Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 25 of 161.

  1. Identification Problems in Personality Psychology
    Contributor: Borghans, Lex (Mitwirkender); Golsteyn, Bart (Mitwirkender); Heckman, James J. (Mitwirkender); Humphries, John Eric (Mitwirkender)
    Published: 2011
    Publisher:  Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit GmbH, Bonn

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Borghans, Lex (Mitwirkender); Golsteyn, Bart (Mitwirkender); Heckman, James J. (Mitwirkender); Humphries, John Eric (Mitwirkender)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: IZA Discussion Papers ; 5605
    Subjects: Persönlichkeitspsychologie; Intelligenz; Messung
    Other subjects: (stw)Persönlichkeitspsychologie; (stw)Intelligenz; (stw)Messung; (stw)Theorie; Graue Literatur; Buch; Online-Publikation
    Scope: Online-Ressource
  2. Why Do Low-Educated Workers Invest Less in Further Training?
  3. Grenzen der Intelligenz
    die soziologische Theorie und das Rätsel der Intentionalität
    Published: 2001
    Publisher:  Fink, München

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Digi20
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 3770535642
    Other identifier:
    RVK Categories: CC 7750 ; MR 6300
    Series: Übergänge ; 44
    Subjects: Intentionalität; Soziologische Theorie; Soziologie; Intelligenz
    Scope: 379 S.
    Notes:

    Online-Ausg.:

    Zugl.: Tübingen, Univ., Habil.-Schr., 1999

  4. <<The>> influence of task difficulty, intelligence and achievement motivation on neural efficiency
    Published: 2011

    ger: Neurowissenschaftliche Studien zur Erforschung der menschlichen Intelligenz konnten unter Anwendung verschiedener Methoden übereinstimmend zeigen, dass Gehirne intelligenterer Menschen dahingehend effizienter arbeiten, dass sie bei der... more

     

    ger: Neurowissenschaftliche Studien zur Erforschung der menschlichen Intelligenz konnten unter Anwendung verschiedener Methoden übereinstimmend zeigen, dass Gehirne intelligenterer Menschen dahingehend effizienter arbeiten, dass sie bei der Bearbeitung kognitiver Aufgaben eine fokussiertere und insgesamt geringere kortikale Aktivierung zeigen (Haier et al.., 1992; für einen Überblick siehe Neubauer & Fink, 2009). Doppelmayr et al.. (2005) zeigte, dass Aufgabenschwierigkeit einen moderierenden Einfluss auf die kortikale Aktivierung hat. Mental Effort könnte eine Erklärung für dieses Ergebnis liefern. Es stellt die willentliche und bewusste Anpassung an variierende Aufgabenschwierigkeit aufgrund motivationaler Prozesse dar. Diese ?Energie-Mobilisierung? zur Erreichung kognitiver Ziele kann als kompensatorische Strategie interpretiert werden (Hockey, 1997). Daher wurde in dieser Studie der Einfluss von Aufgabenschwierigkeit, Intelligenz und Leistungsmotivation auf neurale Effizienz untersucht. N = 53 Schüler bearbeiteten in drei verschieden Schwierigkeitsbedingungen Zahlenfolgen, die ihrem persönlichen Fähigkeitsniveau entsprachen. Nach Anpassung des Aufgabenniveaus an die individuelle Personenfähigkeit zeigten intelligentere im Vergleich zu weniger intelligenten Personen bei der Bearbeitung von numerisch-induktiven Aufgaben vergleichbare kortikale Gehirnaktivierung (ereignis-bezogene Desynchronisation, ERD) im oberen Alpha-Band. Eine vierfache Interaktion der Faktoren ipsativer Aufgabenschwierigkeit x Intelligenz x Motivation x Areal konnte gezeigt werden. Niedrig-intelligente, gering motivierte Personen weniger ERD in anteriofrontalen (AF) Gehirnbereichen bei der Bearbeitung von einfachen Aufgaben verglichen mit weniger intelligenten, hoch motivierten und hoch intelligenten, gering motivierten Personen zeigen. Diese Ergebnisse werden auf der Basis der Erwartungen und Erklärungsansätzen aus der aktuellen Literatur zum Thema Motivation und Mental Effort diskutiert. eng: Neuroscientific research on human intelligence yielded evidence that brains of highly intelligent individuals work more efficient in a way, that they display more focused and therefore overall less cortical activation while working on cognitive tasks (Haier et al.., 1992, for an overview see Neubauer & Fink, 2009). Furthermore, Doppelmayr et al.. (2005) could show that task difficulty moderates cortical activation. Persons of higher intelligence exhibited more brain activation during difficult tasks. A concept that might account for this finding is mental effort. This concept can be understood as the voluntarily mobilisation of mental energy or resources of attention towards a task, which could be interpreted as a compensatory strategy (Hockey, 1997) Therefore, the present study was conducted in order to investigate the influence of task difficulty, intelligence and achievement motivation on neural efficiency. N = 53 high school students worked on number series, which were administered according to their personal ability level, in three different conditions (easy vs. medium vs. hard). High-intelligent persons showed similar cortical brain activation (event-related desynchronisation, ERD) than low-intelligent persons in the upper alpha band, when items were delivered/shown according to their ability level. A four-way interaction of ipsative item difficulty level x IQ group x achievement group x area emerged. Post-hoc analyses showed that at anteriofrontal (AF) sites less ERD could only be observed for the IQ-low, avoidance subjects compared to IQ-low, approach-driven and IQ-high, avoidance-driven subjects within the easy condition. The obtained results are discussed in terms of expectations and recent literature on motivation and mental effort served to lay the ground work for explaining the results.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Online; Print
    Other identifier:
    Subjects: Intelligenz; Hirnfunktion; Motivation; ; Intelligenz; Hirnfunktion; Motivation; Online-Publikation;
    Scope: 102 Bl., Ill., graph. Darst.
    Notes:

    Abweichender Titel laut Übersetzung der Verfasserin/des Verfassers

    Zsfassung in dt. Sprache

    Graz, Univ., Dipl.-Arb., 2011

  5. Vorhersage der Schulleistung durch Intelligenz, Selbstdisziplin, Interesse und Motivation
    Published: 2012

    ger: Diese Studie verfolgt das Ziel, Intelligenz, Selbstdisziplin, Interesse und Motivation als Prädiktoren der Schulleistung zu untersuchen. Sie lässt sich in zwei Bereiche aufgliedern. Im ersten Teil wird neben Intelligenz nach dem optimalen Set an... more

     

    ger: Diese Studie verfolgt das Ziel, Intelligenz, Selbstdisziplin, Interesse und Motivation als Prädiktoren der Schulleistung zu untersuchen. Sie lässt sich in zwei Bereiche aufgliedern. Im ersten Teil wird neben Intelligenz nach dem optimalen Set an Prädiktoren gesucht. Im zweiten Teil wird das Zusammenspiel der einzelnen Prädiktoren durch ein Strukturgleichungsmodell ergründet. Den Schwerpunkt des hypothetischen Modells bilden der Zusammenhang zwischen Interesse und Schulleistung, der durch die intrinsische Motivation mediiert wird, sowie der Zusammenhang zwischen extrinsischer Motivation und Schulleistung, welcher durch Selbstdisziplin moderiert wird. Eine Stichprobe von 464 Achtklässlern beantwortete Fragebögen zu Selbstdisziplin, Interesse, intrinsischer und extrinsischer Motivation, Selbstwirksamkeitserwartung, Selbstkonzept, Arbeitsvermeidung und Gewissenhaftigkeit im Herbst 2011. Die Intelligenzwerte wurden im Sommer 2011 erhoben. Hierarchische Regressionsanalysen für Mathematik, Deutsch und Englisch identifizieren das Selbstkonzept nach Intelligenz als stärksten Prädiktor der Schulleistung. Auch Gewissenhaftigkeit, die Selbstwirksamkeitserwartung sowie die identifizierte Regulation der extrinsischen Motivation konnten zusätzlich zur Varianzaufklärung der Schulleistung beitragen. Im zweiten Teil der Studie wurde aufgrund der vorangegangenen Analysen das ursprüngliche Modell modifiziert. Statt des Zusammenhangs von Interesse und Schulleistung, der durch die intrinsische Motivation mediiert wird, wird nun ein Zusammenhang zwischen intrinsischer Motivation und der Schulleistung angenommen, der durch Interesse mediiert wird. Auch der Zusammenhang zwischen extrinsischer Motivation und Schulleistung, moderiert durch Selbstdisziplin, konnte nicht gefunden werden, so dass dieser durch einen Pfad von Selbstdisziplin zur Schulleistung ersetzt wurde. Aufgrund des explorativen Charakters sollten die Ergebnisse beider Teilstudien an weiteren Stichproben überprüft werden. eng: The aim of the present study is to investigate intelligence, self-discipline, interest and motivation as predictors of school achievement. The study is divided into two major parts. The first part is aimed to find the optimal set of predictor variables apart from intelligence. The second part investigates the interaction of intelligence, interest, self-discipline and motivation in a structural equation model. The hypothetical model focuses on the relation between interest and school achievement, which is mediated by intrinsic motivation and on the relation between extrinsic motivation and school achievement, which is moderated by self discipline. A sample of 464 eight graders completed questionnaires of self-discipline, interest, intrinsic and extrinsic motivation, self-efficacy, ability-self-perception, work avoidance and conscientiousness in the fall of 2011. Intelligence test scores were assessed in summer 2011. Hierarchical regression analysis, which were performed for grades in Math, German and English show, that after intelligence, the self concept is the strongest predictor of school achievement. Moreover, conscientiousness, self-efficacy and the identified regulation of extrinsic motivation contribute to the prediction of school achievement. For the second part of the study, which assumes a hypothetical model, the results led the author to modify the supposed paths. Instead of the relation between interest and school achievement, which is mediated by intrinsic motivation, there is now hypothesized a relation between intrinsic motivation and school achievement mediated by interest. Also the relation between extrinsic motivation and school achievement moderated by self-discipline could not be found, so that the relation was replaced by a path from self-discipline to school achievement. Because of the explorative character, the results from both substudies need to be verified with new samples.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online; Print
    Other identifier:
    Subjects: Schulleistung; Intelligenz; Selbstdisziplin; Motivation; ; Schulleistung; Intelligenz; Selbstdisziplin; Motivation; Online-Publikation;
    Scope: IV, 106 Bl., graph. Darst.
    Notes:

    Graz, Univ., Dipl.-Arb., 2012

  6. Emotionale Intelligenz
    Retrospektiven, Momentaufnahmen, Ausblicke
    Contributor: Valeva, Milena (Herausgeber)
    Published: 2019
    Publisher:  Rainer Hampp Verlag, Augsburg ; München

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Dortmund
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Rhein-Waal, Zweigbibliothek Kamp-Lintfort
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Rhein-Waal, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Koblenz, Bibliothek RheinMoselCampus
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Landesbibliothekszentrum Rheinland-Pfalz / Rheinische Landesbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Koblenz
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Paderborn
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Koblenz, RheinAhrCampus, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Siegen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Trier
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Valeva, Milena (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783957103376
    Other identifier:
    DDC Categories: 650
    Edition: 1. Auflage
    Subjects: Geschlechterforschung; Intelligenz; Sozialkompetenz
    Scope: 1 Online-Ressource (152 Seiten), Illustrationen
  7. Playing smart
    on games, intelligence, and artificial intelligence
    Published: [2018]; © 2018
    Publisher:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ; London, England

    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262350143
    RVK Categories: MR 6300 ; SU 500 ; CP 4100
    Series: Playful thinking
    Subjects: Denken; Computerspiel; Künstliche Intelligenz; Intelligenz
    Other subjects: Denken; Künstliche Intelligenz; Intelligenz; Computerspiel
    Scope: 1 Online-Ressource (xvii, 168 Seiten), Illustrationen
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

  8. Framing KI
    Narrative, Metaphern und Frames in Debatten über Künstliche Intelligenz
    Contributor: van Oorschot, Frederike (Herausgeber); Fucker, Selina (Herausgeber)
    Published: 2022
    Publisher:  heiBOOKS, Heidelberg

