Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. Hesiod's "Works and Days"
    how to teach self-sufficiency
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford [u.a.]

    Greek poet Hesiod's canonical archaic text, the 'Works and Days', was performed in its entirety, but was also relentlessly excerpted, quoted, and reapplied. In this volume, Lilah Grace Canevaro situates the poem within these two modes of reading and... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 931415
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Seminar für Griechische und Lateinische Philologie, Abteilung für Griechische Philologie und Abteilung für Lateinische Philologie der Antike und der Neuzeit, Bibliothek
    Frei 75: G Hes 2260
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    T gr 3900
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Bh 944 b
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bereich Klassisches Altertum
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    6173-532 7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    55 A 3944
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Philologisches Seminar, Bibliothek
    A HESIOD 4750
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.326
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Greek poet Hesiod's canonical archaic text, the 'Works and Days', was performed in its entirety, but was also relentlessly excerpted, quoted, and reapplied. In this volume, Lilah Grace Canevaro situates the poem within these two modes of reading and argues that the text itself, through Hesiod's complex mechanism of rendering elements detachable while tethering them to their context for the purposes of the poem, sustains both treatments. One of the poem's difficulties is that Hesiod gives remarkably little advice on how to negotiate these different modes of reading. Canevaro considers the didactic methods employed by Hesiod from two perspectives: in terms of the gaps he leaves, and of how he challenges his audience to fill them. She argues that Hesiod's reticence is linked to the high value he places on self-sufficiency, which creates a productive tension with the didactic thrust of the poem as teaching always involves a relationship of exchange and, at least up to a point, reliance and trust. Hesiod negotiates this potential contradiction by advocating not blind adherence to his teachings but thinking for oneself and working for one's lesson. Exploring key issues such as gender and genre, and persona and performance, this volume places this important poem within a wider context, revealing how it draws on and contributes to a tradition of usefulness Two reading traditions: linear and excerpting -- Two structuring strategies: detaching and tethering -- Two ideals: self-sufficiency and didacticism -- Didactic methods -- Filling the gaps

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch; Griechisch, modern (1453-)
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780198729549
    RVK Klassifikation: NG 1520 ; NH 2323 ; FH 20162 ; FH 20161
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schlagworte: Mythology, Greek, in literature; Didactic poetry, Greek
    Weitere Schlagworte: Hesiod: Works and days; Hesiod; Hesiod
    Umfang: XII, 269 S.