Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 6 of 6.

  1. Emotional kompetent agieren
    Das eigene Denken, Fühlen und Handeln bewusst verstehen und verändern
    Author: Arnold, Rolf
    Published: 2022
    Publisher:  Springer Gabler, Wiesbaden

    Dieses Buch beschreibt mit dem Modus des Agil-Seins („Being agile“) eine Form des geübten Umgangs mit sich selbst und anderen, der uns dazu verhelfen kann, zu werden, wer wir eigentlich sind. Das Konzept „Being agile“ verhilft insbesondere... more

    Landesbibliothekszentrum Rheinland-Pfalz / Rheinische Landesbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    Dieses Buch beschreibt mit dem Modus des Agil-Seins („Being agile“) eine Form des geübten Umgangs mit sich selbst und anderen, der uns dazu verhelfen kann, zu werden, wer wir eigentlich sind. Das Konzept „Being agile“ verhilft insbesondere Führungskräften zu einer Persönlichkeitsentwicklung, die sie zu sich selbst kommen lässt. Es zeigt auf, welche Konsequenzen sich aus der Analyse und der nachhaltigen Transformation des eigenen Denkens, Fühlens und Handelns ergeben. Dabei (er)finden wir uns selbst und ermöglichen uns einen professionellen Umgang mit uns selbst und anderen. Dies schafft auch die Voraussetzungen dafür, dass unser Gegenüber so in Erscheinung treten kann, wie es gemeint ist oder sich selbst meint. Lassen Sie sich ermutigen, sich von alten Mustern zu lösen und zu wirksamen Formen der Kooperation und Kommunikation vorzustoßen

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783658376475
    Other identifier:
    9783658376475
    10.1007/978-3-658-37648-2
    Subjects: ; ; ; ; Management science; Strategic planning; Leadership; Business ethics; Business
    Other subjects: Business and Management; Business and Management; Management: Führung & Motivation; A; Business and Management, general; Business Strategy and Leadership; Business Strategy/Leadership; Literatur für Manager; Business Ethics; Wirtschaftsethik, Unternehmensethik; Business Ethics; Unternehmensethik; Hardcover, Softcover / Wirtschaft/Management
    Scope: 133 p., 208 grams
    Notes:

    Etwa 180 S. 10 Abb

    Dieses Buch beschreibt mit dem Modus des Agil-Seins („Being agile“) eine Form des geübten Umgangs mit sich selbst und anderen, der uns dazu verhelfen kann, zu werden, wer wir eigentlich sind. Das Konzept „Being agile“ verhilft insbesondere Führungskräften zu einer Persönlichkeitsentwicklung, die sie zu sich selbst kommen lässt. Es zeigt auf, welche Konsequenzen sich aus der Analyse und der nachhaltigen Transformation des eigenen Denkens, Fühlens und Handelns ergeben. Dabei (er)finden wir uns selbst und ermöglichen uns einen professionellen Umgang mit uns selbst und anderen. Dies schafft auch die Voraussetzungen dafür, dass unser Gegenüber so in Erscheinung treten kann, wie es gemeint ist oder sich selbst meint. Lassen Sie sich ermutigen, sich von alten Mustern zu lösen und zu wirksamen Formen der Kooperation und Kommunikation vorzustoßen.Der Inhalt - Wir leben bevorzugt im Repeatmodus- Schubumkehr im Fühlen, Denken und Handeln - Emotionen – unser eigentlicher Verstand- Spürende Vernunft- Die Altlast der Primärkonstrukte – Anleitungen zur Dekontaminierung- Von der Emotion zur Ethik – Anmerkungen zur Überwindung des Opportunismus- Agil sein – durch innere Öffnung und äußere Offenheit zur selbsteinschließenden Professionalität- Die Meisterschaft: Haltung und PersönlichkeitDer AutorProf. Dr. Dr. h.c. Rolf Arnold ist Seniorprofessor für Pädagogik mit dem Schwerpunkt Berufs- und Erwachsenenpädagogik an der TU Kaiserslautern, Sprecher des Virtuellen Campus Rheinland-Pfalz (VCRP) sowie ehemaliger wissenschaftlicher Direktor des Distance and Independent Studies Centers (DISC)

    Wir leben bevorzugt im Repeatmodus.- Schubumkehr im Fühlen, Denken und Handeln.- Emotionen – unser eigentlicher Verstand.- Spürende Vernunft.- Die Altlast der Primärkonstrukte – Anleitungen zur Dekontaminierung.- Von der Emotion zur Ethik – Anmerkungen zur Überwindung des Opportunismus.- Agil sein – durch innere Öffnung und äußere Offenheit zur selbsteinschließenden Professionalität.- Die Meisterschaft: Haltung, Berufsethik und selbsteinschließende Professionalität

