Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 25 of 16975.

  1. Dekonstruktion im Roman
    erzähltechnische Verfahren und Selbstreflexion in den Romanen von Vladimir Nabokov und Samuel Beckett
    Published: 1991
    Publisher:  Winter, Heidelberg

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 957 nab 7/007
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Erfurt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/HU 4575 S398
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    8 Z LIT 502:218
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    92 A 2528
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 1992/3141
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Je 569 m
    No inter-library loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    PvN 49
    No inter-library loan
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    92/4519
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    94/2267
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    P 1093-218
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    De 1477/9200
    No inter-library loan
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    93.07713-01
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    ELA N 1178 4554-439 8
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    EC 6667 SCHWA
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    ISBN: 3533044661; 353304467X
    Series: Anglistische Forschungen ; 218
    Subjects: Nabokov, Vladimir Vladimirovič; Roman; Dekonstruktion; ; Beckett, Samuel; Roman; Dekonstruktion;
    Scope: 292 S, 22 cm
    Notes:

    Intermediärsprache: Englisch

    Zugl.: Hamburg, Univ., Diss., 1990

  2. Identität und Rolle
    Probleme des Erzählens bei Johnson, Walser, Frisch und Fichte
    Published: 1977
    Publisher:  Klett, Stuttgart

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der LMU München
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    ISBN: 3123937003
    RVK Categories: GN 1901
    Edition: 1. Aufl.
    Series: Literaturwissenschaft, Gesellschaftswissenschaft ; 25
    Subjects: Roman allemand - 20e siècle - Histoire et critique; German fiction; Erzähltechnik; Roman; Deutsch
    Other subjects: Fichte, Hubert / Detlevs Imitationen Grünspan; Frisch, Max <1911-> / Mein Name sei Gantenbein; Johnson, Uwe <1934-> / Dritte Buch über Achim; Walser, Martin <1927-> / Einhorn; Fichte, Hubert; Frisch, Max <1911-1991>; Johnson, Uwe <1934-1984>; Walser, Martin <1927->; Frisch, Max (1911-1991): Mein Name sei Gantenbein; Fichte, Hubert (1935-1986): Detlevs Imitationen "Grünspan"; Walser, Martin (1927-): Das Einhorn; Johnson, Uwe (1934-1984): Das dritte Buch über Achim
    Scope: 122 S.
    Notes:

    Zugl.: Stuttgart, Univ., Diss., 1976 u.d.T.: Ullrich, Gisela: Zur Problematisierung von Rolle und Identität in Romanen der sechziger Jahre

  3. Auf der Suche nach dem verhinderten Subjekt
    DDR-Prosa über Faschismus im Lichte der Frankfurter Schule
    Published: 1990
    Publisher:  Königshausen u. Neumann, Würzburg

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Language: German
    Media type: Dissertation
    ISBN: 3884795252
    Series: Epistemata / Reihe Literaturwissenschaft ; 59
    Subjects: Schriftsteller; Vergangenheitsbewältigung; Nationalsozialismus <Motiv>; Nationalsozialismus; Prosa; Kritische Theorie; Roman
    Other subjects: Wolf, Christa (1929-2011)
    Scope: 236 S.
    Notes:

    Zugl.: Bonn, Univ., Diss., 1989

  4. Amor hypermedialis
    Logiken der Liebe im spanischen Gegenwartsroman : von der Postguerra zur Postmoderne
    Published: 2001
    Publisher:  Lang, Frankfurt am Main

    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    ISBN: 3631361912
    Series: Array ; Bd 64
    Subjects: Spanisch; Roman; Liebe <Motiv>; Geschichte 1981-1993;
    Scope: 281 S
    Notes:

    Zugl.: Wien, Univ., Diss, 1998

  5. Identität und Rolle
    Probleme des Erzählens bei Johnson, Walser, Frisch und Fichte
    Published: 1977
    Publisher:  Klett, Stuttgart

