Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 11 von 11.

  1. Media and Mapping Practices in the Middle East and North Africa : Producing Space
    Beteiligt: Strohmaier, Alena (Hrsg.); Krewani, Angela (Hrsg.)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Amsterdam University Press

    A few months into the popular uprisings in the Middle East and North Africa (MENA) region in 2009/10, the promises of social media, including its ability to influence a participatory governance model, grassroots civic engagement, new social dynamics,... mehr

     

    A few months into the popular uprisings in the Middle East and North Africa (MENA) region in 2009/10, the promises of social media, including its ability to influence a participatory governance model, grassroots civic engagement, new social dynamics, inclusive societies and new opportunities for businesses and entrepreneurs, became more evident than ever. Simultaneously, cartography received new considerable interest as it merged with social media platforms. In an attempt to rearticulate the relationship between media and mapping practices, whilst also addressing new and social media, this interdisciplinary book abides by one relatively clear point: space is a media product. The overall focus of this book is accordingly not so much on the role of new technologies and social networks as it is on how media and mapping practices expand the very notion of cultural engagement, political activism, popular protest and social participation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Beteiligt: Strohmaier, Alena (Hrsg.); Krewani, Angela (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789462989092
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Media studies; Social issues & processes; Cartography, map-making & projections
    Weitere Schlagworte: Media, Space, Knowledge, Middle East, North Africa
    Umfang: 1 electronic resource (325 p.)
  2. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from Early Modernity to the Digital Age
    Beteiligt: Heibach, Christiane (HerausgeberIn); Krewani, Angela (HerausgeberIn); Schütze, Irene (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Frontmatter -- Contents -- Constructions of Media Authorship: Investigating Aesthetic Practices from Early Modernity to the Digital Age – An Introduction -- Assigning Authorship to Artistic Practices -- Naming and Not-Naming: Authorial Gestures in... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Constructions of Media Authorship: Investigating Aesthetic Practices from Early Modernity to the Digital Age – An Introduction -- Assigning Authorship to Artistic Practices -- Naming and Not-Naming: Authorial Gestures in Contemporary Art -- Bauhaus – A Trademark without Author? Remarks on Authorship in Design -- Authorship in the Contemporary Production of Metal Sculptures: Art Theory, Technology, Law and the Organization of Work -- The Artist, the Author and Authenticity -- Is Copyright Law the Zombie of Authorship? -- Avant-Gardes Practices and the Erosion of Authorship -- Have We Ever Been Modern? Reflections on Some Myths of Literary Production -- Autopoietic Processes within the Avant-Gardes: Fragmenting Authorship -- Gendered Discourses on Authorship in Film and Video -- Collaborative Authorship – Or How to Overcome the “Nightmare of Participation” -- Dispersed Authorship in Contemporary Media -- The Camera-stylo of Postfeminist Auteurism: Sofia Coppola’s “Cinema of Relief” -- Auteurism and Anonymity in Television: On the Domestication and Dispersion of Television Authorship -- Hacks as Means of Meaning-making -- Claiming Authorship? Machinima Production and the Streaming Practices of Gamers -- Authors, Fans, Pirates: On Fan Practices and Authorship -- Psychic Residues or: Maths, Wires, Code -- Images: Credits, Copyrights and Sources -- Contributors -- Index The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused on literature and the arts, but has ignored nearly any artistic practice beyond these two fields. “Constructions of Media Authorship” aims to fill this gap: the volume’s interdisciplinary contributions reflect historical and current artistic practices within various media and attempt to grasp them from different perspectives.The first part sheds a new light on different artistic and design practices and questions the still dominant view on the individual identifiable author. The second part discusses creative practices in literature, emphasizing the interrelation of aesthetic discourses and media practices. The third part investigates authoring in audiovisual media, especially film and TV, while the final part turns to electronic and digital media and their collective creativity and hybrid mediality. The volume is also an attempt to develop new methodological approaches, focusing on the interplay between various human and non-human actors in different media constellations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Heibach, Christiane (HerausgeberIn); Krewani, Angela (HerausgeberIn); Schütze, Irene (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110679632; 9783110679694
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 11500 ; EC 2200
    Schlagworte: Arts; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 268 Seiten), Illustrationen
  3. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from Early Modernity to the Digital Age
    Beteiligt: Heibach, Christiane (HerausgeberIn); Krewani, Angela (HerausgeberIn); Schütze, Irene (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2021/3136
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hans-Bredow-Institut für Medienforschung an der Universität Hamburg, Bibliothek
    AIV 2-143
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 13651
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    71/14893
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heibach, Christiane (HerausgeberIn); Krewani, Angela (HerausgeberIn); Schütze, Irene (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 9783110655070
    Weitere Identifier:
    9783110655070
    RVK Klassifikation: AP 11500 ; EC 2200
    Körperschaften/Kongresse: Constructions of media authorship (2016, Marburg)
    Schlagworte: Autorschaft; Künste; Neue Medien;
    Umfang: VI, 268 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm
    Bemerkung(en):