  2. Zitate für Manager
    Über 2.600 Sinnsprüche, die Ihre Botschaft auf den Punkt bringen
    Published: 2022
    Publisher:  Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden ; Springer International Publishing AG, Cham

    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    No inter-library loan
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    No inter-library loan
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    No inter-library loan
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Gießen
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    No inter-library loan
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    No inter-library loan
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783658385668; 3658385669
    Other identifier:
    DDC Categories: 650
    Edition: 8th ed. 2022
    Subjects: Führungskraft; Führungsstil; Rhetorik; Management; Strategic planning; Leadership; Personnel management; Management; Business Strategy and Leadership; Human Resource Management
    Scope: 1 Online-Ressource (VI, 413 Seiten)
  3. Get in the game
    how to level up your business with gaming, eSports, and emerging technologies
    Published: [2022]
    Publisher:  John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey

    "Get in the Game is the essential guide for marketers and business executives who seek to fast-track their understanding of gaming and esports, which are among the largest and fastest-growing consumer entertainment platforms yet remain largely opaque... more

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A22-2407
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    "Get in the Game is the essential guide for marketers and business executives who seek to fast-track their understanding of gaming and esports, which are among the largest and fastest-growing consumer entertainment platforms yet remain largely opaque to decision makers across all industries. With an emphasis on marketing opportunities and broader education around both the gaming industry and consumer behaviors therein, this book creates a roadmap to understanding and navigating three key misconceptions: understanding who plays games and why, understanding how modern games are created and oriented around the growing world of esports, and where can brands get involved in a smart way with the modern gaming ecosystem. Get in the Game will serve an urgently growing need in the business industry based upon empirically backed "insider" information (from someone who is both an executive in the gaming industry, and a lifelong gamer and trained Sociologist who is intimately aware of the culture of gaming)"--

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9781119855361
    Subjects: Computerspiel; Innovation; Strategisches Management; Computer games industry; Computer games; Computer games; Strategic planning; Technological innovations; Marketing
    Scope: xviii, 235 Seiten
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

  4. The inner building blocks
    a novel to apply lean-agile and design thinking for digital transformation
    Published: 2022
    Publisher:  Business Expert Press, New York, New York

    Agile is the ability to quickly and naturally adapt to respond to changes. Most companies are inherently fragile and not agile -- when they are hit by new developments, shifting consumer behavior or fast-moving competition, they struggle and even... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    No inter-library loan
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    No inter-library loan

     

    Agile is the ability to quickly and naturally adapt to respond to changes. Most companies are inherently fragile and not agile -- when they are hit by new developments, shifting consumer behavior or fast-moving competition, they struggle and even cease to exist! Inner Building Blocks is a novel about Neil Frost, a Director of Digital Transformation and Agile Centre of Excellence at Walkers Mart. The company is already grappling with a failing transformation and on the verge of bankruptcy when COVID-19 strikes! Sid, the coach instils constructive discomfort through a series of probing questions to: Rethink agility and reimagine the future of work with hybrid operating models; Launch a series of experiments to reinvent the building blocks (e.g., strategy, talent, culture, structures, practices and digital technologies); Discover twenty-six solutions to embrace lean-agile mindset for strategic agility; Could the company survive amid the global pandemic and ensuing supply chain challenges? A compelling storytelling approach and provocative dialogues provide relatable context to adopt the concepts. The principles and techniques are delicately camouflaged within the underlying characters, their conversations and situations.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Shay, Michelle (HerausgeberIn); Setiawan, Dede (IllustratorIn)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781637422205
    Edition: First edition
    Series: Portfolio and project management collection
    Subjects: Industrial management; COVID-19 Pandemic, 2020-; Agile project management; Crisis management; Strategic planning; Lean; Agile; Digital transformation; Hybrid model; Talent; Design thinking; Scaling framework; Scrum; Backlog; Scrum master; Product owner; Sprint; Project management; Culture; Mindset; Kaizen; Culture change; Program manager; Portfolio funding; DevOps; DevSecOps; MVP; SAFe; LeSS
    Scope: 1 online resource (xxiv, 352 pages), illustrations
    Notes:

    Includes bibliographical references and index. - Description based on PDF viewed 04/28/2022

  5. Storytelling für Unternehmen
    Mit Geschichten zum Erfolg in Content Marketing, PR, Social Media, Employer Branding und Leadership
  6. Storytelling für Unternehmen
    Mit Geschichten zum Erfolg in Content Marketing, PR, Social Media, Employer Branding und Leadership
    Author: Rupp, Miriam
    Published: 2022
    Publisher:  mitp Verlags GmbH & Co. KG, Frechen