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  1. Kulturelle Kommunikation in internationalen Unternehmen
    Analyse komplexer kulturell geprägter Phänomene im ökonomischen Kontext
    Published: 2011
    Publisher:  Gabler Verlag / Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, Wiesbaden, Wiesbaden

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783834967084
    Other identifier:
    Subjects: Economics; Industrial management; Kulturkontakt; Interkulturelle Kompetenz; Multinationales Unternehmen; Internationales Management
  2. Implicit Incentives in International Joint Ventures
    An Experimental Study
    Author: Wu, Fan
    Published: 2012
    Publisher:  Gabler Verlag / Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, Wiesbaden

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783834970763
    Other identifier:
    Subjects: Economics; Karriere; Internationales Management; Interkulturelle Kompetenz; Führungskraft; Gemeinschaftsunternehmen
  3. Doing Business in Chile and Peru
    Challenges and Opportunities
    Published: 2020
    Publisher:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030250737
    Other identifier:
    Edition: 1st ed. 2020
    Subjects: International business enterpris; Latin America—Economic conditions; Internationales Management; Auslandsgeschäft; Umgangsformen; Geschäftsverbindung; Interkulturelle Kompetenz
    Scope: 1 Online-Ressource (IX, 174 p. 29 illus., 27 illus. in color)
  4. Internationales Marketing
    Rahmenbedingungen, strategische Ansätze und Businessplan
    Published: [2017]; © 2017
    Publisher:  Publicis Pixelpark, Erlangen

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783895789557
    DDC Categories: 650
    Subjects: Internationales Marketing
    Other subjects: Allg. Marketing; Consulting; Internationales Management; MBA-Literatur; Management; Marketing / Management; Marketing u. Vertrieb; Marktforschung; Strategisches Management; Strategisches Marketing; Verbraucherverhalten; Verkaufsleitung; Werbung; Wirtschaft u. Management
    Scope: 1 Online-Ressource (252 Seiten), Illustrationen
  5. Cross-cultural challenges in international management
    Contributor: Amann, Bruno (Publisher); Jaussaud, Jacques (Publisher)
    Published: 2021
    Publisher:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York ; London

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
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    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Contributor: Amann, Bruno (Publisher); Jaussaud, Jacques (Publisher)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781003025337; 9781000194814
    RVK Categories: AR 28800 ; QP 150 ; QP 305 ; QP 680
    Series: Routledge frontiers in the development of international business, management and marketing
    Subjects: Corporate Social Responsibility; Unternehmensethik; Interkulturelle Kompetenz; Internationales Management; Unternehmen
    Scope: 1 Online-Ressource (xvii, 251 Seiten), Diagramme
    Notes:

    ISBN 978-1-0001-9481-4 von der Ebook Central Frontpage

  6. Chefsache Integrales Business mit Indien
    den Subkontinent aus verschiedenen Perspektiven verstehen
    Published: [2017]; © 2017
    Publisher:  Springer Gabler, Wiesbaden

    Berliner Hochschule für Technik, Hochschulbibliothek
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    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
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    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
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    Hochschule für Wirtschaft und Recht, Hochschulbibliothek, Campus Schöneberg
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    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
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    Technische Hochschule Brandenburg, Hochschulbibliothek
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    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
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    Technische Hochschule Wildau, Hochschulbibliothek
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Volltext (lizenzpflichtig)
  7. Interkulturelle Kompetenz als zentraler Erfolgsfaktor im internationalen Projektmanagement
    Published: 2010
    Publisher:  Diplomica Verlag, Hamburg

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783836641098; 3836641097; 9783836691093
    Subjects: Business; BUSINESS & ECONOMICS / Industrial Management; BUSINESS & ECONOMICS / Management; BUSINESS & ECONOMICS / Management Science; BUSINESS & ECONOMICS / Organizational Behavior; Cultural competence; Project management; Wirtschaft; Cultural competence; Project management; Internationales Management; Globalisierung; Interkulturelles Management; Interkulturelle Kompetenz; Unternehmen
    Scope: 1 Online-Ressource (145 pages)
    Notes:

    Interkulturelle Kompetenzals zentraler Erfolgsfaktor im internationalen Projektmanagement; Vorwort; Herausgeber; Autor; Inhaltsverzeichnis; Abbildungsverzeichnis; Tabellenverzeichnis; 1 Einleitung; 2 Internationales Projektmanagement; 3 Interkulturelle Kompetenz und Projekterfolg; 4 Interkulturelles Training und Projektmanagement; 5 Fazit; Literaturliste; Anhang

    HauptbeschreibungIn der modernen Wirtschaftswelt hat die Entwicklung von Unternehmen von einem lokalen hin zu einem globalen Kontext eine hohe und weiterhin steigende Bedeutung. Unternehmen sichern ihre Wettbewerbsfähigkeit durch Kooperationen, Fusionen oder Übernahmen sowie der Etablierung in neuen (Auslands- )Märkten. Diese Entwicklungen geschehen zum großen Teil im Rahmen international besetzter Projekte. Vom Erfolg dieser Projekte hängt damit auch in entscheidendem Maße der Erfolg dieser Unternehmen und ihrer Weiterentwicklung ab. Um internationales Projektmanagement erfolgreich zu gestalte

    Includes bibliographical references

  8. Internationales Projektgeschäft
    Chancen, Handlungsempfehlungen und ausgewählte Beispiele
  9. International public relations
    negotiating culture, identity, and power
    Published: c2007
    Publisher:  SAGE Publications, Thousand Oaks

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781452213286; 1452213283
    RVK Categories: MF 1500 ; QP 637
    Subjects: BUSINESS & ECONOMICS / Public Relations; Culture and globalization; Intercultural communication; Public relations; Interkulturelle Kommunikation; Wirtschaft; Culture and globalization; Intercultural communication; Public relations; Public relations; Öffentlichkeitsarbeit; Internationaler Vergleich; Internationales Management; Interkulturelle Kompetenz
    Scope: 1 Online-Ressource (xiii, 304 p. :)
    Notes:

    Includes bibliographical references (p. 265-281) and index

    The challenges of international public relations -- Opening global gateways -- Global public relations and the circuit of culture -- The regulatory environments of global public relations practice -- The face and shape of global public relations campaigns materials -- Practicing public relations in a global environment -- Consumption : rethinking publics and practice -- Contested identities, shifting publics in a globalized world -- Capturing the synergy of the circuit : the cultural-economic model -- Circuiting the globe : a practice matrix -- Ethical considerations in global practice -- The future of international public relations practice

    This work offers an innovative critical approach to international public relations theory and practice. It presents the cultural-economic model of international public relations practice, a model that describes and explains public relations techniques and practices in a variety of regulatory, political and cultural climates

  10. Managing international business in China
    Published: 2007
    Publisher:  Cambridge University Press, Cambridge

    With the rise of China in the world economy, investors from all over the world are moving to explore business opportunities in this market. Managing international business in a transition economy like China is a daunting challenge. Tian presents a... more

    Universitätsbibliothek Bamberg
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    Bayerische Staatsbibliothek
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    With the rise of China in the world economy, investors from all over the world are moving to explore business opportunities in this market. Managing international business in a transition economy like China is a daunting challenge. Tian presents a practical guide to major managerial issues faced by foreign investors in the China market including strategic management of Guanxi, entry mode selection, alliance management, negotiation with Chinese partners, human resource management, marketing management, protection of intellectual property rights, and corporate financial management. These issues are analyzed in the light of relevant theoretical models of international business, with reference to current management practices of transnational corporations operating in China. With up-to-date case studies, questions for discussion and recommended readings at the end of each chapter, this book can be used as a textbook for postgraduate programmes in international business or other management disciplines, and as a textbook for executive training programmes

     

