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  1. Humor und Kultur
    eine empirische Untersuchung
    Published: 2008
    Publisher:  Techn. Univ., Fak. Wirtschaftswiss., Dresden

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    HW 8 (138)
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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    RVK Categories: QP 100
    Series: Dresdner Beiträge zur Betriebswirtschaftslehre ; 138
    Subjects: Humor; Printwerbung; Nationalkultur; Werbewirkung; Partielle kleinste Quadrate; Vergleich; Russland; Deutschland
    Scope: 25, X, VII Bl., graph. Darst.
  2. What does it take to be a star?
    the role of performance and the media for German soccer players
    Published: 2007
    Publisher:  Univ., Department of International Economic Policy, Freiburg

    We test existing superstar theories for the German soccer league. We use various measures for individual players’ performance and media presence to analyze whether performance and popularity can explain salaries and superstars in soccer. Moreover, we... more

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 172 (1)
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    We test existing superstar theories for the German soccer league. We use various measures for individual players’ performance and media presence to analyze whether performance and popularity can explain salaries and superstars in soccer. Moreover, we argue that quantile regression technique should be applied to analyze superstar phenomena instead of OLS used hitherto. -- Superstars ; soccer ; quantile regressions ; Rosen ; Adler

     

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/47902
    Series: Discussion paper series / University of Freiburg, Department of International Economic Policy ; 1
    Subjects: Lohnniveau; Werbewirkung; Sportler; Fußball; Schätzung; Deutschland
    Scope: Online-Ressource (PDF-Datei: 15 S.)
  3. Does irritation induced by charitable direct mailings reduce donations?
    Published: 2008
    Publisher:  ERIM, Rotterdam

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 26 (2008.036)
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 1765/12704
    Series: Array ; 2008,036
    Subjects: Gemeinnützige Organisation; Direktmarketing; Werbewirkung; Emotion; Fundraising; Verhalten; Experiment
    Scope: Online-Ressource (PDF-Datei: 35 S., 273,38 KB), graph. Darst.
    Notes:

    Literaturverz. S. 31 - 34

  4. Impulskaufverhalten im Handel
    am Beispiel einer empirischen Analyse im Textilhandel
    Author: Posch, Doris
    Published: 2005

    Zahlreiche unterschiedliche Begriffsdefinitionen sowie mangelnde Operationalisierung erwiesen sich bei der Untersuchung von Impulskaufverhalten bislang als besonders problematisch. Die vorliegende Arbeit hat sich zum Ziel gesetzt, das Konstrukt... more

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 255496
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    Zahlreiche unterschiedliche Begriffsdefinitionen sowie mangelnde Operationalisierung erwiesen sich bei der Untersuchung von Impulskaufverhalten bislang als besonders problematisch. Die vorliegende Arbeit hat sich zum Ziel gesetzt, das Konstrukt Impulskaufverhalten in Abgrenzung zur Kaufsucht zu bestimmen, anschließend ein Instrument zu deren Messung zu erstellen und im Textilhandel anzuwenden. Mittels explorativer und konfirmatorischer Faktorenanalyse wurden Likert-Skalen zur Messung der Impulskauftendenz, der Kaufsucht, sowie zur Identifikation von Impulskäufen entwickelt und in einem Fragebogen zum Impulskaufverhalten von Kunden im Textilhandel integriert. Nach einem Pretest zur Validierung der Skalen erfolgte eine Kundebefragung in unterschiedlichen Filialen des Textilhandelsunternehmens H&M. Die Hypothese, dass Impulskauftendenz ein von der Kaufsucht abzugrenzendes Konstrukt ist, das sich aus einer affektiven und einer kognitiven Komponente zusammensetzt, konnte bestätigt werden. Probanden mit hoher Impulskauftendenz neigen signifikant stärker zu Impulskäufen als Probanden mit niedriger Impulskauftendenz. Dies impliziert, dass das Persönlichkeitsmerkmal Impulskauftendenz verhaltenswirksam ist. Zudem wurde mit Hilfe einer Clusteranalyse zwischen den Gruppen der ungeplanten Käufer, der reinen Impulskäufer sowie der überraschten Impulskäufer unterschieden. Zur Validierung der Clusterlösung wurde eine Diskriminanzanalyse eingesetzt. Ebenso bestätigte sich die Hypothese, dass Impulskaufverhalten durch personenspezifische Faktoren wie Geschlecht oder Alter sowie situative Faktoren wie Zeitdruck oder Begleitpersonen beim Einkauf beeinflusst wird.