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Language: German
    Media type: Dissertation
    ISBN: 3123937003
    RVK Categories: GN 1901
    Edition: 1. Aufl.
    Series: Literaturwissenschaft, Gesellschaftswissenschaft ; 25
    Subjects: Roman allemand - 20e siècle - Histoire et critique; German fiction; Erzähltechnik; Roman; Deutsch
    Other subjects: Fichte, Hubert / Detlevs Imitationen Grünspan; Frisch, Max <1911-> / Mein Name sei Gantenbein; Johnson, Uwe <1934-> / Dritte Buch über Achim; Walser, Martin <1927-> / Einhorn; Fichte, Hubert; Frisch, Max <1911-1991>; Johnson, Uwe <1934-1984>; Walser, Martin <1927->; Frisch, Max (1911-1991): Mein Name sei Gantenbein; Fichte, Hubert (1935-1986): Detlevs Imitationen "Grünspan"; Walser, Martin (1927-): Das Einhorn; Johnson, Uwe (1934-1984): Das dritte Buch über Achim
    Scope: 122 S.
    Notes:

    Zugl.: Stuttgart, Univ., Diss., 1976 u.d.T.: Ullrich, Gisela: Zur Problematisierung von Rolle und Identität in Romanen der sechziger Jahre

  6. Writing the reader
    configurations of a cultural practice in the English novel
    Published: [2016]
    Publisher:  De Gruyter, Berlin

    The history of the novel is also a history of shifting views of the value of novel reading. This study investigates how novels themselves participate in this development by featuring reading as a multidimensional cultural practice. English novels... more

     

    The history of the novel is also a history of shifting views of the value of novel reading. This study investigates how novels themselves participate in this development by featuring reading as a multidimensional cultural practice. English novels about obsessive reading, written in times of medial transition, serve as test cases for a model that brings together analyses of form and content

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783110399844; 9783110400069
    Other identifier:
    DDC Categories: 820
    Series: linguae & litterae ; volume 59
    Subjects: Englisch; Roman; Geschichte;
    Scope: 1 Online-Ressource (VII, 256 Seiten)
    Notes:

    "This book ist based on my Habilitationsschrift with the title: Writing the reader : the quixotic novel in England, 1752-2007"

    Literaturverzeichnis: Seite [234]-253

    Habilitationsschrift, Universität Freiburg, 2014

  7. Onettis Santa María(s): machträumliche Spannungsfelder zwischen biologischer Reproduktion und künstlerischer Produktion
    Published: [2022]
    Publisher:  Narr Francke Attempto, Tübingen

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    ISBN: 9783823384250; 3823384252
    Other identifier:
    9783823384250
    DDC Categories: 860
    Series: Orbis Romanicvs ; volumen 15 (2022)
    Subjects: Onetti, Juan Carlos; Roman; Imaginärer Schauplatz; Entstehung <Motiv>; Kulturverfall <Motiv>;
    Other subjects: Uruguay; Moderne; Raum; Stadt; Gender; Stadtgründung; Neugründung; Juan Carlos Onetti; lateinamerikanische Moderne; Lateinamerika
    Scope: 281 Seiten, 23 cm, 542 g
    Notes:

    Literaturverzeichnis: Seite [271]-281

    Dissertation, Justus-Liebig-Universität Gießen, 2020

  8. Repräsentation und Diskussion von class und gender in ausgewählten Afropolitan-Romanen
    Ghana Must Go, Americanah, Biskaya, When We Speak Of Nothing
    Published: 2021

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Afrika; Weltbürgertum; Roman; Geschlecht <Motiv>; Klasse;
    Scope: 143 Seiten
    Notes:

    Masterarbeit, Universität Wien, 2021

  9. Salem - a literary profile
    themes and motifs in the depiction of colonial and contemporary Salem in American fiction
    Published: [2021]
    Publisher:  Peter Lang, Berlin

