Skip to main navigation
Skip to main content
toggle menu
info(at)avldigital.
remove-this.
de
Deutsch
English
Subscribe to announcements
Submit announcement
Login
Search the whole website
Finding literature
Open
Content profile
Data sources
Acquisition strategy
SIS licences
Publishing
Open
CompaRe: Open Access
Search in CompaRe
E-journal hosting
Networking
Open
Researchers
Calls for Papers
Dissertations
Events
Vacancies and scholarships
Projects and research
Institutions
Websites
Blog
Subscribe to announcements
Submit announcement
Login
You are here
avldigital.de
Search Results
Narrow Search
Search narrowed by
2012
concept of music
Remove all filters
Type
Publications
(1)
Source
Union catalogues
(1)
Format
Online
(1)
Contributor
Erlmann, Veit
(1)
Papenburg, Jens Gerrit
(1)
Wicke, Peter
(1)
Media type
Dissertation
(1)
Language
German
(1)
Year
2012
(1)
Last searches
*
Search the whole website
Search
Results for *
Displaying results 1 to 1 of 1.
Sort search results
Relevance
Title
Type
Author
Created
Relevance
Title
Type
Author
Created
Hörgeräte
Technisierung der Wahrnehmung durch Rock- und Popmusik
Author:
Papenburg, Jens Gerrit
Published:
2012
Publisher: Humboldt Universität zu Berlin, Philosophische Fakultät III, Berlin
Bibliographic information
Access
Export
Access:
Resolving-System
Langzeitarchivierung Nationalbibliothek
Verlag
(kostenfrei)
Export to reference management software
 
RIS file
 
BibTeX file
Source:
Union catalogues
Contributor:
Wicke, Peter
(Akademischer Betreuer);
Erlmann, Veit
(Akademischer Betreuer)
Language:
German
Media type:
Dissertation
Format:
Online
Other identifier:
urn:
urn:nbn:de:kobv:11-100200584
Other subjects:
Kulturwissenschaft
;
Geschichte des (Musik-)Hörens
;
Geschichte des Nicht-Hörens
;
auditive Wahrnehmung
;
Technisierung des Hörens
;
Bewirtschaftung des Hörens
;
Hörgerät
;
Materialität der Wahrnehmung
;
Materialitäten der Musikkultur
;
technisierte Organe
;
Organ gewordene Technik
;
eskalierte Organe
;
Körperlichkeit des Hörens
;
Hörpraxis
;
Mastering
;
Veröffentlichung von Musik
;
technisierter Klang
;
das Vorgehörte
;
das Unhörbare
;
das Ungehörte
;
Mittler vs. Zwischenglieder
;
Musikbegriff
;
Klangkonzept
;
Rock- und Popmusik als Erkenntnisinstrument
;
Jukebox
;
Soundsystem
;
Single-Schallplatte
;
Maxisingle
;
Technologieentwicklung
;
Rock’n’Roll
;
Disco
;
House
;
Techno
;
Musikwissenschaft
;
Medientheorie
;
Sound Studies
;
Historische Anthropologie der Sinne
;
Musikalische Vermittlungstheorie
;
History of listening
;
history of non-listening
;
auditory perception
;
technization of listening
;
cultivation of listening
;
listening device
;
materiality of perception
;
materialities of music culture
;
organs and technology
;
corporality of listening
;
listening practice
;
mastering
;
practices of releasing music
;
sound and technology
;
mediator vs. intermediary
;
concept of music
;
concept of sound
;
rock and pop music as instrument of knowledge
;
juke box
;
sound system
;
7-inch single
;
12-inch single
;
development of technology
;
rock’n’roll
;
disco
;
house
;
techno
;
musicology
;
media theory
;
cultural studies
;
sound studies
;
anthropology of the senses
;
theories of mediation
Scope:
Online-Ressource
Notes:
Berlin, Humboldt Universität zu Berlin, Diss., 2011