     

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Konsumentenverhalten; Textilhandel; Werbewirkung; Emotion; Schätzung; Österreich
    Scope: 381 S., graph. Darst.
    Notes:

    Wien, Wirtschaftsuniv., Diss., 2005

  5. Some consequences of making advertisements more difficult to comprehend: Inhibited counterarguing and a sleeper effect
    Published: 2003
    Publisher:  UMI Diss. Services, Ann Arbor, Mich.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A07-5008
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Werbung; Wahrnehmung; Werbewirkung
    Scope: VII, 225 S., graph. Darst.
    Notes:

    Kopie, ersch. im Verl. UMI, Ann Arbor, Mich

    Zugl.: Ann Arbor, Mich., Univ. of Michigan, Diss., 2003

  6. Market share vs. market size effects of advertising
    analysis of market structure
    Published: 2003
    Publisher:  UMI Diss. Services, Ann Arbor, Mich.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A07-5271
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Ernährungsindustrie; Fernsehwerbung; Werbeplanung; Kosten-Nutzen-Analyse; Werbewirkung; Marktanteil; Marktstruktur; Empirische Methode; USA
    Scope: VIII, 87 S., graph. Darst.
    Notes:

    Kopie, ersch. im Verl. UMI, Ann Arbor, Mich

    Zugl.: Chicago, Ill., Univ. of Chicago, Dep. of Economics, Diss., 2003

  7. Differentiated fear appeals
    the role of secondary emotions in motivating appraisals of self-accountability and action
    Published: 2003
    Publisher:  UMI Diss. Services, Ann Arbor, Mich.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A07-5032
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Gesundheitsvorsorge; Werbepsychologie; Angst; Werbewirkung; Verhalten; Experiment
    Scope: IV, 70 S., graph. Darst.
    Notes:

    Kopie, ersch. im Verl. UMI, Ann Arbor, Mich

    Zugl.: University Park, Pa., Pennsylvania State Univ., Mary Jean and Frank P. Smeal College of Business Administration, Diss., 2003

  8. A structural estimation of the relationship between advertising expenditure and car sales
    Published: 2004
    Publisher:  UMI Diss. Services, Ann Arbor, Mich.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A07-5567
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Kfz-Gewerbe; Werbewirkung; Empirische Methode; USA
    Scope: IX, 200 S., graph. Darst.
    Notes:

    Kopie, ersch. im Verl. UMI, Ann Arbor, Mich

    Zugl.: New York, NY, New York Univ., Dep. of Economics, Diss., 2004

  9. Freedom to be a child
    commercial pressures on children
    Published: 2007

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1142 (127)
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      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    Series: CASEpaper ; 127
    Subjects: Kinder; Konsumentenverhalten; Kommerzialisierung; Werbewirkung; Großbritannien; Advertising and children; Child psychology; Child consumers; Acquisitiveness; Consumption (Economics); Parenting; Social values
    Scope: III, 23, IX S.
  10. Details matter
    the impact of presentation and information on the take-up of financial incentives for retirement saving
    Published: 2007
    Publisher:  Centre for Economic Policy Research, London

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 32 (6386)
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      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    RVK Categories: QB 910
    Series: Array ; 6386
    Subjects: Altersvorsorge; Kapitalanlage; Werbepsychologie; Werbewirkung; Anlageverhalten; Self-directed individual retirement accounts; Retirees; Retirement income
    Scope: 28, [14] S., graph. Darst.
  11. In-Game Advertising - Werbung in Computerspielen
    Strategien und Konzepte
    Published: c 2007
    Publisher:  Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler, Wiesbaden