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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511810558
    Other identifier:
    RVK Categories: QG 860 ; QP 305
    Subjects: Multinationales Unternehmen; International business enterprises / China / Management / Case studies; Investments, Foreign / China / Case studies; Joint ventures / China / Management / Case studies; Direktinvestition; Auslandsniederlassung; Management; Interkulturelle Kompetenz; Internationales Management; Auslandsgeschäft; Multinationales Unternehmen
    Scope: 1 online resource (xv, 295 pages)
    Notes:

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Look before leap -- Manage Guanxi strategically -- Select an entry mode -- Form an alliance -- Negotiate with Chinese partner -- Production operations management -- Marketing management -- Human resource management -- Protection of intellectual property rights -- Corporate finance considerations

  11. International public relations
    negotiating culture, identity, and power
    Published: c2007
    Publisher:  SAGE, Thousand Oaks, [Calif.]

    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
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    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
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    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781452224817
    RVK Categories: MF 1500 ; QP 637
    Subjects: Interkulturelle Kommunikation; Public relations; Public relations; Intercultural communication; Interkulturelle Kompetenz; Öffentlichkeitsarbeit; Internationaler Vergleich; Internationales Management
    Scope: xiii, 304 p.
    Notes:

    This work offers an innovative critical approach to international public relations theory and practice. It presents the cultural-economic model of international public relations practice, a model that describes and explains public relations techniques and practices in a variety of regulatory, political and cultural climates

    Includes bibliographical references and index

  12. Russia Business
    Analyze the Economy, Understand the Society, Manage Effectively
    Contributor: Medinskaya, Olga (Publisher); Randau, Henk R. (Publisher); Altmann, Christian (Publisher)
    Published: 2021
    Publisher:  Springer, Cham ; Springer International Publishing

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
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    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
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    Technische Hochschule Augsburg
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    Universitätsbibliothek Bayreuth
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    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
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    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
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    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hof - Hochschule Hof, Bibliothek
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    Hochschulbibliothek Ingolstadt
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    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
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    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
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    Hochschule München, Bibliothek
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    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
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    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Passau
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    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
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    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Medinskaya, Olga (Publisher); Randau, Henk R. (Publisher); Altmann, Christian (Publisher)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030646134
    Other identifier:
    RVK Categories: QG 480
    Subjects: International Business; Business Strategy/Leadership; Russian and Post-Soviet Politics; International business enterprises; Leadership; Russia—Politics and government; Auslandstätigkeit; Geschäftsverbindung; Auslandsgeschäft; Kulturkontakt; Umgangsformen; Internationales Management; Interkulturelle Kompetenz
    Scope: 1 Online-Ressource (XXI, 288 Seiten), 94 Illustrationen, 86 Illustrationen (farbig)
  13. Internationales Marketing
    Rahmenbedingungen, strategische Ansätze und Businessplan
    Published: [2017]; © 2017
    Publisher:  Publicis Pixelpark, Erlangen

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783895789557
    DDC Categories: 650
    Subjects: Internationales Marketing
    Other subjects: Allg. Marketing; Consulting; Internationales Management; MBA-Literatur; Management; Marketing / Management; Marketing u. Vertrieb; Marktforschung; Strategisches Management; Strategisches Marketing; Verbraucherverhalten; Verkaufsleitung; Werbung; Wirtschaft u. Management
    Scope: 1 Online-Ressource (252 Seiten), Illustrationen
  14. Data-driven problem-solving in international business communication
    examining the use of bilingual web-based tools for text production with advanced English as a foreign language professionals
    Published: 2017; © 2017
    Publisher:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt am Main

    This study challenges the traditional approach of focusing on English as a foreign language learning in international business settings. The author of this study advocates that the use of bilingual text search engines as a more viable problem-solving... more

    TU Berlin, Universitätsbibliothek
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    This study challenges the traditional approach of focusing on English as a foreign language learning in international business settings. The author of this study advocates that the use of bilingual text search engines as a more viable problem-solving tool than traditional online dictionaries

