Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 10 of 10.

  1. Dislokation im bilingualen Erstspracherwerb
    Eine Untersuchung am Beispiel deutsch-französischer Kinder
    Published: [2014]; ©2015
    Publisher:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    Die vorliegende Monographie befasst sich mit dem frühkindlichen Erwerb der Dislokation im Französischen und Deutschen. Im Mittelpunkt der empirischen Untersuchung stehen das Auftreten und die Entwicklung von Dislokationsstrukturen im... more

    Access:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Dortmund
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Paderborn
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Siegen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    Die vorliegende Monographie befasst sich mit dem frühkindlichen Erwerb der Dislokation im Französischen und Deutschen. Im Mittelpunkt der empirischen Untersuchung stehen das Auftreten und die Entwicklung von Dislokationsstrukturen im simultan-bilingualen Erstspracherwerb und die damit verbundene Frage, ob dieser grammatische Bereich anfällig für Spracheneinfluss ist. Die Datenanalyse bringt das Ergebnis hervor, dass ein solcher Einfluss sowohl in quantitativer als auch in qualitativer Hinsicht ausbleibt, und diskutiert mögliche Gründe hierfür. Neben der Analyse nominaler, resumptiv wiederaufgenommener Dislokationen stellen prä- und postverbale, nicht resumptiv aufgenommene Subjekte im frühkindlichen Französischen einen zweiten Forschungsschwerpunkt der Dissertation dar, für welche in der Literatur mitunter eine Dislokationsanalyse vorgeschlagen wird. Die Studie liefert Evidenz dafür, dass postverbale Subjekte tatsächlich disloziierte Elemente in der Satzperipherie darstellen, wohingegen in Bezug auf nicht-klitische präverbale Subjekte keine eindeutige Schlussfolgerung gezogen werden kann

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
  2. On the dynamics of early multilingualism
    a psycholinguistic study
    Published: [2015]
    Publisher:  De Gruyter, Boston

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Augsburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Passau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Würzburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501500541; 9781614518679
    Other identifier:
    RVK Categories: ER 930
    Series: Trends in applied linguistics ; Volume 13
    Subjects: Psychologie; Bilingualism in children; Child development; Child rearing; Language acquisition; Psycholinguistics; Mehrsprachigkeit; Spracherwerb; Dreisprachigkeit; Psycholinguistik
    Scope: 1 Online-Ressource (xxii, 233 Seiten)
    Notes:

    De Gruyter ; De Gruyter

    Includes bibliographical references and index

  3. Dislokation im bilingualen Erstspracherwerb
    Eine Untersuchung am Beispiel deutsch-französischer Kinder
    Published: [2014]; ©2015
    Publisher:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    Die vorliegende Monographie befasst sich mit dem frühkindlichen Erwerb der Dislokation im Französischen und Deutschen. Im Mittelpunkt der empirischen Untersuchung stehen das Auftreten und die Entwicklung von Dislokationsstrukturen im... more

    Access:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    No inter-library loan
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    No inter-library loan
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Dortmund
    No inter-library loan
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    No inter-library loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    No inter-library loan
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    No inter-library loan
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    No inter-library loan
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    No inter-library loan
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    No inter-library loan
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    No inter-library loan
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    No inter-library loan
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Paderborn
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Siegen
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Trier
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    No inter-library loan

     

    Die vorliegende Monographie befasst sich mit dem frühkindlichen Erwerb der Dislokation im Französischen und Deutschen. Im Mittelpunkt der empirischen Untersuchung stehen das Auftreten und die Entwicklung von Dislokationsstrukturen im simultan-bilingualen Erstspracherwerb und die damit verbundene Frage, ob dieser grammatische Bereich anfällig für Spracheneinfluss ist. Die Datenanalyse bringt das Ergebnis hervor, dass ein solcher Einfluss sowohl in quantitativer als auch in qualitativer Hinsicht ausbleibt, und diskutiert mögliche Gründe hierfür. Neben der Analyse nominaler, resumptiv wiederaufgenommener Dislokationen stellen prä- und postverbale, nicht resumptiv aufgenommene Subjekte im frühkindlichen Französischen einen zweiten Forschungsschwerpunkt der Dissertation dar, für welche in der Literatur mitunter eine Dislokationsanalyse vorgeschlagen wird. Die Studie liefert Evidenz dafür, dass postverbale Subjekte tatsächlich disloziierte Elemente in der Satzperipherie darstellen, wohingegen in Bezug auf nicht-klitische präverbale Subjekte keine eindeutige Schlussfolgerung gezogen werden kann