    "The articles in this book are based on a conference of the same title that took place at the Philipps-University of Marburg in Germany in May 2016." - Seite 10

  4. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from early modernity to the digital age
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused on literature and the arts, but has ignored nearly any artistic practice beyond these two fields. "Constructions of Media Authorship" aims to fill this gap: the volume's interdisciplinary contributions reflect historical and current artistic practices within various media and attempt to grasp them from different perspectives.The first part sheds a new light on different artistic and design practices and questions the still dominant view on the individual identifiable author. The second part discusses creative practices in literature, emphasizing the interrelation of aesthetic discourses and media practices. The third part investigates authoring in audiovisual media, especially film and TV, while the final part turns to electronic and digital media and their collective creativity and hybrid mediality. The volume is also an attempt to develop new methodological approaches, focusing on the interplay between various human and non-human actors in different media constellations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Heibach, Christiane (Hrsg.); Krewani, Angela (Hrsg.); Schütze, Irene (Hrsg.); Finger, Anke (Hrsg.); Richterich, Annika (Hrsg.); Stoltz, Barbara (Hrsg.); Petri, Grischka (Hrsg.); Huber, Hans Dieter (Hrsg.); Schwaab, Herbert (Hrsg.); Bruder, Johannes (Hrsg.); Roesler-Keilholz, Silke (Hrsg.); Cuntz-Leng, Vera (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Online
    ISBN: 9783110679632; 9783110679694
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5910 ; AP 13500
    Körperschaften/Kongresse: Constructions of media authorship (Veranstaltung) (2016, Marburg)
    Schlagworte: Authorship; creative/artistic practices; digital media; LITERARY CRITICISM / General; Neue Medien; Autorschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 268 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    The articles in this book are based on a conference of the same title that took place at the Philipps-University of Marburg in Germany in May 2016

  5. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from early modernity to the digital age
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte

     

    The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused on literature and the arts, but has ignored nearly any artistic practice beyond these two fields. "Constructions of Media Authorship" aims to fill this gap: the volume's interdisciplinary contributions reflect historical and current artistic practices within various media and attempt to grasp them from different perspectives.The first part sheds a new light on different artistic and design practices and questions the still dominant view on the individual identifiable author. The second part discusses creative practices in literature, emphasizing the interrelation of aesthetic discourses and media practices. The third part investigates authoring in audiovisual media, especially film and TV, while the final part turns to electronic and digital media and their collective creativity and hybrid mediality. The volume is also an attempt to develop new methodological approaches, focusing on the interplay between various human and non-human actors in different media constellations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heibach, Christiane (Hrsg.); Krewani, Angela (Hrsg.); Schütze, Irene (Hrsg.); Finger, Anke (Hrsg.); Richterich, Annika (Hrsg.); Stoltz, Barbara (Hrsg.); Petri, Grischka (Hrsg.); Huber, Hans Dieter (Hrsg.); Schwaab, Herbert (Hrsg.); Bruder, Johannes (Hrsg.); Roesler-Keilholz, Silke (Hrsg.); Cuntz-Leng, Vera (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Online
    ISBN: 9783110679632; 9783110679694
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5910 ; AP 13500
    Körperschaften/Kongresse: Constructions of media authorship (Veranstaltung) (2016, Marburg)
    Schlagworte: Authorship; creative/artistic practices; digital media; LITERARY CRITICISM / General; Autorschaft; Neue Medien
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 268 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    The articles in this book are based on a conference of the same title that took place at the Philipps-University of Marburg in Germany in May 2016