     

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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783653065787
    Other identifier:
    Series: Konzepte des Lehrens und Lernens ; Band 22
    Subjects: Business communication; Unternehmen; Internet; Wirtschaftssprache; Programm; Computerunterstützte Übersetzung; Internationales Management; Kommunikation; Textproduktion; Englisch; Online-Recherche
    Scope: 1 Online-Ressource (XXIII, 254 Seiten), Diagramme
    Notes:

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

    Dissertation, Universität Mainz, 2015

  15. Cultural Distance in International Ventures
    Exploring Perceptions of European and Chinese Managers
    Published: 2017
    Publisher:  Palgrave Macmillan, Cham

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
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    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  16. Russia Business :
    Analyze the Economy, Understand the Society, Manage Effectively /
    Contributor: Medinskaya, Olga (Publisher); Randau, Henk R. (Publisher); Altmann, Christian (Publisher)
    Published: 2021.
    Publisher:  Springer,, Cham : ; Springer International Publishing.

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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Medinskaya, Olga (Publisher); Randau, Henk R. (Publisher); Altmann, Christian (Publisher)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 978-3-030-64613-4
    Other identifier:
    RVK Categories: QG 480
    Subjects: International Business; Business Strategy/Leadership; Russian and Post-Soviet Politics; International business enterprises; Leadership; Russia—Politics and government; Auslandsgeschäft; Geschäftsverbindung; Internationales Management; Auslandstätigkeit; Kulturkontakt; Umgangsformen; Interkulturelle Kompetenz
    Scope: 1 Online-Ressource (XXI, 288 Seiten) :, 94 Illustrationen, 86 Illustrationen (farbig).
  17. Kulturstandards im deutsch-französischen Management :
    die Bedeutung unterschiedlicher Handlungs- und Verhaltensmuster von Deutschen und Franzosen /
    Author: Jahn, Judith
    Published: 2006.
    Publisher:  Deutscher Univ.-Verl.,, Wiesbaden :

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek, Zentralbibliothek
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    Source: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 978-3-8350-0343-9; 978-3-8350-9194-8
    Other identifier:
    Edition: 1. Aufl.
    Series: Entscheidungs- und Organisationstheorie
    Subjects: Internationales Management; Interkulturelles Management; Interkulturelle Kompetenz; Umfrage
    Scope: 1 Online-Ressource (XIII, 161 S.).
    Notes:

    Dissertation, Universität Lüneburg, 2002

  18. Doing Business in Chile and Peru :
    Challenges and Opportunities /
    Published: 2020.
    Publisher:  Palgrave Macmillan,, Cham : ; Springer International Publishing.

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek, Zentralbibliothek
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    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 978-3-030-25073-7
    Other identifier:
    RVK Categories: QG 630
    Subjects: International Business; Latin American and Caribbean Economics; International business enterpris; Latin America—Economic conditions; Auslandsgeschäft; Internationales Management; Interkulturelle Kompetenz; Geschäftsverbindung; Umgangsformen
    Scope: 1 Online-Ressource (IX, 174 Seiten) :, 29 Illustrationen, 27 Illustrationen (farbig).
  19. Russia Business :
    Analyze the Economy, Understand the Society, Manage Effectively /
    Contributor: Medinskaya, Olga (Publisher); Randau, Henk R. (Publisher); Altmann, Christian (Publisher)
    Published: 2021.
    Publisher:  Springer,, Cham : ; Springer International Publishing.