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
  4. On the dynamics of early multilingualism
    a psycholinguistic study
    Published: 2015
    Publisher:  de Gruyter Mouton, Berlin [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781614518679; 9781501500541
    Other identifier:
    Series: Trends in applied linguistics ; 13
    Subjects: Bilingualism in children; Child development; Child rearing; Language acquisition; Psycholinguistics; Psycholinguistik; Mehrsprachigkeit; Spracherwerb
  5. On the Dynamics of Early Multilingualism
    A Psycholinguistic Study
    Published: 2015; © 2015
    Publisher:  De Gruyter, Berlin/Boston

    The series Trends in Applied Linguistics meets the challenges of the rapidly growing field of applied linguistics. In a very broad sense, applied linguistics is understood by focusing on the application of theoretical linguistics to current problems... more

     

    The series Trends in Applied Linguistics meets the challenges of the rapidly growing field of applied linguistics. In a very broad sense, applied linguistics is understood by focusing on the application of theoretical linguistics to current problems arising in different contexts of human society. Given the interdisciplinary character of applied linguistics, the series includes cognitive, psycholinguistic, sociolinguistic and educational perspectives. The following topics are included in the series: Second language acquisition and the acquisition of additional languages Bilingual and multilingual education Language planning and language policy Literacy skills Second/foreign language pedagogy Translation and interpretation Language for specific purposes Discourse analysis Language testing and assessment Child language Language and gender Pragmatics and rhetorics Corpus analysis Critical pedagogies Research methodology in applied linguistics Language and technology

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781614518679; 9781614518747
    Series: Trends in Applied Linguistics [TAL] ; v.13
    Subjects: Psychologie; Bilingualism in children; Child development -- Psychological aspects; Child rearing -- Psychological aspects; Language acquisition -- Psychological aspects; Psycholinguistics; Mehrsprachigkeit; Spracherwerb; Dreisprachigkeit; Psycholinguistik
    Scope: 1 online resource (256 pages)
    Notes:

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  6. On the dynamics of early multilingualism
    a psycholinguistic study
    Published: 2015
    Publisher:  de Gruyter Mouton, Berlin [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    No inter-library loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781614518679; 9781501500541
    Other identifier:
    Series: Trends in applied linguistics ; 13
    Subjects: Bilingualism in children; Child development; Child rearing; Language acquisition; Psycholinguistics
  7. On the Dynamics of Early Multilingualism
    A Psycholinguistic Study
    Published: 2015; ©2015.
    Publisher:  De Gruyter, Inc., Boston

    The series Trends in Applied Linguistics meets the challenges of the rapidly growing field of applied linguistics. In a very broad sense, applied linguistics is understoodby focusing on the application of theoretical linguistics to current problems... more

    Access:
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    No inter-library loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    No inter-library loan
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    No inter-library loan
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    No loan of volumes, only paper copies will be sent

     

    The series Trends in Applied Linguistics meets the challenges of the rapidly growing field of applied linguistics. In a very broad sense, applied linguistics is understoodby focusing on the application of theoretical linguistics to current problems arising in different contexts of human society. Given the interdisciplinary character of applied linguistics, the series includes cognitive, psycholinguistic, sociolinguistic and educational perspectives. The following topicsare included in the series: Second language acquisition and the acquisition of additional languages Bilingual and multilingual education Language planning and language policy Literacy skills Second/foreign language pedagogy Translation and interpretation Language for specific purposes Discourse analysis Language testing and assessment Child language Language and gender Pragmatics and rhetorics Corpus analysis Critical pedagogies Research methodology in applied linguistics Language and technology. Intro -- Table of contents -- Acknowledgments -- List of figures -- Preface -- Structure of the book -- I. Theoretical background -- Theoretical underpinnings in early multilingual instruction -- 1. An Introduction to multilingualism -- 1.1 On the benefits of an early start -- 1.2 Cognitive consequences of being bi/multilingual -- 1.3 Recent trends in multilingualism research -- 1.4 The dynamics and complexities of multilingual learning and development -- 1.5 Third language learning and the role of meta- and crosslinguistic awareness -- 1.6 Third language learning and the effects of prior linguistic knowledge -- 2. The representation of language in the mind -- 2.1 Models of language representation: How are words and concepts represented and interconnected in the mind of bilingual and multilingual speakers? -- 2.2 The Word-Association and Concept Mediation Model -- 2.3 The Revised Hierarchical Model -- 2.4 The Distributed Feature Model -- 2.5 The Integrated Model: A model for bilingual language representation and processing -- 2.6 Lexical Access in bilingual and multilingual speakers: The language specific and language non-specific perspective -- 2.7 A dynamic view of the multilingual lexicon -- 3. Language processing -- 3.1 Is multilingual processing any different from monolingual or bilingual processing? -- 3.2 Language production -- 3.2.1 Levelt: A Monolingual Speech Model -- 3.2.2 Dell: Spreading Activation Model -- 3.3 Multilingual language production -- 3.3.1 Poulisse and Bongaerts' Production Model -- 3.3.2 Myers-Scotton: A Matrix Language Frame -- 3.3.3 Grosjean: The Language Mode Hypothesis -- 3.3.4 Green: The Activation/Inhibition model -- 3.3.5 Clyne: The Plurilingual Model -- 3.3.6 De Bot: The Bilingual/Multilingual Production Model -- 3.4 Language comprehension.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781614518679
    RVK Categories: ER 930
    Series: Trends in Applied Linguistics [TAL] Ser ; v.13
    Subjects: Bilingualism in children; Child rearing; Child development; Language acquisition; Psycholinguistics; Bilingualism in children; Child development ; Psychological aspects; Child rearing ; Psychological aspects; Language acquisition ; Psychological aspects; Psycholinguistics; Electronic books
    Scope: 1 online resource (256 pages)
    Notes:

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

    Table of contents; Acknowledgments; List of figures; Preface; Structure of the book; I. Theoretical background; Theoretical underpinnings in early multilingual instruction; 1. An Introduction to multilingualism; 1.1 On the benefits of an early start; 1.2 Cognitive consequences of being bi/multilingual; 1.3 Recent trends in multilingualism research; 1.4 The dynamics and complexities of multilingual learning and development; 1.5 Third language learning and the role of meta- and crosslinguistic awareness; 1.6 Third language learning and the effects of prior linguistic knowledge

    2. The representation of language in the mind2.1 Models of language representation: How are words and concepts represented and interconnected in the mind of bilingual and multilingual speakers?; 2.2 The Word-Association and Concept Mediation Model; 2.3 The Revised Hierarchical Model; 2.4 The Distributed Feature Model; 2.5 The Integrated Model: A model for bilingual language representation and processing; 2.6 Lexical Access in bilingual and multilingual speakers: The language specific and language non-specific perspective; 2.7 A dynamic view of the multilingual lexicon; 3. Language processing

    3.1 Is multilingual processing any different from monolingual or bilingual processing?3.2 Language production; 3.2.1 Levelt: A Monolingual Speech Model; 3.2.2 Dell: Spreading Activation Model; 3.3 Multilingual language production; 3.3.1 Poulisse and Bongaerts' Production Model; 3.3.2 Myers-Scotton: A Matrix Language Frame; 3.3.3 Grosjean: The Language Mode Hypothesis; 3.3.4 Green: The Activation/Inhibition model; 3.3.5 Clyne: The Plurilingual Model; 3.3.6 De Bot: The Bilingual/Multilingual Production Model; 3.4 Language comprehension

    3.4.1 Visual language comprehension in bilingual and multilingual speakers: The BIA, the BIA+, and the MIA model3.4.2 Auditory language processing in bilingual and multilingual speakers: The BIMOLA model for auditory speech comprehension; 3.5 Language representation and processing from a dynamic systems perspective; 4. Developmental models of second and third language learning; 4.1 William & Hammarberg's Model of L3 Production; 4.2 The Dynamic Model of Multilingualism; 4.3 The Biotic Model of Multilinguality

    4.4 A dynamic model of expert-novice co-adaptation during language learning and acquisition5. Memory, monitoring and fluency; 5.1 Monitoring; 5.2 Automaticity in L2/L3 acquisition; 5.3 L2/L3 fluency; 5.4 Psycholinguistic factors contributing to fluency in L2/L3; 6. Multiple language acquisition in children; 6.1 Cognitive development in children; 6.2 Theories of child language acquisition; 6.3 Early bilingual acquisition: One system or two?; 6.4 The acquisition of morphosyntax in bi- and multilingual children; 6.5 Code-mixing in bilingual and trilingual children

    6.6 Phonological development in bilingual/multilingual children

  8. On the Dynamics of Early Multilingualism
    A Psycholinguistic Study
    Published: [2015]; © 2015
    Publisher:  De Gruyter Mouton, Berlin