  6. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from early modernity to the digital age
    Beteiligt: Heibach, Christiane (Hrsg.); Krewani, Angela (Hrsg.); Schütze, Irene (Hrsg.)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heibach, Christiane (Hrsg.); Krewani, Angela (Hrsg.); Schütze, Irene (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    ISBN: 9783110655070; 3110655071
    Weitere Identifier:
    9783110655070
    RVK Klassifikation: EC 5910 ; AP 13500
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Körperschaften/Kongresse: Constructions of media authorship (Veranstaltung) (2016, Marburg)
    Schlagworte: Autorschaft; Neue Medien
    Weitere Schlagworte: Hardback; Fachpublikum/ Wissenschaft; Fachpublikum/ Wissenschaft; LIT000000; Authorship; creative/artistic practices; digital media; DSB: Literary studies: general; LIT000000; 1560: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: VI, 268 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm
    Bemerkung(en):

    Beiträge der Tagung "Constructions of media authorship" (Mai 2016) in Marburg

  7. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from early modernity to the digital age
    Beteiligt: Heibach, Christiane (Herausgeber); Krewani, Angela (Herausgeber); Schütze, Irene (Herausgeber)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heibach, Christiane (Herausgeber); Krewani, Angela (Herausgeber); Schütze, Irene (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 9783110655070; 3110655071
    Weitere Identifier:
    9783110655070
    Körperschaften/Kongresse: Constructions of media authorship (2016, Marburg)
    Schlagworte: Autorschaft; Künste; Neue Medien
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)LIT000000; Authorship; creative/artistic practices; digital media; (BIC subject category)DSB: Literary studies: general; (BISAC Subject Heading)LIT000000; (VLB-WN)1560: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft; (BISAC Subject Heading)SOC052000: SOC052000 SOCIAL SCIENCE / Media Studies; (BIC subject category)DSA: Literary theory; (BIC subject category)JFD: Media studies; Authorship; creative/artistic practices; digital media
    Umfang: VI, 268 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Die Artikel in diesem Buch basieren auf einer gleichnamigen Konferenz, die im Mai 2016 an der Philipps-Universität Marburg, Deutschland stattfand

  8. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from early modernity to the digital age
    Beteiligt: Heibach, Christiane (Herausgeber); Krewani, Angela (Herausgeber); Schütze, Irene (Herausgeber)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    91.250.57
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Heibach, Christiane (Herausgeber); Krewani, Angela (Herausgeber); Schütze, Irene (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 9783110655070; 3110655071
    Weitere Identifier:
    9783110655070
    RVK Klassifikation: AP 13500
    DDC Klassifikation: Künste; Bildende und angewandte Kunst (700); Literatur und Rhetorik (800)
    Körperschaften/Kongresse: Constructions of media authorship (2016, Marburg)
    Schlagworte: Künste; Neue Medien; Autorschaft
    Umfang: VI, 268 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Die Artikel in diesem Buch basieren auf einer gleichnamigen Konferenz, die im Mai 2016 an der Philipps-Universität Marburg, Deutschland stattfand

