studies, philosophy and literary studies, this volume offers a new assessment of political texts through the lens of the sublime as a fertile terrain to challenge who can write and disseminate political ideas - and how.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Naumes, Sarah
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839447727
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: MD 6000 ; MB 2300 ; EC 2450
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800); Philosophie und Psychologie (100); Politikwissenschaft (320)
    Schriftenreihe: Edition Politik ; 79
    Schlagworte: Das Erhabene; Politische Philosophie; Autoethnografie; Aesthetic Theory; Autoethnography; Methodology; Narrative; Political Science; Political Theory; Politics; POLITICAL SCIENCE / History & Theory
    Weitere Schlagworte: Aesthetic Theory; Autoethnography; Methodology; Narrative; Political Science; Political Theory; Politics
    Umfang: 1 Online-Ressource (162 p.)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Jul 2021)

  15. Dramatic disgust
    aesthetic theory and practice from Sophocles to Sarah Kane
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    Aesthetic disgust is a key component of most classic works of drama because it has much more potential than to simply shock the audience. This first extensive study on dramatic disgust places this sensation among pity and fear as one of the core... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Aesthetic disgust is a key component of most classic works of drama because it has much more potential than to simply shock the audience. This first extensive study on dramatic disgust places this sensation among pity and fear as one of the core emotions that can achieve katharsis in drama. The book sets out in antiquity and traces the history of dramatic disgust through Kant, Freud, and Kristeva to Sarah Kane's in-yer-face theatre. It establishes a framework to analyze forms and functions of disgust in drama by investigating its different cognates (miasma, abjection, etc.). Providing a concise argument against critics who have discredited aesthetic disgust as juvenile attention-grabbing, Sarah J. Ablett explains how this repulsive emotion allows theatre to dig deeper into what it means to be human Frontmatter -- Contents -- Introduction -- I. Greek Tragedy & Pollution -- II. Ekel in Eighteenth- & Nineteenth-Century Aesthetic Theory -- III. The Drama of Existential Disgust & Psychoanalysis -- IV. Disgust around the Millennium -- V. Theorising Disgust for Drama Analysis -- VI. Case Study: Dramatic Disgust in the Works of Sarah Kane -- Conclusion -- Bibliography -- Acknowledgements

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839452103
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Lettre
    Schlagworte: Aversion in literature; Aesthetics in literature; Drama; Drama; Aversion dans la littérature; Esthétique dans la littérature; Théâtre (Genre littéraire) - Thèmes, motifs; Théâtre (Genre littéraire) - Histoire et critique; Drama - Themes, motives; Drama; Aversion in literature; Aesthetics in literature; Criticism, interpretation, etc; Drama; Drama; LITERARY CRITICISM / General; Théâtre
    Weitere Schlagworte: Aesthetic Theory; Aesthetics; Disgust; History of Theatre; Literary Studies; Literature; Sarah Kane; Theatre Studies; Abjection
    Umfang: 1 Online-Ressource (199 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 177-199

    Dissertation, Technische Universität Carolo-Wilhelmina zu Braunschweig, 2017

  16. Avidly Reads Guilty Pleasures
    Autor*in: Zibrak, Arielle
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  New York University Press, New York, NY

    Frontmatter -- Contents -- Introduction -- 1 Rough Sex -- 2 Expensive Sheets -- 3 Saying Yes to the Dress -- Coda -- Acknowledgments -- Bibliography -- About the Author "My guilty pleasure wasn't just reading low-brow fiction or even female-authored... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Introduction -- 1 Rough Sex -- 2 Expensive Sheets -- 3 Saying Yes to the Dress -- Coda -- Acknowledgments -- Bibliography -- About the Author "My guilty pleasure wasn't just reading low-brow fiction or even female-authored fiction, it was being femme itself."What is it about ribald romance novels, luxurious interior design, and frothy wedding dresses that often make women feel their desires come with a shadow of shame? In Avidly Reads Guilty Pleasures, Arielle Zibrak considers the specifically pleasurable forms of feminine guilt and desire stimulated by supposedly "lowbrow" aesthetic tendencies. She takes up the overwhelming preoccupation with the experience of being humiliated, dominated, or even abused that has pervaded the stories that make up women's culture-from eighteenth-century epistolary novels to popular twentieth-century teen magazine features to present-day romantic comedies.In three chapters-"Rough Sex," "Expensive Sheets," and "Saying Yes to the Dress"-that mirror the plot structures of feminine fictions themselves, this book tells the story of the desires that only the guiltiest of pleasures evoke. Zibrak reexamines documents of femme culture long dismissed as "trash" to reveal the surprisingly cathartic experiences produced by tales of domination, privilege, and the material trappings of the heteropatriarchy.Part of the Avidly Reads series, this slim book gives us a new way of looking at American culture. With the singular blend of personal memoir and cultural criticism featured in the series, Avidly Reads Guilty Pleasures reclaims women's experiences for themselves

