Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 3 of 3.

  1. North Africa, colonialism and the EU
    Author: Ipek, Volkan
    Published: [2020]
    Publisher:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    « This book explains the postcolonial nationalism theory of Morocco focusing on the nation’s membership application to the European Economic Community (EEC) in 1987 through the initiatives of King Hassan II. The project examines why states, such as... more

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    German Institute for Global and Area Studies, Bibliothek
    MAR-A/11
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    « This book explains the postcolonial nationalism theory of Morocco focusing on the nation’s membership application to the European Economic Community (EEC) in 1987 through the initiatives of King Hassan II. The project examines why states, such as Morocco, that have been geographically beyond the classical European borders felt European in terms of self-identity. The author uses a comparative approach, studying Tunisia, Algeria, Malta, Cyprus, to postulate why these states have opted not to apply for EEC. This work brings a new approach to the Europe-Africa relations and revisits the concept of the European enlargement. « (Verlagsbeschreibung)

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 3030295885; 9783030295882
    RVK Categories: LB 53470
    Subjects: Internationale Organisation; Erweiterung; Kolonialismus; Geschichte; Protektorat; Postkolonialismus
    Scope: vii, 122 Seiten
    Notes:

    Literaturhinweise, Register

  2. Aufbau und Erweiterung von Heterogenitätssensibilität und diagnostischer Kompetenz durch inklusionsorientierte Lehr-Lern-Bausteine in der universitären Lehrkräftebildung. Einordnung und Weiterentwicklung der konzipierten Unterrichtseinheiten aus inklusionspädagogischer Sicht
    Published: 2020
    Publisher:  Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Lehren; Lehrer; Lernen; Unterricht; Fähigkeit; Erweiterung
    Other subjects: Array
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    In: Brodesser, Ellen [Hrsg.]; Frohn, Julia [Hrsg.]; Welskop, Nena [Hrsg.]; Liebsch, Ann-Catherine [Hrsg.]; Moser, Vera [Hrsg.]; Pech, Detlef [Hrsg.]: Inklusionsorientierte Lehr-Lern-Bausteine für die Hochschullehre. Ein Konzept zur Professionalisierung zukünftiger Lehrkräfte. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2020, S. 162-174. - (Interdisziplinäre Beiträge zur Inklusionsforschung). - ISBN 978-3-7815-2361-6 ; 978-3-7815-5798-7

  3. Java – die Neuerungen in Version 9 bis 14
    Modularisierung, Syntax- und API-Erweiterungen