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  1. Jahrmarktrhetorik
    Published: 1999
    Publisher:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 3631349718
    RVK Categories: GD 8805 ; GE 3740
    Series: [Europäische Hochschulschriften / 1] ; 1735
    Subjects: Deutsch; Advertising; Fairs; German language; German language; Markets; Werbesprache; Rhetorik; Verkaufspsychologie; Rhetorische Figur; Händler; Fliegender Händler; Volksfest; Jahrmarkt; Deutsch
    Scope: XII, 190 S.
    Notes:

    Zugl.: Bochum, Univ., Diss., 1999

  2. Resisting representation
    Published: 1994
    Publisher:  Oxford University Press, New York

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0195089642; 0691070768
    Subjects: Literatur; Literature; Representation (Philosophy); Werbesprache; Schmerz; Werbung; Geschichte; Literatur; Wirklichkeit; Englisch; Sprache; Darstellung; Wissensrepräsentation; Analgetikum
    Scope: 191 p
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

  3. Multimodal metaphor and metonymy in advertising
    Published: [2017]; © 2017
    Publisher:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Universitätsbibliothek der LMU München
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    ISBN: 9789027209863
    RVK Categories: EC 3765 ; ES 155
    Series: Figurative thought and language ; volume 2
    Subjects: Metonymie; Werbung; Werbesprache; Metapher
    Scope: vii, 232 Seiten, Illustrationen, Diagramme
  4. Poetik und Poesie der Werbung
    Ästhetik und Literarizität an der Schnittstelle von Kunst und Kommerz
    Contributor: Allen, Martina (Publisher); Knepel, Ruth (Publisher)
    Published: [2018]; © 2018
    Publisher:  transcript, Bielefeld

    Commercial esthetics or art? Interdisciplinary perspectives on the interaction of poetry-like structure and the esthetics of advertisement, the art of poetry and persuasion, literature in advertisement and advertisement in literature! Obwohl die... more

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
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    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
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    Hochschule München, Bibliothek
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    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
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    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
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    Commercial esthetics or art? Interdisciplinary perspectives on the interaction of poetry-like structure and the esthetics of advertisement, the art of poetry and persuasion, literature in advertisement and advertisement in literature! Obwohl die meisten Werbetexte, Anzeigen und Poster über ein hohes Maß an Literarizität verfügen, werden diese kommerziellen Formen des Schreibens für gewöhnlich von literarischen Texten abgegrenzt. Medienübergreifend werden in Werbeformen poetogene und narrative Strukturen eingesetzt. Umgekehrt ist Literatur heute ein milliardenschweres Konsumgut - und Literaturproduktion und -rezeption damit zwangsläufig von guter Werbung abhängig.Der Band versammelt literatur-, kultur- und medienwissenschaftliche Beiträge zur Funktion und Wirkmächtigkeit literarischer Sprache in Werbetexten, zu Literatur als Konsumgut sowie zu Werbung, Konsum und Überredungskunst als literarischen Topoi. Besprochen werden dabei so unterschiedliche Texte wie die TV-Serie »Mad Men«, die Romane von Émile Zola und die Filme Lars von Triers

     

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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Allen, Martina (Publisher); Knepel, Ruth (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839438268
    Other identifier:
    RVK Categories: ES 980 ; AP 17440 ; AP 17458 ; EC 2460 ; ET 760
    Series: Konsumästhetik ; Band 2
    Subjects: 9/11; Allgemeine Literaturwissenschaft; Cultural Studies; Émile Zola; Intermedialität; Intertextualität; Konkrete Poesie; Konsum; Konsumforschung; Kulturwissenschaft; Lars von Trier; Literaricity,Poetics,Poetology,Media,Cultural Studies,Popular Culture,Intermediality,Intertextuality,Consumer Research,Rhetorics,émile Zola,Lars von Trier,9/11,Mad Men,Postmodernism,Serendipity,Literature,Neoliberalism,Consumption,General Literature Studies; Literarizität; Literatur; Mad Men; Medien; Neoliberalismus; Poetik; Poetologie; Popkultur; Populärkultur; Postmoderne; Rhetorik; Serendipität; Spätkapitalismus; Werbesprache; Dichtersprache; Werbung <Motiv>; Werbung; Literatur
    Other subjects: Literarizität; Poetik; Poetologie; Medien; Cultural Studies; Populärkultur; Intermedialität; Intertextualität; Konsumforschung; Rhetorik; Spätkapitalismus; Émile Zola; Mad Men; Postmoderne; Konkrete Poesie; Serendipität; Popkultur; Literatur; Neoliberalismus; Konsum; Allgemeine Literaturwissenschaft; Kulturwissenschaft; Advertising; Literaricity; Poetics; Poetology; Media; Popular Culture; Intermediality; Intertextuality; Consumer Research; Rhetorics; émile Zola; Postmodernism; Serendipity; Literature; Neoliberalism; Consumption; General Literature Studies
    Scope: 1 Online-Ressource (239 Seiten)
    Notes:

