Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 9 of 9.

  1. Zweisprachigkeit und das semantische Lexikon
    Gezielte, sprachspezifische Förderung und Therapie in der Kita und Grundschule
    Published: 2020
    Publisher:  Peter Lang, Frankfurt a.M.

    Das vorliegende Buch stellt evaluierte Förder- und Therapieformate zum Auf- und Ausbau des semantischen Lexikons zweisprachiger Kinder vor. Darüber hinaus möchte es den LeserInnen Anregungen für die praktische Umsetzung und Gestaltung von Einzel- und... more

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    NA196.50 W137
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BFSF1444
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Deutsche Zentralbibliothek für Medizin - Informationszentrum Lebenswissenschaften, Köln
    2019 A 1688
    Loan of volumes, no copies

     

    Das vorliegende Buch stellt evaluierte Förder- und Therapieformate zum Auf- und Ausbau des semantischen Lexikons zweisprachiger Kinder vor. Darüber hinaus möchte es den LeserInnen Anregungen für die praktische Umsetzung und Gestaltung von Einzel- und Gruppensituationen geben. Eine entsprechende theoretische Verortung mit dem Ziel des Praxistransfers auf der Basis von Evidenzbasierung soll nicht fehlen, v.a. da Zweisprachigkeit in der Sprachförderung und Sprachtherapie eine weitgehend ungenutzte Ressource darstellt. Zweisprachigkeit sollte in Deutschland nicht länger als Nachteil für die Bildungsentwicklung von Kindern gesehen werden, sondern als Vorteil im Spracherwerb, den es in den unterschiedlichen Institutionen des deutschen Bildungs- und Gesundheitssystems gezielt zu nutzen gilt.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
  2. Thesis and dissertation writing in a second language
    a handbook for students and their supervisors
    Published: 2020
    Publisher:  Routledge, Abingdon, Oxon ; Taylor & Francis Group, London

    Fully updated and packed with new material, the second edition of Thesis and Dissertation Writing in a Second Language is the ideal guide for non-native speaker students and their supervisors working on writing a thesis or dissertation in English.... more

    Access:
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    No inter-library loan

     

    Fully updated and packed with new material, the second edition of Thesis and Dissertation Writing in a Second Language is the ideal guide for non-native speaker students and their supervisors working on writing a thesis or dissertation in English. Considering the purposes of thesis and dissertation of writing alongside writer/reader relationships, this book uses accessible language and practical examples to discuss issues that are crucial to successful thesis and dissertation writing. This edition offers: Insights into the experience of being a doctoral writer, issues of writer identity, and writing with authority Typical language and discourse features of theses and dissertations Advice on the structure and organisation of key sections Suggestions for online resources which support writing Extracts from completed theses and dissertations Guidance on understanding examiner expectations Advice on publishing from a PhD Suitable for students from all disciplines, Thesis and Dissertation Writing in a Second Language is essential reading for non-native speaker students looking to complete a thesis or dissertation in English

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781351690676; 1351690671; 9781315170022; 1315170027; 1351690663; 9781351690652; 1351690655; 9781351690669
    Edition: Second edition
    Subjects: Dissertations, Academic; Academic writing; English language; EDUCATION / General; EDUCATION / Bilingual Education; EDUCATION / Guidance & Orientation
    Scope: 1 Online-Ressource
    Notes:

    "First edition published by Routledge 2007"--T.p. verso

  3. English for business communication
    Author: Chan, Mable
    Published: 2020
    Publisher:  Routledge, London ; Taylor & Francis Group

    This textbook provides a comprehensive introduction for students and professionals who are studying English for business or workplace communication and covers both spoken and written English. Based on up-to-date research in business communication and... more

    Access:
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    No inter-library loan

     