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: van Oorschot, Frederike (Herausgeber); Fucker, Selina (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: E-Journal
    Format: Online
    ISBN: 9783948083687
    ISSN: 2749-6406
    Other identifier:
    Series: FEST Forschung ; 2
    Subjects: Forschung; Forschung und Entwicklung; Künstliche Intelligenz; Fest; Empirische Forschung; Metapher; Intelligenz
    Other subjects: Diskursanalyse; Künstliche Intelligenz; Ethik; Soziale Imagination; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; Framing
    Scope: Online-Ressource
  9. Intellektuellen-Status und intellektuelle Kontroversen im Kontext der Wiedervereinigung
    Published: 2010
    Publisher:  Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Intelligenz; Wiedervereinigung <Deutschland>; Antifaschismus; Deutschland <DDR>; Wiedervereinigung; Antifaschismus; Geistesleben; Literatur
    Other subjects: Emmerich, Wolfgang (1941-)
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    In: Materialien und Ergebnisse aus Forschungsprojekten des Institutes / Institut für Kulturwissenschaftliche Deutschlandstudien an der Universität Bremen (FB 10) ; H. 4, Bremen : Inst. für Kulturwiss. Deutschlandstudien, November 1993

  10. Natürliche und Künstliche Intelligenz im Anthropozän
  11. Die List
    Mythen und Psychologie
    Published: 2020
    Publisher:  Schattauer, Stuttgart

    - Facettenreich: Warum die List so viele Gesichter hat - Amüsant: Von raffinierten Helden, cleveren Kaufleuten, bezirzenden Frauen, Schmeichlern und Trickbetrügern - Dramatisch: Von listigen Überlebensstrategien und Intrigen - Erotisch: Wie uns der... more

    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    No loan of volumes, only paper copies will be sent

     

    - Facettenreich: Warum die List so viele Gesichter hat - Amüsant: Von raffinierten Helden, cleveren Kaufleuten, bezirzenden Frauen, Schmeichlern und Trickbetrügern - Dramatisch: Von listigen Überlebensstrategien und Intrigen - Erotisch: Wie uns der Eros listig umgarnt Von raffinierten Helden, cleveren Kaufleuten, bezirzenden Frauen, Schmeichlern und Trickbetrügern. Seit Beginn der Kulturgeschichte des Abendlandes gibt es Erzählungen über die List, und seitdem prägt sie den Lauf der Menschheitsgeschichte mit. Aber warum fesseln uns diese Erzählungen so sehr und warum erzählen sich die Menschen seit jeher Geschichten über die List? Was steckt hinter dem Faszinosum List und den zahlreichen Mythen, die sich um sie ranken? Und was verrät sie über denjenigen, der von ihr Gebrauch macht? Mythologie, Geschichte, Religion und Dichtung bieten einen unbeschreiblichen Reichtum an Erzählungen über die List: Zeus und seine Vorfahren, Odysseus und seine trojanischen Helden, Aphrodite und Eros, Aristoteles und Schopenhauer, Reinecke Fuchs und Till Eulenspiegel, Äsopos, Jean de la Fontaine, Shakespeare, Goethe und die Gebrüder Grimm - sie alle gehören zu den Schöpfern oder Erzählern von intelligenten Täuschungsstrategien, klugen Winkelzügen und Intrigen.  Herodot und andere Historiker erzählen uns, wie durch List Imperien entstehen und untergehen. Selbst in der Bibel wimmelt es von List und christliche Theologen erklären uns den "listigen" Jesus, ohne sich der Blasphemie schuldig zu machen. Im europäischen Kulturraum ist die List seit Jahrtausenden ein Zankapfel zwischen gut und böse, heiter und traurig, moralisch und unmoralisch, ja zwischen dem Hochintelligenten und dem Einfältigen.   Dieses Buch unternimmt einen ebenso spannenden wie amüsanten Streifzug durch die abendländische Kulturgeschichte, die voll von solchen Erzählungen ist. Pointiert, lehrreich und stets unterhaltsam zeigt der Autor auf, wie unterschiedlich die Motive und psychologischen Mechanismen, aber auch die Folgen einer List sein können. Und nicht zuletzt führt er uns vor Augen, warum wir so viel Vergnügen bei diesen Geschichten empfinden.   Dieses Buch richtet sich an: - PsychowissenschaftlerInnen - ReligionswissenschaftlerInnen - PhilologInnen - LinguistInnen - HistorikerInnen - MythologInnen - interessierte Laien

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  12. Psychologie der Intelligenz
    Author: Piaget, Jean
    Published: [2015]
    Publisher:  Klett-Cotta, Stuttgart

