Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Elizabethan and Jacobean reappropriation in contemporary British drama
    'upstart crows'
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan, London, [England]

    "Preface" -- "Acknowledgements" -- "Contents" -- "Chapter 1 Introduction: Appropriating the Past" -- "From Adaptation to Appropriation" -- "Against Appropriation" -- "Harold Bloom and the Anxiety of Influence" -- "Postmodernism and the Parodic" --... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe

     

    "Preface" -- "Acknowledgements" -- "Contents" -- "Chapter 1 Introduction: Appropriating the Past" -- "From Adaptation to Appropriation" -- "Against Appropriation" -- "Harold Bloom and the Anxiety of Influence" -- "Postmodernism and the Parodic" -- "Resisting Postmodernism" -- "References" -- "Chapter 2 Why Rewrite Shakespeare and His Contemporaries?" -- "The New Jacobeans" -- "Rosencrantz and Guildenstern Revisited" -- "Challenging Shakespeare’s Cultural Authority" -- "Stoning the Crows" -- "â€Zeus in Carpet Slippers’: Faux Appropriations" -- "The Bard Appropriated" -- "References" -- "Chapter 3 A Host of Lears: Howard Barker’s Seven Lears, Elaine Feinstein’s Lear’s Daughters, and Sarah Kane’s Blasted" -- "Absent Fathers and Missing Queens" -- "Contemporary Fools" -- "Centaurs from the Waist Down" -- "Sarah Kane’s Blasted and King Lear" -- "The Gored State" -- "â€Since Dad Came Back’" -- "The Blasted Heath" -- "References" -- "Chapter 4 â€Love in the Museum’: Howard Barker, the Erotic and the Elizabethan/Jacobean Text" -- "Restoring Tragedy to a Non-Tragic Age" -- "The Archeology of the Elizabethan and Jacobean Text" -- "Unleashing the Erotic" -- "Death and the Erotic" -- "References" -- "Chapter 5 â€If Power Change Purpose’: Appropriation and the Shakespearian Despot" -- "Political Satire: Dick Deterred" -- "Contemporary Morality Plays" -- "Howard Brenton’s Political Parables" -- "David Greig’s Dunsinane" -- "References" -- "Chapter 6 Anyone for Venice? Wesker, Marowitz, and Pascal Appropriate The Merchant of Venice" -- "The Shylock Myth" -- "A Problem Play" -- "A Problematic City" -- "Belmont" -- "References" -- "Chapter 7 Festive Tragedy: Jez Butterworth’s Jerusalem (2009)" -- "Jerusalem: A Festive Comedy" -- "Puritans and Lords of Misrule" -- "â€What Do You Think an English Forest Is For’?".

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137444530
    RVK Klassifikation: HN 1261
    Schriftenreihe: Adaptation in Theatre and Performance Ser.
    Schlagworte: Literature-History and criticism; Shakespeare, William; Shakespeare, William; Theater; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (200 pages).
  2. Elizabethan and Jacobean Reappropriation in Contemporary British Drama
    "Upstart Crows"
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan UK, London

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137444530
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HN 1261
    Schriftenreihe: Adaptation in Theatre and Performance
    Schlagworte: Culture / Study and teaching; Ethnology / Europe; Theater / History; Performing arts; Literature / History and criticism; Literature, Modern; Cultural and Media Studies; Theatre History; Performing Arts; Early Modern/Renaissance Literature; British Culture; Literary History; Geschichte; Literatur; Renaissance; Rezeption; Englisch; Drama
    Umfang: 1 Online-Ressource (XI, 194 p)
  3. Elizabethan and Jacobean Reappropriation in Contemporary British Drama
    "Upstart Crows"
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan UK, London

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137444530
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HN 1261
    Schriftenreihe: Adaptation in Theatre and Performance
    Schlagworte: Culture / Study and teaching; Ethnology / Europe; Theater / History; Performing arts; Literature / History and criticism; Literature, Modern; Cultural and Media Studies; Theatre History; Performing Arts; Early Modern/Renaissance Literature; British Culture; Literary History; Geschichte; Literatur; Renaissance; Rezeption; Englisch; Drama
    Umfang: 1 Online-Ressource (XI, 194 p)
  4. Elizabethan and Jacobean Reappropriation in Contemporary British Drama
    'Upstart Crows'
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan UK, London ; Springer International Publishing AG, Cham

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137444530; 1137444533
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HN 1261 ; HO 12610
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2017
    Schriftenreihe: Adaptation in Theatre and Performance
    Schlagworte: Renaissance; Rezeption; Englisch; Drama; Theater—History; Performing arts; Theater; European literature—Renaissance, 1450-1600; Ethnology—Great Britain; Culture; Literature—History and criticism; Theatre History; Theatre and Performance Arts; Early Modern and Renaissance Literature; British Culture; Literary History
    Umfang: 1 Online-Ressource (XI, 194 Seiten)
  5. Elizabethan and Jacobean Reappropriation in Contemporary British Drama
    'Upstart Crows'
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan, London

    This book examines British playwrights' responses to the work of Shakespeare and his contemporaries since 1945, from Tom Stoppard's Rosencrantz and Guildenstern are Dead to Sarah Kane’s Blasted and Jez Butterworth’s Jerusalem. Using the work of Julie... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe

     

    This book examines British playwrights' responses to the work of Shakespeare and his contemporaries since 1945, from Tom Stoppard's Rosencrantz and Guildenstern are Dead to Sarah Kane’s Blasted and Jez Butterworth’s Jerusalem. Using the work of Julie Sanders and others working in the fields of Adaptation Studies and intertextual criticism, it argues that this relatively neglected area of drama, widely considered to be adaptation, should instead be considered as appropriation - as work that often mounts challenges to the ideologies and orthodoxies within Elizabethan and Jacobean drama, and questions the legitimacy and cultural authority of Shakespeare’s legacy. The book discusses the work of Howard Barker, Peter Barnes, Edward Bond, Howard Brenton, David Edgar, Elaine Feinstein and the Women’s Theatre Group, David Greig, Sarah Kane, Dennis Kelly, Bernard Kopps, Charles Marowitz, Julia Pascal and Arnold Wesker Contents -- Acknowledgements -- 1. Introduction: Appropriating the Past -- 2. Why Rewrite Shakespeare & his Contemporaries? -- 3. A Host of Lears: Howard Barker's Seven Lears, Elaine Feinstein's Lear's Daughters and Sarah Kane’s Blasted -- 4. ‘Love in the Museum’: Howard Barker, the Erotic and the Classical Text -- 5. ‘If Power Change Purpose’: Appropriation and the Shakespearian Despot -- 6. Anyone for Venice? Wesker. Marowitz & Pascal Appropriate The Merchant of Venice -- 7. Festive Tragedy: Jez Butterworth’s Jerusalem -- Bibliography -- Index

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137444530
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HN 1261
    Schriftenreihe: Adaptation in Theatre and Performance
    Array
    Array
    Schlagworte: Culture; Cultural and Media Studies; Ethnology; Theater; Performing arts; Literature; Literature, Modern
    Umfang: Online-Ressource (XI, 194 p, online resource)