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    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Contributor: Medinskaya, Olga (Publisher); Randau, Henk R. (Publisher); Altmann, Christian (Publisher)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 978-3-030-64613-4
    Other identifier:
    RVK Categories: QG 480
    Subjects: International Business; Business Strategy/Leadership; Russian and Post-Soviet Politics; International business enterprises; Leadership; Russia—Politics and government; Auslandsgeschäft; Geschäftsverbindung; Internationales Management; Auslandstätigkeit; Kulturkontakt; Umgangsformen; Interkulturelle Kompetenz
    Scope: 1 Online-Ressource (XXI, 288 Seiten) :, 94 Illustrationen, 86 Illustrationen (farbig).
  20. Research handbook on women in international management
    Contributor: Hutchings, Kate (HerausgeberIn)
    Published: 2014
    Publisher:  Edward Elgar Pub. Ltd, Cheltenham, U.K

    'Research Handbook on Women in International Management is a welcome addition to the literature on international management, and a must-read for any scholar, from any country, seeking to develop theory and/or research in this field. The book is... more

    Access:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Resolving-System (Deutschlandweit zugänglich)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    'Research Handbook on Women in International Management is a welcome addition to the literature on international management, and a must-read for any scholar, from any country, seeking to develop theory and/or research in this field. The book is remarkable for its diversity, covering past, present and future, every region of the world, and many different types of international experience, and family circumstance. Thorough and thought-provoking.' --Kerr Inkson, The University of Auckland Business School, New Zealand and co-author, with Yvonne McNulty, of Managing Expatriates: A Return on Investment Approach. 'This book provides a competent coverage of the key issues confronting women in international management. It offers a balanced view of the challenges women in many parts of the world face and the reasons why such challenges exist. It is timely and valuable contribution to the current debates in the international HRM literature.' --Dana Minbaeva, Copenhagen Business School, Denmark. The Research Handbook on Women in International Management is a carefully designed collection of contributions that provides a thorough and nuanced discussion of how women engage in international management. It also offers important insights into emerging and new areas of research warranting future consideration. The Handbook commences by reviewing the history of the literature, from the development of the discipline through the current state of research, and progresses into examinations of how socio-cultural and organizational issues affect women, with reference to work/life issues and family. Matters affecting women in international management and work in diverse areas of the globe are then examined, including the Arab Middle East, East Asia, South America, and Western and Central Europe. Next, themes including self-initiated expatriation, women in non-traditional families, and women in the mining industry are explored. The Handbook concludes with a few explicitly reflective chapters by academics working within the field pt. I. Reviewing the history of women in international management and the current state of play -- pt. II. Organisational and socio-cultural issues for women in international management -- pt. III. Women in international management in diverse regions of the globe -- pt. IV. Women in international management-- issues more recently explored in the literature -- pt. V. Researching women and women as researchers

     

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    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Contributor: Hutchings, Kate (HerausgeberIn)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781781955031
    Other identifier:
    RVK Categories: QP 380 ; QV 221 ; MS 3050
    Series: Elgar original reference
    Edward Elgar E-Book Archive
    Subjects: Weibliche Führungskräfte; Internationales Management; Auslandsaufenthalt; Familie-Beruf; Erwerbsverlauf; Karriereplanung; Geschlechterforschung; International business enterprises; Women executives; Management; Electronic books
    Scope: Online-Ressource (XXI, 463 S.), graph. Darst.
    Notes:

    Enth. 17 Beitr

  21. Die Culture Map
    Ihr Kompass für das internationale Business
    Author: Meyer, Erin
    Published: 2018
    Publisher:  Wiley-VCH, Weinheim

    Ob man zu Hause arbeitet oder im Ausland, Geschäftserfolg in unserer immer mehr globalisierten und virtuellen Welt erfordert die Fähigkeit, durch kulturelle Unterschiede zu navigieren und fremde Kulturen zu entschlüsseln. Die renommierte Expertin... more