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb. 2018)

  5. Semantische Dichte
    Assoziativität in Poesie und Werbesprache
    Published: [2017]; © 1983
    Publisher:  De Gruyter, Berlin ;Boston

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
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    Technische Hochschule Augsburg
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    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek der LMU München
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    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
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    Universitätsbibliothek Passau
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110933130
    Other identifier:
    RVK Categories: AP 17480 ; EC 3500 ; ET 455 ; ET 475 ; ID 7040
    Edition: Reprint 2017
    Series: Konzepte der Sprach- und Literaturwissenschaft ; 30
    Subjects: Literaturwissenschaften; Semantische Dichte; Sprachwissenschaften; Werbesprache; Semantik; Dichtersprache; Wortassoziation
    Scope: 1 online resource (150pages), Zahlr. Abb
    Notes:

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 21. Nov 2017)

  6. Werbesprache im Deutschen und Arabischen und die kulturelle Problematik ihrer Übersetzung
    Eine linguistisch-interkulturelle kontrastive Studie
    Published: 07/2014; © 2013
    Publisher:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt a.M.

    Keine Textgattung ist kultursensitiver als der Werbetext. Denn trotz ihrer Kürze muss erfolgreiche Werbung in idealer Weise auf die sozialen, kulturellen und religiösen Rahmenbedingungen ihrer Zielgruppe zugeschnitten sein. Das stellt global... more

    Bayerische Staatsbibliothek
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    Keine Textgattung ist kultursensitiver als der Werbetext. Denn trotz ihrer Kürze muss erfolgreiche Werbung in idealer Weise auf die sozialen, kulturellen und religiösen Rahmenbedingungen ihrer Zielgruppe zugeschnitten sein. Das stellt global agierende Unternehmen vor gravierende Probleme. Denn wie soll mit möglichst wenig Aufwand ein möglichst großer Absatzmarkt abgedeckt werden? Das Buch macht diese Problematik anhand einer vergleichenden Studie der Werbestrategien in einer arabisch-sakralen und einer westlich-säkularen Gesellschaft deutlich. In diesem Zusammenhang wird auch die in wirtschaftlichen Fachkreisen heiß diskutierte Frage erörtert, ob eine weltweit standardisierte Werbung überhaupt möglich ist. Der zweite Teil des Buches widmet sich in Theorie und Praxis der Übersetzung von Werbetexten über Kulturgrenzen hinweg und bietet viele praktische Hinweise und Vorschläge für Übersetzer. Durch seinen einzigartigen Ansatz, der linguistische, interkulturelle und kommunikative Ansätze miteinander verbindet, ist dieses Buch ein wertvoller Ratgeber für Fachkreise aber auch für Laien

     

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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653031928
    Other identifier:
    RVK Categories: EN 1740 ; GD 8944
    Edition: 1st, New ed
    Subjects: LAN000000; Übersetzung; Anzeigenwerbung; Interkulturelle Kompetenz; Werbesprache; Kontrastive Linguistik; Text; Arabisch; Kulturvermittlung; Deutsch; Bild
    Scope: 396 p
  7. Multimodal metaphor and metonymy in advertising
    Published: [2017]; © 2017
    Publisher:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Universitätsbibliothek Würzburg
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027264671
    Other identifier:
    RVK Categories: EC 3765 ; ES 155
    Series: Figurative thought and language ; volume 2
    Subjects: Werbung; Metonymie; Metapher; Werbesprache
    Scope: 1 Online-Ressource (vii, 232 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  8. SALE - verkaufen mit Worten
    in 10 Schritten zu überzeugenden Texten
    Published: [2015]; © 2015
    Publisher:  Books on Demand GmbH, Norderstedt