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783631849033; 9783631849040; 9783631849057
    Other identifier:
    DDC Categories: 810
    Subjects: USA; Roman; Salem <Mass., Motiv>; Hexenprozess <Motiv>; Geschichte;
    Scope: 1 Online-Ressource (335 Seiten), Illustrationen
    Notes:

    Array, , 2020

  10. Simpliziaden, Robinsonaden, Wertheriaden
    peritextuelle Verknüpfungsmechanismen
  11. William L. Shirers Werk über NS-Deutschland
    ein Zeitzeuge als Autor
    Published: [2021]
    Publisher:  wbg Academic, Darmstadt

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    ISBN: 9783534404834; 3534404831
    Other identifier:
    9783534404834
    DDC Categories: 800
    Subjects: Shirer, William L.; Tagebuch; Roman; Geschichtsschreibung; Zeitzeuge; Drittes Reich <Motiv>; Nationalsozialismus <Motiv>;
    Other subjects: NS-Deutschland; Authetizität; Zeitzeugenschaft; Narratologie; Nachlassforschung; Historiographie; Berliner Tagebuch; USA; Tagebuch; Fiktion; Authentizität; Zeitzeugenberichte; Journalismus; Wissen Fachbuch; Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft
    Scope: 225 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Notes:

    Überarbeitete und aktualisierte Fassung der Dissertation

    Dissertation, Universität Bern, 2017

  12. Women's education in Jane Austen's novels and time
    Published: 2021

    ger: Jane Austen (1775–1817) ist eine der populärsten und häufigst gelesenen Autorinnen der frühneuzeitlichen Literaturgeschichte Großbritanniens. Als solche beeinflusst und begeistert sie bereits über mehr als zweihundert Jahre hinweg ihre Leser.... more

     

    ger: Jane Austen (1775–1817) ist eine der populärsten und häufigst gelesenen Autorinnen der frühneuzeitlichen Literaturgeschichte Großbritanniens. Als solche beeinflusst und begeistert sie bereits über mehr als zweihundert Jahre hinweg ihre Leser. Tief verwurzelt in der Tradition des Bildungsromans, stellt sie die Entwicklung ihrer weiblichen Hauptfiguren dar. Jedoch ist der Prozess oft subtil und didaktische Elemente bleiben oft unentdeckt. Um diesen Elementen auf den Grund zu gehen, beschäftigt sich diese Diplomarbeit mit der Frage, woraus die Bildung und Erziehung von Frauen zu Jane Austens Lebzeiten bestanden. Zur Analyse werden ihre sechs fertigen Romane herangezogen: Stolz und Vorurteil, Sinn und Sinnlichkeit, Die Abtei von Northanger, Mansfield Park, Emma und Überredung.Die vorherrschende Bildung zu Austens Zeit war ein Produkt der Aufklärung, doch war eine Schulbildung nicht allen Bevölkerungsschichten zugänglich. Unter den Kindern, die eine Ausbildung erhielten, herrschten große Unterschiede auf Basis ihres Geschlechts. So konzentrierte sich die Ausbildung von Töchtern der Ober- und Mittelschicht nur zweitrangig um tatsächliche Bildung, primär jedoch mit dem Erlernen künstlerischer Fertigkeiten. Wie viele andere Moralisten ihrer Zeit, so kritisierte auch Jane Austen die Priorisierung von Künsten über Wissen.Ein weiteres wichtiges Element von Bildung zu Jane Austens Zeit ist Literatur, welche im Zuge des 18. Jahrhundert einer immer breiter werdenden Leserschaft zugänglich war. Dabei wurde die Frage, was Mädchen und junge Frauen lesen sollten und was nicht, heftig unter den Zeitgenossen diskutiert. Zudem wird nachgegangen, von wem genau Mädchen ihre Bildung und Erziehung erhielten und wie sie dies beeinflusste. Schlussendlich wird näher auf die in Jane Austens Romanen erkennbare Kritik vorherrschender gesellschaftlicher Zustände eingegangen. Zudem werden die Konsequenzen moralischen und unmoralischen Verhaltens für Austens Figuren näher analysiert. eng: Jane Austen (1775–1817) is one of the most popular and widely read authors of early modern Britain, and as such has been an influence on readers for centuries. Firmly rooted in the tradition of the Bildungsroman, she illustrates a heroine’s education. However, the process is not always entirely clear and didactic elements in her texts often go unnoticed. To shed some light, this thesis explores the question of what women’s education was constituted of during Jane Austen’s lifetime, and how she portrayed education in the six most popular of her novels: Pride and Prejudice, Sense and Sensibility, Northanger Abbey, Mansfield Park, Emma, and Persuasion. The educational practices prevalent in Britain in the eighteenth and early nineteenth century were the product of the Enlightenment, and of social criticism voiced by moralists and religious groups, who demanded reforms. Formal education was not yet available to everyone, and if so, the difference in girls’ and boys’ schooling was fundamentally different. Daughters of the upper and middle class were required to focus most of their attention on the acquisition of ‘accomplishments’, which mainly consisted of perfecting their skills in music and the fine arts. As many moralists of the time, Jane Austen criticises the prioritisation of these ‘ornamental’ skills over the acquisition of practical knowledge.An important element of Austen’s novels – and a heavily discussed topic of the time – was literature, which underwent significant development in the ‘long eighteenth century’. This thesis will examine works of fiction and non-fiction mentioned in Jane Austen’s novels and illustrate the significant role they played both in her time and work. A more direct form of instruction will be researched by looking into from whom Austen’s female characters received their education. Lastly, the thesis looks at social criticism in Austen’s novels and the consequences of moral and immoral behaviour for her characters.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Austen, Jane; Roman; Frauenbildung <Motiv>; ; Austen, Jane; Roman; Erziehung <Motiv>; Frau;
    Scope: 53 Blätter
    Notes:

    Diplomarbeit, Karl-Franzens-Universität Graz, 2021

  13. Trauma und Intermedialität in zeitgenössischen Erzähltexten
    Published: [2017]
    Publisher:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg ; EBSCOhost, [Ipswich]

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783825377069
    RVK Categories: EC 2440 ; EC 3870 ; EC 5410
    Series: Beiträge zur Literaturtheorie und Wissenspoetik ; Band 9
    Subjects: Trauma <Motiv>; Roman; Intermedialität; Geschichte 1995-2011;
    Scope: 1 Online-Ressource (281 Seiten)
    Notes:

    Literaturverzeichnis: Seite 249-278

    Aktualisierte Fassung der echten Hochschulschrift

    Dissertation, Justus-Liebig-Universität Gießen, 2016

  14. Women's education in Jane Austen's novels and time
    Published: 2021

    ger: Jane Austen (1775–1817) ist eine der populärsten und häufigst gelesenen Autorinnen der frühneuzeitlichen Literaturgeschichte Großbritanniens. Als solche beeinflusst und begeistert sie bereits über mehr als zweihundert Jahre hinweg ihre Leser.... more

     

    ger: Jane Austen (1775–1817) ist eine der populärsten und häufigst gelesenen Autorinnen der frühneuzeitlichen Literaturgeschichte Großbritanniens. Als solche beeinflusst und begeistert sie bereits über mehr als zweihundert Jahre hinweg ihre Leser. Tief verwurzelt in der Tradition des Bildungsromans, stellt sie die Entwicklung ihrer weiblichen Hauptfiguren dar. Jedoch ist der Prozess oft subtil und didaktische Elemente bleiben oft unentdeckt. Um diesen Elementen auf den Grund zu gehen, beschäftigt sich diese Diplomarbeit mit der Frage, woraus die Bildung und Erziehung von Frauen zu Jane Austens Lebzeiten bestanden. Zur Analyse werden ihre sechs fertigen Romane herangezogen: Stolz und Vorurteil, Sinn und Sinnlichkeit, Die Abtei von Northanger, Mansfield Park, Emma und Überredung.Die vorherrschende Bildung zu Austens Zeit war ein Produkt der Aufklärung, doch war eine Schulbildung nicht allen Bevölkerungsschichten zugänglich. Unter den Kindern, die eine Ausbildung erhielten, herrschten große Unterschiede auf Basis ihres Geschlechts. So konzentrierte sich die Ausbildung von Töchtern der Ober- und Mittelschicht nur zweitrangig um tatsächliche Bildung, primär jedoch mit dem Erlernen künstlerischer Fertigkeiten. Wie viele andere Moralisten ihrer Zeit, so kritisierte auch Jane Austen die Priorisierung von Künsten über Wissen.Ein weiteres wichtiges Element von Bildung zu Jane Austens Zeit ist Literatur, welche im Zuge des 18. Jahrhundert einer immer breiter werdenden Leserschaft zugänglich war. Dabei wurde die Frage, was Mädchen und junge Frauen lesen sollten und was nicht, heftig unter den Zeitgenossen diskutiert. Zudem wird nachgegangen, von wem genau Mädchen ihre Bildung und Erziehung erhielten und wie sie dies beeinflusste. Schlussendlich wird näher auf die in Jane Austens Romanen erkennbare Kritik vorherrschender gesellschaftlicher