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2872-0333
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    Duale Hochschule, Staatliche Studienakademie Breitenbrunn, Bibliothek
    B 563.1 T
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    wir 604/9
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    032.520
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    QP 630 T463
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    QP 630 T454
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    QP 630 T463
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Macromedia Library Hamburg
    QP 632 THO
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    Macromedia Library Hamburg
    QP 632 THO/1
    No inter-library loan
    Hans-Bredow-Institut für Medienforschung an der Universität Hamburg, Bibliothek
    B III 12-15
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    B 560/ Thom
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Bibliothek LIV Künzelsau
    659.56 THO
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR QP 630 T463
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR QP 630 T463+2
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A07-4661
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    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Leipzig
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    08-18356
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2008.04840:1
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2008.04840:2
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2008.04840:3
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    BAL P 6000.19
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    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    QP 632 25
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    Popakademie Baden-Württemberg, Bibliothek
    CI-Gl-Th2007
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Universitätsbibliothek Mannheim
    200 QP 630 T454
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    QBK-A 229 673
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    wirt 5.85 2007 2803
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    WAfk 388
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    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    Wi 6-550-216
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    Hochschule Schmalkalden, Cellarius Bibliothek
    BWL 435 0289/18
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    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    Hkm 45
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    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    3575/273
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    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    WR Dck 072
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      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783834907028; 3834907022
    Other identifier:
    9783834907028
    RVK Categories: QP 600 ; QP 630 ; QP 632 ; SU 500 ; AP 17400
    Edition: 1. Aufl.
    Subjects: Computerspiel; Werbeträger; Werbeplanung; Werbewirkung; Deutschland
    Scope: 171 S., Ill., graph. Darst., 240 mm x 170 mm
    Notes:

    Literaturverz. S. [163] - 164

  12. Do media consumers really dislike advertising?
    An empirical assessment of a popular assumption in economic theory
    Published: 2007
    Publisher:  Centre for Industrial Economics, Institute of Economics, University of Copenhagen, Copenhagen

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1136 (2007.08)
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      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Series: CIE discussion papers ; 2007,8
    Subjects: Mediensektor; Werbung; Werbewirkung; Marktstruktur; Schätzung; Deutschland
    Scope: Online-Ressource, 16 S. = 174 KB, Text
  13. Difficulties with using correlations to determine the relative strength of effects of latent variables
    Published: 2007

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Article (journal)
    Format: Print
    Parent title: In: Der Markt; Wien : Österr. Ges. für Absatzwirtschaft, 1962; Bd. 46.2007, 1/2 (180/181), S. 50-60

    Subjects: Marktforschung; Werbewirkung; Strukturalismus; Multivariate Analyse; Strukturgleichungsmodell
    Scope: graph. Darst.
  14. Information or persuasion?
    An empirical investigation of the effect of advertising on brand awareness and perceived quality using panel data
    Published: July 2007
    Publisher:  Univ., Graduate School of Business, Stanford, Calif.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1679 (1971)
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      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Series: Research paper series / Graduate School of Business, Stanford University ; 1971
    Subjects: Werbewirkung; Markenimage; Produktqualität
    Scope: Online-Ressource, 29 S., Text
  15. Product placement
    Wirkungsanalyse am Beispiel der Buchpräsentation im Fernsehen
    Published: 2007

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    11a bwl 435/036
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    DISS 2007 A 1223
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A/477802
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 251901
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    QBL / Len
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Other identifier:
    3349
    RVK Categories: QP 634
    Subjects: Product Placement; Werbewirkung; Deutschland
    Scope: XVIII, 297 S., graph. Darst.
    Notes:

    St. Gallen, Univ. Hochsch. für Wirtschafts-, Rechts- und Sozialwiss., Diss., 2007

  16. Einsatz von Coupons als CRM-Instrument im Einzelhandel
    Dimensionen, Determinanten und Wirkungen des wahrgenommenen Konsumentenschutzes aus Coupons
    Published: 2007

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    11a bwl 479.2/033
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    DISS 2007 A 1211
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A/477807
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 251902
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    QBK / Koe
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      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Other identifier:
    3269
    RVK Categories: QP 620
    Subjects: Einzelhandel; Beziehungsmarketing; Kundenbindungsprogramm; Werbewirkung; Nutzentheorie
    Scope: XVII S., S. 18 - 331, Ill., graph. Darst.
    Notes:

    St. Gallen, Univ., Diss., 2007

  17. Was die Milka-Kuh meistert und wo Herr Kaiser kapituliert
    der Einfluss von Werbefiguren auf die Kaufabsicht von Produkten ; eine empirische Untersuchung
    Published: 2007
    Publisher:  Center of Market-Oriented Product and Production Management, Universität Mainz, Mainz

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B07-1422
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
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      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783938879276; 3938879270
    RVK Categories: QP 632
    Edition: 1. Aufl.
    Series: Array ; 22
    Subjects: Werbewirkung; Konsumentenverhalten; Marktforschung; spokes-character
    Scope: 59 Bl.
    Notes:

    Literaturverz. Bl. [52] - 59

  18. Scoring of bank customers for a life insurance campaign
    Published: 2007
    Publisher:  Univ. of Southern Denmark, Odense

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 834 (2007.5)
    No inter-library loan
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      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9788791657153
    Series: Discussion papers on business and economics ; 2007,5
    Subjects: Marketingmanagement; Zielgruppe; Lebensversicherung; Werbewirkung; Modellierung; Theorie
    Scope: Online-Ressource, 26 S., Text, graph. Darst.
  19. Der Einfluss von Mixed Emotions auf die Werbewirkung
    eine experimentelle Studie
    Published: 2007
    Publisher:  Universität Mannheim Institut f. Marktorientierte Unternehmensführung, Mannheim

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1516 (115)
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
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      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 3893333673
    RVK Categories: QP 634
    Series: Array ; 115
    Subjects: Emotion; Werbewirkung; Konsumentenverhalten; Werbepsychologie
    Scope: 41 Bl., graph. Darst.
    Notes:

    Literaturverz. Bl. 35 - 41

  20. Why reflect reality
    an exploratory study on the effectiveness of traditionally attractive models and realistically attractive models in fashion and beauty advertising
    Published: 19 Dec. 2007
    Publisher:  Judge Business School, Univ. of Cambridge, Cambridge

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1478 (2007.29)
    No inter-library loan
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      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Series: Working paper series / University of Cambridge, Judge Business School ; 2007,29
    Subjects: Werbung; Werbewirkung; Frauen; Psychologie; Ästhetik; Markenimage; Großbritannien; USA; Kanada
    Scope: Online-Ressource, 40 S., Text, graph. Darst.
  21. An investigation of the interaction of advertising, pricing and quality on sales response
    Published: 2004
    Publisher:  UMI Diss. Services, Ann Arbor, Mich.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A07-5217
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
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      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Produktinformation; Werbung; Virales Marketing; Informationsverbreitung; Preismanagement; Werbewirkung
    Scope: XVII, 193 S., graph. Darst.
    Notes:

    Kopie, ersch. im Verl. UMI, Ann Arbor, Mich

    Zugl.: East Lansing, Mich., Michigan State Univ., Dep. of Marketing and Supply Chain Management, Diss., 2004

  22. Einfluss olfaktorischer Reize auf das Kaufverhalten in Handelsagglomerationen
    Published: 2007
    Publisher:  Eigenverl. Inst. für Handel u. Marketing, Wien

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B08-1125
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
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      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 3854750641
    RVK Categories: QP 621 ; QQ 440
    Series: Schriftenreihe Handel und Marketing ; 64
    Subjects: Einkaufszentrum; Aromastoff; Wahrnehmung; Werbewirkung; Werbepsychologie; Marketing; Konsumentenverhalten; Empirische Methode; Österreich
    Scope: 4, 106 Bl., Ill., graph. Darst., 30 cm
    Notes:

    Literaturverz. Bl. 92 - 96

  23. How to capture the heart?
    reviewing 20 years of emotion measurement in advertising
    Published: 2006
    Publisher:  Katholieke Univ. Leuven, Faculty of Economics and Applied Economics, Leuven

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1734 (0605)
    No inter-library loan
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Series: MO ; 0605
    Subjects: Werbewirkung; Emotion; Messung; Bibliometrie
    Scope: Online-Ressource, 47 S., Text
  24. Communicating the right emotion to generate help for connected versus unconnected others
    Published: Jan. 2008
    Publisher:  Faculteit Economie en Bedrijfskunde, Univ. Gent, Gent

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1480 (493)
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    D/2008/7012/02
    Series: Working paper / Universiteit Gent, Faculteit Economie en Bedrijfskunde ; 493
    Subjects: Emotion; Werbewirkung; Fundraising
    Scope: Online-Ressource, 34 S. = 869 Kb, Text
  25. Promoting help for victims of child abuse
    which emotions are most appropriate to motivate donation behavior
    Published: Feb. 2008
    Publisher:  Faculteit Economie en Bedrijfskunde, Univ. Gent, Gent

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1480 (500)
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    D/2008/7012/09
    Series: Working paper / Universiteit Gent, Faculteit Economie en Bedrijfskunde ; 500
    Subjects: Emotion; Werbewirkung; Fundraising; Schätzung
    Scope: Online-Ressource, [25] S. = 209 Kb, Text, graph. Darst.