  9. Constructions of media authorship
    investigating aesthetic practices from Early Modernity to the Digital Age
    Beteiligt: Heibach, Christiane (HerausgeberIn); Krewani, Angela (HerausgeberIn); Schütze, Irene (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Frontmatter -- Contents -- Constructions of Media Authorship: Investigating Aesthetic Practices from Early Modernity to the Digital Age – An Introduction -- Assigning Authorship to Artistic Practices -- Naming and Not-Naming: Authorial Gestures in... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Constructions of Media Authorship: Investigating Aesthetic Practices from Early Modernity to the Digital Age – An Introduction -- Assigning Authorship to Artistic Practices -- Naming and Not-Naming: Authorial Gestures in Contemporary Art -- Bauhaus – A Trademark without Author? Remarks on Authorship in Design -- Authorship in the Contemporary Production of Metal Sculptures: Art Theory, Technology, Law and the Organization of Work -- The Artist, the Author and Authenticity -- Is Copyright Law the Zombie of Authorship? -- Avant-Gardes Practices and the Erosion of Authorship -- Have We Ever Been Modern? Reflections on Some Myths of Literary Production -- Autopoietic Processes within the Avant-Gardes: Fragmenting Authorship -- Gendered Discourses on Authorship in Film and Video -- Collaborative Authorship – Or How to Overcome the “Nightmare of Participation” -- Dispersed Authorship in Contemporary Media -- The Camera-stylo of Postfeminist Auteurism: Sofia Coppola’s “Cinema of Relief” -- Auteurism and Anonymity in Television: On the Domestication and Dispersion of Television Authorship -- Hacks as Means of Meaning-making -- Claiming Authorship? Machinima Production and the Streaming Practices of Gamers -- Authors, Fans, Pirates: On Fan Practices and Authorship -- Psychic Residues or: Maths, Wires, Code -- Images: Credits, Copyrights and Sources -- Contributors -- Index The author is dead, long live the author! This paradox has shaped discussions on authorship since at least the 1960s, when the dominant notion of the individual author-genius was first critically questioned. The ongoing discussion has mainly focused on literature and the arts, but has ignored nearly any artistic practice beyond these two fields. “Constructions of Media Authorship” aims to fill this gap: the volume’s interdisciplinary contributions reflect historical and current artistic practices within various media and attempt to grasp them from different perspectives.The first part sheds a new light on different artistic and design practices and questions the still dominant view on the individual identifiable author. The second part discusses creative practices in literature, emphasizing the interrelation of aesthetic discourses and media practices. The third part investigates authoring in audiovisual media, especially film and TV, while the final part turns to electronic and digital media and their collective creativity and hybrid mediality. The volume is also an attempt to develop new methodological approaches, focusing on the interplay between various human and non-human actors in different media constellations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Heibach, Christiane (HerausgeberIn); Krewani, Angela (HerausgeberIn); Schütze, Irene (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110679632; 9783110679694
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 11500 ; EC 2200
    Schlagworte: Arts; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 268 Seiten), Illustrationen
  10. Götzendämmerung - Kunst und Künstliche Intelligenz

    Every new beginning comes from some other beginning's end - Seneca.Die hypermoderne Verschiebung der Aufmerksamkeit von Künstler*innen zum maschinellen Prozess, der den künstlerischen Akt zur Mittelwertermittlung von Datenstrukturen reduziert, ist... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Every new beginning comes from some other beginning's end - Seneca.Die hypermoderne Verschiebung der Aufmerksamkeit von Künstler*innen zum maschinellen Prozess, der den künstlerischen Akt zur Mittelwertermittlung von Datenstrukturen reduziert, ist vollzogen. Der Mensch ist in ein neues, epochales Verhältnis zur Maschine eingetreten. Die Beiträger*innen des Bandes zeigen, dass Kunst gleichzeitig immer mehr in den Alltag des politisch-sozialen Raumes hineinwächst und im ästhetischen Kontext ein neues Verhältnis zwischen Mensch und Maschine schafft. »Götzendämmerung« war der Auftakt zu einer Reihe von Ausstellungen im Haus der Kunst München und ist nun dessen Dokumentation, Reflexion und Fortführung.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  11. Gender, collaboration, and authorship in German culture
    Autor*in: Durrani, Osman
    Erschienen: 2021

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift; Rezension
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: The modern language review; London : MHRA, 1905-; Band 116, Heft 1 (2021), Seite 197-199