    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 9783842319776; 3842319770
    Other identifier:
    9783842319776
    RVK Categories: AP 17458 ; QP 632
    DDC Categories: 650; 800
    Subjects: Werbesprache; Kreatives Schreiben
    Scope: 87 Seiten, Diagramme, 19 cm, 114 g
  9. Lost or found in translation?
    originalni i prevodni tekstove v sferata na turizma
    Published: 2016
    Publisher:  Izdatelstvo GRAMMA, Sofija

    Bayerische Staatsbibliothek
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    Source: Union catalogues
    Language: Bulgarian; English
    Media type: Book
    ISBN: 9789542943075
    Edition: Părvo izdanie
    Subjects: Tourismus; Werbesprache; Übersetzung; Bulgarisch
    Scope: 223 Seiten, Diagramme
  10. Handbuch Werberhetorik
    Contributor: Janich, Nina (Publisher); Pappert, Steffen (Publisher); Roth, Kersten Sven (Publisher)
    Published: [2023]; © 2023
    Publisher:  de Gruyter, Berlin ; Boston

    Metropolitankapitel Bamberg, Bibliothek
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    Landesbibliothek Coburg
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    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
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    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
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    Hochschule München, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek der LMU München
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    Universitätsbibliothek Passau
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    Staatliche Bibliothek Regensburg
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    Universitätsbibliothek Regensburg
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    Source: Union catalogues
    Contributor: Janich, Nina (Publisher); Pappert, Steffen (Publisher); Roth, Kersten Sven (Publisher)
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 9783110318104; 3110318105
    RVK Categories: AP 17458 ; EC 4150 ; ES 675 ; GD 8944 ; QP 632
    DDC Categories: 400; 650
    Series: Handbücher Rhetorik ; Band 12
    De Gruyter Reference
    Subjects: Werbesprache; Rhetorik; Werbung
    Scope: XIII, 652 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 24 cm x 17 cm
  11. Poetik der Werbung
    Author: Meyer, Urs
    Published: 2010
    Publisher:  Erich Schmidt, Berlin

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783503122141
    RVK Categories: EC 2500 ; EC 7365 ; ET 550 ; GD 8944 ; GM 1326 ; GN 1327
    Subjects: Advertising; Advertising in literature; Symbolism in advertising; Werbung; Dichtersprache; Werbesprache; Literatur
    Scope: 1 Online-Ressource (342, xvi p., 16 p. of plates)
    Notes:

    Originally presented as the author's Habilitationsschrift, Universität Freiburg/Schweiz, 2006

    Includes bibliographical references (p. 317-342)

  12. Aspekte multimodaler Kurzformen
    Kurztexte und multimodale Kurzformen im öffentlichen Raum
    Contributor: Berdychowska, Zofia (Publisher); Liedtke, Frank (Publisher)
    Published: [2021]
    Publisher:  Peter Lang, Berlin

    Universitätsbibliothek Augsburg
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    Universitätsbibliothek Bayreuth
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    Source: Union catalogues
    Contributor: Berdychowska, Zofia (Publisher); Liedtke, Frank (Publisher)
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 9783631825037; 363182503X
    Other identifier:
    9783631825037
    RVK Categories: GD 8840 ; GD 8944 ; GD 8980
    Series: Studien zur Text- und Diskursforschung ; Band 26
    Subjects: Social Media; Werbesprache; Textlinguistik; Text; Massenmedien; Öffentlicher Raum; Kurzepik; Sprache; Multimodalität; Intertextualität; Prägnanz; Politische Sprache; Deutsch
    Other subjects: Aspekte; Band; Berdychowska; Bild-Text-Beziehungen; Bilut; Filmplakate; Frank; Homplewicz; Intertextualität; Kontextualisierung; Kurzformen; Kurztexte; Liedtke; multimodale; multimodaler; öffentlichen; Politische Parolen; Raum; Werbetexte; Zofia
    Scope: 229 Seiten, Illustrationen, 21 cm x 14.8 cm, 374 g
  13. Translation and tourism
    strategies for effective cross-cultural promotion
    Published: 2019
    Publisher:  Springer Singapore, Singapore ; Springer

