Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Inverse campaigning
    Autor*in: Konrad, Kai A.
    Erschienen: 2002

    Abstract: "It can be advantageous for an office motivated party A to spend effort to make it public that a group of voters will lose from party A's policy proposal. Such effort is called inverse campaigning. The inverse campaigning equilibria are... mehr

     

    Abstract: "It can be advantageous for an office motivated party A to spend effort to make it public that a group of voters will lose from party A's policy proposal. Such effort is called inverse campaigning. The inverse campaigning equilibria are described for the case where the two parties can simultaneously reveal information publicly to uninformed voters. Inverse campaigning dissipates the parties' rents and causes some inefficiency in expectation. Inverse campaigning also influences policy design. Successful policy proposals hurt small groups of voters who lose much and do not benefit small groups of voters who win much." (author's abstract)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    oai:gesis.izsoz.de:document/11307
    RVK Klassifikation: QB 910 ; QB 910
    DDC Klassifikation: Politikwissenschaft (320); Politikwissenschaft (320)
    Schriftenreihe: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Forschungsschwerpunkt Markt und politische Ökonomie ; Bd. 02-29
    Schlagworte: Konflikt; Signaling; Ökonomische Theorie der Demokratie; Wahlverhalten; Theorie; Wahlkampf
    Weitere Schlagworte: (stw)Konflikt; (stw)Signalling; (stw)Ökonomische Theorie der Demokratie; (stw)Wahlverhalten; (stw)Theorie; (stw)Wahlkampf; (thesoz)Politik; (thesoz)Wahlkampf; (thesoz)Informationsverhalten; (thesoz)Informationsvermittlung; (thesoz)Wirkung; (thesoz)Wähler; (thesoz)Partei; (thesoz)Implementation; (thesoz)politisches Programm; (thesoz)Kampagne; (thesoz)politische Kommunikation; Wahlprogramm; Arbeitspapier; Online-Publikation; Als Aufsatz endgültig erschienen; Buch; Graue Literatur
    Umfang: Online-Ressource, 17 S.
    Bemerkung(en):

    Veröffentlichungsversion

  2. Inverse campaigning