    This textbook provides a comprehensive introduction for students and professionals who are studying English for business or workplace communication and covers both spoken and written English. Based on up-to-date research in business communication and incorporating an international range of real-world authentic texts, this book deals with the realities of communication in business today. Key features of this book include: use of English in social media that reflects recent trends in business communication; coverage of the concept of communicative competence; analysis of email communication; introduction to informal English and English for socialisation as well as goodwill messages, such as thank you or appreciation messages, which are a part of everyday interaction in the workplace; examination of persuasive messages and ways to understand such messages; an e-resources website that includes authentic examples of different workplace genres and a reference section covering relevant research studies and weblinks for readers to better understand the topics covered in each chapter. This book goes beyond the traditional coverage of business English to provide a broad and practical textbook for those studying English in a workplace setting "This textbook provides a comprehensive introduction for students and professionals who are studying English for business or workplace communication and covers both spoken and written English. Based on up-to-date research in business communication and incorporating an international range of real-world authentic texts, this book deals with the realities of communication in business today."--Provided by publisher

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
  4. Thesis and dissertation writing in a second language
    a handbook for students and their supervisors
  5. English for business communication
    Author: Chan, Mable
    Published: 2020
    Publisher:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    No inter-library loan
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    No inter-library loan
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook TaylorFrancis
    No inter-library loan
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
  6. Zweisprachigkeit und das semantische Lexikon
    Gezielte, sprachspezifische Förderung und Therapie in der Kita und Grundschule
    Published: 2020
    Publisher:  Peter Lang, Frankfurt a.M.

    Das vorliegende Buch stellt evaluierte Förder- und Therapieformate zum Auf- und Ausbau des semantischen Lexikons zweisprachiger Kinder vor. Darüber hinaus möchte es den LeserInnen Anregungen für die praktische Umsetzung und Gestaltung von Einzel- und... more

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    ZB MED - Informationszentrum Lebenswissenschaften, Köln
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    Das vorliegende Buch stellt evaluierte Förder- und Therapieformate zum Auf- und Ausbau des semantischen Lexikons zweisprachiger Kinder vor. Darüber hinaus möchte es den LeserInnen Anregungen für die praktische Umsetzung und Gestaltung von Einzel- und Gruppensituationen geben. Eine entsprechende theoretische Verortung mit dem Ziel des Praxistransfers auf der Basis von Evidenzbasierung soll nicht fehlen, v.a. da Zweisprachigkeit in der Sprachförderung und Sprachtherapie eine weitgehend ungenutzte Ressource darstellt. Zweisprachigkeit sollte in Deutschland nicht länger als Nachteil für die Bildungsentwicklung von Kindern gesehen werden, sondern als Vorteil im Spracherwerb, den es in den unterschiedlichen Institutionen des deutschen Bildungs- und Gesundheitssystems gezielt zu nutzen gilt

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
  7. English for business communication
    Author: Chan, Mable
    Published: 2020
    Publisher:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
  8. Thesis and dissertation writing in a second language
    a handbook for students and their supervisors
    Published: 2020
    Publisher:  Routledge,, Abingdon, Oxon

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    Taylor & Francis Kauf über Sachsenkonsortium
    No inter-library loan
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    No inter-library loan
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    No inter-library loan
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    No inter-library loan
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    No inter-library loan
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
  9. <<Das>> didaktische Potential von Kriminalliteratur für den Französischunterricht
    Author: Lang, Sandra
    Published: [2020]
    Publisher:  Peter Lang, Berlin

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    ISBN: 9783631806456; 3631806450
    Other identifier:
    9783631806456
    RVK Categories: ID 1566
    DDC Categories: 840; 370
    Subjects: Französisch; Kriminalliteratur; Französischunterricht; Literaturunterricht; ; Französischunterricht; Kriminalliteratur;
    Other subjects: EDUCATION / Bilingual Education; FOREIGN LANGUAGE STUDY / Miscellaneous; Language teaching theory & methods; fiction, novelists & prose writers; Teaching skills & techniques; French; Französischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Gattungstheorie
    Scope: 374 Seiten, Illustrationen
    Notes:

    Dissertation, Universität Paderborn, 2016