    Universitätsbibliothek Bayreuth
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    Universitätsbibliothek Passau
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    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789811363436
    Other identifier:
    RVK Categories: ES 710
    Subjects: Translation Studies; Translation; Cultural Studies; Literature-Translations; Translating and interpreting; Tourismus; Malaiisch; Englisch; Kulturkontakt; Übersetzung; Werbesprache; Werbung
    Scope: 1 Online-Ressource (xv, 223 Seiten), Illustrationen
  14. Television advertising and televangelism
    discourse analysis of persuasive language
    Published: 1986
    Publisher:  J. Benjamins Pub. Co., Amsterdam

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1556190069; 9027225559; 9789027225559; 9789027286291
    Series: Pragmatics & beyond ; VII:5
    Subjects: Persuasion (Rhetoric); Television advertising; Television in religion; Evangelistic work; Fernsehsprache; Werbesendung; Fernsehen; Fernsehsendung; Werbesprache; Predigt; Religion; Stil; Sprache; Rhetorik
    Scope: vi, 88 p
    Notes:

    Includes bibliographical references

  15. Advertising and multilingual repertoires
    from linguistic resources to patterns of response
    Published: 2016
    Publisher:  Routledge, Taylor & Francis Group, London ; New York

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Zweigbibliothek
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      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    ISBN: 9781138218253; 1138218251
    Other identifier:
    9781138218253
    RVK Categories: QP 631
    Series: Routledge focus
    Subjects: Mehrsprachigkeit; Werbesprache; Werbung
    Scope: 90 Seiten, Illustrationen
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

  16. Poetik und Poesie der Werbung
    Ästhetik und Literarizität an der Schnittstelle von Kunst und Kommerz
    Contributor: Allen, Martina (Publisher); Knepel, Ruth (Publisher)
    Published: [2018]; © 2018
    Publisher:  transcript, Bielefeld

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
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    Bayerische Staatsbibliothek
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    Universitätsbibliothek der LMU München
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    Universitätsbibliothek Passau
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    Universitätsbibliothek Regensburg
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    Universitätsbibliothek Würzburg
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Allen, Martina (Publisher); Knepel, Ruth (Publisher)
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 9783837638264; 383763826X
    RVK Categories: ES 980 ; AP 17440 ; AP 17458 ; EC 2460 ; ET 760
    Series: Konsumästhetik ; Band 2
    Subjects: Werbung <Motiv>; Dichtersprache; Werbung; Werbesprache; Literatur
    Scope: 239 Seiten, Illustrationen
  17. Werbe(fach)sprache und Übersetzen
    Analyse, Vergleich und Übersetzbarkeit deutscher und englischer Werbetexte
    Published: 2017
    Publisher:  Verlag Dr. Kovač, Hamburg

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
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    Bayerische Staatsbibliothek
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    Universitätsbibliothek Regensburg
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    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Würzburg
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 9783830095668
    RVK Categories: ES 710 ; GD 8944
    DDC Categories: 400
    Series: Schriftenreihe angewandte Linguistik aus interdisziplinärer Sicht ; Band 49
    Subjects: Englisch; Übersetzung; Sprachgebrauch; Deutsch; Werbesprache
    Other subjects: Fachsprachenforschung; Werbung; Werbekommunikation; Werbesprache; Werbewirkung; Werbeziele; Textanalyse; Translatologie
    Scope: 146 Seiten, Illustrationen, 21 cm x 14.8 cm
  18. Television advertising and televangelism
    discourse analysis of persuasive language
    Published: 1986
    Publisher:  J. Benjamins Pub. Co., Amsterdam

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
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    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1556190069; 9027286299; 9781556190063; 9789027286291
    Series: Pragmatics & beyond ; VII:5
    Subjects: Language and languages; Literature; Persuasion (Rhétorique); Publicité télévisée / Langage; Evangélisation / Langage; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Communication Studies; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Speech; Evangelistic work / Language; Persuasion (Rhetoric); Television advertising / Language; Television in religion; Télévision et religion; Évangélistes (prédicateurs protestants); Predigt; Stil; Fernsehen; Rhetorik; Werbesendung; Fernsehsendung; Religion; Fernsehsprache; Sprache; Werbesprache; Literatur; Sprache; Persuasion (Rhetoric); Television advertising; Television in religion; Evangelistic work; Religion; Stil; Fernsehen; Fernsehsprache; Predigt; Fernsehsendung; Werbesprache; Sprache; Rhetorik; Werbesendung
    Scope: 1 Online-Ressource (vi, 88 pages)
    Notes:

    Master and use copy. Digital master created according to Benchmark for Faithful Digital Reproductions of Monographs and Serials, Version 1. Digital Library Federation, December 2002

    Includes bibliographical references (pages 83-88)

    TELEVISION ADVERTISING AND TELEVANGELISM DISCOURSE ANALYSIS OF PERSUASIVE LANGUAGE; Editorial page; Title page; Copyright page; Table of contents; 1. INTRODUCTION; 2. THE LANGUAGE OF PERSUASION; 3. THE LANGUAGE OF TELEVANGELISM; 4. RESULTS AND DISCUSSION; 5. SUMMARY AND CONCLUSIONS; FOOTNOTES; APPENDICES; A.H.P. GRICE'S PRINCIPLES OF CONVERSATION; B. TRANSCRIPTS OF PROMOTIONAL SEGMENTS; REFERENCES; The series PRAGMATICS & BEYOND series

    The research reported in this volume attempts to refine our understanding of persuasive messages of television advertising by studying the role of language in persuasion in two ways. First, it comprises an attempt to refine our understanding of how language might function in persuasion by examining relevant work from a variety of related disciplines, potentially germane either in terms of their theoretical approaches to the process or in terms of the actual linguistic techniques which they have suggested as enhancing the persuasive impact of a message. Second, a comparative study was undertake

  19. Resisting representation
    Published: 1994
    Publisher:  Oxford University Press, New York

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0195042700; 0195089642; 0691070768; 1280443073; 1423735781; 1601299834; 9780195042702; 9780195089646; 9781280443077; 9781423735786; 9781601299833
    Subjects: TRAVEL / Special Interest / Literary; LITERARY CRITICISM / General; Literature; Representation (Philosophy); Literatur; Literature; Representation (Philosophy); Werbesprache; Literatur; Schmerz; Englisch; Wissensrepräsentation; Werbung; Geschichte; Wirklichkeit; Analgetikum; Sprache; Darstellung
    Scope: 1 Online-Ressource (191 p.)
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

    1 - Obdurate sensation: pain - Willow bark and red poppies: advertising the remedies for physical pain -- - 2 - Participial acts: working - Work and the body in Hardy and other nineteenth-century novelists -- - 3 - Nouns: the realm of things - Six ways to kill a blackbird (or any other intentional object) in Samuel Beckett -- - 4 - The external referent: history - Untransmissible history in Thackeray's Henry Esmond -- - 5 - The external referent: cosmic order - The well-rounded sphere: cognition and metaphysical structure in Boethius's Consolation of philosophy

    Renowned scholar Elaine Scarry's book, The Body in Pain, has been called by Susan Sontag "extraordinary...large-spirited, heroically truthful." The Los Angeles Times called it "brilliant, ambitious, and controversial." Now Oxford has collected some of Scarry's most provocative writing. This collection of essays deals with the complicated problems of representation in diverse literary and cultural genres--from her beloved sixth-century philosopher Boethius, through the nineteenth-century novel, to twentieth-century advertising. qWe often assume that all areas of experience are equally available

  20. Werbesprache im Radio
    Untersuchung rhetorischer Figuren in französischen Rundfunk-Werbespots
    Author: Rupp, Konrad
    Published: 2013
    Publisher:  AVM, München

    Bayerische Staatsbibliothek
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    Universitätsbibliothek der LMU München
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    Universitätsbibliothek Regensburg
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    Source: Union catalogues
    Language: German; French
    Media type: Book
    ISBN: 9783869243962
    RVK Categories: ID 2661
    Series: Beiträge zur Wirtschaftswissenschaft
    Subjects: Werbespot; Werbesprache; Rhetorische Figur; Hörfunksendung
    Scope: 99 S., graph. Darst.
    Notes:

    Text teilw. dt., teilw. franz.