Zustände eingegangen. Zudem werden die Konsequenzen moralischen und unmoralischen Verhaltens für Austens Figuren näher analysiert. eng: Jane Austen (1775–1817) is one of the most popular and widely read authors of early modern Britain, and as such has been an influence on readers for centuries. Firmly rooted in the tradition of the Bildungsroman, she illustrates a heroine’s education. However, the process is not always entirely clear and didactic elements in her texts often go unnoticed. To shed some light, this thesis explores the question of what women’s education was constituted of during Jane Austen’s lifetime, and how she portrayed education in the six most popular of her novels: Pride and Prejudice, Sense and Sensibility, Northanger Abbey, Mansfield Park, Emma, and Persuasion. The educational practices prevalent in Britain in the eighteenth and early nineteenth century were the product of the Enlightenment, and of social criticism voiced by moralists and religious groups, who demanded reforms. Formal education was not yet available to everyone, and if so, the difference in girls’ and boys’ schooling was fundamentally different. Daughters of the upper and middle class were required to focus most of their attention on the acquisition of ‘accomplishments’, which mainly consisted of perfecting their skills in music and the fine arts. As many moralists of the time, Jane Austen criticises the prioritisation of these ‘ornamental’ skills over the acquisition of practical knowledge.An important element of Austen’s novels – and a heavily discussed topic of the time – was literature, which underwent significant development in the ‘long eighteenth century’. This thesis will examine works of fiction and non-fiction mentioned in Jane Austen’s novels and illustrate the significant role they played both in her time and work. A more direct form of instruction will be researched by looking into from whom Austen’s female characters received their education. Lastly, the thesis looks at social criticism in Austen’s novels and the consequences of moral and immoral behaviour for her characters.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Austen, Jane; Roman; Frauenbildung <Motiv>; ; Austen, Jane; Roman; Erziehung <Motiv>; Frau;
    Scope: 1 Online-Ressource (53 Blätter)
    Notes:

    Diplomarbeit, Karl-Franzens-Universität Graz, 2021

  15. Stille Stimmen
    Schweigen als literarisches Verfahren in skandinavischen Erzähltexten
    Published: 2021
    Publisher:  Rombach Wissenschaft, Baden-Baden

    Universitätsbibliothek Heidelberg
    bestellt
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    ISBN: 9783968217871; 396821787X
    Other identifier:
    9783968217871
    Edition: 1. Auflage
    Series: Array ; Band 29
    Subjects: Skandinavische Sprachen; Roman; Schweigen <Motiv>; Geschichte 1886-2014;
    Scope: 251 Seiten, 23 cm, 402 g
    Notes:

    Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität München, 2020

  16. Formen von Familie bei Frischmuth
    eine Analyse unterschiedlicher Familienkonstellationen und Beziehungen im Werk Barbara Frischmuths
    Published: 2020

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Frischmuth, Barbara; Roman; Familie <Motiv>; Stieffamilie <Motiv>;
    Scope: 114 Seiten
    Notes:

    Diplomarbeit, Universität Wien, 2020

  17. Jean Paul: Die Poetisierung der Liebe durch den Roman
    zur Vollendung der Glaubensphilosophie in der Poesie
    Published: 1973

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    RVK Categories: GK 4984
    Subjects: Jean Paul; Roman; Liebe <Motiv>; Jean Paul; Liebe;
    Scope: II, 254 S.
    Notes:

    Köln, Univ., Diss., 1968

  18. <<Les>> traces du marronnage dans le roman réunionnais oder Über Erinnerungen, Identifikation und Identität
    Published: 2008

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Réunion; Roman; Schwarze <Motiv>; Sklave <Motiv>; Identität <Motiv>; Erinnerung <Motiv>;
    Scope: 109 Bl., Ill.
    Notes:

    Graz, Univ., Dipl.-Arb., 2008

  19. <<The>> significance of history in Pauline E. Hopkins's novels
    Author: Nedwed, Paul
    Published: 2013

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Hopkins, Pauline E.; Roman; Geschichte <Motiv>; Geschichte;
    Scope: 97 Bl., 30 cm
    Notes:

    Salzburg, Univ., Dipl.-Arb., 2013

  20. Babij Jar
    das Bild des Juden und des Deutschen in ausgewählter Literatur und im Film
    Published: 2014

    ger: Das Judenmassaker in der Schlucht Babij Jar in Kiev zu Beginn der deutschen Besatzungszeit 1941 gilt als eines der grausamsten in der Geschichte. In den literarischen Auseinandersetzungen mit dem Thema steht das Gedenken an die getöteten Juden... more

     

    ger: Das Judenmassaker in der Schlucht Babij Jar in Kiev zu Beginn der deutschen Besatzungszeit 1941 gilt als eines der grausamsten in der Geschichte. In den literarischen Auseinandersetzungen mit dem Thema steht das Gedenken an die getöteten Juden sowie die Kritik am Verschweigen der jüdischen Opfer von Seiten der sowjetischen Regierung im Mittelpunkt. Die vorliegende Diplomarbeit versucht der Frage nachzugehen, ob Unterschiede in der Darstellung von Juden und Deutschen in ausgewählten Werken bestehen. Hierzu wurden die gleichnamigen Gedichte "Babij Jar" von Il?ja ?renburg aus dem Jahr 1944 und Evgenij Evtu?enko aus dem Jahr 1961, der 1970 in unzensierter Fassung erschienene dokumentarische Roman "Babij Jar" von Anatolij Kuznecov sowie der gleichnamige Film von Artur Brauner aus dem Jahr 2003 ausgewählt. Der Schwerpunkt der durchgeführten Analyse liegt auf dem Vergleich zwischen Roman und Film, während die beiden Gedichte eine nebensächliche Rolle spielen. Das Ergebnis dieses Vergleiches zeigt, dass Juden und Deutsche in den untersuchten Werken unterschiedlich differenziert dargestellt werden. Während in Kuznecovs Roman eine äußerst differenzierte Darstellung gefunden wurde, konnte in Hinblick auf Artur Brauners Film gezeigt werden, dass sich dieser bei der Darstellung jüdischer und deutscher Figuren großteils auf Stereotype stützt. In den beiden untersuchten Gedichten zeigt sich ein deutliches Bild von verfolgten und gepeinigten Juden, das im Unterschied zu Roman und Film nicht durch individualisierte Beispiele in Frage gestellt wird. eng: The massacre on Jews in Babij Jar at the beginning of the German occupation of Kiev in 1941 may be considered as one of the most cruel massacres on Jews of all time. The main point of literary work on this topic is the commemoration of the Jewish victims as well as criticism on their concealment from the soviet government. This thesis compares the picture of Jews and Germans in the selected works. Therefor the homonymous poems "Babij Jar" from Il?ja ?renburg from 1944 and Evgenij Evtu?enko from 1961 as well as the documentary novel "Babij Jar" from Anatolij Kuznecov and the homonymous film from Artur Brauner from 2003 were selected. The analysis is focused on the comparison of novel and film whereas the poems only play a marginal role. Jews and Germans are portrayed diversely differentiated in the compared works., The representations of Jews and Germans in the film by Artur Brauner are mainly based on stereotypes, whereas a very differentiated way of representation can be found in Kusnecov?s novel. In both analysed poems an obvious image of persecuted and tormented Jews is portrayed, which can?t be challenged by individualised examples.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online; Print
    Other identifier:
    Subjects: Roman; Film; Babij Jar <Motiv>; Juden <Motiv>; Deutsche <Motiv>; ; Roman; Film; Babij Jar <Motiv>; Juden <Motiv>; Deutsche <Motiv>; Online-Publikation;
    Scope: 122 Bl., Ill.
    Notes:

    Abweichender Titel laut Übersetzung der Verfasserin/des Verfassers

    Zsfassung in dt. und engl. Sprache

    Graz, Univ., Dipl.-Arb., 2014

  21. New Economy in der Literatur
    Wirtschaftsromane als Reflexion einer Leistungsgesellschaft
    Published: 2014

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    RVK Categories: GN 1701
    Subjects: Deutsch; Roman; Wirtschaft <Motiv>; Globalisierung <Motiv>; Geschichte 2001-2012;
    Scope: 148 Bl., graph. Darst.
    Notes:

    Innsbruck, Univ., Master-Arb., 2014

  22. Andrzej Kuśniewicz' synkretistische Romanpoetik
    Published: 1988
    Publisher:  Sagner, München

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Digi20
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 3876903963
    Other identifier:
    RVK Categories: KP 8171
    DDC Categories: 491.8
    Series: Slawistische Beiträge ; 227
    Subjects: Romantheorie; Roman; Erzähltechnik; Poetik
    Other subjects: Kuśniewicz, Andrzej (1904-1993)
    Scope: 248 S.
    Notes:

    Online-Ausg.:

    Zugl.: München , Univ., Diss., 1987/88

    Zugl.: München, Univ., Diss., 1987/88

  23. Diätetik und Askese
    zur Dialektik der Aufklärung in Goethes Romanen
    Published: 2001
    Publisher:  Fink, München

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Digi20
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 3770536061
    Other identifier:
    RVK Categories: GK 4211 ; GK 4671
    Subjects: Roman; Diätetik <Motiv>; Askese <Motiv>
    Other subjects: Goethe, Johann Wolfgang von (1749-1832)
    Scope: 284 S.
    Notes:

    Online-Ausg.:

    Zugl.: Wien, Univ., Habil.-Schr., 2000

  24. Liebe als Roman
    zur Koevolution intimer und literarischer Kommunikation
    Published: 2003
    Publisher:  Fink, München

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Digi20
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 3770537122
    Other identifier:
    RVK Categories: EC 6830 ; GE 5901
    Subjects: Deutsch; Roman; Liebe <Motiv>; Gattungstheorie; Kommunikation; Literaturtheorie
    Scope: 493 S.
    Notes:

    Online-Ausg.:

    Zugl.: Bochum, Univ., Habil-Schr., 2000

    Zugl.: Bochum, Univ., Habil.-Schr., 2000

  25. Familienkonstellationen in Exilromanen Klaus Manns
    Published: 2012

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Other identifier:
    Subjects: Mann, Klaus; Roman; Familie <Motiv>;
    Scope: 93 Bl.
    Notes:

    Wien, Univ., Dipl.-Arb., 2013