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  17. The Romance of the Rose
    Third Edition
    Erschienen: 2023; ©1971
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, NJ

    Many English-speaking readers of the Roman de la rose, the famous dream allegory of the thirteenth century, have come to rely on Charles Dahlberg's elegant and precise translation of the Old French text. His line-by-line rendering in contemporary... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Many English-speaking readers of the Roman de la rose, the famous dream allegory of the thirteenth century, have come to rely on Charles Dahlberg's elegant and precise translation of the Old French text. His line-by-line rendering in contemporary English is available again, this time in a third edition with an updated critical apparatus. Readers at all levels can continue to deepen their understanding of this rich tale about the Lover and his quest--against the admonishments of Reason and the obstacles set by Jealousy and Resistance--to pluck the fair Rose in the Enchanted Garden.The original introduction by Dahlberg remains an excellent overview of the work, covering such topics as the iconographic significance of the imagery and the use of irony in developing the central theme of love. His new preface reviews selected scholarship through 1990, which examines, for example, the sources and influences of the work, the two authors, the nature of the allegorical narrative as a genre, the use of first person, and the poem's early reception. The new bibliographic material incorporates that of the earlier editions. The sixty-four miniature illustrations from thirteenth-and fifteenth-century manuscripts are retained, as are the notes keyed to the Langlois edition, on which the translation is based

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  18. The Making of Barbarians
    Chinese Literature and Multilingual Asia
    Autor*in: Saussy, Haun
    Erschienen: [2022]; ©2022
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, NJ

    A groundbreaking account of translation and identity in the Chinese literary tradition before 1850—with important ramifications for todayDebates on the canon, multiculturalism, and world literature often take Eurocentrism as the target of their... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    A groundbreaking account of translation and identity in the Chinese literary tradition before 1850—with important ramifications for todayDebates on the canon, multiculturalism, and world literature often take Eurocentrism as the target of their critique. But literature is a universe with many centers, and one of them is China. The Making of Barbarians offers an account of world literature in which China, as center, produces its own margins. Here Sinologist and comparatist Haun Saussy investigates the meanings of literary translation, adaptation, and appropriation on the boundaries of China long before it came into sustained contact with the West.When scholars talk about comparative literature in Asia, they tend to focus on translation between European languages and Chinese, Korean, and Japanese, as practiced since about 1900. In contrast, Saussy focuses on the period before 1850, when the translation of foreign works into Chinese was rare because Chinese literary tradition overshadowed those around it.The Making of Barbarians looks closely at literary works that were translated into Chinese from foreign languages or resulted from contact with alien peoples. The book explores why translation was such an undervalued practice in premodern China, and how this vast and prestigious culture dealt with those outside it before a new group of foreigners—Europeans—appeared on the horizon "This book investigates the meanings of literary translation, adaptation, appropriation, and comparison on the boundaries of China long before sustained contact with the West. When scholars today talk about translation and comparative literature in Asia they tend to focus on translation between European languages and Chinese, Korean, and Japanese, as practiced since about 1900: works translated from European languages into Asian languages and works translated from Asian languages into European ones. Before about 1850, however, the translation of foreign works into Chinese was rare: Chinese literary tradition dwarfed those around it, and those traditions in many cases derived from Chinese. Translation often involved multiple "relays," a term for a translation in which the translator works not from the original but from another translation. Through an account of selected literary works that were translated from foreign originals into Chinese-among them Sanskrit Buddhist texts, poetry in the Yue and Bailang languages, and Mongol nomad epics-and the alterations that resulted, Saussy explores why translation was such a rare and underestimated practice premodern China, and how this vast and prestigious culture dealt with those outside it before the Chinese began to adopt Western standards of thinking, behavior, and expression"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  19. The aesthetic cold war
    decolonization and global literature
    Erschienen: [2022]; 2022
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton$4Oxford