    Frontmatter -- Table of contents -- Acknowledgments -- List of figures -- Preface -- I. Theoretical Background -- 1. An Introduction to Multilingualism -- 2. The representation of language in the mind -- 3. Language processing -- 4. Developmental... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    Frontmatter -- Table of contents -- Acknowledgments -- List of figures -- Preface -- I. Theoretical Background -- 1. An Introduction to Multilingualism -- 2. The representation of language in the mind -- 3. Language processing -- 4. Developmental models of second and third language learning -- 5. Memory, monitoring and fluency -- 6. Multiple language acquisition in children -- 7. Multilingual proficiency -- 8. Multilingual learning in the classroom -- 9. Multilingual awareness -- II. A South Tyrol case study -- 10. The aim of the study -- 11. Historical background -- 12. The sociolinguistic context: Language education in a bi/trilingual community -- 13. Multilingual educational programmes In South Tyrol -- 14. Research questions and hypotheses -- 15. Participants -- 16. Theoretical and methodological framework and study design -- 17. Data collection procedure and test administration -- 18. Scoring -- 19. Analysis and results -- 20. Some of the things multilingual children do -- 21. Reconceptualising language learning and teaching in South Tyrol. Final recommendations. -- 22. Conclusion -- Bibliography -- Index

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501500541; 9781614518679
    Other identifier:
    RVK Categories: ER 930
    Series: Trends in Applied Linguistics ; volume 13
    Trends in Applied Linguistics [TAL] ; 13
    De Gruyter eBook-Paket Linguistik
    Subjects: Bilingualism in children; Child development; Psycholinguistics; Language acquisition; Child rearing; Bilingualism in children.; Child development.; Child rearing.; Psycholinguistics.; Language acquisition.; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General
    Other subjects: Multilingualism; SLA; TLA
    Scope: 1 Online-Ressource (XXII, 233 Seiten)
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

  9. On the Dynamics of Early Multilingualism
    A Psycholinguistic Study
    Published: [2015]; © 2015
    Publisher:  De Gruyter Mouton, Berlin

    Frontmatter -- Table of contents -- Acknowledgments -- List of figures -- Preface -- I. Theoretical Background -- 1. An Introduction to Multilingualism -- 2. The representation of language in the mind -- 3. Language processing -- 4. Developmental... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    No inter-library loan
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    No inter-library loan
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    No inter-library loan
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Greifswald
    No inter-library loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    No inter-library loan
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    No inter-library loan
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    No inter-library loan
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    No inter-library loan
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    No inter-library loan
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    No inter-library loan
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    No inter-library loan
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    No inter-library loan
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    No inter-library loan
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    No inter-library loan
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    No inter-library loan
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    No inter-library loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    No inter-library loan
    Württembergische Landesbibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan

     

    Frontmatter -- Table of contents -- Acknowledgments -- List of figures -- Preface -- I. Theoretical Background -- 1. An Introduction to Multilingualism -- 2. The representation of language in the mind -- 3. Language processing -- 4. Developmental models of second and third language learning -- 5. Memory, monitoring and fluency -- 6. Multiple language acquisition in children -- 7. Multilingual proficiency -- 8. Multilingual learning in the classroom -- 9. Multilingual awareness -- II. A South Tyrol case study -- 10. The aim of the study -- 11. Historical background -- 12. The sociolinguistic context: Language education in a bi/trilingual community -- 13. Multilingual educational programmes In South Tyrol -- 14. Research questions and hypotheses -- 15. Participants -- 16. Theoretical and methodological framework and study design -- 17. Data collection procedure and test administration -- 18. Scoring -- 19. Analysis and results -- 20. Some of the things multilingual children do -- 21. Reconceptualising language learning and teaching in South Tyrol. Final recommendations. -- 22. Conclusion -- Bibliography -- Index

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501500541; 9781614518679
    Other identifier:
    RVK Categories: ER 930
    Series: Trends in Applied Linguistics ; volume 13
    Trends in Applied Linguistics [TAL] ; 13
    De Gruyter eBook-Paket Linguistik
    Subjects: Bilingualism in children; Child development; Psycholinguistics; Language acquisition; Child rearing; Bilingualism in children.; Child development.; Child rearing.; Psycholinguistics.; Language acquisition.; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General
    Other subjects: Multilingualism; SLA; TLA
    Scope: 1 Online-Ressource (XXII, 233 Seiten)
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

  10. On the dynamics of early multilingualism
    a psycholinguistic study
    Published: 2015
    Publisher:  de Gruyter Mouton, Berlin [u.a.]

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ER 930 H697
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I p 4/305
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 7948
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BGC 6192-255 4
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 1614518742; 9781614518747
    Other identifier:
    9781614518747
    RVK Categories: ER 930
    Series: Trends in applied linguistics ; 13
    Subjects: Bilingualism in children; Child rearing; Child development; Language acquisition; Psycholinguistics
    Scope: XXII, 233 S., graph. Darst., 230 mm x 155 mm
    Notes:

    Literaturverz. S. [205] - 228