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
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    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
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    Ob man zu Hause arbeitet oder im Ausland, Geschäftserfolg in unserer immer mehr globalisierten und virtuellen Welt erfordert die Fähigkeit, durch kulturelle Unterschiede zu navigieren und fremde Kulturen zu entschlüsseln. Die renommierte Expertin Erin Meyer ist Ihr Guide durch dieses schwierige, manchmal trügerische Gelände, in dem von Menschen mit gänzlich unterschiedlichem Background erwartet wird, harmonisch zusammenzuarbeiten. Selbst mit Englisch als globaler Sprache ist es leicht in kulturelle Fallen zu tappen, die die Karriere gefährden oder Abschlüsse zunichtemachen können. Zum Beispiel wenn ein brasilianischer Manager versucht, zu ergründen, wie sein chinesischer Lieferant Dinge erledigt; oder ein amerikanischer Chef versucht, mit den Dynamiken innerhalb seines Teams zwischen russischen und indischen Teammitgliedern umzugehen. In der "Culture Map" liefert Erin Meyer nun ein praxiserprobtes Modell, einen Kompass, um zu dekodieren, wie kulturelle Unterschiede internationalen Erfolg beeinflussen. Sie kombiniert ein kluges analytisches Framework mit praktischen Tipps für mehr Erfolg in einer globalen Welt. Im Modell der "Culture Map" werden 8 Dimensionen (unter anderem Kommunizieren, Führen, Vertrauen, Entscheiden) betrachtet. Diese Dimensionen steigern die Effektivität der Arbeit - egal, ob man seine Mitarbeiter motivieren, Kunden erfreuen will oder einfach nur einen Conference-Call plant, an dem Mitglieder unterschiedlicher Kulturen teilnehmen. Die Leser werden in die Lage versetzt, sich und ihre Position gegenüber den anderen einzuordnen und zu entschlüsseln, wie die Kultur die eigene internationale Zusammenarbeit (Kollaboration) beeinflusst, um unangenehme Situationen oder Fiaskos zu vermeiden. Die deutsche Ausgabe des Buches wird von der Autorin aktualisiert. Drei neue Länder (Türkei, Marokko, Irak) werden zusätzlich in die Betrachtung aufgenommen.

     

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    Source: Union catalogues
    Contributor: Ferber, Marlies (Übersetzer); Schieberle, Andreas (Übersetzer)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783527816293; 9783527816309
    RVK Categories: CV 7500 ; QP 305
    Edition: 1. Auflage
    Subjects: Interkulturelles Management; Internationales Management; Interkulturelle Kompetenz
    Scope: 1 Online-Ressource (200 Seiten)
  22. Kulturstandards im deutsch-französischen Management
    Die Bedeutung unterschiedlicher Handlungs- und Verhaltensmuster von Deutschen und Franzosen
    Author: Jahn, Judith
    Published: 2006
    Publisher:  Deutscher Universitäts-Verlag / GWV Fachverlage GmbH, Wiesbaden, Wiesbaden

    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Bielefeld
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    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Dortmund
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    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
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    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
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    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
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    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
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    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
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    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
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    Universitätsbibliothek der RPTU in Kaiserslautern
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    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
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    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
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    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
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    Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen, Bibliothek
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    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
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    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
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    FH Münster, Hochschulbibliothek
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    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
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    Universitätsbibliothek Paderborn
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    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
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    Universitätsbibliothek Siegen
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    Universitätsbibliothek Wuppertal
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    Source: Union catalogues
    Language: Undetermined
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783835091948
    Other identifier:
    Subjects: Economics; Industrial management; Umfrage; Internationales Management; Interkulturelles Management; Interkulturelle Kompetenz
  23. Data-Driven Problem-Solving in International Business Communication
    Published: 2017
    Publisher:  Peter Lang GmbH, Frankfurt a.M. ; Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    This study challenges the traditional approach of focusing on English as a foreign language learning in international business settings. The primary objective in such settings is to successfully create a linguistically correct document. Rather than... more

    Access:
    Universitätsbibliothek Gießen
    No inter-library loan

     