    "How decolonization and the cold war influenced literature from Africa, Asia, and the Caribbean. How did superpower competition and the cold war affect writers in the decolonizing world? In The Aesthetic Cold War, Peter Kalliney explores the various... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    "How decolonization and the cold war influenced literature from Africa, Asia, and the Caribbean. How did superpower competition and the cold war affect writers in the decolonizing world? In The Aesthetic Cold War, Peter Kalliney explores the various ways that rival states used cultural diplomacy and the political police to influence writers. In response, many writers from Africa, Asia, and the Caribbean--such as Chinua Achebe, Mulk Raj Anand, Eileen Chang, C.L.R. James, Alex La Guma, Doris Lessing, Ngũgĩ wa Thiong'o, and Wole Soyinka-carved out a vibrant conceptual space of aesthetic nonalignment, imagining a different and freer future for their work. Kalliney looks at how the United States and the Soviet Union, in an effort to court writers, funded international conferences, arts centers, book and magazine publishing, literary prizes, and radio programming. International spy networks, however, subjected these same writers to surveillance and intimidation by tracking their movements, tapping their phones, reading their mail, and censoring or banning their work. Writers from the global south also suffered travel restrictions, deportations, imprisonment, and even death at the hands of government agents. Although conventional wisdom suggests that cold war pressures stunted the development of postcolonial literature, Kalliney's extensive archival research shows that evenly balanced superpower competition allowed savvy writers to accept patronage without pledging loyalty to specific political blocs. Likewise, writers exploited rivalries and the emerging discourse of human rights to contest the attentions of the political police.A revisionist account of superpower involvement in literature, The Aesthetic Cold War considers how politics shaped literary production in the twentieth century"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  20. Dramatic disgust
    aesthetic theory and practice from Sophocles to Sarah Kane
  21. Dramatic Disgust
    Aesthetic Theory and Practice from Sophocles to Sarah Kane
  22. Tragedy and Theory
    The Problem of Conflict Since Aristotle
    Erschienen: 1988; ©1988
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    Main description: Michelle Gellrich engages current debates about the relationship between literature and theory by analyzing responses of theorists in the Western tradition to tragic conflict. Isolating the centrality of conflict in... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Main description: Michelle Gellrich engages current debates about the relationship between literature and theory by analyzing responses of theorists in the Western tradition to tragic conflict. Isolating the centrality of conflict in twentieth-century definitions of tragedy, Professor Gellrich discusses the efforts of modern critics to locate in Aristotle's Poetics the origins of this focus on agon. Through a study of ethical and political ideas formative of the Poetics, she demonstrates why Aristotle and his Renaissance and Neoclassical beneficiaries exclude conflict from their accounts of tragedy. The agonistic element, the book argues, first emerges in dramatic criticism in nineteenth-century Romantic theories of the sublime and, more influentially, in Hegel's lectures on drama and history.This turning point in the history of speculation about tragedy is examined with attention to a dynamic between the systematic aims of theory and the subversive conflicts of tragic plays. In readings of various Classical and Renaissance dramatists, Professor Gellrich reveals that strife in tragedy undermines expectations of coherence, closure, and moral stability, on which theory bases its principles of dramatic order. From Aristotle to Hegel, the philosophical interest in securing these principles determines attitudes toward conflict.Originally published in 1988.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These paperback editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400859382
    Weitere Identifier:
    9781400859382
    Schriftenreihe: Princeton Legacy Library
    Schlagworte: Tragedy; Conflict (Psychology) in literature; LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory
    Weitere Schlagworte: Aeschylus; Aesthetic Theory; Anguish; Antinomy; Antithesis; Appeal to emotion; Aristotle; Ars Poetica (Horace); Averroes; Bussy D'Ambois; Catharsis; Characters of Shakespear's Plays; Classical unities; Classicism; Closed circle; Coluccio Salutati; Consciousness; Contemptus mundi; Critical theory; Criticism; Critique; Decorum; Deontological ethics; Dialectic; Disputation; Dissoi logoi; Divine law; Dramatic theory; Ethical dilemma; Euripides
    Umfang: Online-Ressource (312 S.)
    Bemerkung(en):

    FrontmatterContentsPrefaceAcknowledgmentsNote on TranslationsIntroductionChapter One. Hegel: Conflict And OrderChapter Two. Aristotle: Conflict and DisorderChapter Three. Renaissance And Neoclassical Dramatic Theory: Conflict and DidacticismChapter Four. Kant and Schiller: Conflict and the SublimeBibliographyIndex.