    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der LMU München
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Universitätsbibliothek Würzburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Kohler, Richard (Publisher); Goldmann, Lucien; Moser, Yvonne; Aebli, Hans
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783608106831; 9783608202243
    Other identifier:
    RVK Categories: CQ 9100 ; CQ 9101
    Edition: Vollständig durchgesehene, überarbeitete und erweiterte Neuausgabe
    Series: Schlüsseltexte / Jean Piaget ; Band 4
    Subjects: Psychologie; Intelligenz; Entwicklungspsychologie; Kognitive Entwicklung; Intellekt; Denken
    Other subjects: Disziplingeschichte; Entwicklungspsychologie; Erkenntnistheorie; Immanenztheologie; Jean Piaget; Moralbewusstsein; Pädagogik; Reformpädagogik; Sozialpsychologie; Strukturalismus; Theologie; Wissenschaftstheorie; Piaget; Psychologie
    Scope: 1 Online-Ressource (224 Seiten)
    Notes:

    Literaturangaben

  13. Spiritual capital
    wealth we can live by
    Author: Zohar, Danah
    Published: c2004
    Publisher:  Berrett-Koehler, San Francisco

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781605097183; 1605097187; 9781609943158; 1609943155; 1576751384; 9781576751381
    Edition: 1st ed
    Subjects: BUSINESS & ECONOMICS / Negotiating; BUSINESS & ECONOMICS / Business Ethics; Corporate culture; Capital; Organizational behavior; Organizational change; Values; Wirtschaft; Corporate culture; Organizational behavior; Values; Motivation; Spiritualität; Wirtschaftsethik; Unternehmensethik; Unternehmenskultur; Soziales Kapital; Intelligenz; Corporate Social Responsibility; Organisationsverhalten
    Scope: 1 Online-Ressource (xii, 173 p.)
    Notes:

    Includes bibliographical references (p. 159-161) and index

    Spiritual Capital presents a new vision of capitalist society that transcends the greed, materialism, and meaninglessness so rampant today. It offers an idea of wealth, profit, and capital that's about more than simply money

  14. Playing smart
    on games, intelligence, and artificial intelligence
    Published: [2018]
    Publisher:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ; London, England

    THD - Technische Hochschule Deggendorf, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262350143
    RVK Categories: MR 6300 ; SU 500 ; CP 4100 ; AP 15963
    Series: Playful thinking
    Subjects: Video games; Video games; Intellect; Thought and thinking; Artificial intelligence; Künstliche Intelligenz; Computerspiel; Denken; Intelligenz; Videospiel
    Scope: 1 Online-Ressource (xvii, 168 Seiten), Illustrationen
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

  15. Emotionale Intelligenz
    Retrospektiven, Momentaufnahmen, Ausblicke
    Contributor: Valeva, Milena (Herausgeber)
    Published: 2019
    Publisher:  Rainer Hampp Verlag, Augsburg ; München

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    No inter-library loan
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    No inter-library loan
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Dortmund
    No inter-library loan
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    No inter-library loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    No inter-library loan
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    No inter-library loan
    Landesbibliothekszentrum Rheinland-Pfalz / Rheinische Landesbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Koblenz
    No inter-library loan
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    No inter-library loan
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    No inter-library loan
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    No inter-library loan
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Paderborn
    No inter-library loan
    Hochschule Koblenz, RheinAhrCampus, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Siegen
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Trier
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Valeva, Milena (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783957103376
    Other identifier:
    DDC Categories: 650
    Edition: 1. Auflage
    Subjects: Geschlechterforschung; Intelligenz; Sozialkompetenz
    Scope: 1 Online-Ressource (152 Seiten), Illustrationen
  16. Playing smart
    on games, intelligence, and artificial intelligence
    Published: [2018]; © 2018
    Publisher:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262350143
    RVK Categories: MR 6300 ; SU 500 ; CP 4100
    Series: Playful thinking
    Subjects: Denken; Künstliche Intelligenz; Intelligenz; Computerspiel
    Scope: 1 Online-Ressource (xvii, 168 Seiten), Illustrationen
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

  17. The effects of cognitive and noncognitive skills on migration decisions
    Published: September 2017
    Publisher:  Norwegian School of Economics and Business Administration, Department of Economics, Bergen

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 48 (2017,17)
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 11250/2456156
    Series: Discussion papers / Norwegian School of Economics and Business Administration, Department of Economics ; 2017, 17
    Subjects: Intelligenz; Kognition; Arbeitsmobilität; Kosten; Lohnniveau; Kohortenanalyse; Norwegen
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 56 Seiten), Illustrationen
  18. Die List
    Mythen und Psychologie
    Published: 2020
    Publisher:  Schattauer, Stuttgart

