Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 3 of 3.

  1. Rollenvorstellungen kamerunischer Lehrkräfte im schulischen DaF-Unterricht
    Eine qualitative praxiserkundende Fallstudie
    Published: 2022
    Publisher:  Peter Lang Verlag, Berlin

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631870068
    Other identifier:
    9783631870068
    Series: Im Medium fremder Sprachen und Kulturen ; 33
    Subjects: Deutschunterricht; Deutschlehrer; Berufsrolle; Unterrichtsprozess; Lehrer; Deutschunterricht; Fremdsprache; Lehrerbildung; Unterricht; Grundschule
    Other subjects: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)FOR009000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / German; Themenzentrierte Interaktion;Lehrerexpertise;Großgruppenunterricht;Unterrichtsqualität;Unterrichtsentwicklung;Aktionsforschung;Grounded Theory;Mündliches Schülerfeedback;Nachhaltige Entwicklung; (VLB-WN)9563: Deutsche Sprachwissenschaft, Deutschsprachige Literaturwissenschaft; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BISAC Subject Heading)EDU000000: EDUCATION / General; (BISAC Subject Heading)EDU010000: EDUCATION / Elementary; (BISAC Subject Heading)EDU029000: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; (BISAC Subject Heading)EDU032000: EDUCATION / Leadership; (BISAC Subject Heading)EDU040000: EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects; (BIC subject category)CJA: Language teaching theory & methods; (BIC subject category)JNK: Organization & management of education; (BIC subject category)JNT: Teaching skills & techniques; (BIC geographical qualifier)1HFJA: Cameroon; (BIC language qualifier (language as subject))2ACG: German; Aktionsforschung; Bertrand; Fallstudie; Götze; Großgruppenunterricht; Grounded Theory; kamerunischer; Lehrerexpertise; Lehrkräfte; Lutz; Michael; Mündliches Schülerfeedback; Nachhaltige Entwicklung; Njeugue; praxiserkundende; qualitative; Rollenvorstellungen; Rücker; schulischen; Themenzentrierte Interaktion; Toumi; Unterricht; Unterrichtsentwicklung; Unterrichtsqualität
    Scope: Online-Ressource, 460 Seiten
  2. Rollenvorstellungen kamerunischer Lehrkräfte im schulischen DaF-Unterricht
    eine qualitative praxiserkundende Fallstudie
    Published: [2022]
    Publisher:  Peter Lang, Berlin

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    ISBN: 9783631862896; 363186289X
    Other identifier:
    9783631862896
    Series: Im Medium fremder Sprachen und Kulturen ; Band 33
    Subjects: Deutschunterricht; Deutschlehrer; Berufsrolle; Unterrichtsprozess
    Other subjects: (Produktform)Hardback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BISAC Subject Heading)EDU000000: EDUCATION / General; (BISAC Subject Heading)EDU010000: EDUCATION / Elementary; (BISAC Subject Heading)EDU029000: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; (BISAC Subject Heading)EDU032000: EDUCATION / Leadership; (BISAC Subject Heading)EDU040000: EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects; (BISAC Subject Heading)FOR009000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / German; (BIC subject category)CJA: Language teaching theory & methods; (BIC subject category)JNK: Organization & management of education; (BIC subject category)JNT: Teaching skills & techniques; (BIC geographical qualifier)1HFJA: Cameroon; (BIC language qualifier (language as subject))2ACG: German; Aktionsforschung; Bertrand; Fallstudie; Götze; Großgruppenunterricht; Grounded Theory; kamerunischer; Lehrerexpertise; Lehrkräfte; Lutz; Michael; Mündliches Schülerfeedback; Nachhaltige Entwicklung; Njeugue; praxiserkundende; qualitative; Rollenvorstellungen; Rücker; schulischen; Themenzentrierte Interaktion; Toumi; Unterricht; Unterrichtsentwicklung; Unterrichtsqualität; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (VLB-WN)1563: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Deutsche Sprachwissenschaft, Deutschsprachige Literaturwissenschaft; Themenzentrierte Interaktion;Lehrerexpertise;Großgruppenunterricht;Unterrichtsqualität;Unterrichtsentwicklung;Aktionsforschung;Grounded Theory;Mündliches Schülerfeedback;Nachhaltige Entwicklung
    Scope: 456 Seiten, Illustrationen, 22 cm, 658 g
    Notes:

    Dissertation, Universität Bielefeld, 2021

  3. Pragmatische Kompetenzen im schulischen Fremdsprachenunterricht
    Contributor: Limberg, Holger (Herausgeber); Glaser, Karen (Herausgeber)
    Published: [2020]
    Publisher:  Peter Lang, Berlin

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Limberg, Holger (Herausgeber); Glaser, Karen (Herausgeber)
    Language: German; English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783631828090; 3631828098
    Other identifier:
    9783631828090
    Series: Inquiries in language learning ; volume 26
    Subjects: Englischunterricht; Pragmatik
    Other subjects: (Produktform)Hardback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BISAC Subject Heading)EDU000000: EDUCATION / General; (BISAC Subject Heading)EDU029000: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; (BISAC Subject Heading)EDU029010: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Mathematics; (BISAC Subject Heading)EDU029050: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities; (BISAC Subject Heading)EDU032000: EDUCATION / Leadership; (BISAC Subject Heading)EDU040000: EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects; (BISAC Subject Heading)FOR000000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / General; (BISAC Subject Heading)FOR007000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / English as a Second Language; (BISAC Subject Heading)FOR009000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / German; (BISAC Subject Heading)LIT004170: LITERARY CRITICISM / European / German; (BISAC Subject Heading)LIT006000: LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory; (BIC subject category)CFG: Semantics, discourse analysis, etc; (BIC subject category)CJA: Language teaching theory & methods; (BIC subject category)JNT: Teaching skills & techniques; (BIC subject category)YQ: Educational material; (BIC language qualifier (language as subject))2AB: English; Fachdidaktik Englisch; Fremdsprachenpragmatik; Fremdsprachenunterricht; Glaser; Holger; Jutta; Karen; Kompetenzen; Limberg; LimbergGlaser; Michael; Pragmatikerwerb; Pragmatikforschung; Pragmatikvermittlung; Pragmatische; Rücker; Rymarczyk; schulischen; Sprechakte; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (VLB-WN)1560: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Scope: 414 Seiten, Illustrationen, 22 cm, 603 g