  21. Werbesprache im Deutschen und Arabischen und die kulturelle Problematik ihrer Übersetzung
    Eine linguistisch- interkulturelle kontrastive Studie
    Published: 2012
    Publisher:  Universitäts- und Landesbibliothek der Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf, Düsseldorf

    Universitätsbibliothek Augsburg
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    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    Other identifier:
    RVK Categories: AP 17440 ; GD 8944
    DDC Categories: 650
    Subjects: Anzeigenwerbung; Werbesprache; Kulturvermittlung; Bild; Arabisch; Übersetzung; Deutsch; Text; Interkulturelle Kompetenz; Kontrastive Linguistik
    Scope: 1 Online-Ressource
    Notes:

    Düsseldorf, Heinrich-Heine-Universität, Diss., 2012

  22. Werbesprache im Deutschen und Arabischen und die kulturelle Problematik ihrer Übersetzung
    eine linguistisch-interkulturelle kontrastive Studie
    Published: 2013
    Publisher:  Lang, Frankfurt am Main

    Universitätsbibliothek Bamberg
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    Universitätsbibliothek Bayreuth
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    Bayerische Staatsbibliothek
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    Universitätsbibliothek Passau
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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    ISBN: 3631629451; 9783631629451
    RVK Categories: EN 1740 ; GD 8944
    DDC Categories: 400
    Subjects: Übersetzung; Kulturvermittlung; Text; Anzeigenwerbung; Kontrastive Linguistik; Arabisch; Bild; Interkulturelle Kompetenz; Deutsch; Werbesprache
    Scope: 396 S., Ill., graph. Darst.
    Notes:

    Zugl.: Düsseldorf, Univ., Diss., 2012

  23. Corporate language
    wie Sprache über Erfolg oder Misserfolg von Marken und Unternehmen entscheidet
    Author: Reins, Armin
    Published: 2006
    Publisher:  Schmidt, Mainz

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
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    Hochschulbibliothek Ansbach
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    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
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    Technische Hochschule Augsburg
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    Universitätsbibliothek Bamberg
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    Universitätsbibliothek Bayreuth
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    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hof - Hochschule Hof, Bibliothek
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    Hochschulbibliothek Ingolstadt
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    Bayerische Staatsbibliothek
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    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
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    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
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    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 387439669X; 9783874396691
    RVK Categories: AP 17458 ; GD 8944 ; QP 632 ; QP 637
    DDC Categories: 400; 650
    Edition: 1. Aufl.
    Subjects: Sprache; Angewandte Kunst; Werbung; Erfolgsfaktor; Corporate Communication; Sozialgeschichte; Corporate Identity; Werbesprache; Ästhetik
    Scope: 387 S., zahlr. Ill.
    Notes:

    Text dt.

  24. Autos - Werbung - Emotionen
    emotionale Motive in der Automobilwerbung
    Published: [ca 2008]
    Publisher:  VDM Verlag Dr. Müller, Saarbrücken

    Universitätsbibliothek Regensburg
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 9783836462013
    RVK Categories: EC 2410
    DDC Categories: 650
    Subjects: Werbesprache; Deutsch; Kraftwagen
    Scope: 84 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Notes:

    Literatur- und URL-Verz. S. 81 - 83. - Hergestellt on demand

  25. Poetik der Werbung
    Author: Meyer, Urs
    Published: 2010
    Publisher:  Schmidt, Berlin

    Universitätsbibliothek Augsburg
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    Landesbibliothek Coburg
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    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
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    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
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    Bayerische Staatsbibliothek
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    Universitätsbibliothek Würzburg
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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    ISBN: 3503098925; 9783503098927
    Other identifier:
    9783503098927
    RVK Categories: EC 2500 ; EC 7365 ; ET 550 ; GD 8944 ; GM 1326 ; GN 1327
    DDC Categories: 800; 400; 650
    Series: Allgemeine Literaturwissenschaft - Wuppertaler Schriften ; 13
    Subjects: Dichtersprache; Werbesprache; Werbung; Literatur
    Scope: 342, XVI S., Ill., 21 cm
    Notes:

    Literaturverz. S. 317 - 342

    Teilw. zugl.: Fribourg, Univ., Habil.-Schr., 2006