    - Facettenreich: Warum die List so viele Gesichter hat - Amüsant: Von raffinierten Helden, cleveren Kaufleuten, bezirzenden Frauen, Schmeichlern und Trickbetrügern - Dramatisch: Von listigen Überlebensstrategien und Intrigen - Erotisch: Wie uns der... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    - Facettenreich: Warum die List so viele Gesichter hat - Amüsant: Von raffinierten Helden, cleveren Kaufleuten, bezirzenden Frauen, Schmeichlern und Trickbetrügern - Dramatisch: Von listigen Überlebensstrategien und Intrigen - Erotisch: Wie uns der Eros listig umgarnt Von raffinierten Helden, cleveren Kaufleuten, bezirzenden Frauen, Schmeichlern und Trickbetrügern. Seit Beginn der Kulturgeschichte des Abendlandes gibt es Erzählungen über die List, und seitdem prägt sie den Lauf der Menschheitsgeschichte mit. Aber warum fesseln uns diese Erzählungen so sehr und warum erzählen sich die Menschen seit jeher Geschichten über die List? Was steckt hinter dem Faszinosum List und den zahlreichen Mythen, die sich um sie ranken? Und was verrät sie über denjenigen, der von ihr Gebrauch macht? Mythologie, Geschichte, Religion und Dichtung bieten einen unbeschreiblichen Reichtum an Erzählungen über die List: Zeus und seine Vorfahren, Odysseus und seine trojanischen Helden, Aphrodite und Eros, Aristoteles und Schopenhauer, Reinecke Fuchs und Till Eulenspiegel, Äsopos, Jean de la Fontaine, Shakespeare, Goethe und die Gebrüder Grimm - sie alle gehören zu den Schöpfern oder Erzählern von intelligenten Täuschungsstrategien, klugen Winkelzügen und Intrigen.  Herodot und andere Historiker erzählen uns, wie durch List Imperien entstehen und untergehen. Selbst in der Bibel wimmelt es von List und christliche Theologen erklären uns den "listigen" Jesus, ohne sich der Blasphemie schuldig zu machen. Im europäischen Kulturraum ist die List seit Jahrtausenden ein Zankapfel zwischen gut und böse, heiter und traurig, moralisch und unmoralisch, ja zwischen dem Hochintelligenten und dem Einfältigen.   Dieses Buch unternimmt einen ebenso spannenden wie amüsanten Streifzug durch die abendländische Kulturgeschichte, die voll von solchen Erzählungen ist. Pointiert, lehrreich und stets unterhaltsam zeigt der Autor auf, wie unterschiedlich die Motive und psychologischen Mechanismen, aber auch die Folgen einer List sein können. Und nicht zuletzt führt er uns vor Augen, warum wir so viel Vergnügen bei diesen Geschichten empfinden.   Dieses Buch richtet sich an: - PsychowissenschaftlerInnen - ReligionswissenschaftlerInnen - PhilologInnen - LinguistInnen - HistorikerInnen - MythologInnen - interessierte Laien

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  19. Psychologie der Intelligenz
    Author: Piaget, Jean
    Published: [2015]
    Publisher:  Klett-Cotta, Stuttgart

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Kohler, Richard (Publisher); Goldmann, Lucien; Moser, Yvonne; Aebli, Hans
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783608106831; 9783608202243
    Other identifier:
    RVK Categories: CQ 9100 ; CQ 9101
    Edition: Vollständig durchgesehene, überarbeitete und erweiterte Neuausgabe
    Series: Schlüsseltexte / Jean Piaget ; Band 4
    Subjects: Psychologie; Intelligenz; Entwicklungspsychologie; Kognitive Entwicklung; Intellekt; Denken
    Other subjects: Disziplingeschichte; Entwicklungspsychologie; Erkenntnistheorie; Immanenztheologie; Jean Piaget; Moralbewusstsein; Pädagogik; Reformpädagogik; Sozialpsychologie; Strukturalismus; Theologie; Wissenschaftstheorie; Piaget; Psychologie
    Scope: 1 Online-Ressource (224 Seiten)
    Notes:

    Literaturangaben

  20. Ethische Probleme der virtuellen Realitätserzeugung und des radikalen Konstruktivismus
    Published: [1996]

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    No inter-library loan
    Index theologicus der Universitätsbibliothek Tübingen
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Article (journal)
    Format: Online
    Parent title: Enthalten in: Jahrbuch für Christliche Sozialwissenschaften; Münster : Aschendorff, 1989; 37(1996), Seite 67-77; Online-Ressource

    Subjects: Computer; Cyberspace; Fiktion; Intelligenz; Kognition; Konstruktivismus; Medium; Postmoderne; Realität; Technologie; Verantwortung; Virtualität; Wahrnehmung
  21. Der infogene Mensch
    Entwurf einer Anthropologie
    Published: 2008
    Publisher:  Fink, München

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    E-Book Digi20
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    No inter-library loan
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook DFG Digi20
    No inter-library loan
    Badische Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Rostock
    No inter-library loan
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    eBook Digi20
    No inter-library loan
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    ebook DFG Digi20
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
  22. Playing smart
    on games, intelligence, and artificial intelligence
    Published: [2018]; © 2018
    Publisher:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    In the beginning of AI, there were games -- Do you need to be intelligent to play games? -- What is (Artificial) Intelligence? -- Do video games have Artificial Intelligence? -- Growing a mind and learning to play -- Do games learn from you when you... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    No inter-library loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    No inter-library loan
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook MIT Press
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Rostock
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    No inter-library loan

     

    In the beginning of AI, there were games -- Do you need to be intelligent to play games? -- What is (Artificial) Intelligence? -- Do video games have Artificial Intelligence? -- Growing a mind and learning to play -- Do games learn from you when you play them? -- Automating creativity -- Designing for AI -- General intelligence and games in general -- Synthesis. Can games measure intelligence? How will artificial intelligence inform games of the future? In 'Playing Smart', Julian Togelius explores the connections between games and intelligence to offer a new vision of future games and game design. Video games already depend on AI. We use games to test AI algorithms, challenge our thinking, and better understand both natural and artificial intelligence. In the future, Togelius argues, game designers will be able to create smarter games that make us smarter in turn, applying advanced AI to help design games. In this book, he tells us how.0Games are the past, present, and future of artificial intelligence. In 1948, Alan Turing, one of the founding fathers of computer science and artificial intelligence, handwrote a program for chess. Today we have IBM's Deep Blue and DeepMind's AlphaGo, and huge efforts go into developing AI that can play such arcade games as Pac-Man. Programmers continue to use games to test and develop AI, creating new benchmarks for AI while also challenging human assumptions and cognitive abilities. 0Game design is at heart a cognitive science, Togelius reminds us-when we play or design a game, we plan, think spatially, make predictions, move, and assess ourselves and our performance. By studying how we play and design games, Togelius writes, we can better understand how humans and machines think. AI can do more for game design than providing a skillful opponent. We can harness it to build game-playing and game-designing AI agents, enabling a new generation of AI-augmented games. With AI, we can explore new frontiers in learning and play

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (Array)
  23. Essays in applied microeconomics
    Published: 21 September 2021
    Publisher:  European University Institute, Department of Economics, Florence

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 1814/72563
    Subjects: Arbeitslosigkeit; Bildungsertrag; Intelligenz; Fertilität; Konjunktur; Bildungsabschluss; Erwerbstätigkeit; Mikroökonomik; Theorie
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 150 Seiten), Illustrationen
    Notes:

    Dissertation, European University Institute, 2021

  24. The fourth generation of human rights
    epistemic rights in digital lifeworlds
    Published: 2021
    Publisher:  Harvard Kennedy School, John F. Kennedy School of Government, [Cambridge, MA]

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 600
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: Faculty research working paper series / Harvard Kennedy School, John F. Kennedy School of Government ; RWP21, 027 (November 2021)
    Subjects: Menschenrechte; Digitalisierung; Intelligenz; Kognition; Wissen; Erkenntnistheorie
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 25 Seiten), Illustrationen
  25. Wisdom of crowds detects COVID-19 severity ahead of officially available data
    Published: June 2020
    Publisher:  [LSE Financial Markets Group], [London]

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Series: Financial Markets Group discussion papers ; DP 808
    Subjects: Coronavirus; Wahrnehmung; Krankheit; Sterblichkeit; Intelligenz; Text; Social Web; Italien; Spanien; USA
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 17 Seiten), Illustrationen