    This study challenges the traditional approach of focusing on English as a foreign language learning in international business settings. The primary objective in such settings is to successfully create a linguistically correct document. Rather than relying on accumulated incomplete individual language knowledge, an alternative approach is to «solve a written language problem» by employing online tools to search for certain unknown technical terms. The author of this study advocates that the use of bilingual text search engines as a more viable problem-solving tool than traditional online dictionaries. Therefore, he examines how well participants are able to select correct verb-object expression using either an online dictionary or a bilingual text search engine.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653065787
    Other identifier:
    RVK Categories: QP 344
    DDC Categories: 004; 420; 650
    Edition: 1st, New ed.
    Series: Konzepte des Lehrens und Lernens ; 22
    Subjects: Unternehmen; Kommunikation; Englisch; Internet; Programm; Internationales Management; Wirtschaftssprache; Textproduktion; Computerunterstützte Übersetzung; Online-Recherche; Fremdsprache; Nachschlagewerk; Computerunterstütztes Lernen; E-Learning; Kauffrau; Kaufmann; Industriekauffrau; Betriebswirtschaftliches Studium
    Scope: 1 Online-Ressource
  24. Interkulturelle Kompetenzen im internationalen Management
    Published: 2007
    Publisher:  Philipps-Universität Marburg, Marburg ; transcript, Bielefeld

    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
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    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    No inter-library loan
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    No inter-library loan
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    No inter-library loan
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Gießen
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    No inter-library loan
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    No inter-library loan
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    No inter-library loan
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    No inter-library loan
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    Source: Union catalogues
    Contributor: Gunsenheimer, Antje (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    DDC Categories: 650
    Subjects: Interkulturelle Kompetenz; Internationales Management
    Scope: 1 Online-Ressource
    Notes:

    In: Thomas, Alexander (2007): Interkulturelle Kompetenzen im internationalen Management. In: Antje Gunsenheimer (Hg.): Grenzen, Differenzen, Übergänge. Spannungsfelder inter- und transkultureller Kommunikation. Bielefeld: transcript, S. 169–182. DOI: dx.doi.org/10.25969/mediarep/1521.

  25. Pratiques imaginées et images des pratiques plurilingues
    Stratégies de communication dans les réunions en milieu professionnel international
    Published: 2011
    Publisher:  P.I.E-Peter Lang S.A., Brussels ; Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    Cet ouvrage s’inscrit dans une perspective pluridisciplinaire, au carrefour des concepts de l’anthropologie de la communication, de l’ethnométhodologie, de la linguistique pragmatique et de la psychologie sociale. L’auteure appréhende les bricolages... more

    Access:
    Universitätsbibliothek Gießen
    No inter-library loan

     

    Cet ouvrage s’inscrit dans une perspective pluridisciplinaire, au carrefour des concepts de l’anthropologie de la communication, de l’ethnométhodologie, de la linguistique pragmatique et de la psychologie sociale. L’auteure appréhende les bricolages linguistiques et les processus de (re)médiation à l’œuvre dans les réunions en milieu professionnel international. Elle se centre sur l’observation et l’analyse des pratiques de communication verbale et non verbale dans le cadre de deux entreprises pharmaceutiques et d’une organisation humanitaire en Suisse. Loin de reproduire des méthodologies existantes, la chercheuse se distingue par son approche systémique : d’une part, elle investigue des dimensions situationnelles et statutaires au sein d’équipes plurilingues ; d’autre part, elle associe les outils de l’enquête ethnographique aux entretiens biographiques qui participent à la prise de conscience des acteurs interrogés sur leurs propres stratégies mobilisées dans la communication. En croisant ces divers angles de vue, l’auteure identifie des espaces interculturels, des « intercultures plurilingues » où se renégocient les rapports entre professionnels dans un contexte international.

     

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    Source: Union catalogues
    Contributor: Stalder, Pia
    Language: French
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783035200362
    Other identifier:
    DDC Categories: 400; 650
    Edition: 1st, New ed.
    Series: Transversales ; 27
    Subjects: Innerbetriebliche Kommunikation; Zusammenkunft; Mehrsprachigkeit; Internationales Management; Interkulturelles Management
    Scope: 1 Online-Ressource